Focus 1,6 TDCi alebo 1,8 TDCi

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

kocik25
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 15.12.2010 19:23
Zdieľať na Facebook

Focus 1,6 TDCi alebo 1,8 TDCi

Príspevok od používateľa kocik25 »

Chcem kúpiť Focus 2007-2009 a rozhodujem sa medzi motormi. Ktorý odporúčate hlavne kvôli spoľahlivosti ? O 1,8 som čítal, že je zle sprevodovaná prevodovka. Je to pravda ?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

1.8d, hlavne taky co nema DPF.
jankage
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 25.07.2009 14:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jankage »

Ja mam focusa combi r.v.2009, som prvý majitel, mam 1,6tdci, 66kw, ten co nema pdf filter. je to najnovsi motor od psa peugeot. mam nabehane 142tkm, vsetko dlhe trasy, nemecko,rakusko, cesko,..., nemal som s nim vobec ziadny problem, okrem pravidelnych vymen oleja a filtrov vobec nic. servisoval som ho len vo forde. takze vrelo odporucam. jazdil som vela aut ale focus ma naozaj naj podvozok v triede. nic nebucha, krasne tlmi nerovnosti a drzi stopu ako prilepeny. k motoru len tolko, ze je to velmi kultivovany diesel, ktory si potrpi na dobru kvalitu nafty ako kazdy novy motor. priklad na spotrebu lucenec-b.bystrica v pohode urobim 4,2 l. v papieroch ma napisane 4,5, ale ked sa neponahlas a vies spravne jazdit, tak to v pohode urobis aj menej. v meste ked jazdim a ho pritlacim tak nemam viac ako 5,3L. vsetky udaje odcitane z pal.pc.ale aj podla tankovania mi to vychadza. kamarat ma tu 1,8tdci, r.v. 2007 a ten taku spotrebu neurobi. mal som aj ja focusa 2006 ale 1.6tdci 80kw, predchodca toho co mam teraz a ten mal fap(pdf)filter. nemal som s nim problemy ale ta spotreba bola asi o 1,5l vyssia.ale jednemu znamemu sa ten filter pokazil na aute co malo 30tkm a musel platit 1000.-eur za novy. takze urcite odporucam radsej si teraz 1000.-eur priplatit a mat skoro uplne nove auto s perfektnym motorom, alebo fakt dobre kupit starsieho,ale stale tam je vyssia pravdepodobnost akejkolvek poruchy. zo svojich skusenosti ti radim kup aspon 2009, 66kw, kilometrov sa neboj aj ja mam 142tkm a vobec nic nebucha neklepe, motor krasne pradie, ide ako hodinky. interier je kvalitny-nic nevrzga.
Marekskk
Príspevky: 3145
Dátum registrácie: 27.08.2010 12:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Marekskk »

Tak tak jankage,, jazdiš dlhšie trasy a nemaš problem,, nato su diesly. Nemaš sice moc nabehane,, ale to nieje podstatne.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

no ved presne, ono ten filter proste raz pride - to sa bat nemusis.

a na 1.6ke aj to turbo, aj tie vstrekovačíky aj ta hlava semtam praskne...
drobisk
Príspevky: 173
Dátum registrácie: 29.07.2009 10:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa drobisk »

Ja sa chcem len pridat lebo mam o toto auto tiez zaujem aj taky rocnik ale ja som nasiel aj 2,0 tdci... tie su na tom ako? A tie 1,8 tdci bez dpf filtra staci najst ak som dobre pochopil? Dakujem aj ja.... :3906:
VW Golf Combi IV 1,9 TDI PD 85kw + chip
balky123
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 28.08.2009 19:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa balky123 »

Odporucam 2.0tdci.
Mam tento motor vo focuse(2005),a myslim ze je to najlepsia volba. Vykon moze byt ( 320-340 Nm je taktiez citit), priemerka 5,7-6,5L.
Na dialnici na 6ke toci 2200 rpm, takze to si len tak pradie. Ja som na tom nabehal zatial 60 tis.km (momentalne 180 tis.km total), a ziadne motoricke zavady. Olej a filtre menim po 15 tis. km.
Moj model este ale nema DPF. Vyhoda je ze to ma vstrekovace Siemens, ktore sa "vraj" nezvyknu tak vela kazit ako tie na 1.8 tdci (aj ked tazko povedat co je vela, kedze tych 2.0 tdci nie je celkovo vela). Co mne spominali tak, jedina vaznejsia zavada na tychto motoroch byva ERG ventil, avsak u mna zatial v pohode. ale zase treba povedat, ze ja mu sem tam dam "co proto", :-\
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

kazde auto co ma DPF ma na spolujazdcovom B stlpiku nacapeny stitok s emisiami ktore su mensie ako 1, vacsinou okolo 0.5

tak pozerajte podla toho.
Tango030
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 04.11.2009 18:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Tango030 »

Zo všetkých diselov je najspolahliveší 1,8 TDCI ale zaroveň aj najmenej kultivovaný.Potom tam je 1,6TDCI (PSA) 66kw verzia je o čosi spolahlivejšia ako 80kw pretože nemá filter pevných častíc ale na obidvoch odchádzajú turbá kvoli sitkám a dvojhmoty.A takéto chybičky sa najdu aj u 2,0 TDCI. lol
Na dpf filtre tiež netreba vynakladať miliony stáči ho odstrániť upraviť RJ a máš ,a je to jednorázová investýcia :2f93:
kocik25
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 15.12.2010 19:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kocik25 »

A co hovoríte na to sprevodovanie tej 1,8.
autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autokomplet »

vykasli sa na rakovinotvorneho naftozruta a mas uplny pokoj ...
inak ked si spocitas REALNE naklady na palivo + servis = lacnejsie sa povozis na 1.6 i (74kW) alebo este lepsie sa povozis na 1.6 ZETEC (85kW)
a ked si uplny drzgros Mc Dack daj si to na LPG (za cenu noveho turba alebo noveho PDF filtra alebo novej dvojhmoty) a zabijes vsetky muchy jednou ranou vratane ekologickej spuste :-)
autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autokomplet »

... ked k tomu pridam slovenske postacane tachometre, tak myslim, ze sa dlho radovat z TDCi nebudes ...
ozaj udri tu za kolko, odkial hladas tie auta a tiez kolko a kam jazdis (ake trate) lebo mal som jedneho extremistu, co chcel kupit stary vytrieskany Passat TDi lebo jazdi rocne tak asi 5.000 km (pocet nul je spravny - ano 5.000 km)
tomu hovorim laik s velkym L
Abraxas
Príspevky: 63
Dátum registrácie: 20.11.2009 18:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Abraxas »

Tak,tak,pokud nenajezdím aspoň 20 000km za rok,tak naftu ne.
cardude
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 23.07.2007 17:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cardude »

mne rocne prejde rukami asi 25 fordov

ak chces jednoduche auto s vybornou spotrebou kup si 1.6tdci 66kW, vykon postacuje, akurat na dialnici citit mierny deficit, zalezi aky si vodic.

1.6 tdci 80kW, nemam vyhrady. dobry vykon,dobra spotreba,spolahlivy motor. zavse sa pokazi turbo (ako na kazdom dizli) a niekedy upchava FAP, co je ale 200e zalezitost na odstranenie a mas pokoj. za 5rokov skusenosti s fordami som nepocul o prasknutej hlave. a na 100 fordoch 1.6tdci som trysku (za 50euro) menil asi 2x.

1.8 tdci je nie zly, len pozor na dvojhmotu, ktora je tu citliva, casto hrkoce. vykon ok, odspodu ale moc netaha (sprevodovanie), treba si na to zvyknt.

2.0 tdci je super, vykon paradny, spotreba priatelna. slabina je EGR ventil a u prvych rocnikov aj dvojhmota.ak jazdis rychlo,rad predbiehas,kup tento.

vseobecne nech sa rozhodnes pre ktorykolvek urobis dobre.ford je vyborna znacka,za tie peniaze nic lepsie nedostanes.nech si vravi kto chce co chce.vybral si si najlepsie mozne.

benzin si urcite nekupuj.vysoka spotreba,slaby vykon.

az budes kupovat,zober si niekoho,kto sa tomu rozumie.fordov je v ponuke milion,treba vybrat dobry kus.
Napísať odpoveď

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 58 neregistrovaných