Strana 2 z 2

Napísané: 21.12.2010 11:15
od používateľa Lubos01
Ale to su ake strasne somariny ... Ze moralka zamestnancov :D Myslis, ze vo francuzku tam makaju sami stastny ludia ? Ja som este nevidel nadseneho zapaleneho operatora vyroby, ktory montuje na pase ... Tato praca je podradna, nech si z nemecka, turecka, slovenska, francuzka, to je uplne uplne jedno ...

V kazdej krajine je to slabo platena praca, ktoru chce robit malokto, a vy mate idilku, ze ked sa to stava v nemecku, tak v zavode je kvantum natesenych nemcov, co si pri skladani auta na nocnej smene spievaju, a vsetko robia pedantne ? Vsade to je uplne rovnake, treba sa spametam ...

Vystupne testy, su rovnake, testuju to stroje, takze ? Pokial nieco spravi n ahovno turek, tak to proste ten PC vyhodnoti, tak ako ked to spravi francuz.

Inak medzi ine, viete kolko zije v nemecku turkov, a arabov, a vsetkej tej havede ? A verte ze aj tam pracuju v zavodoch, tak ako tam pracuju policaci, rusi, slovaci, cesi a podobne, a vsetkym ta praca ide hore krkom ...

Napísané: 21.12.2010 12:44
od používateľa martincichy
TycoonX napísal:vyrabaju sa hocikde, presne miesto zistis len podla vinka daneho auta, a kazdy zavod musi splnat tie iste normy ISO, je jedno ci to tam montoval japonec,francuz,slovak,turek..

tak isto to mas aj s dielmi, aj so vsetkym..
ISO normy... hmm

jedna z náplní mojej práce spočíva aj v implementácii ISO noriem vo firme (výrobný závod, pracujem ako inžinier kvality)

- pracujem v nadnárodnej spoločnosti, majúcej závody po celom svete -

ISO norma - je v podstate medzinárodný štandard. Ako ho dosiahneš, je Tvoja vec. Príklad - to čo v mojich očiach je už ponímané ako nekvalitné, v očiach človeka v inom závode ešte môže byť O.K.

Okrem objektívneho posudzovania fyzikálno-chemických hodnôt totiž existuje aj subjektívne posudzovanie senzorických vlastností.

Zavedené ISO sa u nás podkladá za prestíž. V západnej európe má ISO asi každý podnikateľ.

vyroba

Napísané: 21.12.2010 12:45
od používateľa andy.gee
neviem ako je to s citroenom .. ale zhruba pred pol rokom som bol pozriet v toyote a bol som sklamany

konkretne som porovnaval kvalitu spracovania aurisu (vyrobeny v Anglicku) a corolly (vyrobeny v Juhoafrickej republike)
(ale oba modely boli este pred faceliftom takze teraz tieto veci snad dotiahli)

ked som si porovnal len plasty, dvere, kvalitu lincovania dielov v interieri tak som videl neuveritelny rozdiel, corolla bola ovela horsie spracovana ako auris (jazdil som (a v podstate este obcas jazdim) niekolko rokov na corolle z roku 1994 made in Japan a musim povedat, ze aj tak stara corolla ma lepsie spracovane dvere a niektore diely interieru ako corolla nova)

cize mam pocit, ze aj ked by rozdiely byt nemali tak urcite nejake su

Napísané: 21.12.2010 17:32
od používateľa andyrs
Pracoval som 3 roky vo VW Slovakia, montáž Touareg / Caynne. Prešiel som si skoro pol montážnej haly, a poviem len tolko, ľudia keby ste videli ako sa to tam odrába... schválne píšem nie vyrába ale odrába. 190 áut za smenu. Jedno urobíš a hned ideš na ďaľšie. Keď sa niečo dojebalo napr, som strhol závit na šroube alebo milion iných vecí, musel som zastaviť linku na celom takte, aby som to vobec stihol opraviť. Ak linka stála viac ako 3 min. už prišiel supervízor a hned prvá otázka že prečo stojí linka. Niekedy ti stál za chrbtom s poznámkami a čakal kým to opravíš, inokedy pustil a mal v piči. Však opravia na repase. Alebo chudák tím líder to musel opravovať počas chodu. Niekedy ked išli autá full výbava kde sa montovali naviac veci, tak sme mali preťažené niektoré operácie že sme v kuse stáť, a to sa nič nedojebalo. Prečo som to takto rozpísal? Lebo to manažovalo slovenské vedenie. V nemecku by niečo takéto nehrozilo, preto si myslím, že najkvalitnejšie poskladané autá sú z nemecka a pod. Nevravím že najlepšie, -to už je problém konštruktérov, ale najlepšie poskladané.

Napísané: 21.12.2010 18:30
od používateľa tomasf2603
c4 sa vyraba vo francuzku a mozno aj v spanoelsku niesom si isty.co sa tyka kvality samotnej montaze francuzi su na tom biedne.dokazuju to aj zakladne ukazovatele kvality daneho podniku.k takym statistikam ale bohuzial nema pristup obycajny zakaznik, zato zamestnanci su informovany kazdy mesiac o vysledkoch nielen svojho zavodu ale aj ostatnych.Takze blby slovak pracuje na maximum a preto psatrnava je jeden z najlepsich zavodov v koncerne PSA.co sa samozrejme kvality tyka.taktiez nemate pravdu o tych istych dieloch pouzivanych na tom istom aute, ktore sa vyraba v rozdielnych zavodoch.uz iba take plasty,spetne zrkadla a vlastne asi cele auto...okrem motorizacie..nema takeho isteho dodavatela resp.urcite nezasobuju tym istym dielom zavod napr.renault v turecku a zavod vo francuzku...skratka a jasne videl som a mohol som porovnat auta vyrobene tu na slovensku a francuzke a mozem povedat,ze tie francuzke by vystupnou kontrolou na slovensku na milion percent nepresli

_

Napísané: 21.12.2010 20:16
od používateľa cicmanec
Lubos01 napísal:Vystupne testy, su rovnake, testuju to stroje, takze ? Pokial nieco spravi n ahovno turek, tak to proste ten PC vyhodnoti
..a rozhodnutie (príp. mierna úprava výsledku :-) ) je na človeku. Ver mi, viem o čom hovorím...

A ISO? Škoda reči - tie normy hovoria o SYSTÉME riadenia kvality, nie o kvalite samotného výrobku...

Napísané: 21.12.2010 20:28
od používateľa drautostar
Áno, myslím si to aj naďalej a bezočivo na tom trvám - čím južnejšie, tým lenivejšia a mizernejšia banda plus slovanskí /nielen slovenskí/ "makáči" vyzbieraní po všetkých úradoch práce a striedajúcich sa každý mesiac.
A majú tak na saláme celé ISO aj tých čo to vymysleli - a to je smutné :..:
Celá globalizácia, aby si fikla svoju krstnú mater !!!!

Re: _

Napísané: 21.12.2010 20:31
od používateľa tomasf2603
cicmanec napísal:
Lubos01 napísal:Vystupne testy, su rovnake, testuju to stroje, takze ? Pokial nieco spravi n ahovno turek, tak to proste ten PC vyhodnoti
..a rozhodnutie (príp. mierna úprava výsledku :-) ) je na človeku. Ver mi, viem o čom hovorím...

A ISO? Škoda reči - tie normy hovoria o SYSTÉME riadenia kvality, nie o kvalite samotného výrobku...

ake vystupne testy???rozpravame o vyrobe automobilov a nie rakiet pre nasa.:)))jedine co tak sa nahrava soft do riad.jednotky..tam moze signalizovat chybu nejakeho obvodu.pokial nie auto odchadza na kontrolu..ktoru samozrejme vykonavaju ludia..t.j.vizualna + funkcna.este raz sa prebehne kontrola elektriky..a ked je vsetko ok auto odchadza.podla vybavy auta sa da nieco zistit.priklad:olej v prevodovke...taka a8 bude mat nejake senzory ale take ludove auta z manualom ani nahodou.a boli pripady ked auto preslo bez oleja v prevodovke a bolo predane zakaznikovy...by ste sa cudovali kolko km zniesla sucha prevodovka kym sa rozpadla:)))

Napísané: 21.12.2010 20:41
od používateľa TycoonX
btw: v minulosti bolo lepsie kupit vyvoz ako domacu vyrobu , myslim ze to dnes plati svojim sposobom tiez, frantici montovali do vyvozu napr švajčiarsko , špeciality a vybavu navyse, ten isty model ale pre francuzsko nemal ani vzadu elektricke okna.. dnes je to podobne , každá krajina má svoje označenie a stupen vybavy aj ked sa to az tak moc nelisi ako v minulosti

no kazdopadne ja vyrobny zavod neriesim :) mne autá jazdia bez poruchy (aktualne 3x citron XM,C5,Xantia všetko fullky)

Napísané: 22.12.2010 15:14
od používateľa pietro1785
Co sa tyka kvality a krajiny vyroby. Mozem povedat ohladom Peugeotu 207. Ten co sa vyraba na Slovensku dosahoval v kvalite ovela lepsie vysledky ako ine krajiny (francuzsko, spanielsko). Najhorsiu kvalitu dosahovalo Spanielsko (ak si dobre pamatam) ale ani francuzi na tom neboli extra dobre. Tieto udaje platili v roku 2007 (to som pracoval v PSA v Trnave). Preto sa vacsina vozidiel vyrobenych na Slovensku vyvaza na zapad a sem sa dovazaju spanielske, francuzske... Samozrejme da sa kupit aj na Slovensku 207-cka vyrobena na Slovensku...

Napísané: 22.12.2010 15:30
od používateľa palacina
Ked sa porovnavalo VW vyrobené na sk a v de, to slovenské bolo vždy o niečo tichšie, čo svedčí napr o lepšom lícovaní a možno menej popadaných skrutkách pod tapacírmi. Toto bolo merané a kontrolované Nemcami lebo to nečakali. Nebudte naivný že nemci si dajú viac záležať. Tempo výroby v de je síce pomalšie ale neznamená kvalitu. Lebo slováci znesú vela a radi kur..a normy a majú radi vela práce za málo penazí. Niektorí si myslia ako to flákajú lebo ešte nevideli turkov v nemecku ako im záleží na Das Aute. Budme naivný nadalej...

Re: _

Napísané: 22.12.2010 18:16
od používateľa martincichy
cicmanec napísal:
A ISO? Škoda reči - tie normy hovoria o SYSTÉME riadenia kvality, nie o kvalite samotného výrobku...
ISO je aj o kvalite výrobku...

príklad -

EN 228 - Kvalita benzínu
EN 590 - Kvalita motorovej nafty

a hromada ďalších noriem. Osobne poznám len potravinárske normy, nakoľko s nimi pracujem.

Napísané: 22.12.2010 20:05
od používateľa mp3turbo
chalani asi mysleli ISO9000... a to naozaj nie je o kvalite samotnej, ale o firemnych procesoch ktore by mohli/mali zabezpecovat nejaku uroven.

Ale s TECHNOLOGICKOU A TECHNICKOU KVALITOU ma iso9000 pramalo spolocne. Napriek tomu ze sa tak prezentuje, napriek tomu ze tak chce vyzerat. Nie je problem aby megaprieserove produkty mali certifikat - napriklad passat2.0tdi v porovnani s 1.9tdi. To prve nie je uplne najlepsi priklad statistickej spolahlivosti, to druhe je moc dobre auto.

Napísané: 22.12.2010 20:57
od používateľa TycoonX
kazdopadne vsetky pobočky musia splnat tie iste normy, ked nie ISO tak ine, tolerancie, kvalita vyrobku..

Re: _

Napísané: 23.12.2010 07:41
od používateľa cicmanec
Smozrejme, myslel som ISO 900x...