Nissan Terrano 3,0 td - počet valcov

Diskusia ohľadne vozidiel značky Nissan

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

zdeno600
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 03.07.2008 15:03
Zdieľať na Facebook

Nissan Terrano 3,0 td - počet valcov

Príspevok od používateľa zdeno600 »

Chcem sa opitat ci je Nissan Terrano 3,0td 6valec alebo len 4valec dakujem
JANOMA
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 28.09.2008 17:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa JANOMA »

3.0 DI bol problémový v Patroloch,kt.sú tažké a ludia ich nahánali,mal som 2.7TDI super a nezmar motor,rozvod ozub.kolami,teraz mám 3.0 a rozdiel je poznať,je živší,pružnejší,tichší,menšia spotreba,inak odstupnovaná prevodovka,rozvod retazou,ale určite by som do toho nedával "lacnú"naftu,kedže je to priame vstrekovanie.Naozaj si myslím,že sa nemáš čoho bát,ale vždy si treba vypočut viac názorov,pozrieť 4x4 fóra,a najlepšie mať niekoho kto s ním má dlhodobé skúsenosti.
blastrik
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 31.08.2010 05:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa blastrik »

Ahojte, JANOMA pokiaľ máš terrano II 3,0 TD tak ťa prosím o nejaké informácie ohladom tohto offroada. Napr. aká je dlhodobá spotreba, či mu nerobia problém zimné štarty a krátke trasy, akú sú najčastejšie poruchy a pod. Ja ho mám tiež v hľadáčiku a okrem neho aj Toyotu LC 90 D4-D alebo Pajero II. Môžeš napísať aj iné skúsenosti s týmto offroadom.
JANOMA
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 28.09.2008 17:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa JANOMA »

Spotreba mimo mesto cca 8l,v meste do 10l,zimné štarty sú v pohode,kedže mám nové žhaviče a motor dobré tlaky.Krátke trasy nerobia dobre žiadnemu dieslu.Vlastnosti som už raz písal pri 2,7TDI,nie je to trvalá 4-kolka,vzadu je samosvorný diferenciál,čo je pri bežnom jazdení skôr výhoda,lebo nemusiš hned radiť 4x4,pri každom klzkom chodníku,alebo tráve,ale samozrejme uzávierka je vhodnejšia do ťažkého terénu.Minimum elektroniky,ked to zhrniem:jednoduché a lacné auto,7miest oceníš ked máš ako ja deti,a tie majú kamarátov,ND dostupné nové aj z vrakovísk+Anglicka.Dôležité je na čo to chceš,Toyota LC alebo Pajero sú offroadová klasika,trvalé 4-kolky s uzávierkami medzinápravového a prevažne aj zadného diferenciálu,čiže v teréne majú navrch,ale aj cenovo sú niekde inde a samozrejme dôležité je obutie.Ak máš ešte nejaké otázky,kludne napíš.
P.S pozor na koróziu,Terrana zvyknú hrdzavieť.
blastrik
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 31.08.2010 05:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa blastrik »

Zdravím. Prečítal som veľa článkov či už o Pajere, Terrane alebo Toyote. Rozmýšľal som aj o benzínových verziách s LPG nakoľko chcem to používať na dochádzanie do práce a na stredne ťažký terén. Cesta do práce je cca do 15 km, to sa snáď ani ten diesel nestihne ohriať. S tou spotrebou si ma celkom dostal pri takom obsahu a tonáži auta je to viac ako uspokojivé. Ja chcem výhradne auto takéhoto typu v 3-dverovom prevedení. S tou hrdzou je to myslím podobné ako u všetkých japoncov z tohto obdobia. Dočítal som sa aj to, že to LSD je niekedy viac na škodu, najmä pri poľadovici, mohol by si sa k tomu vyjadriť pokiaľ máš takéto skúsenosti? Mal by som záujem o Terrano II 3,0 TD od r.v. 2002.
JANOMA
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 28.09.2008 17:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa JANOMA »

Ohľadom samosvoru som sa aj ja dočítal,všeličo možné ,aj o poladovici,aké je to nevýpočitatelné,,ale v praxi mi to žiadne problémy nerobí,jazdí na tom aj manželka nevie si Terrano vynachváliť.Povedzme si pravdu, že na poladovici s 2tonovým autom je to vždy lotéria a len blbec pôjde s takým ťažkým a vysokým autom do zátačky na snehu alebo lade nejak zvlášť rýchlo.Fakt si myslím,že v súčasnej dobe je Terrano II. a hlavne 3liter offroad s najlepším pomerom cena/úžitková hodnota.Trvalá 4-kolka je super vec,ale kolko km do roka je naozaj využitá.Väčšinu času len zbytočne zvyšuje spotrebu.Určite keby som nevedel čo s peniazmi a chcel chodiť na zrazy a jazdiť Saigon a pod.,tak si kúpim Landcruisera,Patrola alebo Mercedes G,Wranglera.Tých 15km sa mi nezdá až taká krátka vzdialenosť a dá sa ešte pomôcť nezávislým teplovodným kúrením.,a nezabúdaj že LPG sa musí zohriať,až potm ide na plyn.Ja mám 2002 dlhú verziu ,s krátkym Terranom sa podľa mňa dá dostať pod 8l.
blastrik
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 31.08.2010 05:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa blastrik »

No čo sa táka spotreby tak medzi podobnými offroadmi s takouto hmotnosťou nemá Terrano 3,0 TD konkurenciu. Aj podľa papierových hodnôt to takto vychádza. Mohol by si sa ešte vyjadriť k tej hrdzi, píšeš že to nie je nič extra. Ktoré miesta sú najviac postihované? Čo to som sa dočítal o prednom nezávislom zavesení, ktoré je dosť zložité a teda aj opravy sú nákladnejšie.
JANOMA
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 28.09.2008 17:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa JANOMA »

O prednej náprave som nejaké výnimočné zvesti nezachytil,zatial som problém nemal,teraz som zistil vôlu v riadení,tak budem múdrejší,ale pozeral som ceny čapov zdá sa mi to norm.priemer,dúfam že zavesenie je OK. Na 2,7 aj teraz na 3.0 boli hrdzavé hlavne podbehy v mieste spojenia pod stredovým stlpikom,tiež spodná hrana nákl.priestoru a okolo zadných svetiel a spodná hrana 5.dverí,presne to isté má aj známy.Vidím,že sonduješ už dlhšiu dobu,/RAV4....../ale radšej 30xmerať ako kúpiť hovadinu.Tiež som po rôznych a drahých mladíckych omyloch,vyberal auto viac ako rok.Niekto ti tam radil,že prevádzka Terrana je luxus v porovaní RAV alebo Foresterom,s čím nesúhlasím,do mesta máme Volvo V40 1.8 benzín a okrem trochu nižšej poistky nemám pocit,že by bola prevádzka drahšia,a Toyota,či Subaru nie sú povestné lacným servisom.Nech sa ti darí pri výbere.
blastrik
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 31.08.2010 05:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa blastrik »

Áno, ešte trocha skôr som chcel kúpiť nejaké SUV nakoľko som bol bez auta, ale to sa už zmenilo a mám Civic 1,8 vvt-i ktorý si už akosi privlastnila manželka. Ja by so si aj kvôli svojím koníčkom chcel zaobstarať nejaký offroad (včelárenie, hubárčenie a len tak jazda prírodou). Vždy som bol skôr pre benzín s LPG nakoľko mi to prišlo lacnejšie na pohonné hmoty. Diesla som sa bál aj kvôli tomu, že tie krátke trasy sú skôr menej škodlivé pre benzínové motory. Taktiež ten diesel je konštrukčne náročnejší a tým pádom sa tam má aj čo viac pokaziť, ale so spotrebou okolo 8l nafty to zas nie je až také zlé. Civic spotrebuje o cca 1l benzínu menej a je to oveľa ľahšie auto. Na podobných miestach hrdzavie aj svokra Vitara z r.v. 2004, preto som písal o podobnom osude japonských offroadov. Tak zatiaľ mám v hlave veľa značiek a už len si dobre vybrať, každopádne ďakujem za tvoje postrehy.
Napísať odpoveď

Návrat na "Nissan fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 51 neregistrovaných