Trhanie auta ked sa zohreje, vynecha motor pri zatazi

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Uhrinka
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 05.10.2015 12:46
Zdieľať na Facebook

Trhanie auta ked sa zohreje, vynecha motor pri zatazi

Príspevok od používateľa Uhrinka »

Dobry den vsetkym, prosim Vas, skuste mi aspon takto cez internet poradit, ak budete vediet.
Vlastnim Octaviu 2 1.9 tdi 77kw s DPF, mal som problem ze mi trhalo auto a vrcalo, proste spojka...mechanik mi odporucil jednohmotny zotrvacnik (set) tak sa to tam dalo. Zlepsilo sa to...no....ked je studeny motor, vsetko v poriadku, mozem sa rozbehnut cez spojku, v pohodicke, nic netrhne. Pridam na jednotke plyn, pekne ide do otacok, pustim plyn, plynule spomaluje auto, ALE ked sa zohreje, zacne to byt zle (cim vacsie teplo, tym horsie) ked sa v zapchach (pomale rozbiehanie) rozbieham, trasie mi celym autom az pokym uplne nepustim spojku, ked stlacim plyn, auto dost cukne a ide a ked pustim plyn nezacne plynulo spomalovat, ale uplne cukne a spomaluje (ako kebyze nedokazem docielit nohou to ze pustam plyn od 20% az po 0%) proste auto ako.keby registrovalo len na nejakych 15% stlaceny plyn a potom 0%... Dalej sa mi do vacsich kopcov veeeeeelmi tazko rozbieha, bud auto skape, alebo musim poriadne pridat plyn a tym padom skodim spojke. A este sa mi aj stava obcas ze mi vynecha motor, isiel som do kopca, mal.som 3 - 1800ot, podradil som na 2 - 2500ot cca, auto pridalo, vynechal motor na 1s a zas islo, par krat sa mi to stalo aj na rovnej dialnici (140km/h) a aj ked som bol nalozeny a predbiehal som auta (a nemusel som mat plyn ani na podlahe) TOTO vsetko sa mi deje len ked je zohriaty motor a zhorsuje sa to cim je horucejsi (cez leto to bolo hrozne) diagnostika neukazuje nic, test turba podla diagnostiky dopadlo dobre, tak isto EGR a tak isto palivove cerpadlo a aj vstreky (ale bolo to len podla diagbostiky) dalej bola na tom aute menena spojka komplet, rozvody, vsetky filtre, naplne a plus aj vsetko v napravach. Bolo mi povedane zevraj by to mohlo byt v tandemovom cerpadle/vakuovej pumpe, alebo v turbe, pripadne v jeho obtoku ci co......ja jedine co som spozoroval, tak ked si otvorim diagnostiku, tak mi ukazuje v kanaly motora - v akčných clenoch v hned prvom merani Chybna funkce - spatne vedenie vyfukovych plynov, ale podla diagnostiky pekne zopne egr....tak ja neviem, PROSIM, ak vaaaaaas nahodou nieco napadne, poradte mi, som z toho zufaly....ako nahle pustim spojku, auto ide pekne, aj do otacok, ak ovsem necukne, je to octavia 2 pred fl 2008
Uhrinka
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 05.10.2015 12:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Uhrinka »

Dakujem, skusim ho teda vymenit a uvidim.O tej kluke som uz pocul....tu na fore, ked som hladal svoj problem, mozem tomu nejak predist? K autu sa spravam ako clovek, neslapem mu na podlahu, len ked je to nutne a 1. r. stupeň pouzivam vyslovene len a len na rozbiehanie....existuje este nejaka mechanicka zalezitost ako tomu predist? Alebo inak povedane, mal by som aj tak rozmyslat nad dvojhmotou? Rad by som bol, kebyze mi auto slúžilo este aspon 5 rokov, takze ak hrozi realne riziko utrhnutia klukovky, vymenim spojku...
Uhrinka
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 05.10.2015 12:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Uhrinka »

Aha, dakujem a vam sa to zda realne, aby egr ventil dusil motor len pri rozbiehani (volnobeh - 1200 ot) a aby sposobil to ze motor vynecha na sekundu?
Dakujem za namahu ze sa venujete tejto problematike :)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Akú diagnsotiku máš k dispozícii ?
Uhrinka
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 05.10.2015 12:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Uhrinka »

Kabel obd2 s programom VCDS
jankode
Príspevky: 682
Dátum registrácie: 21.02.2008 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jankode »

Rozvod mas dobre nastaveny?
Uhrinka
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 05.10.2015 12:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Uhrinka »

Ano, tym som si isty a robilo to presne to isté aj zo starymi rozvodmi a aj teraz s tymito, co maju 1000 km za sebou
cervinka
Príspevky: 97
Dátum registrácie: 17.01.2009 21:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cervinka »

Daj v servise skontrolovať či je spojka správne zložená, poprípade, či nie je pridreté výtlačné ložisko, nechaj skontrolovať DPF filter, EGR ventil a vstreky. V takej istej Octavii len bez DPF mám jednohmotu už 90.000km a zaťiaľ bez problémov. Jediný rozdiel oproti dvojmote je v tom, že pri prudkom ubratí alebo prudkom pridaní plynu máličko trhne autom. Keď však o tom vieš, dá sa v pohode jazdiť bez trhania a rýchlo. Keď mám s autom väčší problém, idem sa poradiť do škodováckeho servisu a zatiaľ sa mi to oplatilo. Odporúčam ti obrátiť sa na škodovácky servis. Možno je to trochu drahšie, no nemusíš tápať a hľadať chybu, oni s tým asi majú trochu väčšie skúsenosti.
Napísať odpoveď

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní