Tatra 815 - hlucna prevodovka

Všetko čo súvisí s kamiónmi, ťahačmi a s prepravou

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

pajtyi
Príspevky: 414
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Tatra 815 - hlucna prevodovka

Príspevok od používateľa pajtyi »

Pekny den.Neviem ci sa tu najde tatrovak ale skusim.Mam problem ze na nedavno kupenej 815tke mi strasne huci prevodovka.Oleja je tam dost hned po kupe som vo vsetkych prevodoch vymenil a daval som tam predpisany PP80.Ten hluk robia loziska alebo opotrebene ozubenie? Existuje husty prevodovy olej PP44 a rozmyslam ze by som skusil namiesat s PP80 povedzme v pomere 1:1.Samozrejme nie celu napln lebo by isto nesli preradovat rychlosti.Skusal niekto pouzit ten olej koli znizeniu hlucnosti?
patko1
Príspevky: 5737
Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patko1 »

kedze pises ze to huci strasne tak si myslim ze olejom to uz velmi neovplyvnis ci uz su to loziska alebo cokolvek ine
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

Na taketo ucely sa davali do prevodoviek do oleja jemne drevene piliny. Ale nie zo spirglovky (lebo tie obsahuju aj kamienky zo smirgla) ale iba z cirkularok.
pajtyi
Príspevky: 414
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pajtyi »

Hej o pilinach som pocul a zevraj konkretne dubove su najlepsie ale ze to zvykli davat tesne pred predajom auta aby sa dokazalo ze auto je tiche.A to skor do diferakov.Este viem otom ze prevodovy olej sa zvykol miesat s vazelinou A00 ale problem je ze kedysi sa vazelina vyrabala na ropnej baze a dnesne sa vyrabaju zevraj na baze mydiel.Preto uvazujem nad tym hustym prevodovym olejom PP44.Asi to risknem a uvidim co to urobi.Ak to bude horsie radit tak polovicu odpustim a dolejem PP80.
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

Piliny sa nedavali iba pred predajom. Takejto starej prevodove neublizia. Tie piliny sa tam rozomelu na jednotlive vlakienka celulozy, kazdy zubok na koliesku a gulicka v lozisku tam bude potom ako v perinke... :-)
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Ale notak piliny alebo hustý olej .....ja som skúšal do žigula onehdá dávno pred štvrťstoročím a nič nepomohlo. Len výmena ložiska v diferáku. A stými vazelínami to je nejaký hokej a nepochopenie technológie, na ropnej báze sú aj dnes....Skúšal som aj prevoďák PP80 s vazelínou A00 miešať bolo to hustejšie ale na hluk to vplyv tajk isto moc nemalo respektíve nie tak aby to malo zvuk ako malo mať alebo aby to nebolo poznať že je dačo zle. Akurát v zime sa to potom moc gúľať nechcelo. To bol celý výsledok....možno ale že som mal zlý piatkový alebo pondelkový kus akurát ja .
pajtyi
Príspevky: 414
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pajtyi »

No nic ja risknem ten hustejsi olej.40eur ma za tych 10litrov co potrebujem nezabije.Ak vas to zaujima napisem sem potom ci to pomohlo alebo co spozorujem.Ja by som to aj dal niekomu pozriet len uz sa tazko hlada na to odbornik.
christiane
Príspevky: 1647
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

pajtyi napísal:Hej o pilinach som pocul a zevraj konkretne dubove su najlepsie
Presne tak a este ked su vyudene na orechovom dreve potom je to prave orechove lol
Ak su loziska vylagrovane,mozete do prevodovky aj nasrat,aj tak bude hucat.
pajtyi
Príspevky: 414
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pajtyi »

Inteligent na N-tu :3020:
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

ale pravdu ma aj tak ;-)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
menonque
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
Bydlisko: okres VK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa menonque »

S tatrovkami som robil veľa rokov, no bol som "na motoroch", ale vedľa sa robili prevodovky a podvozky a pár prevodoviek som tiež robil. Piliny sypať do prevodovky T 815, ktorá má vlastné olejové čerpadlo, kanáliky a trubky na rozvod oleja nie je dobrý nápad. V prvom rade presne identifikovať miesto, kde hluk vzniká. Môže to byť prevodovka, zostupný prevod, prípane vojenské typy s prídavnou prevodovkou, ale aj rozvodovka v niektorej náprave. Veľa napovie, kontrola olejových náplní odpustením a v chybnej časti bývajú mnohokrát oceľové piliny, ba niekedy aj "mladé".
Citroen C5 2.0hdi, 120kw, C5 tourer 2,0hdi ,133kw
pajtyi
Príspevky: 414
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pajtyi »

Bajo777 moze mat pravdu ale da sa to aj inak napisat.Ak sa ozaj vyzna zato netreba druheho ponizovat.Ak aj vobec uz videl tatrovacku prevodovku.

Menonque dakujem za tvoju reakciu.Hej viem ze to ma cerpadlo preto som aj pisal ze ak uz piliny tak skor do rozvodoviek a nie do prevodovky.Je dost tazke identifikovat presne odkial ide ten zvuk nakolko je to moja prva tatra a mam nanej odjazdene dokopy len okolo 800km.Menil som naplne a podla znecistenia a kovovych pilin to vyzera na prevodovku.No zas nemozem povedat ze ich bolo neak vela.Este podla toho to tipujem na prevodovku lebo pri preradeni polovicnej rychlosti na pake na velku na ktoromkolvek prevodovom stupni ten hluk zosilnie.
Ozaj v ktorom meste si robil v tom servise? Nebolo to v zamkoch.Ja som sa vyucal v Zamkoch v sonez onalt ale cele 2roky co som tam bol som bol tiez len na motoroch.
pajtyi
Príspevky: 414
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pajtyi »

Lubos ano chcem si to auto nechat par rokov.Celkovo auto je vo velmi dobrom stave pochadza od elektrarni kde sa stym sem tam odviezol kotuc kablov.Ja by som to aj dal do servisu len neviem kde tu na okoli Zamkov sa niekto rozumie do tej prevodovky.Bol tu velky tatra servis len uz to zrusili.Moj plan B je ze ak sa nikto nenajde a zhorsovalo by sa to tak prevodovku odmontujem a zoberem do ciech.Nasiel som inzerat ze tam repasuju vymennym sposobom za 1000evri.
pajtyi
Príspevky: 414
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pajtyi »

Lubos nepoznam ho.Ak mas nanho kontakt prosim posli mi do SS dakujem.
christiane
Príspevky: 1647
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

pajtyi napísal: moze mat pravdu ale da sa to aj inak napisat.Ak sa ozaj vyzna zato netreba druheho ponizovat.Ak aj vobec uz videl tatrovacku prevodovku.
K tym pilinam.Vies ze Tatra 815 ma vlastne olejove cerpadlo v prevodovke a aj filter oleja v prevodovke?Vies co by tam tie piliny narobili?A este som nezazil,nevidel aby hustejsi olej opravil vylagrovane loziska.A preco sa vylagruju?Pretoze prevodovka je komplet mazana tym olejovym cerpadlom do ktoreho niekto nasype piliny alebo je uz aj olejove cerpadlo vylagrovane.Maze ti?Aky tlak dava?

Návrat na "TRUCKy, Ťahače - všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných