Viano vs T5 multivan

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mercedes Benz

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

sef59
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 15.09.2010 01:14
Zdieľať na Facebook

Viano vs T5 multivan

Príspevok od používateľa sef59 »

Dobry vecer. Planujem si zakupit auto na vylety po EU ale aj SK. Zatial co som pozeral tak najviac by mi vyhovoval bud Viano alebo Multivan. Co je podmienkou: 1. chcel by som automat. Ako je na tom multivan rok 2005-2010? Tam bude asi tiptronic. Je to spolahlive? Nebat sa napr. pri uz nabehanom 200.000 +- km? Viano by sm chcel 3.0 cdi s automatom ale nie 4x4. Tam je asi dobry ten automat co som zatial cital na nete. 2. podmienka je: aby sa zadna lavica dala zlozit ako postel. Preto som vylucil tojicu (scudo,expert,jumpy) ale asi ani vivaro a trafic toto nema. Ak sa mylim tak ma opravte. Sumu na to mam +- 10-13 plus na servis vstupny. Dakujem za postrehy najma uz majitelov tychto aut. Najma o automate poprosim ak mate skusenosti.
LOCHNESS
moderátor fóra
Príspevky: 3816
Dátum registrácie: 01.12.2007 20:52
Bydlisko: ZA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa LOCHNESS »

Renault Trafic . . novy stojí o pár tisíc viac . . a neriešiš vybehané kusy.
sef59
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 15.09.2010 01:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sef59 »

A na traficu sa daju sklopit sedadla na "lezmo" ???
xsrvts
Príspevky: 68
Dátum registrácie: 09.01.2014 22:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xsrvts »

na predchadzajucej generacii sa dali, na novom neviem
VOJTO55
Príspevky: 1906
Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
Bydlisko: Revúca
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VOJTO55 »

...Tiež sa prikláňam k názoru LOCHNESS-a...
Hyundai1
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 27.04.2007 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hyundai1 »

T5 Multivan 2.5 TDi - mizerný motor , mizerná spoľahlivosť - bezkonkurenčne riešený interiér . Predražené auta a všetko nájazd 400 000 a viac km.

Viano jedine 3.0 CDi inak je to hrazda pomsta

Trafic/Vivaro/Primastar - celkom to ujde a v cene cca 12 000-eur sa dá kúpiť niečo malo jazdené . Osobne by som šiel cestou Trafic a spol a prerabka na spanie , stolik atd.
vwmultivan
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 16.06.2008 21:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vwmultivan »

Pred mesiacom som predal VW T5 Caravelle 2004 bez dpf s nájazdom 590tis. km, pričom boli pôvodné vstreky, vačka, turbo, prevodovka automat sa porúčala pri 540tis km, následný repas, čiže názory typu Multivan 2.5tdi je zlý motor, nespolahlivý, treba brať s rezervou, ako sa k prevádzke auta stavia majiteť, tak sa k majiteľovi pri dobrej údržbe odmení spolahlivosťou aj auto a to nie len VW T5 s akože nepodareným 2.5tdi, ak je majiteľ lajdák, tak aj auto tak vyzerá a spolahlivosť je úplne inde, samozrejme, že T5 sú aj staršie ročníky drahšie, ale čím to asi bude? Trafic, vivaro, primastar pri tých ročníkoch stoja menej, horšie držia cenu a spolahlivosť, ako som už písal, všetko závisí od medzikusu medzi volantom a sedačkou, mercedes problémy s koróziou, pohodlie super, tak isto av motor, ale jedine V6
pavolh
Príspevky: 117
Dátum registrácie: 31.10.2007 20:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pavolh »

T4 multivan 111 kw, z poslednych rokov (2003), karoseria trocha hrdzavie ale urcite menej ako na viane,
yanchi
Príspevky: 44
Dátum registrácie: 21.08.2007 20:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa yanchi »

T5 multivan ma tu postel proste zlu - ked to rozlozis, nevytvori sa uplna rovina = spi sa na tom na prd.

Viano ma tu postel pekne v rovine.

Za seba hovorim Viano. Prihodis este nejake 3-4tisicky a zozenies slusny trojliter (ten automat je ozaj parada) a bude mozno aj 2009-2010 rocnik (tie uz boli nachylne na koroziu podstatne menej ako prve rocniky produkcie).

Na tychto dodavkach jazdim a mozem ti povedat, ze lepsie je 5rocne Viano ako novy Trafic, Vivaro a pod. nezmysly. Vseliake dvojlitre, co zvladaju dialnicne rychlosti s vyplazenym jazykom, nebodaj by mali byt plne... Ten trojliter od MB nalozis plny, v nemecku zapnes tempomat na 170 a ten motor to ani nepociti. Nissan, Opel, Renault... vsetko su to "robotnicke auta", ked chces aj pohodlie na dlhe cesty tak MB / VW. Zvysok sa na tieto dve znacky v tomto segmente nechyta.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

viano 3.0d bolo vyhradne s automatom (okej, splna tvoju podmienku) a vyhradne zadokolka, takze nemozes mat 4x4 aj keby si chcel.

Je to ale uzasna vyhoda pretoze s tym 4x4 pohonom boli tak sialene problemy... neexistuje nahrada tretieto vyrobcu a ked ti poviem cenovku originalnych suciastok, tak si budes mysliet ze vypravam v slovenskych korunach. Povedane inak, ked skutocne nepotrebujes stokrat za tyzden 4x4, rozhodne sa takejto verzii Viana vyhybaj ZA KAZDU CENU.


Dalej, spomenuty Renoualt Traffic nie je o par tisic viac ako rozpocet autora ktory hovori 10-13ooo... Traffic BEZ OKIEN sice zacina na 16990 ale Traffic PASSENGER co je nieco trosku podobne Vianu ZACINA UZ OD 24.390,-eur a bez najmensieho problemu s MOTORCEKOM 1.6d [pretoze iny tam nie je !!!!!] preskoci 30.000eur. Navyse k tomu za 6.000 dokonfigurujem drobnu vybavu len tak fikne.

Standartna verzia teda L1H1 nema ani 5 metrov, co je trosku problem porovnavat s 5.2metrovym Vianom respektive 5.3metrovou predlzenou verziou. Ano, existuje L2H1 verzia od Traffika ktora je predlzena a velmi pekna rozmermi, ale tu len tak lahko nestretnes ani v cenniku.

Autor tolko penazi ani nema.

Ked som uz pri tych verziach, Viano sa kupuje jedine EXTRALONG verzia, ine ani nemuseli existovat. Kompat je nieco na sposob Sharanu, Long verzia ma 5.0m, extralong ma 5.2nieco. Zohnat 3.0d je trosku problem, s malo kilometrami este vacsi problem a uplne najvacsi problem za 10.000 eur.

Faceliftovane modely po 2011 ani nejdem spominat, su mimo cenoveho rozsahu. Z tych povodnych starostlivo vyberaj, prehadzuj vidlami a snad najdes perlu medzi svinami.

Co sa tyka odhlucnenia, cestovatelskeho komfortu, kvality materialov, sedaciek, pristrojovej dosky a ovladania, tam porovnanie Renaoualt versus Mercededés neexistuje a ani neexistovalo. Nie je co dodat k motorceku 1.6d ktory je najvacsi aj najmensi zaroven - proste uz len preto by som si nemohol kupit Traffik. Psychologicke zaprenie nepovoli, predstavujem si sest-sedem ludi niecim nalozenych v 5.3metrovom wagene a nejaky hore kopec cez madarsku kukuricu, ved ten motorcek sa musi dosrat.

Osobne by som rozhodne volil Viano ak to nahodou este nevyplynulo z prispevku.

Neviem sa vobec vyjadrit k posteli a spaniu, ja veeelmi zriedka chrapem uplne natiahnuty vo Voyageri (5.21m). Minule som stal vedla ExtraLang Viana a sme na centimeter rovnaki s tym ze Viano ma o par centimetrikov viac fleku vnutri pretoze predok vozu (motorova kapota, pristrojova doska) su kusok kratsie.

PS: Karavellu a Transporter vobec nepoznam. Mam dojem ze maju zaujimavejsie rieseny kufor ako Viano, neviem sa vsak vyjadrit. Mne osobne nesedi pristrojova doska a stredovy panel, Viano mi pride lepsie. Uplne rovnu podlahu ma aj Voyager a ten ma nieco co ziadna konkurencia nema : stredne aj zadne sedacky, teda celkovo 5 miest, UPLNE SKLOPNE do podlahy. Uplne uplne, nie take co predvadza Sharan, Galaxy a podobne prditka. Pozri si videa na youtube.
sef59
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 15.09.2010 01:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sef59 »

Dakujem za prispevky. Tak nove kupovat nechcem pretoze minuly rok som kupil ine nove ktore vyuzivame na presuny v ramci mesta okresu kraja ale aj SR aj EU. Ale je to male a ked chcem ist niekam na tyzden tak komfort ide rapidlne dole. Ak este aj deti maju veci pod nohami a plny kufor ze ani otvorit sa neda. Preto chcem nieco na komfort po EU. CO sa tyka spania tak som myslel iba vynimocne napr. v Srbsku ked pojdeme napr. do Grecka aby sa deti mali kde natiahnut na ceste popr. aj ja na 2-3 hod. Inak nepotrebujem tam ani kuchynu ani nic. Tiez som za 3.0cdi ako 1,6 biturbo. A rok by som chcel okolo 2007 po FL aspon pristrojovky teda a neviem ci uz mali vtedy aj DPF tie viana a ci hrdzaveju ako roky 2004 +-. CO sa tyka dlzky tak tu najkratsiu verziu tusim LANG sa vola nechcem bud strednu alebo tu extra. Pohon 4x4 nepotrebujem kedze najblissi kopec je odo mna 200km - byvam vo východoslovenskej nizine. No a co sa tyka toho automatu: Je to hydromenic asi ale kto je vyrobca? Neviem pre koho vyrabaju cesi asi tusim ZF. Nebal by som sa ani Getragu ale to je FORD (kvoli dielom) :-)
VOJTO55
Príspevky: 1906
Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
Bydlisko: Revúca
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VOJTO55 »

...Budeš sa diviť,ale Getrag pre celý svet vyrábajú v Kechneci pri Košiciach...Prečítaj si toto:
http://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000611/ ... revodovky-
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> CO sa tyka dlzky tak tu najkratsiu verziu tusim LANG sa vola nechcem bud strednu alebo tu extra.


musis citat - ved som to v mojom prispevku direkt napisal.

Najkratsia verzia sa vola KOMPAKT a je ich nastastie strasne malo. Nevola sa LANG zrovna preto lebo je kurnik NAJKRATSIA.

Najbeznejsie su "stredne dlhe" verzie oznacovane ako Lang, co jasne vyplyva z napisaneho ze najdlhsia verzia je ExtraLang ktorych je tiez sialene malo.

OBROVSKY POZOR PRI INZERATOCH : LUDIA SU TELATA A NEVEDIA DOBRE POPISAT SVOJ VOZ !!! TISICKRAT SOM VIDEL NAPISANE KOMPAKT V INZERATE A PRITOM TO BOL EXTRALANG, PRIPADNE NAOPAK : NAPISANE EXTRALANG A BOLA TO IBA "KLASICKA" LANG VERZIA.

Rozdiel spoznas lahko : kompakt je proste prďák to vidis na prvy pohlad.

Extradlha verzia sa od obycajnej strednej dlhej lisi tym ze ma VYRAZNU MEDZERU MEDZI ZADNYM KOLESOM A STREDNYMI DVERAMI - presne tam je vlozenych tych 25cm rozdielu. Proste ked je koleso prilis blizko dveri tak je to iba dlha verzia, ked je dalej tak je extradlha. Uplne rovnako to ma spravene aj VW !


extradlha varianta :
https://www.autobazar.eu/pics/2384/7946 ... 1442857302
https://www.autobazar.eu/pics/2640/8802 ... 1464533886




klasicka dlha : https://www.autobazar.eu/pics/2659/8865 ... 1466441998
https://www.autobazar.eu/pics/2525/8417 ... 1454335997

proste pri tom zadnom kolese tam nieco chyba.



najkratsi kompakt ani nema kufor : https://www.autobazar.eu/pics/2608/8692 ... 1461778923



Renaoult Traffic za skoro 25.000 eura ma DOKONCA AZ manualnu klimatizaciu IBA VPREDU a rovnake plati aj pre druhu verziu za takmer 26000eur. Co ste uplne drbnuti v tom "Francúsku" ? To na koho skusate taketo triky ?!
edd
Príspevky: 489
Dátum registrácie: 10.04.2009 09:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa edd »

Som majitelom Viana 3.0 CDI extralang (2007) už zopár rokov a práve tento víkend som po 343000km menil komplet podvozok. Nepotreboval to ale mal som pocit že si to to auto zaslúži. Vstreky som menil pri 280tkm nakolko slzyli a po dlhšom volnobehu motor dymil na bielo a často regeneroval dpf. Tak že DPF tam je ale stále bez problémov. Hrdzu na karoserii dodnes nemám. Snáď len na podvozku bola na mechanizme ručnej brzdy. Jazdím na ňom denne za prácou cca 30 až 160km a na dovolenku len do čiech prípadne na letisko do Mníchova. Prespať sa v ňom dá aj na podlahe a nafukovačke. Tú postelovú úpravu má len Marco polo , to však nezaplatíš a hlavne nevyužiješ ako ambiente či trend. Mám tam kreslá a vozím len tie ktoré reálne potrebujem tak miesta je na rozdávanie. Parkuje sa lepšie ako osobákom pre velký raid a výhlad. Problémom môže byť len predn stlpik pri vjazde do križovatky radšej sa nakloniť prípadne pribrzdiť. Mám ho už ako druhé a po 2,2CDI manuále je prechod na trojliter v automate neskutočný. Dielov je už kopec a ani ceny v MB servise nie su tak strašné. Keď som ťukol zadné svetlo tak bolo v MB lacnejšie ako v elite či troste (nie DEPO). Výkon dovoluje mať pri predbiehaní výkonovú rezervu čo aj pri plne naloženom aute ťahá bez dákej zmeny.Auto bežne predávam po 200tkm ale toto je hodno aj tých investícií ako dáky prečipovaný dvojliter. Viac najdeš asi na mercedesclub.cz
LOCHNESS
moderátor fóra
Príspevky: 3816
Dátum registrácie: 01.12.2007 20:52
Bydlisko: ZA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa LOCHNESS »

mp3turbo napísal: Renaoult Traffic za skoro 25.000 eura ma DOKONCA AZ manualnu klimatizaciu IBA VPREDU a rovnake plati aj pre druhu verziu za takmer 26000eur. Co ste uplne drbnuti v tom "Francúsku" ? To na koho skusate taketo triky ?!
nechcem obhajovať Renault . .ale 25% zlava nie je ničím výnimočná . . takže netreba tak žrať ten cenník . . :40bd:

Návrat na "Mercedes-Benz fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných