Tatra 148 alebo 815

Všetko čo súvisí s kamiónmi, ťahačmi a s prepravou

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mipe211
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 02.08.2008 23:04
Zdieľať na Facebook

Tatra 148 alebo 815

Príspevok od používateľa mipe211 »

rozmyslam nad kupou tatry 815 cas 11, ale zaujala ma ja starsia T 148 lebo je cenovo o polovicu lacnejsia. Co by ste mi doporucili?? dakujem za rady...
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

no tie stroje uz nepozna nikto.kazdy z tych typov ma za sebou uz par sezon vydojenych na max.ak to chces lebo nevies co z prachmi tak skus :2f93:
Hyundai1
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 27.04.2007 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hyundai1 »

ja by som bral 148 - lacnejšia , lacnejšie diely ......... a stale jazdi ak je aspoň v ako takom stave bez problémov .

Poznam človeka čo ma 11 tatier 148 s3 a to mal aj scanie a 815 no vratil sa k 148 - mičkam
garde
Príspevky: 927
Dátum registrácie: 19.10.2009 16:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa garde »

....chlapík tuto z nášho okolia sa práve zbavil 815 kvôli náročnejšej údržbe a servisu, podľa neho to bola neohrabaná opacha....vymenil to za trojnápravový Liaz turbo a pochvaľuje si to, a keď má furmanku do 8 kubíkov tak berie dvojnápravovú Liazku....tie Liazky sú podľa neho o kus vrtkejšie, jednoduchšie, viac k tomu neviem povedať....
martinzupa
Príspevky: 46
Dátum registrácie: 10.09.2007 11:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martinzupa »

Ja mam uz 5 rokov tatru 148 a je to takpovediac clen rodiny :) . Suciastky su vraj o dost lacnejsie ako na 815, zerie vraj o 10 litrov menej a kabina je nizko-nemusis sa trepat hore dole po schodikoch. Je to stary vrak ale ked ti nezalezi na image-i tak chod do T148, ked potrebujes chodit do kopcov a "reprezentovat" tak T815. Nikdy som nesedel v T815 ale vraj nie je taka dobra v terene ako T148. Pocul som ze sa im dviha v extreme predok to je pre moju neznamy pojem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Jedine T148, aj keď nepoznám na aký účel sa kupuje.Preto 148,lebo takýto stroj treba aj udržovať a mať zdroj náhradných dielov.T 138 aj 148 bola v civilnom sektore silno zastúpená,dielov je dodnes kvantum,stroj nepomerne menej náročný na diely.To boli stroje neskutočne vyťažované a často jazdili na nich úplne vypatlaný idioti najhrubšieho zrna,ale znesú velmi vela.Na tom som sa v 67 učil ,Tatra 111-138,V3S,S5TCsepel,Škoda R - RTO,Garant, T111 bolo prvé auto v živote ktoré som tajne riadil
julo600
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 19.05.2009 20:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa julo600 »

seven549 napísal:no tie stroje uz nepozna nikto. :2f93:
piste za seba. Vid nazory nizsie.
Tiez odporucam 148
miso250
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 15.02.2012 09:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miso250 »

ze tieto stroje nepozna nikto :4090: :4090: je vidiet ze vies o com hovoris :40bd: :40bd: Zalezi na co to auto potrebujes....na stavbe/stavbou rozumieme vozbu na max 2km,ale kludne aj 300m/ sa ti viac odvdaci 148 je overene ze za rovnaky cas cca 10 hodin prace spapa o 10-11 l menej nez 815.v terene je 815 kralovna...my drzime 2 kusi domiesavacov lebo sa casto stava ze ludia si priamo pytaju tatry.....smer terchova zazriva a pod....nejeden krat sa stalo ze ma na scanii p380 vytahovala prave tatricka s bahna......nadarmo sa nehovori ze tatra nezna bratra :3906:
funmaster
Príspevky: 108
Dátum registrácie: 14.12.2010 14:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa funmaster »

seven549 napísal:...ak to chces lebo nevies co z prachmi tak skus :2f93:
seven seven ak by nevedel čo s peniazmi, tak si kúpi 10 ročný zahraničný voz so sacou nádstavbou kde ceny začínajú od 40 000 euro a ceny dielov a servisu nie sú také ludové. Taká T 148 sa dá kúpiť za 5000 a keby aj hneď dal 2000 do opravy, stále je to ok a bude dlho slúžiť. A ešte treba dodať že tatra s CAS nádstvabou bude vždy v lepšom stave, ako napr. sklápače, ktoré dostávajú väčšinou riadne zabrať.

Ja by som sa tej 148 vôbec nebál, diely za par eur, spotreba oproti 10 valcovej 815 o niečo menšia, ak to má behať len niekde po okreskách tak nie je čo riešiť...
Matulkoo
Príspevky: 201
Dátum registrácie: 27.02.2012 12:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Matulkoo »

seven mam pocit ze musi prispiet aj ked nevie o problematike nic...asi taha statistiku ...

prispevok vyssie jasne vystihuje podstatu zahranicnych "pvc" smejdov typu kerax a pod., u nas ked stavali premostenia a pod. jedna nemenovana firma vyuzivala hodne T 148, kym nove masiny jazdili po rovinke pod nasypmi, tatry jazdili po kopcoch... neraz som videl ako tahala T 148 novu masinu do dielni...

Inak poznate to stare...tatrovaci vecer kludne spia, kym ostatny zvaraju po veceroch ramy ... :300f:

Ale k teme...skor by som sa priklonil k 148, usetrene peniaze z rozdielu obstaravacich cien by som vrazil do generalky...
kiklop263
Príspevky: 671
Dátum registrácie: 26.04.2008 19:45
Bydlisko: BA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kiklop263 »

jedna T-815 CAS 11 / 12valec/ stojí u hasičov v BA na odpredaj.

boli aj záujemci ale chceli 8 valec.

nutná výmena kabíny - ľahla na bok
motoricky tiež bola OK
sacie čerpadlo skoro nové
kiklop263
Príspevky: 671
Dátum registrácie: 26.04.2008 19:45
Bydlisko: BA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kiklop263 »

jedny z mála strojov,ktorých sa nezbavujú.

http://www.youtube.com/user/jazdime#p/u/7/NN2n2HtGzC0

.
lusky
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 07.11.2005 14:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lusky »

Väčšinou forum len čitam, ale neda mi neprispiet.
Vlastnime T-815 v poradi uz druhu-dvojmontaz, nie balony. Tatra je vyuzivana ako lesny special - zvoz drevnej gulatiny. Narocny teren, narocne podmienky, vzdy vytazena.
T-148 sme vlastnili kratko, priblizne rok - kupovanu ako vyradenu od vojska, cize max zachovala.
T-148 nebola zla, ale oproti 815 nizsia nosnost, ovela vacsia hlucnost v kabine, a nizsi vykon. Spotreba pri plnej zatazi cca 45 - 50L.
Jednoducho v terene v akom je momentalne stroj vyuzivany, sa 815 osvedcila viac. Aj ako firma sme objednavany do terenu kde novsie stroje jednoducho neprejdu.
Priklanam sa na stranu T-815, z vlasnych skusenosti.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Určite máš z tohoto pohľadu pravdu.Je na spôsobe využívania čo bude vhodnejšie.Ak extra ťažké podmienky terénu tak 815-ka,ak relatívne dobré podminky na nákup a údržbu tak 148,je aj relatívne jednoduchšia.Postupnosť bratov v boji postupom generácií stroje síce ľahšie ovládali ale pribúdalo technických finesov.T 111 plne a výlučne mechanicky ovládaná iba pákami,ešte aj spojka bez posilovania,sem tam niečo zlomené,listové perá,kormidlo o priemera bicyklového kolesa.T 138-148 doplnená o istý komfort,torzné tyče vpredu,posilovače,redukcie,uzáverky už elektrika-vzduch,nezávislé kúrenie a pod. 815-ka vyžší level,zase pribudlo vecí v prospech vodiča ale aj zvyšujúcich kazovoať,náročnosť opráv atd. Kto niečo podobné chce roky udržovať,vie že sem tam ide motor von.Tatra 138-148,jeden majster dvaja učni cca 2 hod.Už iba mať portálový žeriav. Zadné dvojčatá (nápravy) sú von za 4-6 hod.To boli časy.
kiklop263
Príspevky: 671
Dátum registrácie: 26.04.2008 19:45
Bydlisko: BA
Zdieľať na Facebook

Re: Tatra 148 alebo 815

Príspevok od používateľa kiklop263 »

mipe211 napísal: tatry cas 11, ...
CAS 11 osobne by som bral T-815.

Návrat na "TRUCKy, Ťahače - všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných