Strana 1 z 1

BMW X3 E83 2.0d M47 110kw - dymi na čierno a mizne olej

Napísané: 18.09.2021 11:39
od používateľa sebastian78
Zdravím,
Mám BMW X3 E83 2.0d M47 po-facelift. Môj problém spočíva v tom, že auto pri vyšších otáčkach väčšinou nad 2500rpm, začne dymit hrozne na čierno. Auto zadymi aj pri preradovani ale to len decentne. Mizne mi aj olej, dávam 5w40 a väčšinou po 3000.tisíc km dolievam, záleží aj od štýlu jazdy. Na volnobehu otáčky neskáču a auto nehadže do nudzaku. Auto ťahá normálne len dosť dymi a mizne mi olej. Turbo trochu píska, auto má aj DPF a EGR nemá zaslepení. Sanie aj EGR ventil je vyčistený, hadica od intercooleru je nová. Vstreky sú tri mesiace po repase, čiže tie by mali byt v poriadku. Štarty sú bez problémové. Napadlo mi či to nemôže cucnuť cez turbo, ale je to také. Ak sa s tým niekto stretol pripadne mi vie niekto poradiť budem veľmi rád.

S pozdravom,

Napísané: 18.09.2021 12:42
od používateľa mhlavaty
Auto z funkčným DPF jednoducho nedymí.Aj v prípade že motor robí dymu na vagóny.Takže chyby sú v podstate dve.Motor produkuje nadmerne sadzí a DPF má prasklinu,je tam náhradný šmejd alebo je vrtaný alebo alebo...treba zistiť reálne čo je skutočnosť.Hneď prvý diagnostik tam musí vidieť že DPF nemá protitlak tj je prechodný pre spaliny bez filtrácie sadzí.Že je DPF prechodné o tom svedčí že ťahá.Cesta pre olej nie je jedna ani dve,nemá cenu špekulovať,ten motor je podľa napísaného na ozaj väčší servis ako celok,a tam sa pozistuje všetko systematicky

Napísané: 18.09.2021 19:52
od používateľa mastik29
Pokial viem, tak tie auta boli Euro3 a Euro4, ale nemcuri tam niejedy DPF domontovavali, lenze …
A dymenie na cierno, vsetko sa s oblubou cipovalo, hedna radost nalieval soft, krmilo sa to, ale terajsi majitel, kupec u auta co uz malo xy majitelov nic nemusi tusit. Cierny dym znamenal presytene naftou, nedokonale spalovanie, malo vzduchu. Namodraly dym, spalovanie oleja. Ale olej tam leje hustejsi, takze ak zerie aj olej, tak radost. Ale ved staci zhodit potrubie a s bielym kapesnickom urobit test a vie sa, ci to turbuje s olejom.
Repasovane vstreky, no to je tiez loteria, pokial to nerobil riadny servis. Atd, atd.
Neni nad derave DPF.

Napísané: 18.09.2021 20:43
od používateľa xentry
Bmw malo taku srandu v zaciatkoch filtrov ako neregulovany neriadeny dpf filter, ktory nemal senzory a tlakove cidla atd. To chce diagnostiku podla moznosti bavoracku ale nepouzit ju len k vypisu chyb ale k prevereniu kazdej suciastky na spravnu funkcnost. Odvetranie motora ako je na tom atd.

Napísané: 19.09.2021 01:26
od používateľa seven549
ak dizel dymi tak nema dpf.na vyfuku ano ale vnutro je uz prec.spotreba oleja je normalna.audi 3.0dizel hltne 2 litre oleja na 5000km jazdenim po dialnici.

Napísané: 19.09.2021 08:03
od používateľa mhlavaty
V podstate tu chýbajú najzávažnejšie údaje.KM je nutné vedieť,od nich sa odvíja čo je už ako prirodzenú vec nutné kalkulovať.Nepočul som žeby pitvali ak umrie storočný človek.Sú veci prirodzené,a ku km patrí obmena vecí ktoré majú nejakú predpokladanú životnosť.V novodobom motore je spústa vecí ktoré by prekvapili ich kilometrové životnosti. Prakticky väčšina vecí sa neudeje zo dňa na deň,takže veci ako spotreba oleja nespadli s neba.Spojí sa často zo zmenou oleja a výsledok často dlhodobého zlého (žiadneho) servisu sa raz tiež musia prihlásiť.V štáte je 2 mil. aut a z toho polovica lavíruje z rúk do rúk,mizne história,a kedže je s tými zmenami väčšinou spojený kšeft alebo ešte horšie únik pred dôsledkami zlého stavu (predám) a vy nič o ničom neviete,tak sú otázky typu čo to môťže byť vlastne zbytočné až smiešne.Zbytočné lebo nie sú údaje,a smiešne pretože kto vie (mal by) lepšie vedieť čokoľvek o aute než jeho gazda.Ak vás zoberie do parády lekár z nejakým problémom,prečo študuje vašu zdravotnú kartu ? A prečo potrebujete toľko rôznych vyjadrení od špecialistov ? Do psej matere a to ešte vy máte ústa a viete hovoriť. Porozprávajte sa z autom. No ono sa to dá,len jazyk nepozná každý.Ale ešte aj ten z vás bude ťahať maximum možných údajov,ak teda vás nemá za hus na ošklbanie.
Zaužívaná prax v slovenskom autoopravárenstve je nestarať sa,majiteľa neupozorniť na potreby vzhladom na km prebehy,načo sa s ním baviť,stačí ak zaplatí a zmizne.Aj po servisoch sa lavíruje takže sa vzťahy netvoria.Mechanici ktorý majú stálu klientelu nemajú zákazníkov ktorý hladajú pomoc na Googli.Takže ak tu je niečo čo sa nepáči,vytvorili si to ľudia sami,hlúpostou a egoizmom.A ten proces naberá prudko stúpajúci krivku,myslím že v tomto covidovom čase to už vidí kadekto,kam to v tej tuposti ide.

Napísané: 19.09.2021 11:10
od používateľa avelmak
sebastian-celkom dobre poznam tie motory,tak zato si dovolim vam pisat.Pisali ste ze zerie olej plus dymi na cierno.Tie 2 veci sa zacali naraz?Preco davate olej 5w/40 a nie 5w/30?Ake su korekcne davky vstrekovacov?Aky je tlak turba pri plnom zatazeni?DPF je v akomstave?Aka je hodnota protitlaku?Ake su vyfukove teploty?Kludne mi mozete pisat aj do SS.

Napísané: 19.09.2021 18:28
od používateľa jaroslavelektro
M47 sú pohonné jednotky ktoré sú veľmi dobre prvých 100 000 km

ale to auto bude malo takých 350 000 km a to už je bezodná diera

Napísané: 22.09.2021 15:48
od používateľa YxoYpsilono
ale je to BMW :38eb:
A to je kvalita :38eb:

ci? :41c2: