Trhanie a čudný zvuk pri zábere - hľadám diagnostika

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

andyshare
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 12.03.2015 16:18
Zdieľať na Facebook

Trhanie a čudný zvuk pri zábere - hľadám diagnostika

Príspevok od používateľa andyshare »

Ahojte, vedel by si niekto poradiť s týmto problémom?
- pri prudšom zošliapnutí plynu trhá motorom, vynecháva záber.
- a následne pri preradení do vyššej rýchlosti sa spredu ozve čudný zvuk, akési zakašlanie, alebo hrubé odfúknutie vzduchu
- niekedy strata výkonu po prudšom rozbehu

Prečítal som si hádam všetky príspevky na fórach - spomínajú sa nasávanie, váha vzduchu, podtlaková hadička, EGR, turbo, dvojhmota, káble vstrekovania... Všetko toto môj servis vyskúšal. Diagnostika hovorí: auto úplne v poriadku.

Začalo to robiť, resp. prvý krát som si to všimol pri jazdení po kopcoch. Vtedy pri jazde do kopca trhalo, auto stratilo výkon a ledva som vyšiel hore. Servis potom vymenil snímač tlaku nasávania a pomohlo, ale nie celkom. Trhalo ďalej, akurát výkon auto nestrácalo. To teraz stráca inokedy - píšem nižšie.

Auto som dal do servisu znovu skontrolovali klapky sania vzduchu, EGR ventil, nasávaciu hadicu, podtlakovú reguláciu vzduchu, palivové čerpadlo. Bez zmeny, akurát možno dymivosť je nižšia (ale to mohla byť aj po výmene toho snímača tlaku. Išli s tým na diagnostiku priamo do Audi a na základe toho vymenili tesnenie palivového čerpadla. Pri jazde do kopca trhá stále, pri prudšom plyne rovnaký čudný zvuk.

Inak vraj diagnostika po výmene snímača tlaku neukazuje žiadnu chybu. Akurát, že hodnoty pri vstrekoch sú nejaké hraničné, ale určite nie v zóne závady. Trysky sú dosť drahé, takže pokus-omyl sa mi robiť nechce.

A ešte jeden prejav. Na diaľnici po dlhšej jazde, potom 10 min oddych a následne po výjazde z odpočívadla a prudšom rozbehu, a citeľnom potiahnutí turba, auto stratilo záber. Myslím, že núdzový režim - noha na podlahe a reakcia takmer žiadna. Takže som musel zísť z cesty, vynúť a znovu naštartovať. Potom po miernejšom rozbehu všetko OK. A raz sa to stalo aj na normálnej ceste, opäť po prudšom rozbehu strata výkonu - nie náhle, ale potom ako turbo potiahlo na štvorke a preradil som do päťky. Potom turbo zaberalo v nižších stupňoch a rýchlosti, napr. na 2 a 3.

Inak, ten efekt turba je zaujímavý. Pred pár mesiacmi robili repas (vylomená lopatka), vraj kvalitný (drahý bol). Odvtedy je potiahnutie pri pridávaní plynu dosť výrazné. Celkom sa mi to páči, ale neviem, či je to úplne normálne. Samozrejme bol vymenený filter aj olej. Predtým to nerobilo, turbo zaberalo plynule, také silné potiahnutie nikdy nemalo. Ani dvojhmotný zotrvačník to asi tiež nebude, ten bol menený za nový pred trištvrte rokom.

Auto je Audi A3 Sportback, 1.9 TDI 77kW, 2005, BKC. Vedel by sa niekto z vás, skúsený diagnostik, príp. rovno mechanik, na to pozrieť? Samozrejme, nie zadarmo. BA a okolie. Môj servis si s tým už nevie rady. Že nech sa to prejaví viac, ale aj po stovkách km je to rovnaké. Inak pri miernom jazdení, resp. rozbehu a tiež vo voľnobehu je auto úplne normálne.

Už som túto tému riešil na Audi clube, tak sorry, ak sú aj tu členovia. Dali mi tipy na trysky, wastegate/n75, možno netesnosť v hadici od intercoolera... Ale nejak sme sa neposunuli ďalej. Ja hlavne hľadám konkrétneho človeka, ktorý sa rozumie, vie spraviť podrobnú (aj live) diagnostiku. Hlavne zistiť príčinu a možno aj opraviť. Najlepšie BA. Ďakujem za pomoc.
ivka123
Príspevky: 399
Dátum registrácie: 15.05.2009 23:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivka123 »

Zakazdym ked citam podobne je mi zle,chod tam,kde ta vicucali o xxx1000 aur,tresny po stole,nech ti opravia auto
andyshare
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 12.03.2015 16:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andyshare »

Nemyslím, že ma odr...jú. Zatiaľ vymenili len drobnosti, resp. rozobrali a fyzicky skontrolovali tie veci, čo spomínam. Požičali si nejakú súčiastku, aby zistili, či bude zmena. Takže nechceli, aby som platil za hovadinu. A do nových trysiek ma nenútia, keď si nie sú istí. Jednoducho nevedia urobiť viac. Chce to človeka s viac skúsenosťami s týmto typom motoru, problémom... Takého hľadám.

Som si uvedomil, že možno som nejasne napísal. Dvojhmotu som dal vymenniť dávno - krátko po kúpe kvôli vibráciám. Turbo repas kvôli tomu, že odišlo pred pár mesiacmi. To všetko som očakával, auto má 200 tis. km. Problém, o ktorom píšem, je nový.
martincichy
Príspevky: 5456
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

pred 2 týždňami sme mali v servise 1.6 HDI s podobnými príznakmi - napriek doloženej servisnej histórii v autorizovanom servise palivový filter nikdy nebol vymenený !!! Po výmene filtra všetko OK. V Autorizovanom servise pre istotu stihli vymeniť EGR a chceli meniť vstreky, čo sa zákazníkovi už nepozdávalo...
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Diagnostika /teda riadna/ vzdy ukazuje na chybu,aspon vedie na tu spravnu.Treba citat medzi riadkami.Trysky netreba menit,treba merat prepad,a skontrolovat cez diag korekcne davky.Trysky sa daju skontrolovat inak,cize na stole za cca 25€/kus.Cize nie je nebezpecna cena.Inak by som neveril ze chyba bude v strekovacoch,musime chladat bud v riadenie palyvveho systemu,alebo v podtalokovom systeme.Bohuzial si daleko,ale ak chces napis mi ss.
maci.nko@azet.sk
Príspevky: 119
Dátum registrácie: 06.05.2007 12:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa maci.nko@azet.sk »

andy ...nie som pri aute,neskúšal som ale podla popisu je to turbo! Velice nekvalitný repas bez nastavenia podtakovej regulácie naklapania lopatiek na kvalitnej stolici! Ono laicky po lopate, turbo tlačí viac možno skôr možno neskôr ako má a snímač ti nasníma realitu ktorá sa nezhoduje s požadovaným tlakom a problém je na svete..... Z toho aj ten divný zvuk ako keby odfukovalo...

Rada: Turbinu von nechcem robiť reklamu zaviesť do NR dajú ti druhú po repase so zárukou, namontovať a pôjde ako má... Tvoje náklady 200 je turbo cesta BA- NR a späť novy olej+ filter a prácu si dohodni v servise kde ti to robili ako reklamáciu
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Tlak ,regulacia turba sa da skontrolovat za 10min aj cez diag.Ano,ak turbo tlaci viac ako ma v danom case,tak ten cudny zvuk je na svete.Netreba vybrat turbo,treba ist na cestu aj s diag. a sledovat rozne parametre.Hodnoty musia sediet s pozadovanymi.
maci.nko@azet.sk
Príspevky: 119
Dátum registrácie: 06.05.2007 12:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa maci.nko@azet.sk »

avelmak prosim nerob zo mna dilina 1. prečítaj si to ešte raz a pomaly! 2. prečítaj si úvodný príspevok zadavatela temy presne 7mi odsek! Ako čo ešte chceš riešiť??? jasne že regulácia nie je nastavená! na toto netreba ani zastčiť kábel do toho ružovofialaového konektora aby som dokázal že turbo tlačí nad 2500mb čoho dôsledkom je presah a nasledné trhanie však? alebo nie?
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Macinko-prosim ta ukaz mi kde som robil z teba dilina?Ved som na tej istej strane,ze udajne reguacia je na h..o,ale istotou neviem povedat nic,lebo auto som este nikdy v zivote nevidel,neskusal.
maci.nko@azet.sk
Príspevky: 119
Dátum registrácie: 06.05.2007 12:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa maci.nko@azet.sk »

netreba vybrať turbo......hmm ty reguláciu nastavíš presne na mieste ??? klobúk dole :300f:

Potočiť čo i len 1mm na závite spôsobí, nesúlad strany tlaku a výfuku čo som videl na vlastné oči na nastavovacej stolici , lebo vymeniť stred v turbíne a nastaviť podtlak na max otvarania lopatiek je najväčšia somarina....to tk nikdy nemôze byť dobré
maci.nko@azet.sk
Príspevky: 119
Dátum registrácie: 06.05.2007 12:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa maci.nko@azet.sk »

tak ked si na mojej strane tak OK, ale nepíš že netreba vybrať turbo lebo prehltnem tablet!
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Precitaj si este raz co som pisal.Netreba vybrat turbo kvoli zisteniu ci je regulacia vadna!!!!!Nie kvoli nastaveniu!!!!Uz si prehltol tabletku???
andyshare
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 12.03.2015 16:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andyshare »

Ale veď sa nehádajte. Chápem to tak, že avelmak navrhuje pred vybratím turba diagnostiku, ktorá potvrdí, alebo nepotvrdí zlú reguláciu. A skôr asi potvrdí. Alebo ukáže chybu aj niekde inde. Macinko, ty si myslíš, že je to jasné už teraz. Takže obaja zrejme máte pravdu.

Nuž, servis hovorí, že repas je kvalitný, robila ho nejaká renomovaná firma v BA (neviem konkrétne) aj s vyvážením. Samotné nastavenie však pokšlať mohla. Respektíve, nie je nastavenie už niečo, čo robí sám servis? Nerozumiem detailom, ale vraj je na to nejaké tiahlo... Dedukujem, že ak môj servis nevie cez diag nastavovať správne hodnoty, tak to mohli nastaviť zle oni. Je to len úvaha...

Ešte pre dovysvetlenie. Toto trhanie a zvuk sa prejavuje pri prudšom rozbehu. Teda hlavne z dvojky do trojky. Potom, keď už idem dosť rýchlo na 4, aj na 5, a dupnem na to, tak všetko OK.
Naposledy upravil/-a andyshare v 12.03.2015 23:34, upravené celkom 1 krát.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

andy-regulacia sa nenastavi cez diag,ale manualne na stolici.Ano dobre si ma pochopil,pred vybratim treba potvrdit alebo vyvratit chybu turba.Vlani nam jeden zakaznik doiesol repasovane turbo aj s testom.Cuduj sa svete,po namontovani sme zistili ze bola zle nastavena reguklacia.Turbo tlacilo ovela viac.
seven549
Príspevky: 7883
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

Ja hltnem vsetko ale ak sa meni turbo nehltnem preco sa meni aj olej.to bude nejaka zaluba.

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných