XSARA PICASSO - ENGINE TEMPERATURE, A ZVYSENA SPOTREBA

Diskusia ohľadne vozidiel značky Citroen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

radohi
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 27.04.2009 23:52
Zdieľať na Facebook

XSARA PICASSO - ENGINE TEMPERATURE, A ZVYSENA SPOTREBA

Príspevok od používateľa radohi »

ZDRAVIM VSETKYCH PORADTE MI CO TREBA MENIT PRI TEJTO HLASKE. PRI KUPE AUTA SOM MAL SPOTREBU 6l teraz mi neklesne pod 8 lit a jazdim rovnako.Moze to byt VAHOU VZDUCHU? VDAKA ZA RADY . radohi@post.sk
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

Engine temperature je teplota motora. Takže snímač teploty, termostat atď...
radohi
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 27.04.2009 23:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radohi »

Jasne moja vina . picasso 2,0 HDi ,r. 2000 .vypisuje to pri zapnutej autoklime. Ze vraj jeto cidlo na pomalu rychlost ventilatora,(pri chladici)ale moj ventilator tocí,ak zapne klima a aj klima aj funguje. Tak neviem...
juro16
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 12.10.2007 08:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa juro16 »

tu sa niečo spomína o teplote motora tak sa tak opatrne pýtam ohladne picassa 2,0 HDI r.v. 2000. v zimnom období t.j. ked sú teploty pod +10 Celsia. nafťáčik sa dlhšie zohrieva to chápem. ked sa zohreje na palubovke naskočia postupne dva dieliky ukazujúce teplotu motora. to je zrejme prevádzjová teplota. prídem do mesta kde stojím na križovatkách a pod. /alebo ked ho nechám chvílu na volnobehu/ o jeden dielik teplota motora klesne. celý tento proces viem so svojimi vedomosťami a skúsenosťami prijať nesťažuem sa nenadávam len sa pýtam ludí čo tieto motory mali x - krát rozobraté je tam nejaké zariadenie na udržovanie prevádzkovej teploty motora? termostat to zrejme nebude v lete mám dva dieliky aj na volnobeku. myslím skor nejaký doohrev. bufík tam ja nemám to by som zistil na podávacom čerpadle ktoré bolo menené. niekde som niečo videl o el. špirálach. ak to mám a mám to nefunkčné oplatí sa do toho investovať prípadne aká je toho životnosť, nejaké praktické postrehy. opakujem , nemám s tým problém čiarka sem čiarka tam len som zvedavý ako to vymysleli súdruhovia v citroene. nie som ten tYpek čo kvoli tomu nezaspí. DAKUJEM za praktické info!
TycoonX
Príspevky: 549
Dátum registrácie: 10.10.2006 11:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TycoonX »

HDi sa zohrievaju dlhsie koli efektivnejsiemu spalovaniu, na volnobeh ho v zime ani nezohrejes aby zopol termostat- ked zastanes na krizovatke tak mas volnobeh a teplota klesne.., zhavice maju zhavenie a dozhavovanie po starte zavisle od teploty,

Kurenie vnutri auta je vybavene elektrickym 1500w radiatorom

regulacia teploty je klasicky cez termostat, ale ventilatory na chladici su viacstupnove, na 406tkach a inych HDi zvyknu casom skorodovat kontakty rele a vtedy odide jeden alebo viac stupnov a slabsie chladi

este ma zaujima ako dlho ti zhavi HDi a aky typ presne? ja na 2.2HDi startujem bez zhavenia ,vonku -6
juro16
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 12.10.2007 08:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa juro16 »

teraz nie som doma nemám pri sebe papiere od auta presný typ motora neviem zatial iba tolko že r.v. 2000 HDI 66kw. a kontrolku žhavenia si všimnem svietiť iba v zime aj to musí byť nejakých možno 6, 7 pod nulou. tie špirály majú akú životnosť?
TycoonX
Príspevky: 549
Dátum registrácie: 10.10.2006 11:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TycoonX »

to je RHY, tá špirála je v interiéri v kúrení., na zohrievanie vzduchu nie vody..
juro16
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 12.10.2007 08:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa juro16 »

ano je to RHY. takže o udržiavanie prevádzkovej teploty motora sa starajú iba klasické termostaty a nemám tam žiadny doohrev ale aby som mal nohy v teple mám tam nejaké el. špirály. prosim ta ako by som sa k nim dostal? nejaké "suradnice" by si vedel poskytnúť? ak to bude v mojich silách pozrieť sa na ne, mám len auto a plac na ulici. skrátka ako zistim či to funguje tak ako má. možno 3 roky v zime mrznem koli blbým špirálam... na krátkych trasách. keby som sa na toto pýtal v servise citroen vedeli by o čom hovorím...?
TycoonX
Príspevky: 549
Dátum registrácie: 10.10.2006 11:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TycoonX »

v citroen servise su meniči nie opravári, takze ked budes mat na tej spirale cojaviem zly konektor tak ti ju proste vymenia celu co je mastne :)

mala by sa nachadzat v kureni, neviem presne ako to ma xsara picasso. kurenie som tam este ani nevidel, btw:: nie vsetky modely mali toto prikurovanie, napr u xantii sa to riesilo bufikom
Napísať odpoveď

Návrat na "Citroen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 70 neregistrovaných