Strana 1 z 1

Audi A4 - 8 stupnovy automat, porucha

Napísané: 21.02.2022 08:30
od používateľa jozefsuba1971@gmail.co
Zdravím, audi a4 3.0 tdi quattro 200 kw, 8 stupnovy automat, pri podriadení zo 4 do 3 sa stane že pri rozbiehani presmykne chvíľu, ako presmykne spojka pri manuáli, tak isto pri 3 do 2,nerobí to stále a robí to iba pri týchto rýchlostných stupňoch... Najazdené 176000km... Čim to je? Ďakujem za odpovede...

Re: Audi A4 - 8 stupnovy automat, porucha

Napísané: 21.02.2022 16:21
od používateľa peterson999
Tym ze Audi patri do VW a teda tym, ze podla ich filozofie mas auto pri 200tkm vymenit za nove.
Cize este sa posmykaš par tisic km a ....
Skus napisat aky mas typ prevodovky presny kod a take malickosti a celkom by pomohlo aj taky udaj ako rocnik. Cim viac info, tym presnejsia odpoved. A ked napises odkial si, tak mozno rovno najdes profika v tvojom okoli prip. ti bude doporuceny ....
Ak by si chcel problem riesit, tak mozes napisat SS mozno budem vediet hodit kontakt na niekoho v tvojom okoli. Inak v Audi ti povedia hned, oni tam radi opravuju.
Inak diagnostika v Audi nestoji vela a myslim ze tento problem prezradia aj po telefone cize platis len za hovor ak nemas nekonecne volania...

Re: Audi A4 - 8 stupnovy automat, porucha

Napísané: 21.02.2022 17:11
od používateľa Mateusz737
"Základními poruchy daného typu převodu způsobuje po 100 000 kilometrech jízdy chátrající hydrodynamický měnič, což se projevuje ve formě trhání na kterémkoliv rychlostním stupni.
Odtrhnutí přírůstkového kola od planetového soukolí (v současnosti je konstrukce upevnění kola v planetovém soukolí změněna) je důsledkem chyby snímače otáček hnacího hřídele a následkem obecně neodpovídajícího chování převodovky.
A ještě selhání MECHATRONIKu, projevuje se ve formě trhnutí na automobilu, který je již zahřátý (30-40 minut jízdy) při přeřazování na první, druhý a třetí rychlostní stupeň.

Automobily, na kterých je nainstalován tento typ převodu již vyhovují ekologickým normám Euro 6, což znamená, že jejich motor, a tudíž i převodovka je nekompromisně vtlačená do teplotního režimu mezi 110 – 120 stupňů Celsia při zatížení.
Jakákoliv nefunkčnost chladícího systému, či už nízký výkon elektrického čerpadla chladící tekutiny anebo v otevřené poloze zaseknutý termostat chladícího systému vede k okamžitému přehřátí a následnému poškození převodovky, chladící kapalina objíždí velký okruh, míjí výměník tepla automatické převodovky a varování o přehřátí převodovky se zapne až po tom, když se utrhne přírůstkové kolo od předního planetového soukolí a odrhnou se pryžové písty!!!

Na všech automobilech, na kterých jsme opravovali tento typ převodu, bylo potřeba posléze bojovat s jejím přehříváním se, to znamená měnit čerpadla chladící tekutiny, termostaty, výměníky tepla, čistit chladiče.
Proto jsme dospěli k závěru, že zničení tohoto typu převodu je následkem nefunkčnosti chlazení hnacího agregátu"