Tesla Model S

Sem móžete poukázať na zaujímavý web v oblasti auto-moto, nie reklama...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Pre SEPS bude nocne dobijanie automobilov perfektna vec.

suhlasim i ked nie som energetik a tejto problematike na 100.0% nerozumiem : myslim si ale, ze vsetky firmy, ludia, priemyselna vyroba atd v priebehu dna vytvaraju mnohonasobne vacsiu spotrebu energie ako by potrebovalo nabijanie vsetkych elektrovehyklov na Slovensku dohromady. Nehovoriac o tom ze taketo nabijanie sa da v priebehu casu optimalizovat, jednak posilovanim sustavy ako takej (ved prenosovka musi z niecoho zarabat, ked uz davno maju natahane opticke kable po stoziaroch tak im diverzifikacia businessu rozhodne nie je cudzia), dalej je mozna casovy rozklad zataze v case (napriklad na zony podla okresov, jedna zona nabija 22:00 az 24:00, druha zona nabija 00:00 az 02:00, tretia 02:00 az 04:00 a podobne a oddelit taketo nabijanie rovnako ako denny a nocny prud dnes)...

atd, atd.

moznosti optimalizacie je proste sialene vela.

Elektrina ma jednu velmi neprijemnu vlastnost, okrem toho ze trasie - nedokazeme ju SKLADOVAT. Proste to co vyrobime v konkretnej desatine sekundy musime aj zjest, ked nezjeme tak je to passe a nic s tym nespravime. Ked v noci idu elektrarne na 20% oproti spicke alebo na 5% alebo neviemkolko, nekukal som grafy zataze co spominas, tak rozhodne by boli EXTREMNE RADI keby aj v noci mohli vyrabat tolko energie ako cez den. Pretoze je to proste pre nich dalsi OBROVSKY KSEFT. Technicky ho zvladnu. My nie sme Kalifornia s kolabujucou 110V sietou ; Kalifornia navyse zdaleka nekolabuje kvoli elektrovehyklom ale z uplne inych dovodov.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
Marekskk
Príspevky: 3145
Dátum registrácie: 27.08.2010 12:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Marekskk »

Pekne si to rozpisal, ako vravíš možností je veľa. No nepredbiehajme moc dopredu, lebo som zvedavý či by si ľudia kúpili elektromobil keď nebude naň žiadna zľava, resp. žiadne výhody. Presne ako napísal x77x ,
No ja si radsej kupim auto za 10 tisic a 30 tisic si neham na pohonne hmoty
A toto urobí väčšina ľudí, nekúpi si elektromobil za vyše miliona ale radšej na PHM..
KostaK
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 21.03.2011 17:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa KostaK »

Tesla robi "exkluzivne" vozy... takze cena nieje pre niekoho kto chce setrit,.... pokial si dobre pamatam tak ich nejaka velka automobilka kupila (toyota?) a ked bude technologia dostatocne lacna tak si ju implementuje do svojich modelov.
kubiak1
Príspevky: 148
Dátum registrácie: 23.06.2008 16:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kubiak1 »

mp3turbo: vsetkym nam je jasne ze elektrina (tovar) sa skladovat neda, resp. da ale samozrejme malicky vykon, teda praca. Aj ked dufam ze o par rokov po vynajdeny supercapacitorov to bude relativne ok. Cely lith-iontovy system zanikne.
tej optike som nejak nepochopil :)
fuuu ha co by sme dali za to, aby sa jadrovkam a kondenzacnym dal vyregulovat vykon aj na 20% z maximalneho, o 5% ani nehovorim. Prave kvoli tomu nocnemu nabijaniu by to bolo aj dobre.
Ale myslenie s tou optimalizaciou mas dobre.

Inac som zachytil na prime o Tesle, ze tie platnove akumulatory vedia prijat 85kWh. Fuu a to je dost. A zacala matematika:
85kWh x 0,17(cena 1kwh) = dajme tomu 15e
s 15eur prejdem 400km. Cize 100km= 4+nieco eur.

Ja s 6 l/100km nafty pri cene 1,415 (teraz som bol na p...u benzinku),
tak a tu dam na 100km= 8,50 eur.
Myslim ze dost rozdiel. A to synchronny motor v Tesle nie je ziaden 1.4 MPI.

Ja mam v tom jasno. Len nech cena elektriny nebude dvojnasobna. Ale tak to dufam ze nenastane nikdy...
Aj ked je pravda ze 85kWh x 1000 aut, je to uz 85 MWh, cize podobne ak by sme mali 10 000 aut a kazdy by to nabuchal na 80 kWh cez noc, tak je potreba vyrobit 800MWh. Nase dva reaktory daju 880 MW tak budu musiet ist jednu hodinu na plne prdy, teda rozlozit vykon na celu noc lebo nenabija sa len 1hod. A to je celkom v pohode. Ked nie, francuzi nas potiahnu :)
To je dost, ale vzdy este v norme.

edit: zabudol som, jasne ze nikto nenabija kazdu noc, to je blbost. Cize v priemere ak raz do tyzdna. A to je v pohode uz uuuuplne.
Marekskk
Príspevky: 3145
Dátum registrácie: 27.08.2010 12:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Marekskk »

To sa bavíme len o jadrových elektrárniach?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> edit: zabudol som, jasne ze nikto nenabija kazdu noc, to je blbost


presne tak. Maximalna pohodicka. Vidim ze pan je energetik - ja som prudko za EV, hlavne ked budu stat nove tolko ako Flujens Renolt, pretoze ako uz bolo velakrat spominane, konstrukcia EV je daleko daleko jednoduchsia ako konstrukcia bezneho naftoveho vehykla.

A pozrime sa za kolko penazi sa da predavat naftova Oktavka a este na tom strasne zarobit...

EV okrem ineho dava obrovsku prilezitost miniaturnym novovzniknutym automobilkam a maloseriovej vyrobe ktoru dnes nepozname. Totizto klasicka dnesna automobilka si vyzaduje mnohomiliardove investicie, co je jednoducha prekazka vzniku novym automobilkam, tzv. naklady na vstup do odvetvia.

Lenze zalozit miniaturnu automobilku na sposob slovenskeho Attacku a vyrabat v nej EV by znamenalo skladat si hlinikove alebo uhlikove šasi = karoseriu, podvozok nie je ziadna komplikacia (zoberes napravy z hocicoho a je to primitivna strojarska vyroba ktoru spravi kazdy), motor/motory je/su primitivne jednoduchy/jednoduche... cele to stoji a pada na otazke zasoby energie. Baterie, kapacitatory, nejaka nanotechnologia, cokolvek... to je cely dnesny problem.

Rozvojom takych malych šťúk ako Koennnigssseeegggesgggg, Tesla, Attack a podobne by doslo k obrovskemu boomu. Volnost tvarov karoserie - nemame motor, prevodovku, diferencial, chladenie, turba, EGRka, vyfukove zvody !!! - da priestor vzniknut dnes nepredstavitelnym tvarom aut. Designeri na to cakaju ako na bozie stvorenie. A taketo mikroautomobilky by fungovali daleko efektivnejsie ako dnesne molochy s obrovskou armadou pravnikov, managerov, miliardami hektarov pozemkov ktore sa proste nejako musia zaplatit, triliardami metrov stvorcovych ploch v halach, vzduchotechnike s tym spojenej, desattisicmi ludi tam zamestnanymi, sialenymi miliardami eur vrazanymi do vyvoja a plnenia emisii a znizovania spotreby o pol litra nafty na 100km co trva desat rokov (v roku 1995 oktavia 66kW jazdila pod 5 litrov na 100km, v roku 1997 jazdila 81kW verzia za taku istu spotrebu a dnes sa pise rok 2012 a ake mame spotreby na sucasnych vehykloch? TOTO JE POKROK ?!?!?!) atd. Miniaturna "rodinna" automobilka prisne si straziaca svoje naklady je nieco uplne ine...

A ja tiez.

Tristokilometrovy dojazd mi staci na dva tyzdne do roboty a naspat plus nakupne centra kvoli strave pre rodinu. Keby som raz za tyzden alebo raz za dva tyzdne musel nabijat EV par hodin, som prudko za.

Ano, tvoja kalkulacia a porovnanie s naftou je extremne spravna. Avsak ratas plnu cenu kWh 0.17e, co je bezna denna taxa pre obcana. Nocne nabijanie by mohlo mat zvyhodnenu cenu (hahahaha na Slovensku mozem snivat dalej ze) pripadne ked uz nic ine tak by islo "na nocny prud" to znamena ze ta cenovka by hned nebola 0.17eur ale tusim len polovica.

A teda uz pri sucasnych podmienkach = nocny prud a cena nafty by EV mal 4x vyhodnejsiu prevadzku ako najuspornejsi diesel.

Ja hovorim : SEM S NIM, to musim mat doma !!!

Dalsia vec je ze cena nafty podla mojho nazoru (ale neratal som to presne) rastie v poslednych 15tich rokoch daleko rychlejsie ako cena elektriny. Ja osobne vidim viac ako dvojnasobne zdrazenie nafty za tych par rokov a to je este nic oproti tomu co nas caka. Nepokoje na strednom vychode, vycerpane loziska, nutnost tazit na cim dalej tym vzdialenejsich a menej dostupnych loziskach (Aljaska, Sibir, Brazilia and politicky nestabilna latinska amerika plus krajiny krvavych diamantov a ropy v Afrike)...

no nedava mi to ziadny optimizmus do buducnosti ohladne ceny ropy. Ale ani trochu.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

optika o ktorej som tlachal : ze maju chlapci zavesene opticke kable na svojich silovych stoziaroch (22kV/110kV) a ze tieto kable pouzivaju na prenos dat, predaj kapacit, internetovej konektivity, privatne siete atd.

Proste diverzifikacia podnikania. Nerobia len elektriku, zivia sa aj tym ze maju dotiahnutu "siet" do kazdeho posrateho mestecka. Tentokrat hovorim o datovej sieti, ktora bezi subezne popri energetickej. Co myslis, preco sa privatizovalo tak ze sa prenosova sustava oddelila od vyroby? :)

To mali chlapci moc dobre premyslene, neboj nic.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
kubiak1
Príspevky: 148
Dátum registrácie: 23.06.2008 16:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kubiak1 »

mp3turbo: mas uplnu pravdu
iba ze optiku popri 22/110/220/400kV som este nevidel, su tam pomerne velke indukcnosti a kapacity voci zemy, ale viem co myslis :) tie lana co su nad silovymi zvazkami v stoziaroch, tak to su len zemniace lana, hlavne kvoli blezkom.

Marek: nejde mi len o jadrovky, na nich som len dal priklad. Je to silova elektraren. Tepelne kondenz. som neuvadzal lebo dufam ze ich funkcnost dlho nebude. Ale hlavna, silova cast vyroby ele. energie bude/musi byt v buducnosti LEN s obnovitelnych zdrojov a z jadra! To musi byt ci clovek chce ci nie. Nemci maju studie, ze sa da vsetko pokryt s obnovitelnych, podla mna bohuzial nerealne ale OK. Ou, ale to uz sme mimo temy, uz som ticho :)
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

no ved prave preto optika lebo indukcnost... indukcnost sa optiky netyka ani trochu. Tie kable prenasaju data tak, ze v nich ide SVETLO. Ziadna elektrina, ziadne medene kable, nic klasicke.

Proste do kabli na jednej strane v Bratislave zariadenie prevedie pocitacove data na svetlo, nejako to namoduluje, naprdi do kabla, na druhej strane svetlo vylezie von a opacny proces. Cela indukcnost je mu v prdeli.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
kubiak1
Príspevky: 148
Dátum registrácie: 23.06.2008 16:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kubiak1 »

chapem, ale na VN/VVN stoziary pritomnost fiber media nie je bezna, ak vobec v realy niekde je...
neskutocne auto -> http://www.youtube.com/watch?v=TMFxJ16W ... ure=fvwrel
Konstrukcia tychto aut nie je vobec jednoducha. V buducnosti to bolo obzvlast nemozne. Dnes su vykonove polovodicove suciastky spolu s ich riadenim na takej urovni, kedy by pred este 10 rokmi ludia mysleli ze je to nemozne.
Treba sa na celu koncepciu tychto aut pozerat ani nie tak z mechanickeho hladiska, ako tomu bolo u konvencnych motorov. Tu je kvalita zavisla skor od elektrotechnickeho navrhu, pc simulaciach, riadiacich obvodov a pouzitych menicov. Ak je to spravene spravne, zivotnost a kvalita bude neporovnatelna od klasickych aut.

Akurat mam pred sebou projekt na 3 mesiace o novych trendoch ohladom permanentnych magnetoch v tychto synchronnych strojoch, nemate niekto nejake materialy? Zacinam byt v koncoch :(
michal-zh
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 26.10.2011 17:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa michal-zh »

Teslu sledujem uz nejaky ten rok a uvidite ze s tym autom nesklamu. Vyrabaju od 2008 maly Roadster ten ma real dojazd vyse 200 mil. Mercedes, Toyota, Panasonic tam maju podiel dokopy vyse 20% ty by nesli do niecoho co si vedia spravit aj sami.

Jasne stale su tu veci ako vyssia cena, degradacia a cena baterii, dojazd, nabijanie... Hlavne na Slovensku ludia stale budu hutat co vsetko sa neda v tom sme majstri sveta. Nastastie tam idu na to naopak.

3 veci preco si myslim, ze elektromobily ako Tesla sa zacnu postupne presadzovat:

1. Ucinnost: spalovaci motor premeni max 20% z paliva na pohybovu energiu, zvysok je teplo.
elektromotor premeni 90% elektriny z baterii na pohybovu energiu

2.Spolahlivost a udrzba: spalovaci motor+prevodovka 200-300 pohyblivych casti
elektromobil: do 10 pohyblivych casti

3. cena paliv
pidizvi
Príspevky: 3414
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

ja som bol fanusikom tesly, ale pred casom som narazil na jedno forum, cital som aj ine zdroje a uz to vidim realnejsie.
Ta spolocnost je bublinou, ktora pripomina pyramidu. Pred par rokmi si pozicali obrovske peniaze (okolo 500 milionov dolarov) od americkej vlady. Kupili spickovu fabriku po GM a Toyote vo Freemonte, ktoru kvoli krize asi uz nepotrebovali. Auta dodnes montuju rucne. Produkcia je dnes stale na urovni par kusov denne. Uz v 2012 chceli predavat tisice aut rocne.
Tesla motors su na trhu uz takmer 10 rokov. Za tento cas predali smiesnych par stoviek aut. Presne cisla nikto nevie.
Myslim, ze tato spolocnost do 2-3 rokov skrachuje.

blog:
http://boycotttesla.wordpress.com/2012/ ... employees/

V archive su tam dalsie zaujimave clanky.
lukas.bubo
Padrino
Príspevky: 5326
Dátum registrácie: 29.07.2011 11:34
Bydlisko: Wild Wild West
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lukas.bubo »

Tesla ma pruser

comu verite skor? Verzii Tesly alebo verzii novinara? Viem, ze je to tazke posudit od pocitaca, ale myslim si, ze s vydrzou baterii u Tesly S to asi nie je uplne idealne...
pidizvi
Príspevky: 3414
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

precital som si cely ten povodny clanok z NYT. Je to take americke, spoliehat sa na jedno ciselko z pocitaca, uz chyba iba zaloba od redaktora na teslu, ze to zle ukazuje. Teplota bola 30F, to je len -1C, cize ziadna extremna zima. Ale beriem, ze je to novinar, keby len napisal, ze musel par hodin cakat na dobitie niekde na pumpe po ceste, aby sa dostal do ciela, tak by to nemalo taku vahu.
Verim novinarovi, ze sa ten dojazd fakt takto skratil.
Používateľov profilový obrázok
Cherro
Príspevky: 738
Dátum registrácie: 13.02.2010 19:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Cherro »

lukas.bubo napísal: ........s vydrzou baterii u Tesly S to asi nie je uplne idealne...
Rok 2013 – začínajú dodávky 60kWh Modelu S čítaj viac: TU

Návrat na "Zaujímavé stránky, odkazy"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní