citroen xantia 2.0 hdi 80 KW rok.2001

Diskusia ohľadne vozidiel značky Citroen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

hamso
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 07.03.2008 15:55
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

citroen xantia 2.0 hdi 80 KW rok.2001

Príspevok od používateľa hamso »

Zdravim mám problém mam xantiu ide mi len do 3000 otáčok a dost stratí vykon ale do 3000 otacok ide slusne neviem pal filter vymenení čo to ešte može robit dakujem. Poradte dik :3c90:
heze1
Príspevky: 67
Dátum registrácie: 18.09.2006 18:21
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa heze1 »

aky motor?
Atlas
moderátor fóra
Príspevky: 4686
Dátum registrácie: 21.05.2012 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Atlas »

2.0 HDI, 80kW, rok 2001 - aspoň myslím
heze1
Príspevky: 67
Dátum registrácie: 18.09.2006 18:21
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa heze1 »

v prvom rade napichut na diagnostiku, a ked nevykaze nic, pozriet ci nieje zapchaty katalizator. povolis vyfuk za zberacom, trochu to bude rapkat,a vyskusat.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24983
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ako Ti pomôcť keď je zoznam možností na dosť hrubú knihu,a pomôcok,informácií čo sa chová,ako a kedy,za tepla a pod prakticky nula.Nič o servisnej histórii,nič či súvisí časovo z iným úkonom,nič proste nič z čoho sa dá aspoň trošička vychádzať.Nakoľko nie je problém zo štartom a do stredných otáčok ide dobre,niet rady na prkotiny ktoré vyradujú stroj z prevádzky.Tu už ide o diagnostiku,kontrolu,merania. Aj teraz by bolo možné dať radu...toto odpoj a sleduj,ale robiť niečo bez reálnej predstavy čo práve robíš,to nikam nevedie.Ak si zblízka môžem Ti to zdiagnostikovať,ale od klavesnice to bez informácií proste nejde.
hamso
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 07.03.2008 15:55
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hamso »

no práve diagnostika nič nenačítala neukazuje žiadnu chybu ked som išiel po diaľnici na chvíľku ma to pustilo dalej zrazu pocit ako ked dochádza nafta spomalil som otáčky klesli tak na 2500- 2800 motor išiel ok ak som atakoval 3000 zase spomalenie , skúšali sme dnes s kamarátovho auta váhu vzduchu a nič nepomohlo vymenili sme regulátor na čerpadle a nič už neviem čo , štart v pohode motor na volnobech ok ale teraz zas od dvoch tisíc otáčok dymí na bielo a nejde ani na 2500 otáčok. motor má označenieRHZ
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24983
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Na čerpadle je okrem regulátora tlaku ešte jeden regulačný ventil.Odpoj ho z konektora a skús sa prebehnúť,a napíš výsledok.Predpokladám Ti to urobí keď je plná teplota motora.
Aká diagnostika sa použila ?
koldo
expert: PSA
Príspevky: 307
Dátum registrácie: 13.03.2006 19:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa koldo »

to nie je regulacny ventil,ale dezaktivator 3. piestu.
ma funkciu odpajat treti piest v cerpadle,ked nie je potrebny vysoky tlak.
dec superscan 3 full cz,vag com profi original,op com cz original,batronix,bdm,x-prog,..etc...fap off PSA
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24983
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Správne,každý z nás to nazval po svojom,Slováci ho vedú pod názvom elmagnetický ventil dávkovania paliva alebo obmedzujúci ventil,vonku to volajú regulačný ventil,Poliaci sterownik
Proste nie regulátor tlaku ale ten druhý ventil,nech ho volajú akokoľvek
kampo
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 30.04.2007 22:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kampo »

elektromagnetický SCV ventil
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24983
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Skús s tým naložiť ako vieš.
Tlak na vstupe filtra 2,5 bar
tlak na výstupe 0,8 bar
ak nameriaš iné,poviem Ti čo je problém
Čosi u núdzovom režime....sú dva,Teba sa týka ten čo umožnuje prácu v ohraničenom režime
Kým sa v ňom motor nachádza,otáčky v žiadnom prípade nemôžu prestúpiť 3200 ot ani keď sekery padajú.
Dôvody kedy RJ ordinuje tento stav...
- chyba snímača tlaku (v rampe)
-obvod regulácie kontroly tlaku v rampe
-snímač polihy pedála (stupeň 1)
-snímač polohy pedála (stupeň 2)
-snímač tlaku preplňovania
-snímač prietoku vzduchu
-snímač rýchlosti
-činnosť v okruhu EGR
-regulátor tlaku

Takže prejdi si to bod po bode a nezabudni na logiku ktorá tu platí...chyba vstreku ak má za dôsledok zníženie tlaku v rampe,tak to prečítaš ako vadný tlak paliva a nie chybu vstrekovača. Ten odhalíš až keď vidíš jeho zlú hodnotu alebo odmeriaš prepad paliva.Pozor na výrok diagnostiky,inak si ho vyloží ten čo premýšla a inak ..ten druhý

Tým naznačujem že pozor,pod jednotlivými bodmi je toho trochu viac než si prečítal.Myslím že na pochopenie stačí,Hdi nie je systém na domáce laborovanie hoci aj šikovných domacich majstrov.Ale možno Ťa poteší,že mu nerozumie tak odhadom 90% mechanikov
TycoonX
Príspevky: 549
Dátum registrácie: 10.10.2006 11:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TycoonX »

Helow

Kontrolka motora ti funguje? Ked ti to spadne do nudzoveho rezimu pocujes turbo? Alebo vies ze turbo zaberá? My sme riešili podobný problém na kámošovej xantuši, po ceste na dialnici stacilo ist konstatne cez 2900ot a motor spadol do nudzaku a zostal bez turba. Pri vypnuti ,zapnuti kluca bezal v pohode dalej. Porucha bola v ovládaní tlaku turba - vysoký tlak a ecu odpojila turbo.

OT: Moja X2 HDi práve dovŕšila 455 000 km
AutoSpecial.top
Napísať odpoveď

Návrat na "Citroen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 27 neregistrovaných