Strana 1 z 1

Escort 1996 1.8TD 66kW - nepravidelný chod po naštartovaní

Napísané: 02.12.2012 14:11
od používateľa 1misko25
Zdravím.
Mám takýto problém s týmto autom. Po naštartovaní motor akoby šiel na tri valce, totálne nepravidelný chod, niekedy aj po chvíli zhasne. Toto je spojené s katastrofálnym dymením. Keď pridám za studena len mierne plyn, motor ide normálne, pravidelne, nevynecháva. Keď uberiem, zase ide nepravidelne. Ale keď sa už motor po chvíli jazdy mierne ohreje, už ide normálne. Po zohriatí žiadne extrémne dymenie, žiadne náznaky zlého spaľovania. V lete bol tento nepravidelný chod iba mierny, s poklesom vonkajšej teploty je to horšie a horšie. Kompresné tlaky som meral (pri studenom motore), dva valce mali okolo 24 barov, dalsie 25 a 26 barov. Prišiel som ešte na to, že jedna vstrekovacia tryska nerozprašovala, vymenil som ju a motor sa správa takisto. Ostatné trysky boli odskúšané a sú v poriadku. Palivový filter bol nedávno menený. Stretli ste sa už s takýmto niečím? Ďakujem za odpovede.

Napísané: 02.12.2012 14:49
od používateľa fefe012
Ahoj,premeraj žhaviče

Napísané: 02.12.2012 14:51
od používateľa 1misko25
to som zabudol tiež napísať, žhaviče sú OK.

Napísané: 02.12.2012 14:59
od používateľa martincichy
kontrolná otázka - ako si zisťoval, že žhaviče sú OK?

Napísané: 02.12.2012 15:05
od používateľa fefe012
Martin, veľmi dobrá otázka :2f93:

Napísané: 02.12.2012 15:12
od používateľa tritonsf
čo maju žhaviče s nepravidelnym chodom ? chodil som pol roka s 3mi odpalenymi zhavicmi bez problemov. sedliackym rozumom mi napada trysky, nastavenie čerpadla? predvstrek ?

Napísané: 02.12.2012 15:21
od používateľa Milosss14
Lenže je rozdiel medzi komôrkáčom a priamym vstrekom že.

Napísané: 02.12.2012 15:45
od používateľa 1misko25
žhaviče boli skúšané tým spôsobom, že som postupne odpájal konektory na žhavičoch a od baterky som si natiahol plus kábel a prikladal ku žhaviču a ak kontakt iskril, tak by mal byť žhavič v poriadku. aj keď viem, je to také skúšanie, že sa tým dá maximálne zistiť, či nie je žhavič úplne odrovnaný. ako zistiť, či je žhavič plne funkčný, alebo nie? a ešte otázka, či môže mať žhavič až taký vplyv na problém, ktorý popisujem?

Napísané: 02.12.2012 15:52
od používateľa Milosss14
Aj keď by boli v poriadku, môže byť problém vo vedení alebo v relé žhavenia, najlepší test, vybrať žhaviče, nechať ich pripojené na konektory, kľúč do 2 polohy a sledovať, či sa rozžeravia.
A áno, môže to mať taký vplyv na to.

Napísané: 02.12.2012 16:08
od používateľa fefe012
1misko25 napísal:žhaviče boli skúšané tým spôsobom, že som postupne odpájal konektory na žhavičoch a od baterky som si natiahol plus kábel a prikladal ku žhaviču a ak kontakt iskril, tak by mal byť žhavič v poriadku. aj keď viem, je to také skúšanie, že sa tým dá maximálne zistiť, či nie je žhavič úplne odrovnaný. ako zistiť, či je žhavič plne funkčný, alebo nie? a ešte otázka, či môže mať žhavič až taký vplyv na problém, ktorý popisujem?
žhavič by sa mal premerať ohmmetrom či má správny odber,môže cez neho prechádzať prúd ale nedokáže sa nažhaviť tak ako má a potom po naštartovaní to ide na 3 válce dymí a trasie s celým motorom

Napísané: 02.12.2012 17:10
od používateľa marosko031
Ahoj,skontroluj či ti funguje "sytič"...je tam riešeny tym sposobom ze z čidla ktore je v termostate ide lanko na vstrekovacie čerpadlo...kedˇ je motor studeny je stiahnuté...zvyčajne to býva nefunkčne,,,

Napísané: 02.12.2012 17:49
od používateľa mhlavaty
Marosko myslím že boduješ,funkčný je rarita

Napísané: 02.12.2012 18:59
od používateľa martincichy
ako sú na tom žhaviče, vieš vyskúšať rôznymi spôsobmi:

obyčajný multimeter - odpojíš od každého žhaviča prívodný kábel multimeter nastav na ohmy (nie kilo ani megaohmy) a na každý žhavič by mal mať odpor okolo 0,5 až 1 ohm, prípadne trošku viac - týmto spôsobom zistíš, či žhavič nie je vo vnútri prethnutý - je to trochu labilnejšie.

kliešťový multimeter - každý žhavič má spotrebu okolo 10 ampérov, počas žhavenia by si mal namerať okolo 40 ampérov.

Najlepší spôsob - vybrať žhaviče vonku a napojiť ich priamo na baterku, či fungujú.

Čo sa týka ovládania "sytiča" alebo predsuvníka, sú dva typy ovládania - buď hore opísaný, alebo elektrický, musíš zistiť, aký systém máš. Ďalším problémom je uchytenie bowdenu smerom k ovládaniu (nie k čerpadlu), kedy sa plastová nadstavba bowdenu ulomí a hoci lanko by sa chcelo natiahnuť, nemôže, lebo nie je ukotvené.

Napísané: 02.12.2012 19:55
od používateľa petyy
nešťastný motor.mal som ho v starom mondeu kedysi aj v escorte.
oba dymyli v zime pri štarte ako divé, naštartovali na 2-3 krát, musel som ich už aj za studena držať v otáčkach. a to mali nové žhaviče, rozvody, baterku, kvalitnu naftu...Každý druhý tento motor sa tak správa a ked sa zohreje, ide ok. Navyše žerie celkom dosť na rozdiel od iných nafťákov.
Je to nešťastný motor...Interval výmeny rozvodov 45 000km...Katastrofa, v tom čase som to odjazdil za 1,5roka...
Ja som si s tým štartovaním neporadil, predal som to po pár mesiacoch. Kupujuci bol pri aute ked bolo zahriate a bol spokojný. No nebol som sviňa a informoval som ho o tom aké je to za studena, nevadilo mu to
...vraj...
Ale neozval sa viac, takže asi sa s tým naučil žiť :-).
Ale to bolo pred 6-7 rokmi..