Tatra 815 - Zlé fungovanie spojky

Všetko čo súvisí s kamiónmi, ťahačmi a s prepravou

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

cajicekroh
Príspevky: 29
Dátum registrácie: 19.08.2008 18:26
Zdieľať na Facebook

Tatra 815 - Zlé fungovanie spojky

Príspevok od používateľa cajicekroh »

Zdravim prosim vas poradite mi niekto ? Mam tatru 815 a nefunguje mi spravne spojka je tam novy valček aj posilovač aj je ovzdušnená ale pedal je mäkky a spojka nefunguje správne. Aka tam môže byt chyba ? Dakujem za akukolvek radu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak je tam spojka ako na T138-148 tak pozri pozíciu na tom nastavovacom krúžku voči výtlačnému ložisku,tam sa to dá stavať točením za tie dieročky dokola.je na to klúč z dvoma kolíkmi
menonque
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
Bydlisko: okres VK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa menonque »

Aj ked pozde, predsa len, T815 má samonastavovaciu spojku a pri výmene hlav. valčeka treba nastavit iba vôlu medzi tyčkou a piestikom, ktorá je cca 2mm. Odvzdušnenie sa niekedy podarí hned, niekedy trvá dlhšie v krajnom prípade pretlačit brzdovú kvapalinu kompresorom.
Spojka na T815 je uz o inom oproti T148 či T813 aj z hladiska funkčnosti ale aj opráv. 815 má prítlačný tanier s cenrálnou pruzinou a jednou lamelou, kým 148 a 813 mali prítlačák s mnozstvom pruziniek a vypínacími páčkami, ktoré sa časom v telese vybili, mala 2 lamely dokonca 813 mala lamely az 3ks.
V 815 VZDY pouzit brzdovú kvapalinu, v 148 a 813 sa nalieva motorový olej, zásadne si to nepomýlit lebo dôjde k nabobtbaniu gumičiek vo valčekoch.
A posledná vec dbat na správne nastavenie ovládania spínača redukcíí (poliek) na tiahle spojky, aby po predvolení rýchlosti došlo k preradeniu az po uplnom vypnutí spojky, ináč si to odnesú synchrony na hnacej hriadeli v prevodovke.
jawaevo
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 26.08.2010 12:33
Zdieľať na Facebook

tatra

Príspevok od používateľa jawaevo »

množstvo malích pružiniek ???? tomá tak akurát MTS, tatra 148/813 podobné spojky má po jednej pružine je to velmi zvláštny princíp spojky, ked neviem nekecám blbosty že sa spojka 815 nastavuje centralnou maticou ako na 148 oki pre budúcnosť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

138 mala centrálnu pružinu a nastavovala sa otáčaním krúžku čo mal kopec otvorčekov takou vidličkou z dvoma kolíčkami ,točilo sa doprava doľava podľa potreby
menonque
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
Bydlisko: okres VK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa menonque »

Dík za upozornenie jawa, skutočne som mal pred očami prítl. z MTS a je to uz starina ako aj t 148. Takze 148/813 má v strede VINUTU pruzinu, ktorú sme pri montázi zvykli zatlačit lisom (v afrike som si pomohol s dvomi tazšími černochmi a hranolcom, na ktorý sa postavili kým som upevnil tri matice drziace lozisko nad strunou :d :D ). Problém s tými spojkami bol ak niekto pri nastavovaní spojky namiesto špecíálneho kľúča pouzil sekáč na centrálnu maticu a zničil ju. Samozrejme pred tým blbec nevytlačil spojku a preto to nešlo.
Ale hlavná téma je t 815 a neviem o tom ze som písal ze sa tam spojka nastavuje. T815 má SAMONASTAVOVACIU spojku a funguje az do zodratia. Má centálnu tanierovú pruzinu ako osobáky, akurát sa nepritláča, ale odtahuje. Problém býva zadretá vidlica spojky.
jawaevo
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 26.08.2010 12:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jawaevo »

až stím rozdielom že ked vytlačíš /vypneš spojku na 148 tak tou maticou nepohneš ani tak ako ked je volne už z princípu že maticou nastavuješ polohu prítlačného taniera, tie spojky denne opravujem
menonque
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
Bydlisko: okres VK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa menonque »

Tak teraz Ty kecáš blbosti, pretoze spojka na T 138/148/813 sa nastavuje zásadne pri vypnutej (vyšlapnutej) spojke , pretoze vtedy konusová čast netlačí na maticu a tým pádom sa matica ak je v poriadku dá relatívne ľahko otáčat. Doprava sa pritahuje, dolava uvolnuje. Vôla na vysúvacej objímke je 16 az 18mm. Pri naštartovanom motore a následnom vypnutí spojky sa má kardán úplne zastavit.
Mozno tieto spojky opravuješ, ale aj ja sa týmto vozidlám venujem 22 rokov a konkrétne GO motorom či uz v minulosti pre armádu, ale aj ostatné a tých vymenených spojok bolo za vagon.
Ked budem mat času a pošpekulujem ako sem dat foto, tam bude vidno aké tatry 813 sa opravovali pod rovníkom.
Napísať odpoveď

Návrat na "TRUCKy, Ťahače - všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní