Mondeo: Dvojhmota vs Volnobezny ventil
Napísané: 18.06.2012 16:23
Cus chlopaci, viem ze tema moze vyzniet duplicitne ale snazil som sa pohladat a neviem rozlustit symptomy.
Mondas (3.0 benzin) real 97 000 km najazdenych ma jeden "drobny " problem.
Uz pred kupou auta som si povedal zeee najazdim 10 15 tisic a supnem tam novu spojku a dvojhmotu zotrvak( ano v benzinaku je ) aby som mal klud pocas zivotnosti auta (najazdim cca 10 000 km rocne) cize auto budem mat do 170 000 km plus minus, ale nerad by som sa unahlil zbytocne este teraz.
Priznaky auta su taketo:
nato ze to ma cca 300 nm krutak tak :
1. Na rovine rozbeh popripade cuvanie cisto len na spojke ( viem ze sa to nema) dost so obtiazou autu padaju otacky ,tendencia dochnut, pocut mierne kovovy zvuk z pod auta.
2. Uplne miernym dole kopcom (fakt miernym par stupnov) je to cistejsie
3.Rozbeh do kopca(fakt sa to neda nazvat kopec,mozno par stupnov) pri jemnom pustani spojky rovno sfleku zdochne,otacky bleskovo spadnu na nulu to iste cuvanie
Mam nacitane priznaky aj zotrvaku aj volnobeznaku ale co mi neni jasne ako funguje presne volnobezny pri rozbiehani bez plynu. Auto nasledovne veci robi /nerobi
1. ked vypnem motor na volnobehu,ci je spojka zatlacena alebo nie ziadne kovove zvuky ani vibracie
2. Auto obcasne ked vytlacim spojku tak otacky mierne spadnu pod normal a vratia sa spat. Skusal som to aj pri zapnutej sahare aj pri vypnutej (aby som eliminoval moznost velkeho odberu pre baterku)
3. Na volnobeh obcas mi prijde nekludne citim slabe vibracie v aute,ale takteiz som z toho uz somar lebo robi to aj pri vytlacenej spojke aj pri nevytlacenej.
4. Mal som predtym 1.8 cku mondeo,ale pri tomto som si musel zvyknut na to ze na jednotke sa musim inym sposobom rozbiehat, ako keby neskoro zaberala spojka v jednicke ( pri vyssich je to uplne do pohody,ziadne trhanie ani presmykovanie) Proste ked sa chcem hladko rozbehnut tak musim si davat pozor na plyn. Tak isto ked cuvam s plynom zda sa mi ze skacu otacku tazko to proste vysvetlit)
P.S: mondea a zotrvaky su stara znama vec ale vo forde som si vypocul nazor ze rozsekat na V6 kovom benzine zotrvacnik je dost narocne priam nemozne po tolkych km.
Mondas (3.0 benzin) real 97 000 km najazdenych ma jeden "drobny " problem.
Uz pred kupou auta som si povedal zeee najazdim 10 15 tisic a supnem tam novu spojku a dvojhmotu zotrvak( ano v benzinaku je ) aby som mal klud pocas zivotnosti auta (najazdim cca 10 000 km rocne) cize auto budem mat do 170 000 km plus minus, ale nerad by som sa unahlil zbytocne este teraz.
Priznaky auta su taketo:
nato ze to ma cca 300 nm krutak tak :
1. Na rovine rozbeh popripade cuvanie cisto len na spojke ( viem ze sa to nema) dost so obtiazou autu padaju otacky ,tendencia dochnut, pocut mierne kovovy zvuk z pod auta.
2. Uplne miernym dole kopcom (fakt miernym par stupnov) je to cistejsie
3.Rozbeh do kopca(fakt sa to neda nazvat kopec,mozno par stupnov) pri jemnom pustani spojky rovno sfleku zdochne,otacky bleskovo spadnu na nulu to iste cuvanie
Mam nacitane priznaky aj zotrvaku aj volnobeznaku ale co mi neni jasne ako funguje presne volnobezny pri rozbiehani bez plynu. Auto nasledovne veci robi /nerobi
1. ked vypnem motor na volnobehu,ci je spojka zatlacena alebo nie ziadne kovove zvuky ani vibracie
2. Auto obcasne ked vytlacim spojku tak otacky mierne spadnu pod normal a vratia sa spat. Skusal som to aj pri zapnutej sahare aj pri vypnutej (aby som eliminoval moznost velkeho odberu pre baterku)
3. Na volnobeh obcas mi prijde nekludne citim slabe vibracie v aute,ale takteiz som z toho uz somar lebo robi to aj pri vytlacenej spojke aj pri nevytlacenej.
4. Mal som predtym 1.8 cku mondeo,ale pri tomto som si musel zvyknut na to ze na jednotke sa musim inym sposobom rozbiehat, ako keby neskoro zaberala spojka v jednicke ( pri vyssich je to uplne do pohody,ziadne trhanie ani presmykovanie) Proste ked sa chcem hladko rozbehnut tak musim si davat pozor na plyn. Tak isto ked cuvam s plynom zda sa mi ze skacu otacku tazko to proste vysvetlit)
P.S: mondea a zotrvaky su stara znama vec ale vo forde som si vypocul nazor ze rozsekat na V6 kovom benzine zotrvacnik je dost narocne priam nemozne po tolkych km.