Chrysler Grand Voyager od 2009
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
motor je naozaj ten isty ako bol (vratane najnovsich 131kW verzii, cize povodne 2.8crd bolo 110kW v rokoch 2004-2008 v modeli oznacenom RG, potom nastupil hranaty model so 120kW, facelift v roku 2013 priniesol 131kW verziu). Turba su nizkotlakove - ved 130kW vyberaju automobilky z 1.6d motorov, nie skoro z trojlitra (!) cize turba sa bat netreba. Fičúrou tych novych by mala byt elektronicka regulacia, co je samozrejme trosku problem ako bolo naznacene - pretoze akakolvek elektronika okolo turba proste musi trpiet teplotami bez ohladu na znacku - a je to samozrejme kvoli emisiam. Rychlejsia presnejsia regulacia s prakticky okamzitou spatnou vazbou je uplne iny level nez stara analogova technologia ktora len (s nejakym drobnym oneskorenim) reagovala na stav ktory nastal - ked uz ale nastal a ked trebalo nejake korekcie, znamenalo to samozrejme ze spalovanie nebolo take ciste ake mohlo byt, cize emisie. Je to rovnaky rozdiel ako 1.9tdi 81kW Volkswagenu a nejake hypermoderne trojturbove BMW.
Vstrekovace drzia, nezvyknu jedovat pred nejakymi 300.000 - 350.000km cize uplne fit. Bosch. Vsetko je tam Bosch, vratane ABS, ESP, EDC, riadiacej jednotky motora, aj vstrekovacov. Turba neviem ktory vyrobca robi, ale proste nejaka klasika, ziadny uzkoprsy vymysel. Nemaju vnutornu variabilitu, su obtokove, toto neviem ci plati aj pre 131kW verziu pretoze tu som v ruke nemal.
Prevodovky : klasicky hydromenic s overdrive, od roku 2008 v novych modeloch vyhradne 6kvalt a vyhradne automat, ziadny manual tam nebol. Su vrcholne spolahlive za standartnych predpokladov : majitel nie je uplne howado cize nelieta 180+ po dialniciach, netaha v jednom kuse pretazeny dvojtonovy vozik s tromi tonami nalozenymi, VYMENI OLEJ NAJNESKOR TAK AKO PREDPISUJE VYROBCA, DODRZI SPECIFIKACIU (ATF+4) A SPRAVNE MNOZSTVO.
Prevodovky takisto nemaju problem vydrzat cez tretinu miliona kilometrov, len musia mat normalneho majitela. Ked je niekto blby, kludne ju popravi pred 200.000 ale to plati o KAZDEJ automatickej prevodovke. Dimenzovane su dobre, tam problem nie je, designovane su v pohode, nie su tam pouzite ziadne "inovativne prvky" co by znizovali zivotnost, je to proste nahulvata 6kvalt automat 15 rokov starej konstrukcie, ziadne hypermoderne 10kvaltove prditka kde bol usetreny kazdy pfenig co sa len dal. Jednoduchym dokazom je aj to, ze rovnaka skrina sa pouzivala v 120kW diesliku aj v 211kW benzine 3.6i...
Vstrekovace drzia, nezvyknu jedovat pred nejakymi 300.000 - 350.000km cize uplne fit. Bosch. Vsetko je tam Bosch, vratane ABS, ESP, EDC, riadiacej jednotky motora, aj vstrekovacov. Turba neviem ktory vyrobca robi, ale proste nejaka klasika, ziadny uzkoprsy vymysel. Nemaju vnutornu variabilitu, su obtokove, toto neviem ci plati aj pre 131kW verziu pretoze tu som v ruke nemal.
Prevodovky : klasicky hydromenic s overdrive, od roku 2008 v novych modeloch vyhradne 6kvalt a vyhradne automat, ziadny manual tam nebol. Su vrcholne spolahlive za standartnych predpokladov : majitel nie je uplne howado cize nelieta 180+ po dialniciach, netaha v jednom kuse pretazeny dvojtonovy vozik s tromi tonami nalozenymi, VYMENI OLEJ NAJNESKOR TAK AKO PREDPISUJE VYROBCA, DODRZI SPECIFIKACIU (ATF+4) A SPRAVNE MNOZSTVO.
Prevodovky takisto nemaju problem vydrzat cez tretinu miliona kilometrov, len musia mat normalneho majitela. Ked je niekto blby, kludne ju popravi pred 200.000 ale to plati o KAZDEJ automatickej prevodovke. Dimenzovane su dobre, tam problem nie je, designovane su v pohode, nie su tam pouzite ziadne "inovativne prvky" co by znizovali zivotnost, je to proste nahulvata 6kvalt automat 15 rokov starej konstrukcie, ziadne hypermoderne 10kvaltove prditka kde bol usetreny kazdy pfenig co sa len dal. Jednoduchym dokazom je aj to, ze rovnaka skrina sa pouzivala v 120kW diesliku aj v 211kW benzine 3.6i...
-
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 24.04.2010 18:18 Zdieľať na Facebook
Mp3turbo a vedel by si prosím overiť aj naftovú verziu, konkrétne inzerát tu na autobazári Lancia Voyager r.v 2012-autobazár v Trnave.Fakt by som potreboval niečo takéto pre svoju rodinu a veľmi sa v tom nevyznám a ako sledujem toto fórum si dosť veľký odborník na tieto autá.
Veľmi pekne ďakujem za pomoc a každú radu.
Veľmi pekne ďakujem za pomoc a každú radu.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 24.04.2010 18:18 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 99
- Dátum registrácie: 08.09.2019 13:06 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 99
- Dátum registrácie: 08.09.2019 13:06 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
naozaj je to vysoka ciastka v porovnani s cenou ojazdeneho auta ; preto mnohym zostava plac a slzy.
Ziadny automat ale za dve stovky neopravis. Plati ze spolu s motorom je automat jednoznacne najchulostivejsia najdrahsia polozka na beznom ojazdenom aute (neriesime S63AMG a podobne veci, proste typicky tragacik a'la i30, ocktavia, a4 a podobne).
Ziadny automat ale za dve stovky neopravis. Plati ze spolu s motorom je automat jednoznacne najchulostivejsia najdrahsia polozka na beznom ojazdenom aute (neriesime S63AMG a podobne veci, proste typicky tragacik a'la i30, ocktavia, a4 a podobne).
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24983
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Nábeh kilometrov keď si motor a prevod niečo začne požadovať bude plus mínus rovnaký.Kým motor je no problém,azhostí sa ho množstvo dielní,u prevodu bude najväčším problémom práve že kam s tým,aby sa to robilo iba raz a poriadne
Kým u motora väčšina ľudí vidí ako strašiaka výdaje na turbíne a vstrekovače,tak u tohoto ani to nehrozí pretože jedno i druhé sa nachádza v akomsi pásme minima že mu môže závidieť aj stará TDi rotačka.Rozvody to samé,cena porovnateľná. Takže dôvod obavy z velkých km sa bude týkať viac menej len toho prevodu.
Kým u motora väčšina ľudí vidí ako strašiaka výdaje na turbíne a vstrekovače,tak u tohoto ani to nehrozí pretože jedno i druhé sa nachádza v akomsi pásme minima že mu môže závidieť aj stará TDi rotačka.Rozvody to samé,cena porovnateľná. Takže dôvod obavy z velkých km sa bude týkať viac menej len toho prevodu.
-
- Príspevky: 99
- Dátum registrácie: 08.09.2019 13:06 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 61
- Dátum registrácie: 19.02.2007 17:55 Zdieľať na Facebook
Ja jazdím to auto asi rok,ale 3.3 benzín/plyn town country 2008 . Máme ho v rodine asi 3 roky no v motore sa menil iba olej . Moj nazor je ,ze pokiaľ nemáš známeho mechanika, tak ťa na tom osklbu lebo veľká amerika... musíš byť bohaty????. Napr. Vymena ložiska predného kolesa (odchádzajú nejak casto) 350€...
Druhú stranu som si menil sam rovnaké ložisko 127 €...
Horné uloženie tlmica okolo 300 eur to už sa blíži cene kompletnych tlmicov s pruzinami a uloženim od moparu. Veľmi pohodlné vozenie len treba nato mať. Spotreba je cca 300 míľ =40 eur plyn. Benzín ani nechcem vediet
Druhú stranu som si menil sam rovnaké ložisko 127 €...
Horné uloženie tlmica okolo 300 eur to už sa blíži cene kompletnych tlmicov s pruzinami a uloženim od moparu. Veľmi pohodlné vozenie len treba nato mať. Spotreba je cca 300 míľ =40 eur plyn. Benzín ani nechcem vediet
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní