thalia II

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

renam
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 30.12.2008 21:55
Zdieľať na Facebook

thalia II

Príspevok od používateľa renam »

zdravim, mam jednu trochu banalnu otazku, ale kvoli nej sa uz dost dlho natahujeme. Otec si kupil novu thaliu 1,2 a stale somre na spotrebu, ma tam 1000km najazdenych, a teraz mi len tak povedal, ze pri 50km/h jazdi 5 rychlostou, vraj je to uplne najmensia spotreba benzinu, ked si pozeral na palubnom pocitaci a ze jeho kamos jazdi tak isto.
Ja neviem, mna ucili jazdit na 5 prevodovom stupni pri rychlosti cca 80km/h, ale ja jazdim len cca 5 rokov a som zena, cize sa tomu nerozumiem, ale nevedeli by ste mi poradit priblizne rychlosti a prevodove stupne k nim prisluchajuce, ked chcem auto zabehnut na najnizsiu spotrebu? o otackach nemam nejake znalosti, takze preto hovorim o rychlosti. DAKUJEM ZA RADY.
autokomplex
Príspevky: 312
Dátum registrácie: 24.08.2004 23:51
Bydlisko: Trnava-SK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autokomplex »

Vam to tu vsetkym asi dobre j**be...
Kto vam dal vodicsky preukaz ???????

P.S. Chodte radsej palit sviecky a modlit sa...
A nabuduce si kupte auto a nie bicykel alebo co to je...
Sa kukni na to, co to ma v znaku a pochopis...
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

No povedz ocinovy že nás nezaujíma to že on chce ušetriť každé jedno deci benzínu, my sa chceme dostať z bodu A do bodu B bez zbytočných zdržaní ktoré vytvárjú taký vodiči ako je on... Vo vyhláške je tiež zmienka o dodržiavaní plynulosti cestnej premávka, obmedzovanie ostatných účastníkov premávka bezdôvodne pomalou jazdou (sú to priestupky)... A to nehovorím ako to auto trpí... Než on zvýši rýchlosť z 50 na 90 na zaradenej 5 ja považujem za obmedzenie ostatných účastníkov premávky bezdôvodne pomalou jazdou, byť policajt tak mu za to dám normálne pokutu... Ja mám diesel a tiež máme doma aj benzín ale ani u jednoho na 5 rých. stupni sa nedá ísť bohužial 50km/h, osobne by som 5 nezaradil skôr ako pri 70km/h
PROCHY603
Príspevky: 3801
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

Tak kto to chcie vediet??? Otec alebo TY???? :d :D :40bd:

Takychto vodicou MAM rad :41c2: :41c2: Potom auto donesu do servisu a ze netaha ved ma najazdene len 5000km. A ja im na to ze podpalili ventily oprava cca 500euro. Nech tak OTEC dalej jazdi nech maju servisy robotu!!!! :41c2: :41c2: :d :D :40bd: :41c2:
Frozen23
Príspevky: 153
Dátum registrácie: 17.11.2008 09:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Frozen23 »

no povedzkaj tatkovi ze ten novy motor da do smutku velmi rychlo ak bude nadalej jazdit 50Km/h na 5prev.stupni :suicide: a to vobec nieje pravda ze cim mensia rychlost tym mensia spotreba prave naopak tomu 16V treba vacsie otacky to sa mu viac paci
saurus
Príspevky: 284
Dátum registrácie: 23.07.2008 15:24
Bydlisko: SA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa saurus »

ak ta nathalia nie je vo vybave "žebrák", tzn. ze ma aj otackomer povedz tatkovi nech jazdi s takou zaradenou rychlostou, aby sa rucicka otackomera pohybovala vzdy medzi zelenymi znackami... vtedy pracuje motor optimalne a ma pravdepodobne aj najlepsiu ucinnost (spotrebu)... vysvetli mu, ze dnesne auta su uz trochu vyspelejsie ako stary karburatorovy Favorit a ze dnesny motor uz 5 rychlost na 50 km/h neznesie (i ked sa tak moze este par tisic kilometrov tvarit) :-)
to co teraz akoze usetri bude musiet v buducnosti viacnasobne vratit na opravach... ale starsim vodicom to tazko clovek vysvetli, poznam to...aj moj tatko je taky
PROCHY603
Príspevky: 3801
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

saurus napísal:ak ta nathalia nie je vo vybave "žebrák", tzn. ze ma aj otackomer povedz tatkovi nech jazdi s takou zaradenou rychlostou, aby sa rucicka otackomera pohybovala vzdy medzi zelenymi znackami... vtedy pracuje motor optimalne a ma pravdepodobne aj najlepsiu ucinnost (spotrebu)... vysvetli mu, ze dnesne auta su uz trochu vyspelejsie ako stary karburatorovy Favorit a ze dnesny motor uz 5 rychlost na 50 km/h neznesie (i ked sa tak moze este par tisic kilometrov tvarit) :-)
to co teraz akoze usetri bude musiet v buducnosti viacnasobne vratit na opravach... ale starsim vodicom to tazko clovek vysvetli, poznam to...aj moj tatko je taky
TAK TAK. :41c2: :41c2: POTOM NECH ZA SVOJU BLBOST PLATI OPRAVU AUTA. :41c2: :41c2:
LUBOGEZ
Príspevky: 105
Dátum registrácie: 05.12.2008 17:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa LUBOGEZ »

no a potom kup dakedy auto potakom dedovi.ani ten katalizator dlho nevidrzi.stvorku radim pri 60tke petku pri 80tke.a ako napisali chlapi nadomnou co usetri tatko na benzine to da za kratku dobu do opravi takimto stylom jazdy.
petyy
Príspevky: 3134
Dátum registrácie: 16.12.2009 15:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa petyy »

:40bd: toto je generacia srotovneho a ich v poradi druhe auto v zivote po skode 105 alebo zigulaku...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Rena, kazdy motor ma nejake vlastnosti. Existuje aj tzv. krivka resp. graf mernej spotreby, ktory hovori o spotrebe v zavislosti na otackach a zatazeni. Tieto grafy su vzdy konvexne alebo konkavne, nedaval som pozor v skole a neviem ktora krivka z tych dvoch je v tvare U alebo v tvare otoceneho U dole hlavou.

Pan otec si mysli ze cim mensie otacky tym mensia spotreba. Nefunguje to tak. Pod nejakymi "optimalnymi" otackami sa ti ZVYSI spotreba napriek tomu ze mas MENSIE otacky. Dovod? Motor proste nespaluje a nefunguje efektivne. Preco je volnobeh 900 otacok a nie TRIDSAT? Ved podla teorie tvojho otca to musi byt lepsie, nie? Ved na 30 otackach predsa ten motor nemoze zrat tolko ako na 900 !!!

No vidis... toto je len jedna vec. Nikdy v zivote som nevidel graf mernej spotreby na Thaliu a uz vobec nie na konkretny motor ktory mate vy, ale viem ti povedat nieco o felicii : zhruba pod nejakych 1700 otacok ma benzinovy motor vyssiu spotrebu, inak povedane ta ohnuta krivka v tvare pismena V alebo U ma svoje minimum pri radovo tych 1700 otackach. Inak povedane, ked budem s feliciou jazdit na 5ke pri 1400otackach rychlostou vymyslim si 50km/h, budem mat VYSSIU spotrebu ako keby som isiel na 4ke pri 1800 otackach tou istou rychlostou 50km/h, nehovoriac o trapeni motora a inych komponent.


druha dolezita vec je nielen spotreba motora iduceho v statickom rezime teda bez snahy zrychlovat (=len udrzujes rovnaku rychlost), ale treba rozmyslat aj nad snahou pridavat. Ked ides na patke 50km/h a zacnes pridavat plyn, auto kvoli tazkemu prevodu nevladze a na rychlost cojaviem 70km/h zrychli za 20 sekund. KEBY MAL OTEC ZARADENU STVORKU NAMIESTO PATKY, TEN ISTY MANEVER BY ZVLADOL S MENSIM PLYNOM ("nemusi tolko tlacit pedal") A PREDOVSETKYM ZA KRATSI CAS TEDA NIE 20 SEKUND ALE VYMYSLIM SI 14 SEKUND.

co myslis, ktora z tych dvoch variant ma mensiu spotrebu paliva a je setrnejsia k motoru?

je mi jasne ze mu to nevysvetlis nikdy. Niektori ludia su proste taki.

Ale povedz mu jednu vec : nech si sadne na bicykel a nech taha za sebou karicku nalozenu paprikou. Nech si zaradi posledny prevod, NAJTAZSI, ktory na tom bicykli ma a nech ide hore kopcom. Nech skusi pridat alebo poriadne zrychlit a sliapnut do pedalov. NAROBI SA AKO KON. Nech si zaradi o jeden alebo dva prevody menej na tom bicykli a nech urobi uplne presne to iste ako predtym.

KTORA Z TYCH DVOCH SITUACII MU BUDE JEDNODUCHSIA V ZMYSLE NAMAHY? PRI COM SA MENEJ SPOTI A NAROBI?

Motor to ma uplne presne to iste. Tie posrane prevody tam kvoli niecomu su.

Ale este raz zdoraznujem ze takemu cloveku to nevysvetlis a ze mi je to jasne. Poviem ti jednu vec : TATO GENERACIA MUSI UMRIET A AZ POTOM SA LUDIA V STYLE TVOJHO OTCA "VYTRATIA". Ja nemam proti tvojmu panovi otcovi nic a nechcem aby to znelo v zlom. JA LEN CHCEM POVEDAT ZE TYMTO SITUACIAM A TAKEMUTO JAZDENIU SA ZABRANI JEDINE TAK, ZE LUDIA BUDU MAT AUTOMATY VO VSETKYCH AUTACH.

A TO U NAS BUDE ZA TYCH 20 ROKOV :)
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

jaj ozaj, uz viem co urobim!

na mojom aute spustim diagnostiku, cele to natocim a nazorne si ukazeme ze mensie otacky sa nerovna mensia spotreba.

to som zvedavy kolko argumentov sa zdvihne potom :) a aj ked jednoznacne ukazem co tvrdim, aj tak sa nic nezmeni na spravani tvojho otca a podobnych soferov cize to ajtak nema ziadny vyznam.

Len ma to osobne zacalo zaujimat.
macik1313
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 15.12.2008 17:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa macik1313 »

Len potvrdim, že ako mechanik si občas pripadam ako medzi debilmi...dedo alebo ujko si kupi v živote svoje druhe auto po žiguľaku alebo mb za šrotovné a taketo sťažnosti vám bežne dávajú????

- auto neštartuje keď mam pridaný plný plyn
- zadne dvere sa nedaju otvoriť z vnútra (detska poistka)
- keď cuvam z garáže von žena mi vraví že smrdí z výfuku
- sťažuje sa ujko na spojku že mu zle funguje, lebo že na jeho škodovke starej vypínala spojka už od podlahy a na thalii až pri vrchu
- pri prudkom brzdení mi trasie s brzdovým pedálom (chveje sa) ABS


a tak podobne a všetko sú to prípady z nových áut :41c2: :41c2: :41c2:

aké sú vaše kuriózne zážitky??? :d :D
leonNL
Príspevky: 1263
Dátum registrácie: 16.09.2009 16:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa leonNL »

Ak je to 16V motor, piaty prevodovy stupen radit pri minimalne 70-ke, aj neskor. Ja jazdim na 16V (ale nie Renault) a radim pri cca 3500 - 5500, pri sportovejsej jazde 7000 ot/min. Pri pretekani z miesta: 1. - do 50, 2. - do 90, 3. - do 140, 4. - do 180 a potom 5. - cez 200 km/hod ale v tomto pripade nepustam otackomer pod 6000 ot.
Pre ochrancov zakona len podotykam, ze to robim v Nemecku a nie SK :4012:
blazej11
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 29.11.2008 18:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa blazej11 »

Zdravim, mam Megane III 1.6 16V 74 kw, a je tam asistencia uspory poliva (pocitac informuje o najvhodnejšom momente, kedy máte zaradiť vyšší alebo nižší prevodový stupeň) ked idem 55km/h na 4-ke cca 2000ot. po rovine tak uz mi to ukazuje ze tam mam dat 5-ku, ale uz ked idem do kopca tak to vytacam aj cez 3000ot a vtedy si tu 5-ku uz nepyta, ked je motor viac zatazovany tak si uz pyta vyssie otacky.
Takze po rovine si pri cca 2000ot uz pyta vyssiu rychlost, nizsiu si pyta ked klesnu otacky na cca 1500.
Tak teraz neviem ci je tak stavany motor alebo co,ale na 2000ot ide auto v pohode(ked som sam) zrejme zalezi aj jaky je to obsah.
Inak ten motor je novinka renault pouzival doteraz v M II motory 1.4 16V 74kw.

autokomplex: ta p_ca v znaku je diamant a Mitsubishi ich ma tri tak co povies nato???
Naposledy upravil/-a blazej11 v 01.11.2009 21:52, upravené celkom 1 krát.
MEGANE III 1.6 16V
jalabert
Príspevky: 284
Dátum registrácie: 06.08.2009 14:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jalabert »

Môj 65 ročný stýko tiež vymenil 120tku za Thaliu II. Pri prvej dlhšej ceste KE-BA-KE si nameral spotrebu 4,2 l/100km:) Na 1,2 benzín a auto v zábehu... Počítam s tým, že takú spotrebu prázdnej Thalii nenamerali ani ustálene v laboratóriu. On to dosiahol so 4 ľuďmi na palube a batožinou :300f: :300f: :300f: :40bd: :40bd: :40bd:
K tej 5. rýchlosti pri 50km/h. Najskôr chcem apelovať na ostatných aby hneď nenadávali na vodiča, pretože nevieme, či na tej päťke jazdí v meste alebo mimo neho... Alebo vás niekto obmedzuje, keď ide v meste 50?
Osobne sa snažím ísť vždy nad 1500ot, pri 50 a piatom stupni sa auto počuteľne dusí, pookreje až pri cca 65km/h, tam niekde tú päťku väčšínou aj radím...

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 54 neregistrovaných