Toyota Multidrive S

Diskusia ohľadne vozidiel značky Toyota

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

kuko33
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 27.11.2014 21:20
Zdieľať na Facebook

Toyota Multidrive S

Príspevok od používateľa kuko33 »

Zdravim pani, vlastnim asi 3 mesiace Toyotu Avensis 1.8 benzin rok 2010. Je to automat CVT. samotne radenie a reakcie prevodovky su super ale hodne ma stve jazda ustalenou rychlostou cca 50 km/h kedy su otacky motora na hranici 1000rpm. to je strasne malo, motor sa trapi a cele auto neprijemne vibruje a duni. staci mierne pridanie na 1200rpm a auto ide krasne hladko. je to podla vas v poriadku? neda sa toto nijak softwarovo upravit?
dik za info
Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hondar »

Aky vykon a krutiaci moment potrebujes na gulanie sa ustalenou 50-kou? Myslim, ze ten motor dosahuje potrebne parametre aj pri 1000rpm .... lebo su to fakt jednociferne hodnoty (v beznych jednotkach)
Aj ked duniet a vibrovat by to rozhodne nemalo...
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Parametre dosahuje, dobre mu to ale zjavne nerobí, čo by sme ale chceli keď EÚ iné ako emisie nepozná. Ešte u VW si viem predstaviť, že sa vie niekto pohrať s nastaveniami v RJ, ale u Toyoty...
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Nepíšeš koľko má to auto kilometrov ujazdených.
Lebo ku nízkym otáčkam motora, 1000 ot. naozaj nie je veľa, sa možno pripočítava aj nerovnomerné opotrebovanie hnacích tanierových kolies v prevodovke.
CVT prevodovky totiž majú jednu nectnosť, že po určitom, nie až tak vysokom km prebehu (100 – 250 tis.km) pri jazde ustálenou rýchlosťou sa tanierové kolesá od remeňa vydierajú na jednom mieste a viem si prestaviť, že keď sa remeň pri určitej rýchlosti jazdy a pri určitých otáčkach motora nachádza práve v takej nepriaznivej polohe, tak môže mať snahu sa z toho miesta posúvať a okamžite následne zase vrátiť a tak stále dokola, čo by sa mohlo prejavovať nestabilitou otáčok a teda v konečnom dôsledku rezonančným chvením.
kuko33
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 27.11.2014 21:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kuko33 »

najazdenych 84000km. otacky nekolisu, stale 1000. ked este nie je zohriaty motor tak mam pri 50 km/h cca 1500rpm. vtedy radost jazdit
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Takže tým to ešte asi nebude.
Ak to teda nepôjde sofverovo ošetriť, tak ešte by som si zmeral, že pri tachometrových 50 koľko skutočne auto ide a potom jazdiť v meste reálnych povedzme 52 km, to by ešte nemalo hroziť pokutou a možno by sa to už aj blížilo k tým 1200 otáčkam, keď to beží hladko.
miso.eu
Príspevky: 363
Dátum registrácie: 30.07.2011 14:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miso.eu »

Prevodovke sa neda nastavit, ze pri 50km/h drz aspon 1200rpm. Otacky su vypocitavane na zaklade roznych senzorov - zatazenia, teploty.. Toto ide zmenit jedine modifikaciou riadiacej jednotky na co mozes prakticky zabudnut. Minimalne na Slovensku. Tiez som to riesil volakedy na Golfe s Tiptronicom a ani pri tejto prevodovke to nevedel nikto v RJ zmenit, proste si vyhodnoti, ze na ustalenych 50kmh po rovine je tych 1000rpm ideal. Chodievaj 58 tachometrovych a mas po probleme :-)
kuko33
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 27.11.2014 21:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kuko33 »

pre Wilz:
ja som sa mozno nevyjadril dobre, tych 1000 otaciek mam ked zrovna nezrychlujem aj pri 30kmh aj pri 40kmh, skratka do 30ky to ide na olej, potom prepina na variator a trapi sa az do cca 62kmh (len pri ustalenej rychlosti, nie pri prudsom zrychlovani). potom uz ma otacky vyssie. teda opotrebena cast taniera by to nemala byt. toto nevidim na prevodovku, trapi sa skor motor. hlavne ked tam sedia 4 ludia. skoda tohto blbeho nastavenia lebo inak kombinacia tohoto motora s touto prevodovkou je super
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

... tak si tam hodte režim Sport - predokladám že to má a otáčky budú pekne vyššie že.... a olej už máte určite vxmenený...
pri cvt stačí maličká zmena plyn pedálu a motor beží inak, netreba žiadnu zmenu RJ len si nájsť správnu dávku plynu a nepozerať len na tachometer.
kuko33
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 27.11.2014 21:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kuko33 »

snazim sa mu prisposobit, ist rychlejsie ale na to sa neda stale sustredit a navyse tym predo mnou to tazko vysvetlim nech na to slapnu lebo ja vibrujem
Naposledy upravil/-a kuko33 v 29.03.2015 00:28, upravené celkom 1 krát.
kuko33
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 27.11.2014 21:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kuko33 »

bol som v toyote ZA, TN a Horna streda a vsade ma s vymenou oleja odbili, ze na tento typ prevodovky nevedia ani objednat filter a nic menit nemam. tiez mi to hlava neberie
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

... najvyšší čas na výmenu... tu filter nieje tak podstatný, predpokladám bude to len jemné kovové sitko... podstatný je olej....
Napísať odpoveď

Návrat na "Toyota fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných