Taxi Mercedes - Benz S- Classe BenzĂ­n + LPG

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mercedes Benz

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

jerry.di.96
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 05.08.2013 16:48
Zdieľať na Facebook

Taxi Mercedes - Benz S- Classe BenzĂ­n + LPG

Príspevok od používateľa jerry.di.96 »

Dobrý večer motoristi. :300f:

Snažil som sa dlhšie pátrať v rôznych diskusiách ohľadom taxikárčenia v limuzíne, našiel som ale mnoho príspevkov, ktoré boli od témy a viac krát sa veci zamotali a skreslovali, teda boli bez výpovednej hodnoty.

Tým pádom by som Vás chcel poprosiť o pár rád, mienim kúpiť v hotovosti Mercedes-Benz S-Classe buď verziu 350, alebo verziu 500. Viac krát bolo spomínané aj na zahraničných stránkach, že kúpou S500, je to menší prešlap po technickej stránke, ale bolo spomínané aj to, že je vzhľadom na pohonné hmoty + prestavbu LPG, poistky a registračnú daň výhodnejšia verzia S350, čo si o tom myslíte vy?
Osobne mám bližšie k 350-tke.

Druhá vec o ktorej by som sa chcel s Vami poradiť je táto: Aký minimálny obnos peňazí ohľadom Airmaticu + prípadného repasu prevodovky + elektroniky si musím do zálohy pripraviť? Počítal som s 5000 eurami. Je táto rezerva triezva?

Taxikárčiť mám záujem z dôvodu, že milujem autá a z dôvodu, že moja terajšia práca vyžaduje len diktafón, ktorý budem môcť využívať počas čakania na klientov, výber som odôvodnil preto taký, pre niekoho možno divný, že to auto by som si kúpil tak či tak pre vlastné potreby, len ak môžem mať možnosť sa v ňom voziť a ešte mi aspoň na seba a servis a pohonné hmoty zarobí, chem voliť túto variantu + bolo by príjemné tráviť čas v komfortnom kresle a nesedieť zavretý s diktafónom, alebo počítačom so zapnutým wordom doma ako posledné roky.
Inými slovami, moja otázka znie: dokáže si taxikár s ústretovým a milým prístupom získať klientelu a financie aspoň na pokrytie nákladov?
"Keďže je trh beztak prehustený taxíkmi a spoločnosti sa o klientov medzi sebou bijú."

Taxík bude jazdiť denne, po 12 hodín, rok výroby prelom 2010 - 2011. Chcel by som sa ešte poradiť o percentuálnej miere financií, ktoré zarobím, ako asi budú rozdelené? pohonné hmoty a spotrebný materiál - môj odhad 25%, amortizácia - môj odhad 50%, 25% servis.

Opakujem, neočakávam od toho nijaký zárobok, malo by to byť len pokrytie nákladov na kúpu a prevádzku auta a priestor pre prácu, ktorej sa venujem podnes, no chcem ju trošku oprášiť od stereotypu -t.j. nesedieť doma, ale voziť sa a premýšľať za pochodu + rozhovory s ľuďmi by som tiež rád využil pre svoj prospech.

Vopred ďakujem každému ochotnému človeku, ktorý sa so mnou podelí o rady, nápady, ale aj o konštruktívnu kritiku.

S pozdravom Jerry. :cau:
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Veľmi odvážny počin v tejto banánovej republike. Mám dojem, že Tvoja téma predbehla dobu, v akej sa momentálne táto krajina nachádza.

Totiž, milý usmev, priateľské správanie a pod. ešte stále nie sú to, čo by na Slovensku malo zarábať. Nechcem Ťa odhovárať, ale je to minimálne veľmi riskantné z toho pohľadu, že Ťa kľudne môže niekto podrezať za to, aby získal Tvoj Mercedes. Ako sa vyhnúť tomu, aby Ti takýto človek sadol do auta?

A to už nehovorím o takých veciach, veď koniec-koncov sú je to skoro každý deň v správach - niekto niekomu podpálil auto, skrátka sa "samovznietilo". Znova mi napadla moja druhá veta.
myotis
Príspevky: 921
Dátum registrácie: 27.11.2013 17:59
Zdieľať na Facebook

Re: Taxi Mercedes - Benz S- Classe Benzín + LPG

Príspevok od používateľa myotis »

Sliedic to vystihol uplne presne, usmev a prijemne vystupovanie je to co funguje na zapade, u nas zatial nie.
Lepsi sa to, uz sa tie sluzby a pristup snazia podobat normalnemu ludskemu vystupovanie, ale stale to nie je ono.

Kazdopadne napad velmi dobry, sypmaticky, ale ako taxikar potrebujes: papiere, koncesiu, zivnost, taxameter (mozes mat pausalnu taxu ale myslim ze musis ho mat), oznacene auto ako TAXI aspon tabulou na streche.
Budes jazdit tak 70-30 mesto.
Co si myslis v akom stave bude to auto za rok-dva?
Co myslis kolko zozerie v takej premavke? (LPG tiez nie je zadarmo a vedz ze nemozes konkurovat 1.6TDI v koktavkach)
Slovaci nevedia ocenit kvalitu, na prachy su zgrlavy, idu po tom co je najlacnejsie.

v BA na letisku teraz posobi nieco podobne, luxusna taxi sluzba, nove Ccka, Ecka, Ska, livrejovani soferi, uvidis kolko im to pojde.

Takto, nechcem ta odhovarat ale tie prevadzkove naklady a PHM su (podla mna) ovela vacsie ako prijem. A dokym si vybudujes klientelu (ak vobec) tak budes tahat z vacku.

1) Preco by mala byt 350 vacsi preslap ako 500? to by ma zaujimalo. a o akej 500ke sa vlastne bavime?

2) Rok vyroby 2010, S-classe a taxikarcenie po meste, za to by ta niektori ukrizovali. Skoda take auto drat po meste ako taxi.
Omrkaj 2006-2007 320CDIcka alebo benzin co das do plynu a co usetris mas vo vacku. faceliftovy volant sa tam da nahodit ak ti ide on...
Osbne si myslim ze kupou Ecka urcite nesliapnes vedla a aj prevadzkove naklady su rozumnejsie.

3) Nemusi sa ti pokazit nic a moze ti odist cely airmatic.
Pozri si co stoji jeden vankus, pumpa, RJ prevodovky, hydromenic, RJ elektroniky, Distronic, NV atd. Vsetko zalezi aj od toho kto ti to bude robit a odkial bude brat nahradne diely.

4) Trh je prehusteny taxikmi...

5) v akej lokalite to planujes prevadzkovat? MB E Triedu by si uzivil minimalne v krajskom meste, S triedu tak najskor vo Viedni. V Bratislave by to bolo hop alebo trop, a ak by to aj vyslo tak by to bolo na hrane.
pidizvi
Príspevky: 3414
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

az tak bledo by som to nevidel. Taxikarom moze byt hociaky idiot, ktory vie krutit volantom. Zvycajne to robia ludia, ktori nedokazu robit nic ine alebo si spocitali, ze v taxiku zarobia o 5 korun viac ako v tesku na pokladni. Ked to zvladnu oni, tak to mozes robit aj ty.
mischo25
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 06.03.2014 13:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mischo25 »

V KE bolo tiež niečo také podobné vlastne ešte to asi aj funguje ale viem že sú v strate hovorím o EUROBUS taxi boli to niekedy fajne nové sedmičky luxusné či dízlové ale aj 750i mali ale čo z toho keď každý sa bojí drahej ceny. Aj tak tam stoja skoro celý deň na stanovišti a nič proste čítajú noviny Ľudia radšej sadnú do dacie a idú za 3€ po meste :D
jergusd
Príspevky: 959
Dátum registrácie: 30.06.2012 18:16
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusd »

auto musíš kúpiť v čo najlepšom technickom stave, najlepšie, aby boli chúlostivé časti vymenené, v prvom rade je dôležité mať dobré miesto, kde budeš stáť... všetko je to o šikovnosti, ak si urobíš fajn reklamu, určite sa k tebe ľudia vracať budú, jeden známy sa venoval taxikárčeniu a popri tom robieval aj svadby, akcie a nedá sa povedať, že by mu to išlo zle, teraz už má svojic šoférov a sedí doma... spomínal, že za odvoz zákazník ado bordelu a podobných klubov fasoval od majiteľa celkom slušné peniaze, takisto dohadzovanie zákazníkov do lepších hotelov alebo reštaurácií - no je to na dosť dlhé lakte + on ešte aj včelárčil, takže si veľmi ľahko našiel klientov na predaj svojich produktov a ke´d boli obaja spokojní využili aj iné služby, ktoré poskytol... + čím viac dokážeš kilometrov nabehať, tým lepšie a hlavne treba mať zákazníkov na dlhé trasy, ale skôr súhlasím s chalanmi čo písali o E-klase ten novší model s CNG, budú nižšie náklady, aj cena, aj spotreba a možno to aj viac bude sypať... no prajem veľa šťastia, aby ti to vyšlo :2f93: + pouvažuj o kamere do auta potom, zíde sa to
P.S. dúfam, že nebudeš dávať turbo na taxameter, lebo tých ľudí pri platení aj vystrie lol

http://www.hybrid.cz/mercedes-e200-ngt- ... -predevsim
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

350ka a 500ka majú vo W220ke podobný základ. Celkom bez problémov nie sú. Je toho dosť na čítanie aj konkrétnych info z praxe.

Ak LPG, tak do nepriamovstrekoveho agregatu treba šupnúť kvapalnú fázu.

Zvyšok si treba vzhľadom na SK pomery dobre zvážiť.
Napr. v NL a BE som S-classe ako taxíky videl aj v malých mestečkách, dokonca aj zo 2-3 za sebou. Mám to odfotené a šupol by som to sem, len je z môjho pohľadu upload foto pre mňa-PC amatéra značne zložitý (týmto zároveň dávam podnet adminom, aby s tým niečo urobili)
Lenže SK nie je BE ani NL. Po prepočte jazdného je rozdiel až 5-násobný (Bruxelles vs. Bratislava, zvyšok SK ešte väčší).
Čiže daj si do pomeru hodnotu S-class a deľ to tými (min.) piatimi. Výsledok predstavuje hodnotu tragača uživiteľného ako taxi v SK...
:2f93:
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
Andrej7269
Príspevky: 2230
Dátum registrácie: 15.05.2008 13:56
Bydlisko: Rovinka/Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Andrej7269 »

S klassa je super ale ako klasicky mestsky taxik by som ti to nedoporucoval. Bud pojdes pod nejaku taxi sluzbu alebo potom to urobit ako autodopravu a jazdit letiska pripadne svadby a podobne.
Mercedes Benz W245 BlueEfficiency (03/2009) Benzin bez Turba :)
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Tak napr tu u nás sice nejazdia eSká ale je tu taxislužba, ktorá má Ečka. Jazdí v rámci města za 4,50 a hotely ju určite neuživia, lebo sú prázdne až na termíny, keď sú výstavy. Potom sú tu 3 vačšie taxislužby s Oktávkami za 2,50 město. Nitra je malé město no uživia sa všetci. Neviem koľko je tu menších taxi a jednotlivcov. No mám kamoša s Daimlerom longom a ten vozí len svatby a podobné akcie a popri práci má pokryté náklady na auto.
Napísať odpoveď

Návrat na "Mercedes-Benz fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných