Toyota Avensis T22 2.0 VVT-i 110 kw r.v.2001
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 3145
- Dátum registrácie: 27.08.2010 12:51 Zdieľať na Facebook
Toyota Avensis T22 2.0 VVT-i 110 kw r.v.2001
Zdravím Vás Páni.
Chcel by som sa Vás opýtať nejaké informácie ohľadom daného auta:
1. aký olej je vhodný do daného motora, 5W-40 alebo 5W-30 alebo aký iný, aké špecifikácie?
2. máte niekto tento motor?, priemerná spotreba cca 9,5l je normál, že?
3. zadná náprava, tlmiče a stabilizátory čo sa týka výmeny náročná, sú nejaké špecifické situácie pri výmene?
4. ručná brzda, vie mi niekto vysvetliť rozumne, prečo japončíci a kórejci robia v zadu zdvojené brzdy kotúč/bubon? k čomu to je dobré? nestačí len samotný kotúč? keďže nefunguje ručná brzdá tak ako by mala, tak sa bude treba pustiť do bubnoch
5. lambda sondy, koľko ich to auto má? pri štarte by som povedal, že dlhšie točí resp. chytá trošičku neskôr podľa mňa ako by mala, ale je pravda, že motor ma 350 tisíc za sebou
Vďaka.
Chcel by som sa Vás opýtať nejaké informácie ohľadom daného auta:
1. aký olej je vhodný do daného motora, 5W-40 alebo 5W-30 alebo aký iný, aké špecifikácie?
2. máte niekto tento motor?, priemerná spotreba cca 9,5l je normál, že?
3. zadná náprava, tlmiče a stabilizátory čo sa týka výmeny náročná, sú nejaké špecifické situácie pri výmene?
4. ručná brzda, vie mi niekto vysvetliť rozumne, prečo japončíci a kórejci robia v zadu zdvojené brzdy kotúč/bubon? k čomu to je dobré? nestačí len samotný kotúč? keďže nefunguje ručná brzdá tak ako by mala, tak sa bude treba pustiť do bubnoch
5. lambda sondy, koľko ich to auto má? pri štarte by som povedal, že dlhšie točí resp. chytá trošičku neskôr podľa mňa ako by mala, ale je pravda, že motor ma 350 tisíc za sebou
Vďaka.
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44 Zdieľať na Facebook
Mal by si vediet co je zasekavanie zadnych strmenov ked to spoja do jedneho, potom by si vedel lepsie pochopit a pripadne ked je znacne neucinna ta kotucova lebo slabo pritlaca dosky alebo ostava visiet = brzdi stale resp. az tak ze smykom ides ak sa neodsekne...
Ta kotuco-bubnova je SUPER, ale zial optimalizacia ju o chvilu vytlaci (znizovanie nakladov)
A kedze normalny clovek rucnou bezne nebrzdi, tak je ta bubnovkova rucna celozivotna a naviac ked ti zenska zabudne vytiahnutu rucnu na 50km tak ti prevadzkova nezlyha. Staci tolko? Lebo je tam este par dalsich zmyslov...
ak mas na boku napis D4 tak mas priamy vstrek benzinu - tam hladaj pricinu neskorsieho startu a ak je neskorsi ako ma byt, tak sa zastav v Toyote a nepis 100 otazok
ostatne pouzi uja Gugla... a myslim ze o vsetko sa tu uz aj pisalo keby si pouzil HLADANIE ...
Ta kotuco-bubnova je SUPER, ale zial optimalizacia ju o chvilu vytlaci (znizovanie nakladov)
A kedze normalny clovek rucnou bezne nebrzdi, tak je ta bubnovkova rucna celozivotna a naviac ked ti zenska zabudne vytiahnutu rucnu na 50km tak ti prevadzkova nezlyha. Staci tolko? Lebo je tam este par dalsich zmyslov...
ak mas na boku napis D4 tak mas priamy vstrek benzinu - tam hladaj pricinu neskorsieho startu a ak je neskorsi ako ma byt, tak sa zastav v Toyote a nepis 100 otazok
ostatne pouzi uja Gugla... a myslim ze o vsetko sa tu uz aj pisalo keby si pouzil HLADANIE ...
-
- Príspevky: 3145
- Dátum registrácie: 27.08.2010 12:51 Zdieľať na Facebook
Áno presne, zakladám si určitú diskusiu dá sa povedať. Myslím, že na tento účel tiež slúži tento web.
Myslím si tiež, že som sa dosť jasne vyjadril v otázke, chcel by som sa opýtať nejaké informácie ( teda skúsenosti, rady, postrehy a pod. majiteľov, odborníkov ).
Napr. o tej ručnej to ma zaujíma, a vďaka za info čo si napísal. Lebo osobne som sa s ňou stretol napr. v tej Toyote, Hyundai Tucson a pod. no nevidel som v tom nejakú výhodu. Mám autá, kde mám v zadu len kotúčové brzdy teda na ručnú aj prevádzkovú no takéto problémy som zatiaľ nemal. Jasné môže sa stať hoci čo, len som si myslel, že je to zbytočné komplikovanie.
Ešte ak sme pri tej ručnej, akým zaobchádzaním sa tá ručná kazí? Teda nepoužívaním alebo naopak nadmierným používaním? Napr. je vhodné pre ručnú či kotúčovú alebo bubnovú jej zaťahovanie pri miernom pohybe alebo by sa správne, pre predlženie životnosti mala zaťahovať až keď auto stojí? Je to detail ale počul som názory aj také aj také a zaujímalo by ma čo si myslíte, čo je správne.
Áno je na boku napíš D4 teda s priamym vstrekom. V Toyote tá Toyota bola, riešila sa kontrolka motora, ktorá svieti stále, neviem či to má súvis s tým neskorším štartom ale to nieje podstatné, ich odpoveď bola, že žiadna chyba a kontrolka bude svietiť ďalej. Čo mi prišlo trocha absurdné. Takže asi toľko, a čo sa týka hľadania, myslím, že mňa nemusíš upozorňovať na to by som hľadal niečo v starších témach, lebo to bolo prvé čo som robil. No tých Avensisov T22 nieje veľa, témy ohľadom tých vecí tu nie sú, dokonca ani v inzerátoch rovnaký typ nie je na predaj.
Myslím si tiež, že som sa dosť jasne vyjadril v otázke, chcel by som sa opýtať nejaké informácie ( teda skúsenosti, rady, postrehy a pod. majiteľov, odborníkov ).
Napr. o tej ručnej to ma zaujíma, a vďaka za info čo si napísal. Lebo osobne som sa s ňou stretol napr. v tej Toyote, Hyundai Tucson a pod. no nevidel som v tom nejakú výhodu. Mám autá, kde mám v zadu len kotúčové brzdy teda na ručnú aj prevádzkovú no takéto problémy som zatiaľ nemal. Jasné môže sa stať hoci čo, len som si myslel, že je to zbytočné komplikovanie.
Ešte ak sme pri tej ručnej, akým zaobchádzaním sa tá ručná kazí? Teda nepoužívaním alebo naopak nadmierným používaním? Napr. je vhodné pre ručnú či kotúčovú alebo bubnovú jej zaťahovanie pri miernom pohybe alebo by sa správne, pre predlženie životnosti mala zaťahovať až keď auto stojí? Je to detail ale počul som názory aj také aj také a zaujímalo by ma čo si myslíte, čo je správne.
Áno je na boku napíš D4 teda s priamym vstrekom. V Toyote tá Toyota bola, riešila sa kontrolka motora, ktorá svieti stále, neviem či to má súvis s tým neskorším štartom ale to nieje podstatné, ich odpoveď bola, že žiadna chyba a kontrolka bude svietiť ďalej. Čo mi prišlo trocha absurdné. Takže asi toľko, a čo sa týka hľadania, myslím, že mňa nemusíš upozorňovať na to by som hľadal niečo v starších témach, lebo to bolo prvé čo som robil. No tých Avensisov T22 nieje veľa, témy ohľadom tých vecí tu nie sú, dokonca ani v inzerátoch rovnaký typ nie je na predaj.
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
No a už sme zas pritom, ani na Toyota clubovom fóre si nenašiel....pretože skoro vždy je viac konkrétnych informácii na značkovom ako na všeobecnom fóre. aj keď je to tu podelené podľa značiek vozidiel.
A k tej ručnej brzde ......všeobecne čo sa nepoužíva časom sa znižuje funkčnosť a účinok a tak podla toho ako je koncepčne riešená zadná brzda treba ju aj používať. Ak máš v zadu len bubon alebo len kotúč tak je to jedno pretože sa používa aj pri normálnom aj parkovacom brzdení len jeden systém. Ale ak je zadok kombinovaný že kotúč na nožnú brzdu a malú bubon v strede na parkovaciu tak ten je podľa mňa dobré z času na čas precvičiť a prebrzdiť aj za jazdy aby sa odrala styčná plocha a nejaká hrdza ktorá tam môže vznikať tým že sa brzdí vlastne len zastavené koleso a nieje tam počas toho žiaden trecí pohyb.A ja osobne mám skúsenosť že tento systém je horší čo sa týka účinku,lebo tak malý bubon má malú plochu a teda menšia plocha menej brzdí bol s tým problém na STK pri kontrole, a technik si pomáhal nožnou aby to prešlo.A pritom som to mal rozhodené a všetko v poriadku nič nepoškodené nič sa nezadiera nič nieje omastené a mechanicky funkčnosť dobrá len skrátka to slabo brzdí.A kotúč brzdí v zadu sám o sebe dobre ale jeho potenciál je pri bežnom jazdení nevyužitý a teda málo s odiera a preto viac nerovnomerne koroduje a nedá sa očistiť a odrať z času na čas systémom, že idem pár km s mierne pritiahnutou ručnou alebo výodnejšie kvôli spotrebe to je robiť že idem dole kopcom tak to využijem na držanie rýchlosti ....Ale to je môj pohľad na vec a názor , určite to nezaváži pri výbere auta. Písal som len môj postreh zistení pri používaní toho či onoho systému.
A k tej ručnej brzde ......všeobecne čo sa nepoužíva časom sa znižuje funkčnosť a účinok a tak podla toho ako je koncepčne riešená zadná brzda treba ju aj používať. Ak máš v zadu len bubon alebo len kotúč tak je to jedno pretože sa používa aj pri normálnom aj parkovacom brzdení len jeden systém. Ale ak je zadok kombinovaný že kotúč na nožnú brzdu a malú bubon v strede na parkovaciu tak ten je podľa mňa dobré z času na čas precvičiť a prebrzdiť aj za jazdy aby sa odrala styčná plocha a nejaká hrdza ktorá tam môže vznikať tým že sa brzdí vlastne len zastavené koleso a nieje tam počas toho žiaden trecí pohyb.A ja osobne mám skúsenosť že tento systém je horší čo sa týka účinku,lebo tak malý bubon má malú plochu a teda menšia plocha menej brzdí bol s tým problém na STK pri kontrole, a technik si pomáhal nožnou aby to prešlo.A pritom som to mal rozhodené a všetko v poriadku nič nepoškodené nič sa nezadiera nič nieje omastené a mechanicky funkčnosť dobrá len skrátka to slabo brzdí.A kotúč brzdí v zadu sám o sebe dobre ale jeho potenciál je pri bežnom jazdení nevyužitý a teda málo s odiera a preto viac nerovnomerne koroduje a nedá sa očistiť a odrať z času na čas systémom, že idem pár km s mierne pritiahnutou ručnou alebo výodnejšie kvôli spotrebe to je robiť že idem dole kopcom tak to využijem na držanie rýchlosti ....Ale to je môj pohľad na vec a názor , určite to nezaváži pri výbere auta. Písal som len môj postreh zistení pri používaní toho či onoho systému.
Naposledy upravil/-a VLADY v 28.11.2014 08:01, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3145
- Dátum registrácie: 27.08.2010 12:51 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3145
- Dátum registrácie: 27.08.2010 12:51 Zdieľať na Facebook
Fajn vyskytla sa ďalšia chyba, auto nechcelo naštartovať. Vymenili sa sviečky lebo boli zničené maximálne. Nepomohlo, vyskúšali sa všetky hádzali iskru, teda sviečky a cievky sú OK. Odpojili sme zopár snímačov, nakoniec snímač otáčok pomohlo auto naštartovalo nedržalo otáčky síce, nad 2000rpm neišlo ale ked sa zohrialo, zapojil sa snímač auto išlo ako malo. Váš názor? Zajtra ide na PC, tak uvidíme čo to vypíše.
-
- Príspevky: 3145
- Dátum registrácie: 27.08.2010 12:51 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní