Strana 1 z 1

Citroen C4 - FAP filter

Napísané: 12.08.2011 22:38
od používateľa susty
zdravim vsetkych viem ze je tu vela o fapoch popisaneho ale nenasiel som nic konkretne.. ked ho roztiahnem vyskoci mi kontrolka SERVICE a hlaska check filter (mam ho 2hy den neviem tu hlasku naspamat) mechanik mi poradil aby som siel na dialnicu ist v 3ke 80km/h a skusit ci sa nevypali.. nepomohlo..
skusal som aj maximalku a viac ako 170 km/h to nedalo.. (je to 1.6 hdi 80kw najazdenych 150000 km) moze to byt zapricinene plnym FAPom? predtym som mal golf IV tdi a uplna spokojnost.. chcel som novsie auto a ulakomil som sa na lacnejsieho francuza. a dalsia hlaska od mechanika vybratie filtra a preprogramovanie mi nevrati priskrti vykon?? to sa mi nejak nezda.. som z KE a potreboval by som osobu ktora sa tym zaobera. dakujem za rozumne nazory.

Napísané: 12.08.2011 23:10
od používateľa mp3turbo
samozrejme ze to moze byt plnym fapom... diagnostika na toto auto to povie uplne presne.


150.000km inak byva akurat bezny priebeh na vymenu fapu za zhruba 1600eur... vybratie fapu hlavne takymito odbornikmi co nie su schopni rozoznat skutocnu zavadu [!!!!!] a radia malovat po dialnici na trojke 80km/h je tak strasne rizikova zalezitost ze pretiahnutie slecny stojacej na ulici o polnoci s kabelkou cez plece bez ochrany je rozhodne menej rizikove...

Napísané: 12.08.2011 23:43
od používateľa hipisko
-servis, bud ti fap vyhodia, alebo nech ho vycistia v kyseline

Napísané: 12.08.2011 23:45
od používateľa KostaK
neviem ako je to u C4 ale u C5 takto:

http://www.c5club.cz/clanky/uzivatelske ... is-funkcie

...

Napísané: 13.08.2011 20:40
od používateľa mhlavaty
http://www.uloz.to/9961363/dpf-mpg koho zaujíma činnosť fitra

Napísané: 13.08.2011 21:13
od používateľa kalli
Ked to vsetko citam o tych filtroch, asi nema zmysel kupovat diesel.
Neskutocna udrzba, same problemy.
Len tak mimochodom, bol som vo Forde a povedali mi, ze FAB filter
ma zivotnost vo Focuse 1,6 diesel od 100 do max. 150 tisic km a cena
noveho je 2000,-Euro.
Okrem tejto informacie som sa dozvedel, ze prave tento diesel je konstruovany na prevadzku v meste a zahreje sa uz po 1km jazdy a motor je konstruovany na 200.000km
prevadzky, potom sa to zacne rozpadavat.
Je to informacia od ludi z Forda.

Napísané: 13.08.2011 22:26
od používateľa mp3turbo
dovolim si drobnost - ten diesel sa ROZHODNE NEZAHREJE po kilometri [!!!!!!] a rozhodne nebol konstruovany na jazdu v meste (ked teda odhliadneme od toho ze je to najslabsia motorizacia s najmenej prevodmi a od takeho auta sa necaka sustavne jazdenie Barcelona - Kosice kazdy druhy den)...

cize ano, rozhodne 1.6d focus nie je typicky "dialnicny koráb" ale povedat ze ten diesel bol konstruovany na jazdu v meste je asi rovnaka kravina ako povedat ze napalm je trochu lepkavy. On je trochu lepkavy, ale aj trochu velmi lepkavy :)

no a predposledna vec - 1.6d motor vo fordoch, pezotoch, mazdach, volvach atd, proste vsade kam to zabozruti dokazali pretlacit, ma daleko daleko mnohonasobne horsie priesery ako je DPF... dpf ma uz dnes totiz uplne kazdy dieslovy motor, s tym sa proste musi ratat presne tak ako s vymenou sviecok na benzinovom motore pripadne vymenou oleja na kazdom motore. Ze je DPF 100x drahsie ako vymenovane "kuriozity" je uplne ale uplne ina diskusia...