Toyota Auris 1,4 D4D diesel problém FAP

Diskusia ohľadne vozidiel značky Toyota

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

L48
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 18.03.2011 07:45
Zdieľať na Facebook

Toyota Auris 1,4 D4D diesel problém FAP

Príspevok od používateľa L48 »

Jún 2014 - kontrola v autorizovanom servise-výmena oleja.Po najazdení cca 1000 km -signalka :potrebná výmena oleja.Pri kontrole som zistil,že hladina je cca 1cm nad ryskou.Navšteva servisu - odpustili 7 dcl oleja a konštatovali že do oleja sa dostava nafta a nevedeli to riešiť.Po odjazdení cca 1000 km znovu tá istá hláška a olej je znovu nad ryskou.Poraďte čo sa stým dá robiť.Niečo som počul o preprogramovaní riadiacej jednotky v súvislosti s filtrom pevných častíc.
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Napíš ako to vozidlo využívaš, môj predpoklad je že jazdíš krátke trasy alebo mesto. Ak áno tak tam je problém a nevyriešiš ho nijak inak ako výmenou auta za benzínové, alebo jednoducho to auto prestaneš používať na krátke trasy a budeš jazdiť tak aby si na jedno naštartovanie urobil aspon 20km a ideálne čo najviac mimo mesta = zaradený posledný kvalt a 90km/h.
kostlivec
Príspevky: 221
Dátum registrácie: 30.10.2009 17:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kostlivec »

No neviem Ivan možno to bude tak čo sa týka D4D motorov,ale môj sused má pažouta 206 1,4 HDI r.2008 a najazdené 39OOOkm,podotýkam od nova,a zatiaľ každých 9000 km sa dolieva 1L oleja,chodí denno denne do dediny ráno a večer zavrieť sliepky a kohúta áno dobre čítate 3km tam a 3km spať,a olej ubúda už 6 rokov :300f:
ropask
Príspevky: 25
Dátum registrácie: 19.06.2013 22:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ropask »

Kostlivec: je pravda ze toyota pouzivala motor 1.4HDI napriklad v modeli Aygo, ale nemyslim si ze je aj v Aurise - ten D4D ma uplne iny zdvihovy objem.

Inak 1.4HDI nezvykne zrat olej, ani nie je treba dolievat od vymeny do vymeny. Mensie uniky oleja byvaju pod plastovym vekom ventilov kt je spojene so sacim potrubim, je tam tesnenie, vymenit alebo dat na silikon potom je klud. Je to velmi spolahlivy motor aj pri mestskej jazde na kratke trasy (sem tam nejaky vstrek - da sa repasovat) nema DPF.


A k tomu co napisal Ivko1 niet co dodat, je to proste tak dnes.
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Len že jemu príbuda "olej" respektíve pribúda nafta do oleja
kostlivec
Príspevky: 221
Dátum registrácie: 30.10.2009 17:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kostlivec »

ale ten sused má motor suchučky prakticky je to ešte nové auto aj je pekné,ja mám dvojliter 79kw v 406ke a keby že olej nemením skôr tak by na 20000km nezožral aj tak nič. Švagor má Corollu r. 2002 2,0 85kw a len Boh vie koľko nalietané dovoz a žerie tiež nejaký liter na 3000km a nikde netečie :41c2: Pre zadávateľa témy,akú máš priemernú spotrebu phm.pri týchto jazdách?
ropask
Príspevky: 25
Dátum registrácie: 19.06.2013 22:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ropask »

a mohol by hlavne napisat kde s tym tych 130.000km jazdil to by sme mali hned lepsi obraz.
autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autokomplet »

to mas riadnu smolu - tie motory behaju cez pol miliona a nic okrem tesnenia pod hlavou (niektore) sa nedeje
ja by som dal otestovat vstreky (oznacit) a ked budu vonku, pozriet vrch piestov ak to vedia v servise.
bol si v Toyote alebo inom servise?
motor netrasie? neklepe? aku ma spotrebu a pri akom style jazdy?

nestava sa to ak sa to uz vobec stalo...

mas naozaj 2010?

od koho je tam cerpadlo a vstreky - aky vyrobca?

pouzivali BOSCH do 2009 a 2010 som este nevidel s vadou.
L48
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 18.03.2011 07:45
Zdieľať na Facebook

Toyota Auris 1,4 D4D diesel ,r.v.2010,130000km

Príspevok od používateľa L48 »

Auto mám cca 3 mesiace - dovoz z Rakúska.Je pravda,že posledné týždne som jazdil na krátke trasy- záhrada a zpäť + mesto - cca 10 km.Auto nemá signalizáciu regenerácie DPF filtra.Minulý týždeň mi začala svietiť signálka žhavenia.Štart normálny-signalka preblikla a zhasla.Žiadny výstražný trojuholník ani výpis poruchy.Voľnobeh-Ok.Po zvýšení otáčok na cca 1200 znovu naskočila a nezhasla už ani po znížení otáčok.
Diagnostika hlásila "prerušenie napájania hlavného relé!.Objednal som sa na servis.Potom som autom prebehol cca 25 km pri 2000-3000 otáčkach a signálka zhasla a doteraz sa mi nerozsvietila.Všetci mi tvrdia ,že je to v dôsledku neprebehnutej regenerácie DPF filtra.Predtým so mal P306 2 HDI a ani som nevedel ,že je tam nejaký motor.Už som z toho na nervy.Je fakt,že sa mi zmenili podmienky potreby na jazdu ale nie je nejaké iné riešenie iba predaj alebo výmena za benzín?
Ď.
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

No bohužial P306 filter DPF, v ich prípade FAP asi nemal. Ked ti ten problém vyskakuje v podstate okamžite tak rakušan asi dobre vedel prečo to chce predať. Druhý DPF môže byť investicia u Toyoty za vyše 1000€, tak že on tých 1000€ radšej dal za nové auto a má nan záruku.

Tu ani nejde o to či to je Toyota, akékolvek moderné dieslové auto bude mať rovnaký problém, rozdiel by bol len v tom že by sa ten problém možno dostavil neskôr, lebo DPF by bol v lepšom stave.
Pre DPF je najlepšie ak sa jazdí s motorom zohriatým na prevádzkovú teplotu.
Čím menšia záťaž tým lepšie pre DPF = posledný kvalt a +-90km/h, môžeš jazdiť aj mesto, ale ten režim mimo mesta by mal vždy prevládať. Vtedy sa ten DPF dokáže prirodzenou cestou zregenerovať. Síce sa tak či tak raz zaplní, ale využitie vozidla má na jeho životnosť zásadný vplyv.

Ja som raz bol v autorizáku Renault kupovať súčiastky, kde zrovna jedna pani riešila servis fungláča kde bol problém s DPF a to auto malo natočené od novoty len 11000km a všetko viacmenej v meste. Tých tvojích 130tkm je voči tým 11000km doslova úspech, ale tu vidíš ako jednoducho sa dá vyrobiť problém
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

este dodam, ze na 1,4 D4D sa po cca 150tkm rozpadavaju prevodovky - to je baj ocko okolo 800 € /z vrakacu repasovana - z buraciek nie su, je ich malo a vsetky sa kazia /

Na druhej sptrane, ten motor je zase celkovo velmi spolahlivy - filter je zial vec, ktora vela nevydrzi nikde.
Muctos
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 12.01.2007 18:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Muctos »

dan novy filter a mas pokoj, ma to aj plus a to take, ze ten motor nesmrdi, nedymí... teraz to ma kazde auto a ak jazdis tak ako treba tak vydrzi aj cez 200.000km...
L48
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 18.03.2011 07:45
Zdieľať na Facebook

Toyota - stúpanie hladiny oleja

Príspevok od používateľa L48 »

Nechcel by som otvárať novú tému ale som v koncoch.Toyota 1,4 4d4 diesel,66kW ,r.v.2004,130000km-komplexná kontrola v autorizovanom servise.Po ubehnutí cca 1000 km stúpne hladina oleja cca 1 cm nad rysku- signalizácia :je potrebné vymeniť olej (Voda to nie- je predtým vymena oleja v autorizovanom servise-olej po rysku).Pri reklamacii mi vypustili 7dcl "oleja"(hladina oleja cca 5 mm pod hornou ryskou a vraj je to normmálne -prienik nafty do oleja a chceli mi ho dať na dolievanie oleja ale na šťastie zabudli.Dnes znovu hladina oleja po cca 1000km nad ryskou - výmena oleja.
Teorii som sa dopátral X.Od tesnenia pod vstrekmi po DPF filter.
Diagnostika OK. STK+EK pred týždňom - OK.
Poraďte čo ďalej.Ďakujem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Asi by bolo rozumné hladať informáciu či aj v prípade piateho vstreku je menežnent Toyoty riadený tak že spúšťa aj dostrek klasických motorových vstrekovačov.Dostrek vstrekovačov vie narobiť starosti a dohnať majiteľa do blázinca.Už sa dostala ku mne aj informácia že sa dosiahla náprava znenou softwéru v autorizáku.Nebolo by prvý raz čo sa urobí náprava,ale nerobia zvolávačky,kto sa ozve,poriešia.
Z technického hľadiska niet inej cesty paliva do oleja iba nesmiernym predávkováním v čase regenerácie.Zisťovať pomer dávky diagnostikou do úvahy nepripadne povedzme pri umelom spustení regenerácie,v tejto dobe diagnostika do ukončenia "zamrzne".
Šlo by zosnímať osciloskopicky celé vstrekovanie tj predvstrek,hlavný vstrek a dostrek,ale to asi úplne na každom rohu nerobia.A jednak síce krásne preukáže činnosť,aj časový posuv,ale nedá reálne odpovede čo sa týka primeranosti množstva.Odhadujem že by to bola parketa pre excelentného tunera,vyťahať mapy a obmedziť dávku,ale aj to je cesta ktorú musí niekto vyšlapať.A šlape sa ľahšie likvidáciou celého systému aj mechanicky aj softwérovo.Divil by som sa ak to niekto už nerobí,čožeby hladaľ problémovejšie cesty
karool
Príspevky: 326
Dátum registrácie: 13.04.2009 19:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa karool »

Mylis sa,prenikanie nafty do oleja priamo ma priamu suvislost s regeneraciou dpf.vela stastia

Návrat na "Toyota fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní