Kúpa Dodge durango, rám, cadillac escalade
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 19.12.2006 07:21 Zdieľať na Facebook
Kúpa Dodge durango, rám, cadillac escalade
Dobrý deň, premýšľam kúpiť 8V Ameriku z druhej ruky vyskúšať ako sa v tom vozí oproti EÚ autám. Je na Svk odborný servis? Mate niekto skúsenosť ako žijú tieto motory s lpg? Sú porovnateľné náklady na cadillac a dodge, čo vychádza jednoduchšie a lacnejšie? Vďaka za relevantné rady a názory.
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Pobavil ma ten Rám, a Escalade máš v NR - Janíkovciach pri stkčke. Ujo ho nevie predať už hodne hodne dlho.
A ako sa v tom vozí??? keď som robil niečo pre jedného člena známej hudobnej skupiny tak sme sa mohli voziť v Mustangu. Výkon to malo jak krava, ale plastový interier horší ako starý Favorit.
Dodge Ram 3500 - je pracovný pickup - tým je povedané asi všetko.
A keď si chceš auto vyskúšať nepotrebuješ ho vlastniť, rovnako ako si kvoli litru mlieka nekupuješ kravu.
A ako sa v tom vozí??? keď som robil niečo pre jedného člena známej hudobnej skupiny tak sme sa mohli voziť v Mustangu. Výkon to malo jak krava, ale plastový interier horší ako starý Favorit.
Dodge Ram 3500 - je pracovný pickup - tým je povedané asi všetko.
A keď si chceš auto vyskúšať nepotrebuješ ho vlastniť, rovnako ako si kvoli litru mlieka nekupuješ kravu.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 19.12.2006 07:21 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 19.12.2006 07:21 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5429
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
na tom nie je nic "zaujimave", to je proste "prirodzene". Vsetky tie predsudky majitelov trojvalcovych Fabii mozes hodit za hlavu, na autickach Ram, F150, Tundra, Escalade, Navigator a podobne nie je nic zle - aaaano, teraz zacne narod plakat ze spotreba. Aby sme sa nepos-kakali, ked niekto kupuje bublajucu 5.7i tak asi od toho necaka 4.23 litra hore brehom s dvojtonovym privesom.
Diely su dostupne (na Slovensku sa tymto znackam venuje zopar "garáží") a co nie je tak veselo poslu z Ameriky. Mozno to nie je rovnako komfortne ako Skodovka ze do dvoch dni tu mas co len chces, lenze aj ta Skodovka ma trosku problem : ja ked som chcel asi pred 4 rokmi opravit 2001ckovu Audinu, uz nevedeli dodat tri nahradne diely zo siestich, takze tolko strucne. Na ameriku kupis VSETKO este aj zo sestdesiatych rokov.
Navyse, tieto masiny maju superprimitivnu konstrukciu, nikde sa na nic nehrali a neschovavali, nic ta tam neprekvapi - je to technika z cias Skody 100, "s klucom desinou a dvanastkou opravis polku auta". Nejdes kupovat ziadne nove vymysly od Fordu 3.5 Ekobuust dvojturbo, takze pohoda. Cela predkupna previerka sa prakticky moze scvrknut na premeranie kompresii na motore a obzretie auta zospodu na zdvihaku, cize 15 minut. Viac nepotrebujes a jedine riziko zostane automaticka prevodovka ; pred kupou z nej vypustit par kvapiek oleja a kuknut ci nie je cierny stuchnuty spaleny, to iste diferencial ak ma samostatnu napln co takmer vsetky maju (pohon vzadu, prevodovka vpredu). Po kupe okamzite vymenit oleje v diferencialoch [!] aj automate. Ked mas vela casu, zbehni s tym na EK nech ti omeraju emisie, ale to uz je fakt "overkill".
Motory s LPG ziju absolutne fenomenalne, v Polsku snad nenajdes jediny 5.7i ktory by nemal LPG. Dodge je lacnejsia kontrukcia, cenovo optimalizovanejsi ; Cadillac je luxusna znacka (rovnako ako Lincoln a Ford, pripadne Lexus a Toyota). Neznamena to nutne ze Dodge bude lacnejsi na prevadzku alebo servis. Cadillacy nemaju ziadnu systemovu chybu na motoroch, aj sestlitre drzia jak uderene. Zivotnosti motoru prispievaju aj neuveritelne nizke otacky, ten stroj bezne prdi na 1400-1700 rpm, cez 3000 ho dostavas len v kritickych situaciach, co spolu s predpisanymi vymenami oleja na americke stroje, ktore su z inej galaxie nez europske 30.000km srágory, znamena velmi jednoduchu vec... ze ten motor prakticky nedokazes znicit aj keby si chcel. Je uplne normalne ze 30 rocne stroje co maju za sebou 800.000 mil po prasnom vidieku, na poli atd, chodia s povodnym motorom bez jedineho zasahu ; prakticky vzdy tie stroje skoncia na hrdzu, havarku alebo nezvladnute naklady na palivo.
Escalade v Janikovciach alebo nie absolutne nie je dolezity pre mapovanie situacie na trhu - ci je to auto v poriadku alebo ide len na sedem valcov nikto z nas podla obrazku nepovie. Taketo auta sa samozrejme nepredavaju rovnako rychlo ako Fabia za 1.800 eur po prvom majitelovi dochodcovi, takze to je normalna sucast zivota s nimi a zase patri do jednoducheho planovania predtym ako voz kupis.
Diely su dostupne (na Slovensku sa tymto znackam venuje zopar "garáží") a co nie je tak veselo poslu z Ameriky. Mozno to nie je rovnako komfortne ako Skodovka ze do dvoch dni tu mas co len chces, lenze aj ta Skodovka ma trosku problem : ja ked som chcel asi pred 4 rokmi opravit 2001ckovu Audinu, uz nevedeli dodat tri nahradne diely zo siestich, takze tolko strucne. Na ameriku kupis VSETKO este aj zo sestdesiatych rokov.
Navyse, tieto masiny maju superprimitivnu konstrukciu, nikde sa na nic nehrali a neschovavali, nic ta tam neprekvapi - je to technika z cias Skody 100, "s klucom desinou a dvanastkou opravis polku auta". Nejdes kupovat ziadne nove vymysly od Fordu 3.5 Ekobuust dvojturbo, takze pohoda. Cela predkupna previerka sa prakticky moze scvrknut na premeranie kompresii na motore a obzretie auta zospodu na zdvihaku, cize 15 minut. Viac nepotrebujes a jedine riziko zostane automaticka prevodovka ; pred kupou z nej vypustit par kvapiek oleja a kuknut ci nie je cierny stuchnuty spaleny, to iste diferencial ak ma samostatnu napln co takmer vsetky maju (pohon vzadu, prevodovka vpredu). Po kupe okamzite vymenit oleje v diferencialoch [!] aj automate. Ked mas vela casu, zbehni s tym na EK nech ti omeraju emisie, ale to uz je fakt "overkill".
Motory s LPG ziju absolutne fenomenalne, v Polsku snad nenajdes jediny 5.7i ktory by nemal LPG. Dodge je lacnejsia kontrukcia, cenovo optimalizovanejsi ; Cadillac je luxusna znacka (rovnako ako Lincoln a Ford, pripadne Lexus a Toyota). Neznamena to nutne ze Dodge bude lacnejsi na prevadzku alebo servis. Cadillacy nemaju ziadnu systemovu chybu na motoroch, aj sestlitre drzia jak uderene. Zivotnosti motoru prispievaju aj neuveritelne nizke otacky, ten stroj bezne prdi na 1400-1700 rpm, cez 3000 ho dostavas len v kritickych situaciach, co spolu s predpisanymi vymenami oleja na americke stroje, ktore su z inej galaxie nez europske 30.000km srágory, znamena velmi jednoduchu vec... ze ten motor prakticky nedokazes znicit aj keby si chcel. Je uplne normalne ze 30 rocne stroje co maju za sebou 800.000 mil po prasnom vidieku, na poli atd, chodia s povodnym motorom bez jedineho zasahu ; prakticky vzdy tie stroje skoncia na hrdzu, havarku alebo nezvladnute naklady na palivo.
Escalade v Janikovciach alebo nie absolutne nie je dolezity pre mapovanie situacie na trhu - ci je to auto v poriadku alebo ide len na sedem valcov nikto z nas podla obrazku nepovie. Taketo auta sa samozrejme nepredavaju rovnako rychlo ako Fabia za 1.800 eur po prvom majitelovi dochodcovi, takze to je normalna sucast zivota s nimi a zase patri do jednoducheho planovania predtym ako voz kupis.
-
- Príspevky: 3064
- Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3398
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
Ehm a o ktorej generacii je rec, aky je rozpocet?
Akoze kadilak v8 sa vyraba niekedy od zaciatku 20.teho storocia, ale samozrejme je ten motor rozdielny aj v generaciach modelu eskalady.
Az chce opravovat kladivom a desinou klucom, tak to musi lovit este pred rokom 2000. Sanca najst taky voz na sk je nulova. A to sa snad eskalada este ani nerobila, prve rocniky.
Neveril by som tomu, ze to su nejake extra odolne motory. Ano, maju na to predpoklady, ale su to ruzove okuliare. Mas vytahanu retaz po 300 tisic km na aute s hodnotou 2000 eur? Ale samozrejme, ze do toho bez vahania nalejes 2000eur, aby ti veteran jazdil naveky. To som si vymyslel, ja neviem kolko tam stoji retaz a vymena... Proste ekonomika funguje aj tam. Navyse eskalada nikdy nebude veteran, je to obycajny voz.
Diely z ameriky zozenies, ale lacne to nebude.
Takze ruzove okuliare dolu a pozerat s cistou hlavou.
Napis rozpocet, teda ake roky sa idu hladat.
Sustred sa na motor. Amerika montuje v danych rokoch typicky jeden motor do roznych modelov, ktore su viac menej prezlecene to iste, rovnaka platforma.
Akoze kadilak v8 sa vyraba niekedy od zaciatku 20.teho storocia, ale samozrejme je ten motor rozdielny aj v generaciach modelu eskalady.
Az chce opravovat kladivom a desinou klucom, tak to musi lovit este pred rokom 2000. Sanca najst taky voz na sk je nulova. A to sa snad eskalada este ani nerobila, prve rocniky.
Neveril by som tomu, ze to su nejake extra odolne motory. Ano, maju na to predpoklady, ale su to ruzove okuliare. Mas vytahanu retaz po 300 tisic km na aute s hodnotou 2000 eur? Ale samozrejme, ze do toho bez vahania nalejes 2000eur, aby ti veteran jazdil naveky. To som si vymyslel, ja neviem kolko tam stoji retaz a vymena... Proste ekonomika funguje aj tam. Navyse eskalada nikdy nebude veteran, je to obycajny voz.
Diely z ameriky zozenies, ale lacne to nebude.
Takze ruzove okuliare dolu a pozerat s cistou hlavou.
Napis rozpocet, teda ake roky sa idu hladat.
Sustred sa na motor. Amerika montuje v danych rokoch typicky jeden motor do roznych modelov, ktore su viac menej prezlecene to iste, rovnaka platforma.
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 19.12.2006 07:21 Zdieľať na Facebook
Mp3turbo, vďaka za obsiahly užitočný popis, mnoho som sa tiež dočítal na fóru dodge fanúšikov ohľadom spoľahlivosti a vcelku jednoduchému servisu. Bohužiaľ v EÚ klasickú atmosféru nekúpiš, sú to len hrnčeky dopovane turbami a pri tých cenách áut životnosť otázna. Elektromobily to je ďalšia bublina. Holt keď rozhodujú politici s ledva vystudovanou strednou školou, alebo babkoherci tak to stojí za to.
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 19.12.2006 07:21 Zdieľať na Facebook
Vážený cicmanec, nie som zvedavý na Vaše hejty a posmesky. Rozpočet je určite o dosť vyšší ako 4000. Dôvod kúpy potreboval by som niečo vyšším podvozkom a jazdím výhradne benzín atmosféru, s tým som mal najlepšie skúsenosti, bohužiaľ ponúka v EÚ je nula bodov. Takže skúsil som osloviť skutočných majiteľov, resp. mechanikov, odborníkov aký majú názor. Ak mi to dovolíte. Predstavte. Si mam jedno auto z aciek ročný nábeh cez 20000 a auto beha už 5rokov bez zásadných problémov.
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
>> Az chce opravovat kladivom a desinou klucom, tak to musi lovit este pred rokom 2000. Sanca najst taky voz na sk je nulova.
nie je pravda a nie je pravda. Aj diagnostika sa na americke masiny robi uuuuuzasne, neporovnatelne s europskymi srandami kde je kazda ina.
.
.
>> Neveril by som tomu, ze to su nejake extra odolne motory.
preco si myslis ? Pretoze si nemal a nepoznas ? Na starej poctivej V8 amerike kde vacsinou ani nemas DOHC... tam tazko nieco pokazit. Konkretne Hemi motory sa vyrabaju bez nejakej vaznejsej [!] designovej zmeny uz 25 rokov.
.
.
>> Ano, maju na to predpoklady, ale su to ruzove okuliare.
iste, su take co sa dokazili, ale su aj taki majitelia co dokazia aj rovnu kolajnicu. Mne ta technika pride ako "dostatocne vyskusana v praxi". Nie raz, nie dvakrat, nie stokrat, ale v mnohych DESIATKACH MILIONOV KUSOV napriec celou Amerikou od Montany s -35 mrazmi hocikedy az na Floridu / Hawaii. Pozrime ake auta sa predavaju v Amerike v akych poctoch [!!] za poslednych 20 rokov, ktory je tam najrozsirenejsi pickup (Ford F150 V8)...
.
.
>> Navyse eskalada nikdy nebude veteran, je to obycajny voz.
samozrejme. Eskalada, F150 a podobne hracky nikdy nebudu historicky cenne, nemaju byt preco.
.
.
>> Diely z ameriky zozenies, ale lacne to nebude.
mnohe diely na taketo uzitkove vozy su lacnejsie nez suciastky na Szkodu Ocktavia, to by si sa cudoval. A castokrat nemaju konstrukcne naschvaly, napriklad predne capy kupis zvlast, nemusis cele ramena ako na Pasatt / Superb, urcite ti nebude treba vyhrievany chladeny EGR ventil ako na 2.0tdi dvojturbo za 2.200 eur kompletka aj s "nahubkom" a robotou 12 hodin [!!] autorizak pretoze taka je norma...
.
.
>> Sustred sa na motor. Amerika montuje v danych rokoch typicky jeden motor
>> do roznych modelov, ktore su viac menej prezlecene to iste, rovnaka platforma.
toto plati. A preco to maju tak ? Lebo tie motory maju uzasne problemy a nefunguju a boli s nimi furt problemy ?
.
.
>> Bohužiaľ v EÚ klasickú atmosféru nekúpiš, sú to len hrnčeky dopovane turbami a pri tých cenách áut životnosť otázna.
chyba. Escalade, Tundra, Navigator (pred poslednou generaciou ktora je 3.5i dvojturbo Ekobuust), Dodge Ram, Ford F-150, GMC Yukon, Chryslery doradu (nemaju turbo ani jeden, i ked toto nie su osemvalce ale len hlupe sestvalce), neviem co ma este rychlo napadne z vozov znamych aj na nasej strane oceanu, tam turba proste nehladaj lebo nenajdes.
.
.
Chlapi, americke motory tu nikto z nas nepozna, ale predsudky mame vsetci, co ?
nie je pravda a nie je pravda. Aj diagnostika sa na americke masiny robi uuuuuzasne, neporovnatelne s europskymi srandami kde je kazda ina.
.
.
>> Neveril by som tomu, ze to su nejake extra odolne motory.
preco si myslis ? Pretoze si nemal a nepoznas ? Na starej poctivej V8 amerike kde vacsinou ani nemas DOHC... tam tazko nieco pokazit. Konkretne Hemi motory sa vyrabaju bez nejakej vaznejsej [!] designovej zmeny uz 25 rokov.
.
.
>> Ano, maju na to predpoklady, ale su to ruzove okuliare.
iste, su take co sa dokazili, ale su aj taki majitelia co dokazia aj rovnu kolajnicu. Mne ta technika pride ako "dostatocne vyskusana v praxi". Nie raz, nie dvakrat, nie stokrat, ale v mnohych DESIATKACH MILIONOV KUSOV napriec celou Amerikou od Montany s -35 mrazmi hocikedy az na Floridu / Hawaii. Pozrime ake auta sa predavaju v Amerike v akych poctoch [!!] za poslednych 20 rokov, ktory je tam najrozsirenejsi pickup (Ford F150 V8)...
.
.
>> Navyse eskalada nikdy nebude veteran, je to obycajny voz.
samozrejme. Eskalada, F150 a podobne hracky nikdy nebudu historicky cenne, nemaju byt preco.
.
.
>> Diely z ameriky zozenies, ale lacne to nebude.
mnohe diely na taketo uzitkove vozy su lacnejsie nez suciastky na Szkodu Ocktavia, to by si sa cudoval. A castokrat nemaju konstrukcne naschvaly, napriklad predne capy kupis zvlast, nemusis cele ramena ako na Pasatt / Superb, urcite ti nebude treba vyhrievany chladeny EGR ventil ako na 2.0tdi dvojturbo za 2.200 eur kompletka aj s "nahubkom" a robotou 12 hodin [!!] autorizak pretoze taka je norma...
.
.
>> Sustred sa na motor. Amerika montuje v danych rokoch typicky jeden motor
>> do roznych modelov, ktore su viac menej prezlecene to iste, rovnaka platforma.
toto plati. A preco to maju tak ? Lebo tie motory maju uzasne problemy a nefunguju a boli s nimi furt problemy ?
.
.
>> Bohužiaľ v EÚ klasickú atmosféru nekúpiš, sú to len hrnčeky dopovane turbami a pri tých cenách áut životnosť otázna.
chyba. Escalade, Tundra, Navigator (pred poslednou generaciou ktora je 3.5i dvojturbo Ekobuust), Dodge Ram, Ford F-150, GMC Yukon, Chryslery doradu (nemaju turbo ani jeden, i ked toto nie su osemvalce ale len hlupe sestvalce), neviem co ma este rychlo napadne z vozov znamych aj na nasej strane oceanu, tam turba proste nehladaj lebo nenajdes.
.
.
Chlapi, americke motory tu nikto z nas nepozna, ale predsudky mame vsetci, co ?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný