Dacia Logan 1,5 dci - lahko točí a nenaskočí

Diskusia ohľadne vozidiel značky Dacia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autokomplet »

najskor ti odisiel vstrekovac alebo vstrekovace
u tychto starych Delphi trysiek ide vela nafty do prepadu a tym strati cerpadlo tlak na nastartovanie - nepretlaci tie vstreky ale unikne tlak do prepadov. Su na to take male nadobky a hadickami sa napoja na prepad nafty a sleduje sa kolko z ktorej ide. Jedna - dve budu asi slabe a tam bude tiect vela nafty do nadobky. Da sa to aj doma vyrobit - staci 4 hadicky a 4 male nadobky najlepsie spojit k sebe a nastartovat.
samozrejme to moze byt aj zhavenie - treba pozriet ale myslim ze aj bez funkcneho zhavenia ten motor natoci bez problemov pokial nie su velke mrazy.
Inak zla sprava je, ze treba vymenit najlepsie vsetky 4 trysky za nove alebo repasovane, inak onedlho odide dalsia tryska a bude opat problem. Zabilo ich mozno aj dlhe odstavenie auta a potom ta stara nafta...
Treba tiez pozriet cerpadlo ci robi spravny tlak a ci nerobi piliny ktore odstavia vstreky...
Najlacnejsia oprava je za 850 EUR - zrepasovane cerpadlo a zrepasovane 4 ks trysky + praca cize 1.000 EUR.
Pokial sa toto neurobi, z auta velka radost nebude.
Na motore 1.5DCi jazdit so starym olejom je odvaha - ojnicne loziska sa pretacaju aj so serioznou udrzbou a nieto zanedbanou. Cize preventivne doporucujem vymenit klzne loziska na kluke a neviem kedy boli robene rozvody ale asi aj tie...
Mal si si kupit nieco ine - toto su problemove motory - hlavne tie vstreky, cerpadlo a klzne loziska. Ak zanedbas klzne loziska, odide klukovka a jedna ojnica - potom rozobrat cely motor ...
Žijeme v dobe plnej egoistov, sociopatov, ľudí s vymytým mozgom a žiaľ aj srdcom.
Ľudia pod tlakom medii, technologii, rýchleho spôsobu žitia stratili skutočné hodnoty.
Ešte že máme riešenie - môžeme si zabezpečiť psa...
easyridersvk
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easyridersvk »

na mojom boli menene salky preventivne pri 220tisic , trysky predtym par tisic km,...olej meneny rocne +- pred zimou...motor ma 15rokov
243tisic a nejake drobne...ano je to problemove ak sa na aku taku udrzbu one z vysoka.
laguna72
Príspevky: 175
Dátum registrácie: 20.05.2009 22:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laguna72 »

čo tak snímač počtu otáčok vačkového hriadeľa? mne na 1.5 dci 78 kw za tepla veľmi dlho točilo kým chytilo, diagnostika ukázala na snímač, po výmene OK.
rocco.go
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 22.01.2011 12:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rocco.go »

Dnes ráno som točil skoro do vybitia baterky keď bolo chladnejšie, už keď naskočil hned všetko ok ale pochyboval som že už chytí. Aj som 2x žhavil bolo +3stupne. Dieselov sim uz mal ale takýto problém ešte nie. Musím kuknuť palivový filter lebo je upchatý niekde za kolesom a sú 2 typy nejaký so senzorom vody a bez....náhodou neviete aký by tam mal byť že? Bývam v paneláku a bez demontáže kolesa a podblatníku sa k nemu asi nedostanem. Baterka je bola nabitá na 13.0v točila pekne a v motore počas štartovania ako keby niečo cvakalo. A ešte som si všimol že motor sa mi nikdy nenahreje na viac ako 2 čiarky nemôže to mať niečo s teplotami? Keby to boli vstreky neprejavilo by sa to aj inak keďže iné príznaky okrem toho štartu nemám. Nie je niketo v Ke kraji kto by sa mi na to kukol?
logan668
Príspevky: 71
Dátum registrácie: 10.05.2014 21:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa logan668 »

Tie ciarky su OK, to meranie je orientacne, mne vyskoci na 4 az po dlhej ceste. Pokial nastartujes a auto ide aj na nizke a vysoke otacky, tak filtrom to asi nebude. Ja mam filter so snimacom, ma zahnute vyvody na naftu, ale su aj filtre s rovnymi vyvodmi. To zistis, az to rozmontujes. To zhavenie si skontroloval? Mne to auto zatial vzdy spojazdnil jeden opravar v Secovciach. Naposledy som ho po prvykrat musel odtiahnut, tiez tocilo ale uz nenastartovalo. Nejaky studeny spoj na "rajl" alebo ako sa to vola. Nepoznam to. Precistil, skontroloval kable a auto slape dalej. Ma 13 rokov, tak uz sem tam na nom nieco vyskoci.

Návrat na "Dacia fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní