Ford Mondeo tdci - ako zistit vadny vstrek

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

martin.bolek
Príspevky: 159
Dátum registrácie: 02.02.2005 00:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martin.bolek »

Ahoj mp3. V dosahu BA mas jedine AGAT v Pezinku a este tak v NM je Janega servis. Potom dalsie Delphi diesel servisy su v Poprade, Kezmarku, Namestove a dalsi bude v KE. Neviem ako je na tom Roznava, tam by mal tiez ist jeden stroj. Dufam, ze som na nikoho nezabudol, ak ano tak sorry chalani. Okrem tohto robia Delphi fakt kadekto....ale poriadne to NIE JE MOZNE bez vybavenia, ktore maju iba spomenute Delphi diesel servisy. Co sa tyka referencii, osobne poznam chalanov v Agat diesel, v Janega servise, v TSA Kermarku. Vsetci vedia urobit dobru robotu. Zalezi vela na zakaznikovi aby si nechal poradit. Ono ked zacnes rozpravat ludom o nutnosti cistenia celej sustavy a kontroly cerpadla, o nutnosti takmer v 95perc pripadov opravit vsetky 4 vstrekovace, polovica neveri a mysli si, ze ides ibas nahant prachy. A ked vysledok stoji za .... potom sa pozereju, ze ako je to zle urobene. Ked mi niekto povie, ze na na filtri 10000km, ze ci ho tiez musi menit, ze ten by usetril, ide ma porazit. Ale taki su ludia. Ja chapem, ze oprava Delphi systemu je vascinou poriadna zataz penazenky, a mnoho ludi ani na to nema. Ale treba si uvedomit, ze polovicne riesenie tuto nikam nevedu a su po vacsinou vyhodene prachy. Lepsie je potom to auto predat aj ked so znacnou stratou a nech si ho da urobit novy majitel poriadne. A kupovanie pouzivanych komponentov Delphi je TOTALNE RISKOVANIE A VYHADZOVANIE PENAZI. Moze sa stat, ze to bude fugovat. Sanca, ze nie je vsak viac ako 60perc. A pritom sa nejedna nikdy o male peniaze.
makrela
Príspevky: 2963
Dátum registrácie: 14.05.2010 17:09
Bydlisko: Ta Blava né
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa makrela »

mp3turbo napísal:tak tak.

Martin, mas niekoho prudko osvedceneho na tie Delphicka ? Idealne bratislavsky kraj...[/q
quote]
http://www.dieselservis.sk/kontakt.html
http://www.supernavigator.sk/navigator/ ... 70&noLangs

Prvý je zo Šamorína druhý z Rače
martin.bolek
Príspevky: 159
Dátum registrácie: 02.02.2005 00:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martin.bolek »

Vidis a presne o tomto hovorim. To nie su Delphi diesel servisy. Sice mozno urobia delphi vstrekovace a dokonca aj budu fungovat, ale na 100 perc to nikdy nebude. Nedokazu ich totiz kalibrovat a generovat ich charakteristiiky a C2I kody. Mozete im zavolat a opytat sa na to. Este raz....ano mozu fungovat aj vstrekovace, ktore urobia oni...hlavne v Renaultoch. Ale preco to nedat urobit poriadne?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ved presne na toto som sa pytal, jedna vec je marketing a druha vec je real.

Ta racianska firma ma celostrankove inzeraty v periodikach napriklad na servisne cinnosti a prenajom pretekarskych vozov, maju tam obrazok tusim jednej fabie a nejakej ci uz oktavie alebo starsieho bmwcka v takych oranzovych farbach. Tu firmu "teoreticky poznam" ale ci by som si k nim dal opravit špricky neviem - na to som sa pytal vas :) a podla toho co bolo povedane asi ani moc nie.

cize stale zostava otvorena otazka - koho na EXTREMNE KVALITNU opravu/repas Delphi vstrekovacov? Mozem tuto otazku polozit aj na fordclube, iste... len ma zaujima nazor tu. A aj tam. A porovnam si.
martin.bolek
Príspevky: 159
Dátum registrácie: 02.02.2005 00:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martin.bolek »

Mp3 ked neberiem do uvahu moznost poruchy cievky (fakt minimum), tak vstrekovac repasovany v ktoromkolvek Delphi diesel servise (pokial to neodflaknu) je prakticky zhodny s NOVYM dielom. Ostave len telo s cievkou a techologia opravy a kalibracie je totozna s techologiou vyroby. Ostatne ozaj zavisi na pristupe zakaznika. Ked sa povie dodrziavat cistotu pri montazi...ti garantujem, ze poovica servisov sa usmeje, ze jasne, ale ani len netusia o co ide. Tolerancia vedenia ventilu je 2mikrometre (50krat menej ako ludsky vlas). Da sa povedat, jemny prach, ktory ani nevidno polahky vedie k jeho zadretiu. Preto ked su dodrzane VSETKY predpisy montaze, cistenia a kontrolu vstrekovacov repasovych podla a na Delphi techologiach, Nie je dovod aby bola nejaka chyba vo vstrekovani a zivotnost tiez mozme porovnavat so zivotnostou noveho vstrekovacieho systemu. Na to ale vplyva okrem ineho aj moje pravidlo...u Deplhi s kazdou vymenou olej (cca 15000km) vymena origo Delphi palivoveho filtra. Niekto povie, ze je to prehnane....ale nie je. Tie filtre vobec nestoja majetok a pri 90perc ucinnosti na 2 mikrometre ma filter po 15000km na nasej nafte dost. Dalsia vec su aditiva...ale to uz je ina tema :) Padla tu este otazka cistenia vstrekovacov Delphi ultrazvukom. Pokial nejavia vyslovene znamky zleho spalovania sposobeneho inym prvkom (napr EGR) je u nich ultrazvuk skor na skodu ako pomoze. Stalo sa mi, ze tryska (dyza) ktora mala za sebou mozno 200km cize vlastne nova po 15min v ultrazvuku nepresla kalibraciou. Znacne sa opvlyvnili minimalne davky vo vstetkych tlakovych rozsahoch a uz som ju mohol len vyhodit.
garde
Príspevky: 927
Dátum registrácie: 19.10.2009 16:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa garde »

martin.bolek napísal:Ked mi niekto povie, ze na na filtri 10000km, ze ci ho tiez musi menit, ze ten by usetril, ide ma porazit
....no dobre, ja to chápem, ale potom sa aj v mojom manuály uvádza 60tkm interval výmeny pal. filtra len preto aby servis spravil ryžu na mojom palivovom systéme, keď ho bude treba servisovať???....
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nepovedal by som to priamo takto, za standartnych okolnosti [!!!!] teda nove auto, cista nadrz, nafta BEZ bioprisad ktore ti zacnu kysnut v nadrzi a celom palivovom systeme, kvalitna nafta a nie taka ta bezna slovenska "ktora este vyhovuje norme" atd atd.

dalsi problem je, ze ked uz pred tebou niekto husto zanedbaval tuto vymenu, tak si v riti a mozes ten filter menit aj kazdych tristo kilometrov.

neposledna vec je ze ku nam sa dovazaju - ako som uz pisal - mondea ktore maju skoro tretinu miliona kilometrov za sebou, zmotaju sa na osminu miliona (teda 125.000) a potom sa ludia strasne cuduju. No iste, ked "chyba" 200.000 na tachometri tak bodaj by sa necudovali na originalnych vstrekovacoch este z vyroby...

a to uz vobec nehovorim ze predminuly tyzden spolupachatel tahal na lane nepokazitelnu 66kW oktaviu rotacku. Po rozobrati nadrze sa skoro dogrcal. Centimetrova vrstva "niecoho" co skoro zmurkalo. Majitel potom priznal ze posledne styri roky ziadnu pumpu nenavstivil, zato kamaratov s bandaskami ma HODNE VELA.


proste je to kombinacia vsetkeho.


edit : inak tato situacia je uplne rovnaka pri automatickych prevodovkach a vymenach olejov. Kazdy u nas na to serie, lebo to stoji hadam aj 250eur a to je drahe a navyse mu v servise povedia ze tam sa olej nevymiena, ze je dozivotny.
garde
Príspevky: 927
Dátum registrácie: 19.10.2009 16:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa garde »

....chápem, vlani ako som kúpil tento svoj vehykel, pri výmene náplní a filtrov som myslel na preplach nádrže a vyčistenie sania od EGR ku vstrekovačom, lebo ako sa zdá na niečom sa veziem a nebude to veselé....

....bol som skratka naívny pri kúpe auta, veď tato s tromi deťmi 10-15r ma neodrbe....
martin.bolek
Príspevky: 159
Dátum registrácie: 02.02.2005 00:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martin.bolek »

Ano mp3 ja som myslel na vymenu pal filtra u delphi kazdych 15000 po oprave systemu. Jasne, ze rozdrbanemu vstrekovaniu nepomoze uz nic... inak ja odporucam tento interval aj zakaznikom aj s ostatnymi systemami. Continental a Denso maju dyzy nachylne na opotrebrnie a Bosch zase vetily. Nie je to to co Delphi, ale pri nasej nafte sa investicia do filtrov (za predpokladu vstrekovania v dobrom stave) urcite vrati.
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

zrazu aký obrat :-)

keď som ja písal, že pri výmene oleja mením aj všetky filtre, tak ste tu mudrovali, že zbytočne mením aj naftový !!!!! A nakoniec dobre som robil, srať tých 800 Sk naviac :-(
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

presne o tom to je - MOZNO je to zbytocne, avsak tych 20eur pre nas co vlastnime superby a vehykle v podobnej hodnote nehra taku ulohu ako pre majitela Favoritu.

proste preto lebo sa rekrutujeme z inej danovej skupiny.

to je cele.

nefajcim, usetrim desiatky tisic korun rocne.
nepijem, usetrim tisice korun rocne.

takze si mozem dovolit predcasne menit oleje, filtre atd. Dokonca oleje menim aj v manualnej prevodovke co naozaj okrem mna robi len par totalnych magorov v tejto republike.


PS: este aj tie bikiny som starej kupil zbytocne, mala ich na sebe jedinykrat.
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

no ďakujem, že si ma zaradil ku magorom :-( tiež som menil olej v manuále :-(

Ešte sa pôjdem pozrieť do Volva, koľko zapýtajú za výmenu oleja v autom. prevodovke a či mi vôbec budú hovoriť o výmene oleja v prevodovke.

Tak jazdený superb alebo Volvo S 60 podľa mňa nie je nejaké terno :-( hoc kto kto má nové auto má auto za vyššiu sumu peňazí ako som dal ja :-)

Veľa krát zanedbanie výmien, nie je ani o tom, že človek chce ušetriť, ale veľa krát o nevedomosti, že nevie čo všetko by mal pomeniť pri určitých úkonoch, prípadne o serióznosti autoservisoch, že nevymenia čo treba ale zaúčtujú aj to :-(
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

> o ďakujem, že si ma zaradil ku magorom tiež som menil olej v manuále

vitaj u nas v kolektive ;)




> Ešte sa pôjdem pozrieť do Volva, koľko zapýtajú za výmenu oleja v autom.
> prevodovke a či mi vôbec budú hovoriť o výmene oleja v prevodovke.

mam dojem ze tie naplne nechcu menit. Na Roznavskej mi robil kamarat, uz odtial odisiel a bije sam za seba na vlastnu past, mam dojem ze mi zanietene rozpraval o nevymienani olejov a ze aka je to sprostost. Ked sa nemylim bolo to v kontexte ze oni take nerobia lebo Volvo na to neposkytuje [?] technologicky postup. Ved kukni do materialov co mas a bud to tam bude alebo nebude.



>> Tak jazdený superb alebo Volvo S 60 podľa mňa nie je nejaké terno
>> hoc kto kto má nové auto má auto za vyššiu sumu peňazí ako som dal ja

suhlas. Lenze na novych autach v cenovej hladine nasich nemas co menit, tam ked 100.000km na nic nesiahnes tak to bude chodit. Chleba sa lame az pri ojazdenych... po par rokoch a desiatkach tisic kilometroch. Tam uz na veciach zalezi naozaj uplne v inom meritku ako pri novom aute. Ked na novom automate nevymenis olej 150.000km, naozaj sa v 99.99% nic nedeje. Ked ale ma tvoj automat za sebou uz 250.000km a dalsich 150.000km neplanujes vymenu, tak tam sa uz na 99.99% nieco naozaj bude diat.

To je cele.





>> Veľa krát zanedbanie výmien, nie je ani o tom, že človek chce ušetriť, ale veľa
>> krát o nevedomosti, že nevie čo všetko by mal pomeniť pri určitých úkonoch,
>> prípadne o serióznosti autoservisoch, že nevymenia čo treba ale zaúčtujú aj to

velka pravda. Ja nie som uctovnik, uctovnik nie je ITckar, ITckar nie je automechanik, automechanik nie je kardiochirurg atd. Avsak od toho uctovnika, kardiochirurga, ITckara sa ocakava 100.000% vykon v jeho profesii, tak preco potom 99.9% automechanikov radi nemenit olej v prevodovkach, preco preco preco milion inych veci na ktore nemam cas vymenovat. Ved to vidis na tomto fore ;(

ale je mi jasne ze my dvaja to nevyriesime.

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 71 neregistrovaných