Tatra 815 - pohon naprav
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 129
- Dátum registrácie: 04.10.2010 18:15 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 416
- Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04 Zdieľať na Facebook
Jazdim do lesa na tejto tatre.Zatial som vcelku spokojny nakolko predtym som jazdil s tahacom s navesom kde bola len jedna naprava tazna.Tam stacila mokra trava a uz sa to nepohlo z miesta.Kedysi davno som tiez jazdil na liazke ale tiez len s jednou taznou napravou.Ale preslo to lepsie kedze to bola suprava s privesom a nie s navesom a hydraulicka ruka bola namontovana vzadu tak hned aj zatazilo taznu napravu.Oproti tymto autam je tatra amerika.Za ten necely rok co ju mam som vychytal vsetky muchy co mala tak je aj spolahliva.Chvalabohu to bol kus ktory mal velmi malo najazdene a teren velmi ani nevidela cize nebola dotrhana.Tiez ma troska hneva len ten slaby 10V motor.Skoda ze nato nedavali turbo.Este ma hnevalo ze neide auto hladko a ze skace predok aj ked som kupil nove pneumatiky.Z vyroby tam idu 12.00 r20ky pneumatiky s dusou.Patral som po forumoch a vsade pisali ze treba dat dopredu poriadne bezdusaky 315/80 r22,5.Teraz som kupil a nahodil.Este som nebol vyskusat ale verim ze to bude omnoho lepsie.
-
- Príspevky: 218
- Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
- Bydlisko: okres VK Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 129
- Dátum registrácie: 04.10.2010 18:15 Zdieľať na Facebook
Aby si odbornici v TATRA Koprivnice neporadili a nevymyseli nieco aby sa nekazila poloos?tak jednoducho nedali uzavierku na predny nahon?to je ostuda...jednoducho to tam chyba ako slak.R12 som mal na domiesavaci je to o nieco vyssie takze je to dobre ak chodis do lesa.Urcite minimalne raz za rok oddekluj motor a vyfukaj valce ,rebra aby to chladilo a v lete vyhod podlozku z ventilu co reguluje ventilator chladenia aby isiel naplno.
-
- Príspevky: 416
- Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04 Zdieľať na Facebook
Ja som velky pedant na auta.Prave preto riesim kazdu prkotinu lebo mam rad ak vsetko funguje tak ako ma a nemusim sa bat aby ma auto nechalo niekde na ceste.Ja som sa vyucal 2roky v tatra servise u motorarov tak motor vcelku dobre poznam.Za tie 2roky som tam asi ani nevidel tak cisty motor aky ho udrzujem ja.Viem ze to je zaklad u vzduchom chladeneho motora.Pokial nieje ziadny unik oleja tak sa motor nezanesie.Skor na konci jesene potrebujem oddeklovat motor a vycistit lebo pri jazde v lese ked stromy zhadzuju listie tak motor dovnutra natiahne to listie.Motor sa mi chladi aj v lete idealne cca 100-120stupnov.V tahavom kopci aj s privesom sa mi vysplha na 140stupnov.Do neakych 180-190stupnov je to v pohode.Ventilator by sa mal zopnut okolo 160-180stupnov.Ventilator ani nemusi uplne zopnut.Za ten rok co ju mam som este ani nepocul ze by bol zopnuty ani raz.Zbytocne nechcem zopnut vybratim podlozky lebo co kazdy hovori tak ventilator by est viac ubral motoru z vykonu.
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
Predná uzávierka bola vždy za príplatok. To, že ju autá nemajú, neznamená, že ju tam nedávali. A stále sa predná uzávierka za príplatok dáva. Aj do Phoenixov. Poloos sa nezlomí. Zlomí ju i...t za volantom.Milan815 napísal:Aby si odbornici v TATRA Koprivnice neporadili a nevymyseli nieco aby sa nekazila poloos?tak jednoducho nedali uzavierku na predny nahon?to je ostuda...jednoducho to tam chyba ako slak..
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
K zadaniu temy:
1. hnané sú obe zadné
2. Ak niektoré zadné preklzuje, zapínaju sa najprv zadne uzávierky = hnané sú všetky 4 kolesá zadných naprav
3. Ak to nestačí, zapína sa predok. Ale pozor!!! len na nevyhnutnú dobu kým sa auto nevyhrabe. Tatra nemá medzinapravy diferenciál a tak je predná a zadná náprava spojená "natvrdo".
4. Ak nestačí, zapína sa uzávierka predného diferaku ak je vo výbave (zriedkavo a zriedkavo ho treba)
5. Ak nestačí volá sa buldozér
1. hnané sú obe zadné
2. Ak niektoré zadné preklzuje, zapínaju sa najprv zadne uzávierky = hnané sú všetky 4 kolesá zadných naprav
3. Ak to nestačí, zapína sa predok. Ale pozor!!! len na nevyhnutnú dobu kým sa auto nevyhrabe. Tatra nemá medzinapravy diferenciál a tak je predná a zadná náprava spojená "natvrdo".
4. Ak nestačí, zapína sa uzávierka predného diferaku ak je vo výbave (zriedkavo a zriedkavo ho treba)
5. Ak nestačí volá sa buldozér
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
s vyťahanymi pruzinami určite. Predok sa vždy dal zdvihnúť nastavením torziek. No ak boli vytahane ani pan boh už nepomohol. Inak bola a je priechodnosť v porovnaní s tuhymi napravami iná galaxia. Všetko dobré na svete je dobré do chvíle kým to je v požadovanej kondícii.Milan815 napísal:... po nalozeni diferaky o 10cm k zemi slaba prechodnost..Mna osobne tatra sklamala..
-
- Príspevky: 416
- Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04 Zdieľať na Facebook
No moja tatra predtym ako som ju kupil asi nikdy nebola nalozena na maximalne dovolene zatazenie.Vyuzivala sa len malokedy a aj to nie na tazky naklad.Este aj teraz ze ma svoje roky ak ju zatazim na max dovolenu hmotnost ani tak sa uplne nevyrovnaju polonapravy.Niektore boli na 11tkach gumach.Moja kedze je na 12tkach tak ja sa nestazujem na svetlu vysku.Ak by bol problem tak skor prives by som tahal po zemi.Je to tandem na mensich kolesach.
-
- Príspevky: 17840
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 416
- Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 218
- Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
- Bydlisko: okres VK Zdieľať na Facebook
Acon, súhlasím s príspevkami, akurát 2. a 3. bode si dovolím oponovať. Podotýkam jedná sa o sa o klasické (socialistické) tatry 815, s phoenixami som už nepracoval. Tam sa udáva, že prioritne sa zapína pohon prednej nápravy na nespevnenom povrchu - na čo navádza aj vypínač, ktorý ostáva zapnutý a následne ak to nestačí sa zapínajú uzávery zadných diferenciálov na nevyhnutne krátky čas - preto je tam vypínač čo musí vodič neustále držať zatlačený.
Keďže nemám v hlave katalóg a pár rokov už s tým nepracujem, vyhľadal som si to v literatúre na t-815, ktorú mám a dokonca na vojenské verzie dosť podrobnú. Budem z nej citovať a tým zároveň dám odpoveď na pajtyiho otázku ohľadne vypínačov.
Pre T-815 civil. verzia. Citácia: Pri prekonávaní obtiažnych úsekov zapnite najskôr pohon predných kolies, ak nemôžete prejsť až potom závery zadných diferenciálov. Závery zapínať len na klzkom povrchu. Zapínanie záverov je možné zapínať aj počas jazdy na priamom úseku. Pri prejazde zátačkou s pevným povrchom je nutné ich vypnúť. Dôležité je ich vypínať dostatočne včas, lebo sa v zatáčke zašprajcujú a nejde ich vypnúť. Nesmú sa zapínať, pokiaľ dochádza k pretáčaniu niektorého kolesa, ak je to nevyhnutné zatlačíme pedál spojky. Pri zapnutí spínača PREDNÉHO POHONU sa zároveň zapína aj uzávierka MEDZINÁPRAVOVÉHO DIFERENCIÁLU. Pri zatlačení tlačítka uzávierok sa zapínajú uzávierky NÁPRAVOVÝCH DIFERENCIÁLOV.
Pri práci v lesníctve používame P- V3S M2, pretože do tak náročných terénov sa tatry nedostanú. Tam som zapínanie pohonov prerobil na elektropneumatický systém a páky a tiahla sa z nich vyhádzali. Pri vjazde do lesa sa hneď zapína pred. pohon, aby sa na skalách v kopci obmedzil preklz zadných kolies a následné prerezanie pneu. Uzávery za zapínajú až keď už "prihára", pretože dosť ovplyvňujú manévrovateľnosť voza.
Keďže nemám v hlave katalóg a pár rokov už s tým nepracujem, vyhľadal som si to v literatúre na t-815, ktorú mám a dokonca na vojenské verzie dosť podrobnú. Budem z nej citovať a tým zároveň dám odpoveď na pajtyiho otázku ohľadne vypínačov.
Pre T-815 civil. verzia. Citácia: Pri prekonávaní obtiažnych úsekov zapnite najskôr pohon predných kolies, ak nemôžete prejsť až potom závery zadných diferenciálov. Závery zapínať len na klzkom povrchu. Zapínanie záverov je možné zapínať aj počas jazdy na priamom úseku. Pri prejazde zátačkou s pevným povrchom je nutné ich vypnúť. Dôležité je ich vypínať dostatočne včas, lebo sa v zatáčke zašprajcujú a nejde ich vypnúť. Nesmú sa zapínať, pokiaľ dochádza k pretáčaniu niektorého kolesa, ak je to nevyhnutné zatlačíme pedál spojky. Pri zapnutí spínača PREDNÉHO POHONU sa zároveň zapína aj uzávierka MEDZINÁPRAVOVÉHO DIFERENCIÁLU. Pri zatlačení tlačítka uzávierok sa zapínajú uzávierky NÁPRAVOVÝCH DIFERENCIÁLOV.
Pri práci v lesníctve používame P- V3S M2, pretože do tak náročných terénov sa tatry nedostanú. Tam som zapínanie pohonov prerobil na elektropneumatický systém a páky a tiahla sa z nich vyhádzali. Pri vjazde do lesa sa hneď zapína pred. pohon, aby sa na skalách v kopci obmedzil preklz zadných kolies a následné prerezanie pneu. Uzávery za zapínajú až keď už "prihára", pretože dosť ovplyvňujú manévrovateľnosť voza.
Citroen C5 2.0hdi, 120kw, C5 tourer 2,0hdi ,133kw
-
- Príspevky: 416
- Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 30
- Dátum registrácie: 17.06.2011 16:00 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3064
- Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných