VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

leonidas11
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 27.06.2023 21:51
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa leonidas11 »

mhlavaty napísal: 29.06.2023 08:22 Problém pri vyhodnotení neštandardného motora,tj menežment ide inak než štandard je možný až od chvíle keď sú tie zmeny známe.Logovanie musím robiť tiež za veľmi problémových podmienok v súčasnej premávke a neraz sa to podarí na štvrtý raz a to si ešte musím vyberať čas keď premávka oslabne.Je to proste problém,pritom je to nutné,inak sa zaťaženie dosiahnuť nedá.Ak sa auto odovzdá majiteľovi a týmto overením funkcionality neprejde,je nutné pripustiť že zajtra sa môže pokojne pri predbiehaní (núdzový stav) zabiť s celou rodinou v aute.Núdzový stav má dve podmienky,rozdiel požiadavky a reálneho plnenia a druhá je čas trvania tohoto stavu.Práve pri predbiehaní sa vie splniť tá druhá požiadavka a auto sa už nevie vrátiť načas z protismeru.Týmto smerom som nezažil aby sa pátralo pri ťažkých nehodách ktoré si nik nevie vysvetliť prečo.Doslova desivé je,že novšie sofistikované systémy pracujú z menšími toleranciami,a z toho vychádza aj väčšia citlivosť na odchýlky od požadovaných hodnôt.Všetko sú to ale veci o ktorých sa radový motorista nemá odkiaľ dozvedieť.Preto tuning firma a jej stolica bude čím ďalej tým viac jediná možnosť ako sa nedostať do kolízie so zákonom.
Čo sa týka podtlakov,podtlakový systém ovládania turbíny je od brzdového posilovača a jeho vplyvu oddelený práve jednocestným ventilom.Počas vplyvu brzdy (pokles podtlaku) je systém EGR aj turbíny zásobovaný podtlakom práve zo zásobníka podtlaku,to je gulatá nádobka takže vie nejaký čas existovať aj keď podtlak odoberá brzdový posilovač.pokiaľ je systém správny,tak aj na druhý tretí deň odstavenia pokiaľ sa vytiahne hadička zo zásobníka tak zasyčí,stále drží podtlak.
Ďakujem pekne za vysvetlenie!
V každom prípade som dnes kúpil nový čierno biely spätný ventil podtlaku, všetky hadičky som vyfúkal kompresorom a skúšal ich tesnosť.
Po výmene toho ventilu už podtlak pekne drží aj po zošliapnutí brzdy! Čiže ten ventil bol už K.O.
Ešte som to nenameral na diagnostike, ale auto ide omnoho lepšie a teda problém s unikajúcim podtlakom je vyriešený.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Živý príklad toho že za mnohými vecami je prkotinový pachateľ.Problém veci tkvie len v tom,že kým je pachateľ takáto prkotina,dielńa nezarába.Ludia majú velké problémy prijať že majú platiť 1 euro za prkotinu a 100 euro za objavenie problému.Ovela pokojnejšie zaplatia 300 euro za diel a 1 za prácu.A tak im väčšina dielní z radostou vyhovie a ešte sú to geroji,fasa chlapci,lebo si za prácu takmer nič nezobrali.Ak by to bolo opačne,boli by svine ako hrom a ešte všade okadený.
uwa0948393525
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 10.01.2017 11:10
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa uwa0948393525 »

zdravim, snazim sa rozbehat dlho odstaveny passat a nezda sa mi ze by to chodilo tak ako ma. viete mi pozriet log a hodit daky zaver? dakujem. https://ulozto.sk/file/aX8zAN7vvVaI/pas ... IUETAuMN==
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano je to tak,ide to biedne,všetky hodnoty sú nízke.Log nie je urobený správne,logovalo sa niečo čo nás vôbec nezaujíma a čo potrebujeme vedieť tam nie je.Logovaný je kanál 003 (hodnoty EGR) a chýba nám informácia o požiadavke vodiča na výkon (010) Tým sa stráca jedna z velmi dôležitých informácií potrebných aby ten kto vyhodnocuje vedel,čo vôbec vozidlo (vodič) robil.Treba si uvedomiť že tri veci sa navzájom podmieňujú,a síce že pokiaľ máme na váhe nízku hodnotu,RJ tam nenaleje potrebné množstvo paliva.Kým tam nie je palivo,nemá čo roztáčať turbínu.A turbína je to čo robí prietok na váhe,takže sa uzavrie slučka .Ak ešte príde že nevieme ani len to aká požiadavka,no to nevyhodnotia ani diagnostické nebesá.Za predpokladu že od tých +- 1500 ot bol plynový pedál na 100% by to hovorilo o nízkom prietoku na váhe.Ešte jedna dôležitá informácia chýba,na akom prevodom stupni je robený log.Nutný je 4 st. pretože len ten splní podmienku vysokého zaťaženia,trojka to nesplní.Kým nie je max záťaž,nie je možné dostať z motora info o max hodnotách.A tu teda toho neviem viac.Nehovoriac o tom,že nepoznáme zaťaženie auta posádkou,či niekto skontroloval nafúkanie pneu a volnosť brzd.To všetko ide do hodnôt,na cestu sa ide keď sú základné veci splnené.Medzi ne patrí napr kontrola EGR-u,čiže ešte na dielni,stav filtrov,základná kontrola ešte na volnobežnom státí...volnobežný prietok váhy ak je otv a ak je zatv EGR,kontrolujú sa teplotné a tlakové čidlá.Po prvom štarte kontrola (je to rotačka) Tdi grafu na presnosť predvstreku,na korekčné dávky.Oddýchnutý vychladnutý motor má na zapalovaní rovnaké teploty aj tlaky na všetkých čidlách,a nulový prietok váhy.Takže na logovanie sa auto chystá,takže sa pokojne stane že sa závada odchytí a ešte na ceste nebol,len si treba trocha zrovnať čo vlastne chceme vedieť a nerobiť nepremyslenú robotu.Práve nedomýšlanie spôsobuje zbytočné kupovania dielov ktorých výmena nič nevyrieši.Len pre názornosť...stačí mať v palive trochu bubliniek a správalo by sa to podobne ako je na logu,preto treba mať veci jasné ešte pred logovaním.Aj autorizák pokojne vymení turbínu,pritom na priesvitnej hadička paliva bola "sodovka" jasne vidieť.Pokiaľ je filter z T-čkom,treba ho hodiť do smetí a nahradiť takým istým bez neho a hadičky T čka prepojiť.Jeto bežný zdroj problému,T čko je príhrev paliva a ten je nutný jedine tak v zime v Oravskej polhore
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Zvažujem celú tému obnoviť v trochu inom duchu.Čiže tak,aby umožnila komukoľvek získať prehlad čo robiť,ako to robiť aby pokiaľ už sa niekto podujme pomôcť sám sebe,aby to robil tak že jeho snaha bude mať zmysel.Len s tým trocha počkám pretože som už práve tu v minulosti bol terčom útokov od podaktorých členov fóra.To že dostali BAN nič nemení na predpoklade že v tom budú pokračovať a to sa už aj stalo.Takže počkám či sa tu zmenila trochu atmosféra alebo je to stále bojisko.
uwa0948393525
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 10.01.2017 11:10
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa uwa0948393525 »

Tak pomenil som filtre, vahu vzduchu, podtlakove hadicky, turbo je vraj po repase. bol som urobit log na 4st. Prosim ta skus sa na to pozrieť. Dik
https://ulozto.sk/tam/ec29cdc2-343c-403 ... 73791f38fe
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Márne hľadám o aký motor ide.Pokiaľ pozerám hodnoty,tak to vyzerá na veľmi nízky výkon...74-77 ?? Ale aj na 74 kW sú tie hodnoty veľmi nízke prakticky všetky,málo paliva,malý prietok vzduchu,malý tlak turba.Sú tam štyri logy,ale bieda je to vo všetkých.Ani to nejde vyhodnotiť lebo všetkého je málo a ktorékoľvek z troch veličín to vie spôsobiť.Ale základné...ani nevieme čo riešime.V takomto prípade je nutné mať aspoň nejaké istoty a spoľahnutie že napr....máme tesné sanie,nemáme vadné EGR,nemáme ohlodanú vačkovicu a hydrá dávno po smrti,správne rozvody,vstreky ok,palivo nie je od druhej svetovej,turbína má variabilitu v poriadku atd atd...základné požiadavky.V týchto veciach musí byť jasno,potom log.Ak by dopadol podobne biedne,je nutné trojuzol problémov pretať a jednu z neznámych slabých) vo vzorci zmeniť na dobrú a hodnotove správnu aby sa riešili už iba dve neznáme.To je čas na simuláciu,jedna hodnota sa naklame aby nelimitovala a rj ju videla ok.Proste z troch zlých a vzájomne na seba pôsobiacich hodnot sa jedna musí zmeniť na z istotou dobrú a správnu.V takomto stave,keď Jano nedal Palovi,pretože Palo nedal Mišovi, treba tú vzájomnú pôsobnosť z nie zmeniť na áno aspoň u jedného aby to bolo riešiteľné.
Niet paliva,nie sú výfukové plyny a ide slabo turbína.Paliva niet lebo nie je prietok na váhe ktorý vytvára turbína a pre málo vzduchu rj nikdy nedá viac paliva.Takto sa to dá jednoduchšie pochopiť.Takže je nutné rj presvedčiť,že niečoho je dosť aby nedávala limity a najjednoduchšie je klamať prietok na váhe,rj si ho overiť nevie.Ak si myslí že ho je dosť,nasype palivo,turbína dostane dostatok naprdeného a turbo vytvorí velký prietok vzduchu.
Tu sa už dá vyhodnotiť log ....vzduchu máš dostatok,ale paliva si aj tak dal málo....prípadne - máš dosť vzduchu,máš dosť paliva...ale turbo sa fláka (dáva málo alebo príp.veľa) a sú z toho núdzové stavy.
uwa0948393525
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 10.01.2017 11:10
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa uwa0948393525 »

Je to passat b5, 81kw… cakal som ze diagnostika bude jednoduchsia 😅… palivo v poriadku, vymeneny filter, hodnoty vstrekov od +0.3 do +0.5. Vaha vzduchu nova taktiez aj filter. Variabilitu som skusal len rukou a rozsah polohy bol az po doraz. Skusal som odpojit aj vahu ale necitil som zmenu vykovu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Trocha si to treba ujasniť.Všetko je to na vode. Spýtam sa priamo...čo znamená že palivo v poriadku ? Vyjadrenie je neuchopiteľné,a nič konkrétne neobsahujúce.
Hodnoty korekcií nemusia vonkoncom vypovedať o stave v zmysle dobrý /zlý Aj mizerné vstrekovače môžu mať vyrovnané korekcie (všetky vstreky rovnako naprd) a rj vidí len to,za aký čas si jednotlivé valce odpracovali svoj pracovný zdvih.pomalšiemu pridajú,rýchlejšiemu uberú.Rj nemá ani potuchy prečo je jeden valec pomalý, pre kompresiu ? pre podpálený ventil ? pre vadný vstrek ? Všetky môžu ísť mizerne a mať vyrovnané korekcie.
Je jedno aká váha,keď aj zo smetiska...dôležité je aké sú jej hodnoty a hodnoty v logu sú biedne.Treba sa ale kus vrátiť už k napísanému a pozrieť na čom závisí aké hodnoty bude vykazovať.Tým len dávam na vedomie,že nová váha je len predpoklad,jej výmena negarantuje výsledok a v danú chvílu sa ešte nedá vedieť či jej výmena vôbec potrebná bola.
Variabilita ...skúška rukou nedáva zmysel a nič nevypovedá.Dôležitý je systémový podtlak,dôležité je ako pracuje pneumatický elmagnet N75 ktorý ovláda podtlak pre ovládanie variability,a dôležitý je pohyb variability vo vzťahu ku podtlaku.
Pokiaľ sa robili napr rozvody slovenskou metodou (fixka) tak može byť celkom zásadný problém z časovaním vstreku a zároveň to má vplyv na hodnoty korekcie.
Takže ...nie je zaujímavé čo je vymenené a či je vymenené,jediné dôležité je,aké parametre to vykazuje.
Takýto prípad (všetko slabé) treba ísť systematicky a radom triediť na ok a nie ok.Tu už log samotný nedá odpoveď,tri základné veci sa vzájomne podporujú že budú pracovať mizerne.Už som písal,nebudem opakovať,rovnicu treba to zredukovať na dve neznáme.Až potom je to riešiteľné.
matteo158
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 18.01.2009 21:44
Zdieľať na Facebook

Re: VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Príspevok od používateľa matteo158 »

Priatelia neviem ci spravne zaradim tuto otazku, ale zaujima ma, aku diagnostiku pouzit na Ford Tourneo Connect 2023 (co je v podstate klon VW Caddy 4.generacie z r.2020).
Preco sa to pytam. V autorizaku Ford som chcel urobit diagnostiku a povedali, ze mam prist inokedy, ze na to treba "specialnu" diagnostiku, lebo to je vlastne VW... Tak som ostal trochu zaskoceny. Ci mam ist rovno do VW servisu na diagnostiku?
Tychto "fordswagenov" nejazdi vela, takze fora su o tomto probleme ticho. Dakujem za radu.

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 53 neregistrovaných