VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

je to fajn.Začnem tým že váha vzduchu dáva max hodnoty,ale lietajú v určitom pásme,to je tá žltá krivka. Samozrejme sa to prenesie aj do plnenia turbíny,to je červená čiara.
Otáčky sú sivá čiara
Obrázok

Ako zároveň lieta aj dávka paliva (červená) vidieť tu
Obrázok

Príčina bude ale zrejme pochádzať z dávky paliva,a v tomto už si treba dopátrať či nastáva na prieniku nafty na oringu,chybe samotného vstreku alebo je v samotnom prísune paliva.najpravdepodobnejšie by som videl vadu oringu.Ak kolíže množstvo nastreknutého paliva,mení sa výtok plynov a to ovplyvní aj váhu aj preplńovací tlak takže nakoniec kolíše všetko.Inak mám za to že je tam čip,tá dávka paliva je nesmierne vysoká,to by chcelo porovnanie zo sérievkou 103 kW. Tam je všetkého veľa...vzduchu na vstupe,tlaku v preplňovaní,aj paliva do vstrekov
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nesprávne som označil čiaru na hornom grafe horná klukatá čiara je tlak turba (a nie červená)
Forewer2011
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 22.01.2020 00:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Forewer2011 »

Prosim ta co je ORING
dakujem

TURBO je v poriadku u mojho passata ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Oring je O krúžok (vstrekovača napr)
Turbo v poriadku bude,je nastavené trošičku citlivo,prevyšuje požiadavka na tlak zhruba o 200 mBar,ale je to pod hranicou pádu do núdzoveho takže sa nič nestane ani ak sa nechá tak ako je.
To že mu kolíše tlak bude najskôr kolísaním paliva
Forewer2011
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 22.01.2020 00:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Forewer2011 »

Zdravim Vas mhlavaty

chcem sa este opytat . .mechanik mi menil celu vacku zo vsetkymi vecmi k tomu ,, hydrosteli , zdvihatka atd ,, v podstate vsetko okolo vacky nove ..

.. odpisovali ste mi uz aj na log subory

podstata :
mechanik este robil aj rozvody na pripravky ale spotreba na volnobech ci studeny motor 1,1 L/ hod
po zohriati 0,9 L/hod

robil som merane hodnoty skupina 4 :
4/1 - 861 rpmn
4/2 - pociatok vstreku 4.0*BTDC
4/3 - dlzka vstreku 7.7* KW
4/4 - hodnota natocenia -2,5*KW ( je tento udaj OK )

najhorsie na tom je to ze vsetko fungovalo po vymene vacky a jej dalsich veci ale 3 tyzdne po vymene max mesiac to zacalo skubat.
nemohlo sa nieco prestavit alebo povolit na vacke alebo v jej okoli .. preto aj ta vysoka davka nafty do motora
dakujem za kazdu informaciu

s pozdravom
Forewer2011
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Stať sa môže ozaj všetko,dokonca nedotiahnutie niečoho,alebo zlý uhol...stačí jedno zazvonenie telefónu (pri týchto prácach vypínať)
Problém PD -čka je práve v tej neistej hodnote synchronizácie ktorá nie je stanovená ako býva zvykom v iných prípadoch.
U 103 kW motora by spotreba volnobehu teplého motora bola len mierne vyžšia,bežne je 0,8
Problém je šklbanie,to nemá na svedomí určite synchronizácia,ani ak by bola jemne vedľa.Tu sa skôr natíska otázka vstrekov,uloženie,hodnoty tlakov tandem,čistota paliva na vzduch,elektrické vynechanie vstreku,prípadne pokojne aj iného signálu (zarušenie) neistý signál,to všetko sú otázniky na ktoré sa síce pomerne ľahko aj rýchlo hľadá odpoveď,ale cez klávesy to nejde
Forewer2011
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 22.01.2020 00:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Forewer2011 »

dakujem za odpoved

ja chapem ze sa to neda cez pismena a klavesnice ,, len uz som KO s tym cukanim .. a uz ma to vazne zacina nasierat ..
ja sa vzdy smejem na tom ze 1 deci benzinu vyriesi vsetky problemi okolo auta ...

najhorsie na tom je to ze vstreky su ulozene pod krytom v oleji .. co v podstate treba rozoberat a skusat ..
uz neviem kam sa zamerat a comu verit ..
Vy ste odkial ,, kebyze sa stavim osobne za Vami .. niekedy
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vďaka tomu že víko je demontované za pár minút tak to nehrá rolu.
Ale...vstreky vždy najprv prejdú aspoň tým čo PD ponúka ako kontrolu.Skontroluje sa tlak tandemu,korekcie v každom režime plus elektrické statusy plus BIP vstrekov a už je prvý nástrel či nie je problém napr oringov.Pokiaľ sú korekcie pekné už sa skontroluje iba uhol dorazu vstrekov.Existuje možnosť aj keď vzácna že korekcia nabehne do zlého až v otáčkách vyžších ako 1500 a to už OBD diagnostike dalej neukáže.Tu sa už musí kontrolovať prúd vstrekov oscilom,ten nemá hranice. Ja reálne fyzicky nemôžem takú prácu zobrať,podrobnosti v ss.
Forewer2011
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 22.01.2020 00:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Forewer2011 »

ahoj

log co si chcel pozriet

https://ulozto.sk/file/99ZVu2WnU5Bt/log ... 13-018-csv

**Peter
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Hodnoty vstrekov korekcií sa prestriedajú v rýchlom slede,hlavne druhý a tretí už smerujú na repas.Na grafe vidieť ako sa zmenia od zvislej bielej čiary (pedál plynu 0%) po bod kde znova bežia rovnobežne (pedál plynu 100%) tam vidieť tú prudkú zmenu po vodorovnej línii
Po elektrickej stránke k výpadkom nedochádza
Obrázok
Forewer2011
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 22.01.2020 00:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Forewer2011 »

Ahoj

Takže skubanie motora a to všetko majú na starosti tie spomínané 2 vstreky ?
Ďakujem za info
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V diagnostike sa k takému radikálnemu vyhláseniu nedá dospieť z jedného logu,ktorý navyše už samotná diagnostika ohraničuje na rozmedzie volnobeh až 1500 ot.Je to stále iba predpoklad,indícia,ale nie istota.To čo sa diagnosticky urobilo je len čosi z toho čo je nutné aby sa dalo hovoriť o istote.
juvrik
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 29.06.2011 11:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa juvrik »

Dobrý deň, mohli by ste sa mi pozrieť na tento log?
https://ulozto.cz/file/mRnPdITTjHlw/log ... 10-011-csv
Za posledné 2 týždne 3-krát vyplo turbo pri výjazde na diaľnicu pri rýchlosti 100-120km/h. Jedná sa o passat b5.5 96kw AVF, nájazd 360xxxkm. Pred rokom menené komplet podtlakové hadičky, EGR off, bez chipu, pamäť závad motora čistá. Logované kanály 003, 010, 011 pri jazde do kopca, dvaja v aute.
Ďakujem
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ak by som sa mohol zamiesat - venoval som tomu logu styri bliknutia ocami tak sa prosim nenechajte zmiest zo spravnej cesty :

1) poziadavka na tlak sa mi zda prilis vysoka na najvyssich otackach. Pytat 2300mBar na 4100rpm mi pride neadekvatne pre tento motor, uz tie cisla nemam v oku ale ten motor ma velmi silno zvadnut nad nejakych 3200rpm a tuto sa to nedeje -> nie som si uplne isty ci je toto fabricky soft. Zaroven sa mi zda, ze originalny soft nema takto krasne vyrovnane poziadavky na tlak turba - ty mas medzi 1800rpm az 4100rpm [!!!] uplne rovnakych 2300mBar prakticky bez rozdielu, jedna cista rovna linia pravitkom. Zda sa mi, ze tam byva Gerlachovsky stit v serii co u teba nastalo Holandsko.

2) reguluje sa to pomaly, najprv zlahka prekracuje tlak, potom prudko pada dole a dlho trva dokial sa dorovna. Merania na sekundach 2.64 az 10.58... na 2.64s pri 1785rpm namerala vaha vzduchu 2400mbar, ma byt 2184, toto sa mi zda prilis vysoky tlak na 1800rpm, mam taky dojem ze 2400mbar by malo byt az volakde okolo 2300-2500rpm, prosim overit

a) medzi sekundami 5.56 a 6.54, dokedy masina furt prekracuje ziadany tlak - sice malo ale prekracuje, dojde k prudkemu poklesu z 2424mbar na 2100mbar, nic taketo by sa nemalo stat.

b) sialene dlho od 6.54s do 10.5s cize cele styri sekundy sa masinka snazi dobehnut tlak aky ma mat - je tam o 10% menej nez by malo byt. Stale to nie je kriticka hranica, neviem ci je v tolerancii, ale urcite je to varovny signal. Ja ani foter na mojej 85kW a jeho 96kW taketo prudke skoky ani prepady nemame, moja ma milion km, fotrova okolo 380.000.

Cize skusim zavery ktore je treba silno overit :

- turbo je mozno zlahka zanesene, mozno sa nereguluje tak ako by malo (dostatocne rychlo, dostatocne presne)

- nie som si uplne isty ci 2300mBar na >4100rpm je seria. Mozno okrem DPF OFF mas aj volaco ine porobene, nazval by som to "lahkym čipom". Nepises kto/ako to robil, mozno chlapci len nasypali volaco co maju z internetu "dpf off" a pritom je tam spravene aj tralalalalala o ktorom nic nevedia.


Nebite ma ak som mimo ; pardon ze sa mocem medzi velkych chlapov.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

juvrik napísal:Dobrý deň, mohli by ste sa mi pozrieť na tento log?
https://ulozto.cz/file/mRnPdITTjHlw/log ... 10-011-csv
Za posledné 2 týždne 3-krát vyplo turbo pri výjazde na diaľnicu pri rýchlosti 100-120km/h. Jedná sa o passat b5.5 96kw AVF, nájazd 360xxxkm. Pred rokom menené komplet podtlakové hadičky, EGR off, bez chipu, pamäť závad motora čistá. Logované kanály 003, 010, 011 pri jazde do kopca, dvaja v aute.
Ďakujem

Prenášame sa na novú stránku,takto vidím zadavatela čo písal.
Takže tu kdesi je odpoveď,ak oholíme data na prácu turbíny -
červená je požiadavka tlaku
zelená je aktuálny tlak
žltá je regulácia (N75 podtlak)

Obrázok

regulácia turbíny má problém,najprv tlak prevýši a potom na zásah N75 sa tlak prepadne a je znova nutné zregulovanie.Prepad je v mieste zvislej bielej čiary
Ale...hodnotove to na núdzový stav nevidím,rozpor tlaku medzi požiadavkou a realitou ale ani z hladiska časového (trvanie stavu) tiež nie.
Čipovaný nie,hodnoty paliva a tlak turbíny sú štandardné a požiadavka 2300 až do konca je štandard u 96 kW.
Otázka je samozrejme otvorená,čo je v tomto prípade príčina núdzového.V tomto sa predbežne nedá bez ďalšieho pátrania pokročiť.Čo tam udrie do očí,je mimoriadne krátky čas od 1500-4000 ot a to pri ---pozor,2 v aute a do kopca.Dobre jazdiace autá to robia o celé 4 sekundy viac. V tomto neskutočnom výkone ale..nepadol do núdze,a to je log urobený správne.V tomto bode to odpoveď nemá,opravujeme televízor ktorý má krásny obraz.
To že sme si povedali že turbína má problém z reguláciou iba zvýrazňuje mimoriadnosť prípadu,pretože ak by regulácia nespôsobila chvilkové spozdenie pre prepad tlaku,boli by evidentne čísla (sekundy) ešte lepšie a dostávame sa do sféry reálne čipovaných motorov.

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: fzubaty a 7 neregistrovaných