Citroen Xsara Picasso - budenie alternátora a BSI

Diskusia ohľadne vozidiel značky Citroen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24983
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Citroen Xsara Picasso - budenie alternátora a BSI

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Rád by som položil otázku kolegom ktorý už riešili podobný prípad.Konkétne C Xsara Picasso 1,8 16V sa správa vozidlo nasledovne.Po 5-10 min ustálenej jazdy,dialnica 120km/h sa postupne začínajú rozsvecovať kontrolky,ABS-om počínajúc až svietia všetky,nasleduje výpis o nízkom napätí,vypne klíma.Auto ide napriek všetkému.Po dojazde na odpočívadlo už pri klesajúcej rýchlosti začnú nabiehať späť,pozhasínajú a všetko ide úplne ako by sa nič nestalo.Toto sa opakuje.
Diagnostika ukázala min 10 hlášok ale všetko šlo vymazať a pamäť ostala čistá,osciloskopické priebehy úplne ako školská lekcia ako to má vyzerať.Zvlnenie 0,003V na B+ ,.. pokles alternátor - batéria cca 0,5V čo je v norme,prechodové odpory ukostrenia OK.
nabíjanie 14,3V ....po zapnutí uplne všetkých spotrebičov (odber cca skoro 50A) vždy sekundový pokles napätia a vzorové dorovnanie. Meranie opakované aj z inou batériou.
Moja otázka na kolegou znie,aká je komunikácia medzi RJ (BSI ?) a alternátorom. Všetko nasvedčuje že budenie nie je bežným spôsobom. Prípadne ak niekto vie poslúžiť vzorovým signálom na budiacom vývode.
V momente chyby,dôjde k bleskovému prepadu napätia na 12V,spotrebiče začnú čerpať batériu až dôjde k zníženiu napätia kde začnú vypadávať spotrebiče ako som opísal. Po poklese otáčok sa zasa všetko vracia do normálu a ukážkových hodnôt. Ak sa niekto s podobným stretol požiadam o názor. Regulátor napätia tu mám nový,hodím ho tam (niet o čom,to je cca 10e) ale nemám rád záhady ani ak sa poriešia.
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 31.07.2012 21:43, upravené celkom 1 krát.
rudolfo63
Príspevky: 9955
Dátum registrácie: 23.08.2009 18:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rudolfo63 »

..ty kokso..,milanko..,chcel by som byt taky ako ty...,mne ked vsetko zacne blikat,zastavujem,obleciem vestu a skacem cez svodidla...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24983
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Rudko aj ja budem zachvílu skákať ale do studne,ako sa neviem pohnúť.Lebo,nahodil som nový regulátor a prd makový,nedobíja.Poradiť sa niet s kým,kolegovci tu po dielňach nula celá nula,iba čo čas človek tratí.O tomto je opravárenstvo,každá skúsenosť je vykúpená trnistou cestou lebo k istým informáciám je prístup velmi ťažký.Rozum by povedal poraď sa z chalanom zo značkového,ibaže pozerá na teba ako vyoraná myš,pritom je to banalita ak máš dostupné manuáli
hnr
Príspevky: 765
Dátum registrácie: 14.02.2009 03:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hnr »

Zažil som niečo podobne na C3 a bol to sprosto povedane neprechodny kabel. Ja by som sa asi zaoberal kablovačkou. za posledny polrok sa len drbem s kablami a nepochopiš ako sa môže prelomit kabel na rovnom useku pevne prichyteny na motor v plastovej chraničke.A citroen ma ešte tu špecialitu tahanych kablov popd blatnik.
PROCHY603
Príspevky: 3801
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

Daj si prekontrolovat alternator. :41c2:

Su firmy co sa specializuju na repas. :41c2:
koldo
expert: PSA
Príspevky: 307
Dátum registrácie: 13.03.2006 19:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa koldo »

je to budene cez bsi.
jednoducha vec...daj si budenie mimo bsi,t.z. cez nejaku ziarovku si alternator nabud na priamo,a chod to vyskusat.
ak to bude fungovat,chyba je bud v kabelazi,alebo bsi.
ak sa s budenim pripojis pri bsi v kabine,tak zaroven si otestujes aj kabelaz.



p.s. niektore modely mali budenie cez 5a poistku.
tak skontrolovat,ci nie je zaoxidovana...
dec superscan 3 full cz,vag com profi original,op com cz original,batronix,bdm,x-prog,..etc...fap off PSA
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24983
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano budenie ide z BSI a je premerané.Pri odpojenom kábliku z alternátora dáva v zapnutom zapalovaní 12V ,po nahodení na budenie altíka klesne na 6,7V
Budiť cez kontrolku napriamo je odskúšané ale bez výsledku,nič sa tým nemení.
Po štarte kontrolka nabíjanie normálne zhasne ale napätia sú diagnostika píše....napätie batérie 12,1V ...napätie alternátora 6,7V
Fyzické meranie batéria 12,1v a na altíku D+ ..6,7V čiže nedobíja
Preto mám podozrenie že to bude celé z tým budením inak ako bežná klasika.Aj niektoré Fordy zrejme registrujú záťaž a majú tiež atypické budenie.
Mám tu altík z identického Picassa,tiež Valeo,ale neviem ho nahodiť lebo má budenie vyvedené do malého konektora z dvoma pinmi,kdešto ja mám budenie M5 skrutku a káblové očko,čiže jeden vodič a nie dva.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24983
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Janko to všetko sa už stalo,vďaka,ale to sú amatérske vymalovánky,ale čo je smutnejšie prešiel som aj profesné fóra a dokonca aj diagnostické čo si platím som prelúskal.Proste BSI je čierna diera,to som si potvrdil návševou všetkých priatelov v profesii a zabitím troch hodín času zbytočne.
Síce náhoda a trocha bezmocnosť spôsobila že som altík vypitval znova a záhada sa poriešila,priznám aj šťastnou náhodou.Aj s tým BSI sa to ujasnilo.Idem to poskladať,neskôr opíšem podrobnejšie.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24983
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tu je rozlúštenie......na rotore alternátora sa v určitých vyžších otáčkach prerušil spoj v cínovaní zberného krúžka k vývodu vinutia.Po výmene zberného krúžka neboli vývody zalepené čo zrejme v spolupráci s chvením a velkej odstredivej sile a teploty oddelilo spoj,po znížení otáčok sa všetko vrátilo do funkčného stavu.Nuž priam neuveritelné. Takže nebola to chyba budenia z BSI samotného. Ale aspoň som získal manuál BSi-čka
Tak ma tak prešla myšlienka nakoľko oprava si vyžiadala nulové náklady že sa znova potvrdilo to čo som tu už storáz písal,na 90% býva závada banálna.S týmto iba vbehnúť do značkového a už tam nahrávajú nové BSI a montujú nový altík.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

To je až neskutočná závada....ozaj na toto prísť ..... :2f93:...treba mať ozaj šťastie.
Napísať odpoveď

Návrat na "Citroen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných