Tesnenie na spojoch

Všetko okolo údržby a starostlivosti o lak, lakovanie vozidiel, opravy laku, fólie na karosériu.

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mpwrc
Príspevky: 113
Dátum registrácie: 24.09.2008 19:08
Zdieľať na Facebook

Tesnenie na spojoch

Príspevok od používateľa mpwrc »

Dobrý večer,
chcel by som sa spýtať Vás odborníkov cez karosérie na jednu vec.
Na vozidlách napríklad Ford alebo VW sa stáva že na dverách vylieza hrdza spod falcu a tesnenia von. V prípade že sa toto dá prebrúsiť a ošetriť, tak ako treba, zaujíma čo sa dá použiť ako náhrada tohto tesnenia.
Ďakujem za všetky odpovede.

[img]http://i61.tinypic.com/2ronsl1.jpg[/img]
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Zrejme myslíš ten pásik plastisolu ktorým je prekryté zafalcovanie plechu.Tu na obr je to ovšem OK
patko1
Príspevky: 5737
Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patko1 »

nie som si isty ale podla fotky asi myslis nie tesnenie ale husenicu tmelu ktora sa taha na spoje pred lakovanim. Ak je to ono tak sa da kupit origo taky isty karosarsky tmel v tube. Cize prebursit osetrit pretmelit nalakovat
mpwrc
Príspevky: 113
Dátum registrácie: 24.09.2008 19:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mpwrc »

Ospravedlňujem sa, asi som to zle popísal.
Ale máte pravdu obaja, myslel som to čo je na obrázku.

Vedeli by ste mi napísať aj konkrétny tmel?
Prípadne doporučiť nejaký...
wilz
Príspevky: 3692
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Tiež nevidím na tej fotke žiadnu závažnú hrdzu.
Ale ak tam už je, si myslím že keď už spod plastizolu vyviera hrdza, tak najlepšie to bude vetrať a nie ešte uzavierať novým tmelom.
Pretože pokiaľ nie je hrdza dokonale odstránená, tak každé jej uzavretie (utesnenie) len zabezpečí jej ďalšie rozkvitanie.
Problém je v tom, že na tých miestach ak už hrdza vznikla, tak sa mechanicky odstrániť nedá, sa dá len spomaliť jej rozširovanie nejakým chemickým spôsobom, napr. tam naliať odhrdzovač, predtým samozrejme utesniť odtokové kanáliky. Pôsobenie odhrdzovača je vhodné posilniť zahriatím ošetrovaného miesta. Potom odhrdzovač vypustiť, to miesto dobre vysušiť, zase uzavrieť kanáliky a naliať tam nejaký konzervačný prostriedok, napr. Resistin ML. Po chvíli kanáliky otvoriť, konzervačný prostriedok vypustiť a odvodňovacie kanáliky spriechodniť.
Kvôli lepšiemu výzoru je samozrejme vhodné na postihnutých miestach ten pôvodný plastizol odstrániť, hrdzu mechanicky a chemicky odstrániť, znova pretmeliť a prelakovať.
Je to však samozrejme len oddialenie chvíle, keď plech na tých miestach prekoroduje.

Treba si uvedomiť, že práve nepriechodné odvodňovacie kanáliky sú príčinou popisovaného hrdzavenia lemov dverí. Nedá sa nič robiť, raz za čas ich treba skontrolovať, prečistiť a prípadne usadenú špinu vnútri dverí vypláchnuť prúdom, najlepšie horúcej vody
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Velmi dobre si to napísal,len doplním o drobnosti.Kto chce svoje dvere zachovať na ozaj dlhú dobu,nech dá dole tapacír a ten spoj dvoch plechov nech vyleje Resistinom ML,má účinok doslova svetový.
Urobiť treba aj vtedy ak ešte nikde problém žiadny nevidieť.Resistin je vzlínavý (správne riedený) a tak sa dostane aj do okolia,ide ako atrament v pijáku.
Cumo
Príspevky: 128
Dátum registrácie: 05.09.2007 18:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Cumo »

seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

ak to je na spodku dveri normalne to oskrab dole az do zeleza fakt vsetku hrzdu odstranit nafarbit zakonzervovat a drzi dalsich 5 rokov ako prd.
Naposledy upravil/-a seven549 v 15.09.2015 20:17, upravené celkom 1 krát.
m.kocik
Príspevky: 608
Dátum registrácie: 20.10.2007 20:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa m.kocik »

no chcel by som vidiet tu cenu za tie dvere montaz demontaz zakryvanie atd lol
Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hondar »

mhlavaty napísal:Velmi dobre si to napísal,len doplním o drobnosti.Kto chce svoje dvere zachovať na ozaj dlhú dobu,nech dá dole tapacír a ten spoj dvoch plechov nech vyleje Resistinom ML,má účinok doslova svetový.
Urobiť treba aj vtedy ak ešte nikde problém žiadny nevidieť.Resistin je vzlínavý (správne riedený) a tak sa dostane aj do okolia,ide ako atrament v pijáku.
V čom je Resistin ML lepší od konkurencie? Ešte som sa s ním nestretol, doteraz som používal len vosk do dutín v sprejoch. napr. tento Presto: http://www.barvy-laky-unimax.cz/autolak ... y-do-dutin
to bolo doslova lepkavé ako med... ako sa správa a kde sa dá zohnať ten Resistin ML? Je možné ho zohnať aj v spreji?
Naposledy upravil/-a Hondar v 15.09.2015 20:59, upravené celkom 1 krát.
mpwrc
Príspevky: 113
Dátum registrácie: 24.09.2008 19:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mpwrc »

Vopred díky za Vaše odpovede páni!!! :300f:

Wilz: Super návod! Krásne si to popísal. Myslím, že som to tak mal urobiť skôr, takže som sa zase niečo priučil a dobrá rada aj pre ostatných.
Tá fotka bola len orientačná, pretože u mňa je oprava vo fáze kedy hľadám už len správnu náhradu za ten spomínaný Plastizol.


mhlavatý: ja som dostal doporučenie na Brunox Epoxy, zrejme to bude to isté. Či?

Cumo: to video bolo dosť inšpiratívne, ale nevidel som tam ten názov toho prípravku s tým tmelom. Ale prácička krásna, radosť pozerať!
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Hondar......V tom že je plne overený, cca ja ho používam 35 rokov a videl som autá ktoré som ošetroval po 20 rokoch z toho jedno bola moja Dacia 1310 r.v. 1983 Tá behala v nezmenenom stave po NZ ešte viac ako 20 rokov
V tom je lepší (pre mňa) že ho dôverne poznám,viem ako s ním zachádzať,riediť,spôsob aplykácie stokrát vyskúšaný.Stale používam,dokanca na podvozkové skrutky na závit.Povolíš aj o 20 rokov aj keď trčí skrutka 5 cm za maticu a hádže na ňu roky blato
Ešte...aplikovať doporučum pod vysokým tlakom,tj najlepšie sa vyrobí z tlakovej nádoby hasiaceho prístroja,návod bol raz v Urob si sám.Keď som fukol do nosníka pri motore,tak hmlovina išla aj spod zadného nárazníka.
Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hondar »

Milan, dík za objasnenie ;-)
... v spreji to asi nezoženiem :-\
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Skúšal som sprej (myslím že Motip) ale to je také nariedené čudo že je kdesi na regáli tuším stále plný a zrejme pôjde raz do smetí
Na jeseň asi vytiahnem "fidlátká" budem musieť ošetriť jedného Accorda (2007/8 ?) a vyzerá takto
[img]http://s13.postimg.org/cx9ubdsgj/Accord_010.jpg[/img]

Ak sa to teraz nezastaví tak ten nádherný autiak za pár rokov končí
Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hondar »

Fúúúú, no ale takto zdola nevyzerá ani môj 17 ročný Shuttle.
To sme to dospeli :..:

Návrat na "Lak auta - údržba, kozmetika, lakovanie"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní