Tatra 815 - pohon naprav
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1642
- Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56 Zdieľať na Facebook
Ale nebola to ziadna diskoteka.Lano ako ruka a ten isty navijak dopredu alebo dozadu.Vzdy bolo dozadu a ked bolo treba lano pretiahnut cez kladky dopredu tak som znenavidel cele auto.Aj baterky mali byt akoze vo vodotesnom obale,aj 2 startre ktore sa prepinali aj vodotesny alternator akoze.A ked bola ukazka mladym vyprostovanie lanom a utopil som auto az po svetla v ktorych tiez bola voda tak vo vsetkom bolo blato.S tym navijakom boli len problemy pretoze bol v strede auta pod korbou.Nedal sa premazat,nedal sa umyt.Budte radi ze ste to nezazili.oco13 napísal: a vojenskĂ© mali aj navijak.
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1642
- Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1642
- Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 411
- Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 411
- Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04 Zdieľať na Facebook
Presne ako pises.Jazdil som na kadecom od liazky pocnuc cez man,magnum,premium,scania,daf ale teraz sa mi tato moja tatrenka stala srdcovou zalezitostou.Aj ked je to slabsie a menej pohodlne oproti modernym autam aj tak to auto ma svojho ducha ktore si ma ziskalotrucker694 napísal:Tatra je ako kofola, kdyz ji miluješ, není co řešit
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
Na ZILe som na ZVS jazdil. V zime 70l/100km a v lete 50. Žiadne liter na km. 157ka radiolokator s olovenym plášťom, čo bolo auto z čias 2. svetovej jazdilo za 90l na 100. No r.v.49 a váha nonstop 11t + 55kW elektrocentrála ako príves.christiane napísal:Preco ze dala?Ked bolo treba minut nadnormativne zasoby benzinu,poslal sa na cestu ZIL.1 kilometer =1 liter benzinu.Karburator to malo ako kybel
-
- Príspevky: 218
- Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
- Bydlisko: okres VK Zdieľať na Facebook
Tak jasne, každé vozidlo je určené na niečo iné. Na V3S sa nebudú voziť 6m guľatiny v dížkach a s tatrou zase sa štverať po strmých kopcoch, kde z jednej strany je bralo, z druhej roklina a vodič v kabíne až stojí v strmine. Tak trochu adrenalin. Ale oboje si aj v dnešnej dobe vykonajú prácu.lorak777 napísal:V3S mierne lepsi prejazd, ale to je logicke, ale tatra je len tatra a este skor ako 815 je 813 a k tomu 6x6,alebo 8x8 - v terene, ako keby si siel lokomotívou
Tatra 813, to je skutočne ako tank. A osud ma s nimi spojil prvý raz na vojenčine, kde som robil vodiča PMS - pontonového vozu. Cvičenia na Dunaji pri Komárne som mal veľmi rád. Ešte radšej som mal kvk s mladými vodičmi, keď som mal s nimi jazdy ako inštruktor dva mesiace. Trasa Komárno -Štúrovo a niekedy Sereď.
Po vojenčine som sa dostal k firme, čo skupovala voj. techniku a tam zas T-813. Vozili sme ich od našej armády, od českej , ba aj z NDR. Väčšinou po vlastnej osi, niekedy sme ich navagonovali a vlakom. V dieľňach sa rozobrali podľa potreby a opravovali. Potom šli kde boli treba. Napr. do chorvátska počas voj. konfliktu sme ich vozievali po vlastnej osi cez Budapešť a to sa jednalo o stovky kusov. Pár aj do Ruska a T138 - 148 zase do Číny.
Osobitnou kapitolou bola Afrika, konkrétne Angola, tam sme dodali valníky T- 813. Chodili sme im tam robiť servis. V hlavnom meste Luanda mali aj raketomety na podvozkoch T 813 (tie neboli od nás) a vo vnútrozemí v mestečku Menonque (odtiaľ mám nick) v provincii Cuando-Cubango boli naše valníky. Za dva roky ich černosi neskutočne zničili. Museli sme meniť motory, prevodovky, prídavné prevodovky , nápravy, celé kabíny, no proste hrôza. Oni tam s nimi chodili na plno. Po oprave som bral voz na skúšobku asi 50km aj s černochom, ktorý zdanlivo spal na zadnej lavici, ale len do chvíle kým som kvôli otočeniu necúvol z cesty dole. V tom momente vyletel a vravel že skoro všade sú mimo cesty míny. Takže zážitky s tatrami 813 sú habadej a niekedy keď si to človek spätne preberie, sme mali možno trochu aj na mále. Napr. keď nás prepravovali do vnútrozemia s nákladným iljušinom, do ktorého sme si dali tatru 813 8x8 + landrover a množstvo súčiastok. Len to lietadlo vyzeralo ako z kovošrotu, z kolies trčali drôty a cez nájazdovú plošinu po uzavretí by aj mačka ušla, pretože nedoliehala a keď sme leteli, bolo vidno zem. Jedine čo nás upokojilo, že piloti boli rusi a tí povedali: vsjo charošo a šli sme. Ale už som sa rozpísal, už dosť.
Citroen C5 2.0hdi, 120kw, C5 tourer 2,0hdi ,133kw
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
To je primárne nosič náradia a hlavne ľahké auto s portalami a obrovskými kolesá. Co sa váhy týka, tak odvezie prd. V3S je unikát lebo celková hmotnosť je len 10t (pohotovostná polovica) a na tú váhu má 3 hnane nápravy. Pomer vaha:trakcia je bezkonkurenčná. TATRA má podľa modelu zaťaženie len na prednú nápravu viac ako vyťažený Unimog a takmer to co naožená V3S. Takže porovnávať priechodnosť týchto áut je úplne mimo. Tatra je vo svojej triede unikátna a je veľmi málo situácií, kedy konkurencia prejde viac. Je to dané konštrukciou, ktorá umožní prejsť viac aj keď je diferak o cca 3-4cm nižšie. A hlavne nerovnosti prejde ďaleko rýchlejšie. Ďaleko rýchlejšie. Niekoľko priamych porovnaní som na tatrovacjom polygone absolvoval a je to rozdiel v galaxiach.oco13 napísal:Chlapci skúsili ste už Unimog?? nie na drevo , len na prejazd.
Naposledy upravil/-a Acon v 15.01.2019 18:26, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
Pár odkazov, ktoré povedia všetko. Je nepodstatné aká značka je v porovnaní. Ide o porovnanie koncepcie TATRA vs zbytok sveta. A pri viac na právach je rozdiel ďaleko dramatickejsi. Toto je celkom milosrdna https://youtu.be/vtGI1jGpk0w
A ešte jedno
https://youtu.be/Fz5FStGrNGE
A ešte jedno
https://youtu.be/Fz5FStGrNGE
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní