Tatra 815 - pohon naprav

Všetko čo súvisí s kamiónmi, ťahačmi a s prepravou

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

V3S mierne lepsi prejazd, ale to je logicke, ale tatra je len tatra a este skor ako 815 je 813 a k tomu 6x6,alebo 8x8 - v terene, ako keby si siel lokomotívou :300f:
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

oco13 napísal: a vojenskĂ© mali aj navijak. lol
Ale nebola to ziadna diskoteka.Lano ako ruka a ten isty navijak dopredu alebo dozadu.Vzdy bolo dozadu a ked bolo treba lano pretiahnut cez kladky dopredu tak som znenavidel cele auto.Aj baterky mali byt akoze vo vodotesnom obale,aj 2 startre ktore sa prepinali aj vodotesny alternator akoze.A ked bola ukazka mladym vyprostovanie lanom a utopil som auto az po svetla v ktorych tiez bola voda tak vo vsetkom bolo blato.S tym navijakom boli len problemy pretoze bol v strede auta pod korbou.Nedal sa premazat,nedal sa umyt.Budte radi ze ste to nezazili.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Chlapci skúsili ste už Unimog?? nie na drevo , len na prejazd.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

Unimog ma portaly a prejazdnost koli nizkej vahe je niekde inde ako Tatra.Prorovnal by som ho k V3eske.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Christiane , zažil som Zil so svetlometom na korbe , kde horeli káble a V3S s ruskou radiostanicou. Amíci by si pokakali aj trenky.
A aby som nezabudol Zil z druhej svetovej , ktorým sa tlakovali rolstopy na letisku. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

asi myslis aj ten Zil s benzinakom, kde sa dala urobit aj sto litrova spotreba???...
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

Preco ze dala?Ked bolo treba minut nadnormativne zasoby benzinu,poslal sa na cestu ZIL.1 kilometer =1 liter benzinu.Karburator to malo ako kybel :4012:
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

A hrdlo nádrže presne na samopal - tak sme ich aj čistili - vymáchať v nádrži svetlomeťáckeho Zila. Drevenná lavica a volant ako kormidlo.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

zil boli aj tie superpapalaske limuziny, zle jazyky hovoria, ze minimalne inspirovane lincoln continentalmi, tam by si drevene lavice asi tazko nasiel lol, apropo automobilku stihol postavit este car, vyrabali sa tam najprv nakladne fiaty, to skor mohla byt tato konstrukcia vasa...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
pajtyi
Príspevky: 411
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pajtyi »

Ano je zname ze v3s ma este lepsi prejazd ako tatra ale sa nemozu porovnavat kedze su uplne odlisne vahove kategorie.Skusam si este predstavit v3s s vykyvnymi polonapravami.To by snad uz nic nezastavilo :2f93:
pajtyi
Príspevky: 411
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pajtyi »

trucker694 napísal:Tatra je ako kofola, kdyz ji miluješ, není co řešit
Presne ako pises.Jazdil som na kadecom od liazky pocnuc cez man,magnum,premium,scania,daf ale teraz sa mi tato moja tatrenka stala srdcovou zalezitostou.Aj ked je to slabsie a menej pohodlne oproti modernym autam aj tak to auto ma svojho ducha ktore si ma ziskalo :2f93:
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

christiane napísal:Preco ze dala?Ked bolo treba minut nadnormativne zasoby benzinu,poslal sa na cestu ZIL.1 kilometer =1 liter benzinu.Karburator to malo ako kybel :4012:
Na ZILe som na ZVS jazdil. V zime 70l/100km a v lete 50. Žiadne liter na km. 157ka radiolokator s olovenym plášťom, čo bolo auto z čias 2. svetovej jazdilo za 90l na 100. No r.v.49 a váha nonstop 11t + 55kW elektrocentrála ako príves.
menonque
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
Bydlisko: okres VK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa menonque »

lorak777 napísal:V3S mierne lepsi prejazd, ale to je logicke, ale tatra je len tatra a este skor ako 815 je 813 a k tomu 6x6,alebo 8x8 - v terene, ako keby si siel lokomotívou :300f:
Tak jasne, každé vozidlo je určené na niečo iné. Na V3S sa nebudú voziť 6m guľatiny v dížkach a s tatrou zase sa štverať po strmých kopcoch, kde z jednej strany je bralo, z druhej roklina a vodič v kabíne až stojí v strmine. Tak trochu adrenalin. Ale oboje si aj v dnešnej dobe vykonajú prácu.

Tatra 813, to je skutočne ako tank. A osud ma s nimi spojil prvý raz na vojenčine, kde som robil vodiča PMS - pontonového vozu. Cvičenia na Dunaji pri Komárne som mal veľmi rád. Ešte radšej som mal kvk s mladými vodičmi, keď som mal s nimi jazdy ako inštruktor dva mesiace. Trasa Komárno -Štúrovo a niekedy Sereď.

Po vojenčine som sa dostal k firme, čo skupovala voj. techniku a tam zas T-813. Vozili sme ich od našej armády, od českej , ba aj z NDR. Väčšinou po vlastnej osi, niekedy sme ich navagonovali a vlakom. V dieľňach sa rozobrali podľa potreby a opravovali. Potom šli kde boli treba. Napr. do chorvátska počas voj. konfliktu sme ich vozievali po vlastnej osi cez Budapešť a to sa jednalo o stovky kusov. Pár aj do Ruska a T138 - 148 zase do Číny.

Osobitnou kapitolou bola Afrika, konkrétne Angola, tam sme dodali valníky T- 813. Chodili sme im tam robiť servis. V hlavnom meste Luanda mali aj raketomety na podvozkoch T 813 (tie neboli od nás) a vo vnútrozemí v mestečku Menonque (odtiaľ mám nick) v provincii Cuando-Cubango boli naše valníky. Za dva roky ich černosi neskutočne zničili. Museli sme meniť motory, prevodovky, prídavné prevodovky , nápravy, celé kabíny, no proste hrôza. Oni tam s nimi chodili na plno. Po oprave som bral voz na skúšobku asi 50km aj s černochom, ktorý zdanlivo spal na zadnej lavici, ale len do chvíle kým som kvôli otočeniu necúvol z cesty dole. V tom momente vyletel a vravel že skoro všade sú mimo cesty míny. Takže zážitky s tatrami 813 sú habadej a niekedy keď si to človek spätne preberie, sme mali možno trochu aj na mále. Napr. keď nás prepravovali do vnútrozemia s nákladným iljušinom, do ktorého sme si dali tatru 813 8x8 + landrover a množstvo súčiastok. Len to lietadlo vyzeralo ako z kovošrotu, z kolies trčali drôty a cez nájazdovú plošinu po uzavretí by aj mačka ušla, pretože nedoliehala a keď sme leteli, bolo vidno zem. Jedine čo nás upokojilo, že piloti boli rusi a tí povedali: vsjo charošo :) a šli sme. Ale už som sa rozpísal, už dosť. :189:
Citroen C5 2.0hdi, 120kw, C5 tourer 2,0hdi ,133kw
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

oco13 napísal:Chlapci skúsili ste už Unimog?? nie na drevo , len na prejazd.
To je primárne nosič náradia a hlavne ľahké auto s portalami a obrovskými kolesá. Co sa váhy týka, tak odvezie prd. V3S je unikát lebo celková hmotnosť je len 10t (pohotovostná polovica) a na tú váhu má 3 hnane nápravy. Pomer vaha:trakcia je bezkonkurenčná. TATRA má podľa modelu zaťaženie len na prednú nápravu viac ako vyťažený Unimog a takmer to co naožená V3S. Takže porovnávať priechodnosť týchto áut je úplne mimo. Tatra je vo svojej triede unikátna a je veľmi málo situácií, kedy konkurencia prejde viac. Je to dané konštrukciou, ktorá umožní prejsť viac aj keď je diferak o cca 3-4cm nižšie. A hlavne nerovnosti prejde ďaleko rýchlejšie. Ďaleko rýchlejšie. Niekoľko priamych porovnaní som na tatrovacjom polygone absolvoval a je to rozdiel v galaxiach.
Naposledy upravil/-a Acon v 15.01.2019 18:26, upravené celkom 1 krát.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Pár odkazov, ktoré povedia všetko. Je nepodstatné aká značka je v porovnaní. Ide o porovnanie koncepcie TATRA vs zbytok sveta. A pri viac na právach je rozdiel ďaleko dramatickejsi. Toto je celkom milosrdna https://youtu.be/vtGI1jGpk0w

A ešte jedno
https://youtu.be/Fz5FStGrNGE

Návrat na "TRUCKy, Ťahače - všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní