BMW E61 - výmena žhavičov
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 68
- Dátum registrácie: 07.11.2017 21:40 Zdieľať na Facebook
BMW E61 - výmena žhavičov
Zdravím,
chystám sa na výmenu žhavičov na mojom 530 xD 2007. Budem vďačný za každú radu ohľadom postupu (sú tam pôvodné z prvovýroby) ako minimalizovať riziko zlomenia a maximalizovať šancu na ich vybratie. Čo som si zatiaľ našiel nejaké odporúčania tak to treba robiť pri teplom motore a samozrejme s citom. Pred začiatkom povoľovania ich schladiť prípravkom napr. na povolovanie sviečok, trocha po nich poklepať a začať povolovať. Keď sa kúsok s nimi podarí pohnúť tak streknúť spej na povolovanie závitov a zaťiahnuť kúsok späť a toto opakovať. Samozrejme silno sa modliť aby sa ani jeden neurval.
Budem vďačný za rady skúsenejších ktorý to už menili.
chystám sa na výmenu žhavičov na mojom 530 xD 2007. Budem vďačný za každú radu ohľadom postupu (sú tam pôvodné z prvovýroby) ako minimalizovať riziko zlomenia a maximalizovať šancu na ich vybratie. Čo som si zatiaľ našiel nejaké odporúčania tak to treba robiť pri teplom motore a samozrejme s citom. Pred začiatkom povoľovania ich schladiť prípravkom napr. na povolovanie sviečok, trocha po nich poklepať a začať povolovať. Keď sa kúsok s nimi podarí pohnúť tak streknúť spej na povolovanie závitov a zaťiahnuť kúsok späť a toto opakovať. Samozrejme silno sa modliť aby sa ani jeden neurval.
Budem vďačný za rady skúsenejších ktorý to už menili.
-
- Príspevky: 238
- Dátum registrácie: 15.07.2023 08:08 Zdieľať na Facebook
Re: BMW E61 výmena žhavičov
M57cka by mala mat este kratke zhavice, ziadne dlhocizne tenke 8micky. Tam by teoreticky nemalo dojst k ulomeniu. Utahovaci moment by mal byt ked dobre pamatam 13Nm treba sa uistit a ak je maly momentak na povolenie dat o 1 nm viac a povolit ak nepojde moze byt problem. Zmeraj zhavice jednoducho na odpor co to vykaze a uistit sa, ze je funkcna rj zhavenia, pouzit spravne zhavice, mozu byt iny typ na iny motor napr. 7 voltky a dat tam boschky.
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Re: BMW E61 - výmena žhavičov
ked sa to bojis spravit daj to radsej firme ktora sa tym zaobera.napr vyberanie ulomenych zhavicov oni maju skusenosti s tym ako to neulomit.
---------------------------usetris si cas z problemom -------ktory este nenastal-----------------------
to neni len o tom ze vezmem golu a povolujem treba aj vediet ako s tou golou to povolovat.racnou to je rovno ulomenie.
v servise mi rovno povedali ze ak sa nieco ulomi alebo nepojde volaju firmu a platim 250 euro za vybratie zhavicov navysse.
tak som radsej siel do firmy kde to robia denno denne a mali na to aj spravny vercajg.a cena prace bola smiesna.
a to iste aj vstrekovace orech kluc na to stoji 70 euro na golu.naco to kupovat ked vybratie a montaz bola cena 50 euro.
---------------------------usetris si cas z problemom -------ktory este nenastal-----------------------
to neni len o tom ze vezmem golu a povolujem treba aj vediet ako s tou golou to povolovat.racnou to je rovno ulomenie.
v servise mi rovno povedali ze ak sa nieco ulomi alebo nepojde volaju firmu a platim 250 euro za vybratie zhavicov navysse.
tak som radsej siel do firmy kde to robia denno denne a mali na to aj spravny vercajg.a cena prace bola smiesna.
a to iste aj vstrekovace orech kluc na to stoji 70 euro na golu.naco to kupovat ked vybratie a montaz bola cena 50 euro.
-
- Príspevky: 68
- Dátum registrácie: 07.11.2017 21:40 Zdieľať na Facebook
Re: BMW E61 - výmena žhavičov
Nebudem to robiť osobne. Bude to v servise robiť veľmi šikovný človek ktorému dôverujem, ale nie je to vyslovene špecializovaný servis na takéto veci. Teraz ta pôjdu Hella žhaviče, samozrejme sa overí aj žhaviaca RJ.
Tie žhaviče by mali byť M10, uťahovací moment tých nových uvidíme na balení ale predpokladám niečo okolo 15Nm.
Skôr mi ide o rôzne finesy a vychytávky ľudí čo s tým majú skúsenosti.
Ďakujem
Tie žhaviče by mali byť M10, uťahovací moment tých nových uvidíme na balení ale predpokladám niečo okolo 15Nm.
Skôr mi ide o rôzne finesy a vychytávky ľudí čo s tým majú skúsenosti.
Ďakujem
-
- Príspevky: 238
- Dátum registrácie: 15.07.2023 08:08 Zdieľať na Facebook
Re: BMW E61 - výmena žhavičov
Objednavali sa zhavice podla coho? Nepamatam presne, od ktoreho roku s tym bmw zacalo a ak nebudu spravne bude trvala chyba nespravny typ zhavicov na motorovej jednotke.
-
- Príspevky: 68
- Dátum registrácie: 07.11.2017 21:40 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 238
- Dátum registrácie: 15.07.2023 08:08 Zdieľať na Facebook
Re: BMW E61 - výmena žhavičov
Ked dobre pamatam z e53ky 3.0d poslednej sme vyberali ked dobre pamatam ngcky zhavice lebo bol problem a boschky to vyriesili. Ale uz je kupene tak sa uvidi.
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Re: BMW E61 - výmena žhavičov
Nejak nerozumiem na čo sa pýtaš ked to nejdeš robiť sám a zveruješ to človeku čo také veci priamo nerobí.benderbrodriguez napísal: ↑17.11.2023 09:52 Nebudem to robiť osobne. Bude to v servise robiť veľmi šikovný človek ktorému dôverujem
Nebolo by lepšie ísť k takému čo vie čo robí?
Neriešiš ešte aj nejaký iný problém? Pretože v našich klimatických podmienkach motor v dobrom stave ide aj bez žhavičov, však tu máme sotva pár dní -10°C a zvyšok zimy sa točí okolo nuly, pokial teda nebývaš niekde na Orave či v Tatrách
Kopec áut má žhaviče tak že všetky vymeniť znamená pôrod a preto sa menia len tie čo idú vymeniť pohodlne a tie autá fungujú.
-
- Príspevky: 238
- Dátum registrácie: 15.07.2023 08:08 Zdieľať na Facebook
Re: BMW E61 - výmena žhavičov
Kludne to bude startovat to je pravda, nastartuje ale ako? Nepravidelny chod motora lebo nevie zapalit zmes tak ako ma, produkuje to nasledne bordel pre dpf. Su zle alebo nie su? Riesi sa len tak preventivne alebo je s nimi problem? U toho motora musi ist sanie dole ak sa treba dostat ku zhavicom, aj ked to nie je ziadny vacsi problem u bmw ak uz je clovek tam tak poriesit co treba.
-
- Príspevky: 68
- Dátum registrácie: 07.11.2017 21:40 Zdieľať na Facebook
Re: BMW E61 - výmena žhavičov
Nie iný problém nie je. Ten človek to robil už viackrát na iných autách aj na Bmw modeloch len ma to zaujíma lebo každý viac rizikový servisný zásah konzultujem a snažím sa o tom vedieť čo najviac. Tieto veci ma zaujímajú aj z technického hľadiska.ivko1 napísal: ↑17.11.2023 19:42Nejak nerozumiem na čo sa pýtaš ked to nejdeš robiť sám a zveruješ to človeku čo také veci priamo nerobí.benderbrodriguez napísal: ↑17.11.2023 09:52 Nebudem to robiť osobne. Bude to v servise robiť veľmi šikovný človek ktorému dôverujem
Nebolo by lepšie ísť k takému čo vie čo robí?
Neriešiš ešte aj nejaký iný problém? Pretože v našich klimatických podmienkach motor v dobrom stave ide aj bez žhavičov, však tu máme sotva pár dní -10°C a zvyšok zimy sa točí okolo nuly, pokial teda nebývaš niekde na Orave či v Tatrách
Kopec áut má žhaviče tak že všetky vymeniť znamená pôrod a preto sa menia len tie čo idú vymeniť pohodlne a tie autá fungujú.
Stratégia je samozrejme taká že nepôjde sa za každú cenu do výmeny všetkých ak budú pekelne zapečené.
-
- Príspevky: 68
- Dátum registrácie: 07.11.2017 21:40 Zdieľať na Facebook
Re: BMW E61 - výmena žhavičov
5.ks sa na diagnostike tvári že je mŕtvych. Po tých rokoch a km ak ten posledný čo vyzerá že je ešte živý, tak to by bol malý zázrak.Emfo napísal: ↑17.11.2023 20:21 Kludne to bude startovat to je pravda, nastartuje ale ako? Nepravidelny chod motora lebo nevie zapalit zmes tak ako ma, produkuje to nasledne bordel pre dpf. Su zle alebo nie su? Riesi sa len tak preventivne alebo je s nimi problem? U toho motora musi ist sanie dole ak sa treba dostat ku zhavicom, aj ked to nie je ziadny vacsi problem u bmw ak uz je clovek tam tak poriesit co treba.
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Re: BMW E61 - výmena žhavičov
Vec sa má tak, že ty ako neznalý absolútne nezistíš čo sa urobilo / neurobilo, všetko je postavené len na tvojej dôvere k dotyčnému.benderbrodriguez napísal: ↑17.11.2023 20:50 Nie iný problém nie je. Ten človek to robil už viackrát na iných autách aj na Bmw modeloch len ma to zaujíma lebo každý viac rizikový servisný zásah konzultujem a snažím sa o tom vedieť čo najviac. Tieto veci ma zaujímajú aj z technického hľadiska.
Stratégia je samozrejme taká že nepôjde sa za každú cenu do výmeny všetkých ak budú pekelne zapečené.
Preto ja hovorím, čím viac si človek vie urobiť tým lepšie
-
- Príspevky: 96
- Dátum registrácie: 26.05.2007 09:01 Zdieľať na Facebook
Re: BMW E61 - výmena žhavičov
Osobne som menil LR Freelander TD4. Mal pred výmenou najaz. 230t km. Bol som k tomu donútený. Prv sa menili v TOP Auto BA,ale oni ich zmrdi nevymenili vôbec, len si to pekne vyúčtovali. Prišla zima a finito. Problém naštartovať.Tak na jar som to musel poriešiť vo vlastnej réžii. 3 zapečené, 1 sa podarilo na 1-vý x. Tie zvyšné šli, ale každý jeden robotka na 3 hod. Hlavu som nedával dole, nemám na to tech. vybavenie ani dostatočné znalosti.Od vtedy štart v zime bez problémov.
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Re: BMW E61 - výmena žhavičov
ak neopojde tak nic vzdavame tobenderbrodriguez napísal: ↑17.11.2023 20:50Nie iný problém nie je. Ten človek to robil už viackrát na iných autách aj na Bmw modeloch len ma to zaujíma lebo každý viac rizikový servisný zásah konzultujem a snažím sa o tom vedieť čo najviac. Tieto veci ma zaujímajú aj z technického hľadiska.ivko1 napísal: ↑17.11.2023 19:42Nejak nerozumiem na čo sa pýtaš ked to nejdeš robiť sám a zveruješ to človeku čo také veci priamo nerobí.benderbrodriguez napísal: ↑17.11.2023 09:52 Nebudem to robiť osobne. Bude to v servise robiť veľmi šikovný človek ktorému dôverujem
Nebolo by lepšie ísť k takému čo vie čo robí?
Neriešiš ešte aj nejaký iný problém? Pretože v našich klimatických podmienkach motor v dobrom stave ide aj bez žhavičov, však tu máme sotva pár dní -10°C a zvyšok zimy sa točí okolo nuly, pokial teda nebývaš niekde na Orave či v Tatrách
Kopec áut má žhaviče tak že všetky vymeniť znamená pôrod a preto sa menia len tie čo idú vymeniť pohodlne a tie autá fungujú.
Stratégia je samozrejme taká že nepôjde sa za každú cenu do výmeny všetkých ak budú pekelne zapečené.
ty mas obavy z toho a davas to robit na experiment.
pre teba a mechanika navod.
https://www.youtube.com/watch?v=W9lzWWGj8LM&t=37s
olej
cas
teplota
spravny vercajg ----------na vycistenie diery pred montazou noveho zhavica.--- treba kupit
mechanik musi kupit.
ak jedno z toho vam chyba daj to robit profikom.
aby si nemal starosti ktore este nenastali.
a zhavice aby si videl ako to funguje
https://www.youtube.com/watch?v=FR8qyQ6bmVc
inac ako sa pise vyzsie,auto co ma dobry motor a vstrekovace slapu ako maju bude startovat na lusk aj bez toho zhavenia pri -5 a motor bude bezat ako vino bez vibracii.
-
- Príspevky: 238
- Dátum registrácie: 15.07.2023 08:08 Zdieľať na Facebook
Re: BMW E61 - výmena žhavičov
Pre teba a mechanika navod
V navode na uvolnenie, M10tka ngk zhavic 40Nm a other manufacturers 35Nm, fabricky opravarensky manual napr. k mojmu autu vyrobca hovori pre M10 moment na uvolnenie 20Nm ak nejde povolit zlomi sa urcite, cize teraz ako? Rovno ho ulomim 35timi Nm alebo podla coho sa riadit?
Pocul som nie raz take vino na dobrom motore spojene s detonaciami vo valcoch po starte. Ale znova plati moznost volby je na kazdom, zadavatel temy evidentne chce riesit nieco co fungovat ma a je urcene k tomu aby start prebehol bez problemu aby sa motor zbytocne netrapil nefungujucim zhavenim pri studenych startoch, tu idete cely zivot proti stene. Zadavatel temy pise, ze chce riesit zhavenie tak po chvilke pridu odpovede, ze naco zima nebyva, auto startuje, keby napisal, ze auto po starte nejde dobre atd. atd tak pisete, ze ci je blby, ze nevie vymenit zhavice. Vecne proti niecomu len aby bolo naopak ako niekto chce nieco riesit.
V navode na uvolnenie, M10tka ngk zhavic 40Nm a other manufacturers 35Nm, fabricky opravarensky manual napr. k mojmu autu vyrobca hovori pre M10 moment na uvolnenie 20Nm ak nejde povolit zlomi sa urcite, cize teraz ako? Rovno ho ulomim 35timi Nm alebo podla coho sa riadit?
Pocul som nie raz take vino na dobrom motore spojene s detonaciami vo valcoch po starte. Ale znova plati moznost volby je na kazdom, zadavatel temy evidentne chce riesit nieco co fungovat ma a je urcene k tomu aby start prebehol bez problemu aby sa motor zbytocne netrapil nefungujucim zhavenim pri studenych startoch, tu idete cely zivot proti stene. Zadavatel temy pise, ze chce riesit zhavenie tak po chvilke pridu odpovede, ze naco zima nebyva, auto startuje, keby napisal, ze auto po starte nejde dobre atd. atd tak pisete, ze ci je blby, ze nevie vymenit zhavice. Vecne proti niecomu len aby bolo naopak ako niekto chce nieco riesit.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 50 neregistrovaných