Som majiteľom tohto auta( btwzakladal som spomínanú tému
http://forum.autobazar.eu/kupa.....54872.html , pre kúpou, žial tie reakcie ma znechutili, aký ľudia sem na fórum chodia.)
Ale dosť off topic, k veci:
Mám ho necelý rok, a v pár odsekoch ti môžem priblížiť moju skúsenosť. Stav auta nájdeš v linku, nejedná sa o žiadnu dovezenú haraburdu
Jazdné vlastnosti považujem za rozhodne zaujimavé, keďže auto disponuje viacprvkovými nápravami a postačujúcimi základnymi tlmičimi a pružinami. Ako uvádzajú komentáre iných užívateľov, auto je tvrdšie naladené a keď tam dáš 17 ky, tak to ešte viac podporia (mám tam 16 ky). PRi bežnej jazde, ti možno laik povie, že to auto je nič extra. KLAM!
Toto auto nepatrí do mesta, je to prenho utrpenie a to vravím narovinu, tobôž že je to diesel!
Keď som s autom vybehol na serpentíny, kvalitná nafta s aditívom, západ slnka tak som pochopil, čo to auto v sebe skríva. Pôžitok z jazdy bol fakt silný, auto si krásne dokázalo držať stopu. Vadí mi akurát troška silnejšia odozva od riadenia, to je ale asi daň za pohodlie...
Motoricky je to ako spomína Letec benzínová charakteristika motora. Ak si niekedy mal v ruke staršie 1,9 diesle, tak toto je úplne iná liga, nemyslím že by ten výkon trhla asfalt, ale jedná sa o naladenosť. V 1,9 a v 2,0 TDIčkach sú všetci namotaný na extrémny krútiaci moment v pásme 2 - 3 ticích, potom to celé upadá a motor maximálne tak vrieska.
Ano, 3,0 litre týmto neduhom netrpia, to však je úplne iná kategória. Tento motor je práve pri nižších otáčkach mrtvý, práveže mám pocit že mu neprospievajú a trápia tak dvojhmotu, preto by som si dal veľký pozor, kto stým a kde stým a ako stým jazdil. Kamoši na 1,9 oblubujú otáčky 1200 za minutu, ako bežnú jazdu, tento motor stým proste zničíš. Tu je sila toho ťahu presunutá proste hore, turbo v tedy krásne dýcha a preto sa stým autom jazdí fajnovo športovejšie, lebo ho proste točíš až skoro do 4 tisíc. Rozbeh na 3 ke vie byť naozaj divoký
Čo som čítal diskusie, tak je tento motor docela naddimenzovaný a výkon z 2,2 litra sa nezdá až tak vysoký. Krútiaci moment 340 Nm je však silná vec, treba zažiť. Naddimenzovanie však pomáha životnosti.
Na aute je teraz najazdených 157 tisíc, posledných 60 tisíc viem o aute všetko, lebo ho mal brat. Nemal sním žiadne problémy, okrem olej, brzdy, filtre nemenil NIČ. V nemecku tieto diely sú docela lacné, žiadne premrštené ceny. I ceny v najznámejšom SK ND obchode sú ceny obstojné.
Čo mi však vadí je trošku hluk motora, je možné že to auto má už nejaký ten rok a proste ten motor troška hlasnejšie ide, neviem, čo sa týka ťahu ide fajn, len je viac počuť. JEe možné že tieto modely pre faceliftom mali aj slabšie tlmenie kabíny, takže ten hluk je viac počuť. Hluk je však viac menej počuť iba v meste, pri jazde 100 - 130 je minimálny, preto som aj písal že toto auto patrí mimo mesta.
Čo oceňujem je aspoň aká taká audio sústava, v porovnaní čo dávajú do niektorých prémiových značiek za uplne iné ceny, je to naozaj fajn.
Ak by si mal viac otázok, napíš mi SS, môžem ti poradiť čo budem vedieť. V skratke tej kúpe:
- Ak vieš, kde to auto jazdilo, a kto sním jazdil, a ak menil to čo mal, môžeš to risknúť. Môžem ti však povedať že i pri šetrnejšom zaobchádzaní a cca 30-40 % jazdení mesta bude toto auto čakať v blízkej dobe výmena spojky, resp. dvojhmoty, je to vec ktorá proste tieto km nemusí zvládnuť. Ja mám 157 tisíc km a cítim že spojka je úplne inde ako na bratovej honde (on má to isté len turera s 90 tisícmi, dobre sa mi to porovnáva). Na toto si daj pozor. Tiež udávajú možnú únavu vstrekovačov pri väčšom počte km a tie vstreky sú kurva drahé. Treba stým proste počítať. nerád straším, ale sú to skúsenosti užívateľov.
Ďaľšia vec, na ktorú by som si pri kúpe dal pozor, sú práve spomínané nápravy. Ono je to fajn mať viacprvkové nápravy, až dokiaľ sa nezačnú srať. Ak si pozreš výkresy a množstvo dielov, ktoré sa tam môže meniť, čo všetko tam je narvané a tie cenovky...pochopíš. Vôle si môžeš dať overiť mechanikovi, ak to auto jazdilo dialnice (nie však D1 BA-Praha
), tak tie nápravy môžu kludne vydržať veľa km. Len je to dobré si overiť. Ja stým teraz idem do servisu, pozrieť si vôle, a ako je na tom podvozok).
Inak veľa info nájdeš na tomto linku, silno odporúčam naštudovať :
http://www.honda-club.cz/forum/viewtopic.php?t=23582