Chevrolet Colorado 2.8 - za tepla zvuk ako diesel
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 13.01.2019 19:22 Zdieľať na Facebook
Chevrolet Colorado 2.8 - za tepla zvuk ako diesel
Chevrolet Colorado 2.8 I4 benzin ,130 kw,239000 km
Zdravim mam takyto problem na mojom aute,za studena ziadne klepanie nepocujem az ked sa motor zohreje na prevadzkovu teplotu tak pocujem prerusovane nepravidelne klepanie z predu od motora, na volnobehu,ak klepnem do plynu alebo pomaly pridavam cez cely rozsah otacok tak to klepanie nepocut len na volnobehu do 1000 rpm nad 1000 uz nic, do auta ide 5w30 byvaly majitel tam dal 5w40 nemal by v tom byt velky rozdiel ale predsa. Hladina oleja je ok.Auto startuje na sup aj v terajsich mrazoch. Ak by niekto vedel nieco tak piste ,pytajte sa dakujem
Zdravim mam takyto problem na mojom aute,za studena ziadne klepanie nepocujem az ked sa motor zohreje na prevadzkovu teplotu tak pocujem prerusovane nepravidelne klepanie z predu od motora, na volnobehu,ak klepnem do plynu alebo pomaly pridavam cez cely rozsah otacok tak to klepanie nepocut len na volnobehu do 1000 rpm nad 1000 uz nic, do auta ide 5w30 byvaly majitel tam dal 5w40 nemal by v tom byt velky rozdiel ale predsa. Hladina oleja je ok.Auto startuje na sup aj v terajsich mrazoch. Ak by niekto vedel nieco tak piste ,pytajte sa dakujem
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Je to motor Eco-Tec VVTi alebo DCVCP
dual continuos variabile camshaft phasing
alebo slovensky povedané variabilne časovanie oboch vačkových hriadeľov
ktoré vymysleli na udržanie emisii motora v požadovanej norme
a zaroveň nemuseli použíť EGR ventil v systeme nasavania
Celý system je ovladany RJ motora cez solenoidy, ktoré prepúšťaju,resp.blokuju tlak oleja v aktuatoroch vačkových hriadeľov , to su tie ozubené kolesá, cez ktoré pohaňa remeň vačkove hriadele , tiež sa to volá "presuvník vačkového hriadeľa"
posunutie nasavacieho aj vyfukoveho vačkoveho hriadeĺa je v rozmedzí až 43° dopredu
to netvrdím ja ,píše o tom manik na Renault-fore
https://www.renaultclub.cz/casovani_ven ... uvnik.html
Tento identicky system používa aj Chevrolet a boli s nim problémy v modeli Cruze a pravdepodobne vo všetkých štvorvalcových atmosferických motoroch Chevrolet
z produkcie GM
stačí zagoogliť "chevrolet motor 1.8 1.6 na volnobehu zvuk ako traktor"...
Teda riešenie je vymeniť obidva presuvníky, ozubene kolesa za nové, poťažmo aj ich solenoidy ovladania.
Jedno oz.koleso od INA / presuvník/ v cene okolo 200 €
S tlakom oleja si netreba robiť starosti, system olejoveho čerpadla a distribucia oleja je O.K.
nie je to koncern VAG group....alebo BMW ...
A pokiaľ su rozvody nastavene O.K. a remeň drží, žiadna fatalna škoda nehrozí.. len to klepanie na volnobehu je otravné..
Ešte možeš skusiť či na volnobehu udržíš ustalene otáčky v rozmedzi 2600 - 2800 r.p.m teda pod 3000
ak nie , budeš mať problem aj z EK ,lebo tam v tých menovitých otáčkach musia byť emisie v norme...
dual continuos variabile camshaft phasing
alebo slovensky povedané variabilne časovanie oboch vačkových hriadeľov
ktoré vymysleli na udržanie emisii motora v požadovanej norme
a zaroveň nemuseli použíť EGR ventil v systeme nasavania
Celý system je ovladany RJ motora cez solenoidy, ktoré prepúšťaju,resp.blokuju tlak oleja v aktuatoroch vačkových hriadeľov , to su tie ozubené kolesá, cez ktoré pohaňa remeň vačkove hriadele , tiež sa to volá "presuvník vačkového hriadeľa"
posunutie nasavacieho aj vyfukoveho vačkoveho hriadeĺa je v rozmedzí až 43° dopredu
to netvrdím ja ,píše o tom manik na Renault-fore
https://www.renaultclub.cz/casovani_ven ... uvnik.html
Tento identicky system používa aj Chevrolet a boli s nim problémy v modeli Cruze a pravdepodobne vo všetkých štvorvalcových atmosferických motoroch Chevrolet
z produkcie GM
stačí zagoogliť "chevrolet motor 1.8 1.6 na volnobehu zvuk ako traktor"...
Teda riešenie je vymeniť obidva presuvníky, ozubene kolesa za nové, poťažmo aj ich solenoidy ovladania.
Jedno oz.koleso od INA / presuvník/ v cene okolo 200 €
S tlakom oleja si netreba robiť starosti, system olejoveho čerpadla a distribucia oleja je O.K.
nie je to koncern VAG group....alebo BMW ...
A pokiaľ su rozvody nastavene O.K. a remeň drží, žiadna fatalna škoda nehrozí.. len to klepanie na volnobehu je otravné..
Ešte možeš skusiť či na volnobehu udržíš ustalene otáčky v rozmedzi 2600 - 2800 r.p.m teda pod 3000
ak nie , budeš mať problem aj z EK ,lebo tam v tých menovitých otáčkach musia byť emisie v norme...
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 13.01.2019 19:22 Zdieľať na Facebook
Ok dik za odpovede zajtra pojdem za mechanikom nech sa nato pozrie aj na rozvody, lebo za studena je motor tichy keby to boli rozvody tak by ro robilo stale, tu prikladam stranku o aute.
https://www.auto123.com/en/new-cars/tec ... ar-cab/ls/
https://www.auto123.com/en/new-cars/tec ... ar-cab/ls/
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 13.01.2019 19:22 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
5w30 je slaby na teplotu.moze to byt kludne tym.taky olej do dizla.benziny pytaju vyzsie cislo.napr aj 5w50.u dvoch aut mi tak klepali hydrostely.dlho trvalo kym sa na to prislo zvuk sa ozyval od bloku motora.za studena ako hodinky aj ranny start akonahle sa zahrial nad 70 celzia klepal.pomohla len vymena za nove.u bmw som raz skusil 10w/60 a bolo dobre no motor bol vylietany.u 5w som nad 50 nenasiel.znamy ma taku zahadu tiez.ak prezenie bmw na dialnici olej mal shell 5w40 klepali hydra,skusil mobil 5w 50 klepu slabucko ale ak da olej ob bp tak nic.
ale tak ci tak tie hydra mu odchadzaju dobry motor nebude klepkat hoci tam da znova shell mobil valvoline alebo nieco ine a 5w40.
ale tak ci tak tie hydra mu odchadzaju dobry motor nebude klepkat hoci tam da znova shell mobil valvoline alebo nieco ine a 5w40.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných