Suzuki Vitara (S-Cross) 1,0 - má zmysel tento motor
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 1458
- Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
- Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty Zdieľať na Facebook
Ach, Slováci zadubení, neskromní, zakomplexovaní, plní predsudkov a extra konzervatívni:
keď tragač - tak v drvivej väčšine Embéčka/Wolcwágen/Avdyi
keď agregát - tak od 4 hrncov vyššie
keď výbava - tak (ako inak) tá najvyššia!
Priemerný Slovák má zároveň veľmi krátku pamäť, veľmi rád zabudne na to, čo bolo ešte pred pár rokmi štandard.
Takmer všetci sú "na veliko", od dobroty už nevedia čo by si ešte vymysleli, pričom v peňaženkách majú paradoxne poväčšine trvalý prievan.
Čo takto dať si "riť naopak"???? To ešte nemá nik!
Jednoducho tým chcem iba vyjadriť neutíchajúci údiv nad ľuďmi, ktorí majú v súčasnosti vyššie spomenuté názory a spôsob životného štýlu.
Tí istí ľuďia však iba zopár rokov dozadu kupovali napr. také Daewoo Tico s 0.8L trojvalcom a vytešovali sa ako blchy v kožuchu "aké je to autíčko živé", "málo žerie" a najmä, že stojí iba 179.990,- SKK.
Čo na tom, že to malo pliešky tenké ako staniol, výbavu zahŕňajúcu iba volant a koĽesá a že päty riadiča so spolujazdcom tvorili zároveň začiatok deformačnej zony
Veselo sa na tom prdítku roky vozili celé rodiny na výletíky a krochkali si, že je v ňom "plno placu", lebo predtým sa museli v 2-valcovom Maluchovi (Fiat 126p) tisnúť ako sardinky a nepočuli si v ňom nad 40km/h ani myšlienku v hlave...
No, ano....dnešná doba pokročila. Máme tu EURONcap 5*, EURO6 a deriváty tragačov od XY značiek v nevídanom rozsahu. Ĺudia však prekŕmení jak mangalice pred porážkou. Odrazu problém sa rozhodnúť medzi tým, tamtým alebo oným.
Problém, ktorý ešte pred pár rokmi takmer nikto nepoznal.
Skromnosť, sebareflexia a najmä zásada primeranosti (zakrývať sa iba takou perinou na akú mám) odrazu neznámy pojem.
Páni a dámy:
verte, že aj trojvalec si vie svoju prácu odviesť viac ako dobre, hoci má aj svoje nevýhody. Predsudky a veľkohubé reči o tom, že "toto mi na dvor nesmie" sú preto trápne a na smiech.
O schopnostiach 3-hrncov sa po desaťročiach presvedčovali vaši dedovia či otcovia v autách zn. Wartburg (1.0), Daewoo/Chevrolet (0.8), Suzuki (1.0), Daihatsu (1.0), Alfa Romeo (1.8), VW/Embéčka (1.2,1.2TDI,1.4TDI), z najnovších predovšetkým kráľuje Ford 1.0 Ecoboost.
Do toho si treba uvedomiť kontext prázdnych ciest a značne skromné výkony vtedajších agregátov.
Dnes je situácia opačná - plné cesty a silné agregáty (3-valcové nevynímajúc).
To znamená, že paradoxne má dnes 3-valec väčšie opodstatnenie ako kedysi. Obzvášť pre zadávateľa témy, ktorý úplne jasne formuloval povahu jeho bežnej vozby.
Preto sa skromne nazdávam, že pre jeho potreby bude 1.0L trojvalec viac ako dostatočný. Tento názor ešte podčiarkuje cenový rozdiel 4.000€ oproti mocnejšiemu 4-valcu, ktorý prakticky žiadne primárne benefity občanovi neprinesie.
Teda ak si odmyslíme extra konzervatívny Slovenský národ plný zadubených, neskromných, zakomplexovaných ľudí s predsudkami. Takému sa o pár rokov bude veľmi ťažko podobné vozítko predávať...
keď tragač - tak v drvivej väčšine Embéčka/Wolcwágen/Avdyi
keď agregát - tak od 4 hrncov vyššie
keď výbava - tak (ako inak) tá najvyššia!
Priemerný Slovák má zároveň veľmi krátku pamäť, veľmi rád zabudne na to, čo bolo ešte pred pár rokmi štandard.
Takmer všetci sú "na veliko", od dobroty už nevedia čo by si ešte vymysleli, pričom v peňaženkách majú paradoxne poväčšine trvalý prievan.
Čo takto dať si "riť naopak"???? To ešte nemá nik!
Jednoducho tým chcem iba vyjadriť neutíchajúci údiv nad ľuďmi, ktorí majú v súčasnosti vyššie spomenuté názory a spôsob životného štýlu.
Tí istí ľuďia však iba zopár rokov dozadu kupovali napr. také Daewoo Tico s 0.8L trojvalcom a vytešovali sa ako blchy v kožuchu "aké je to autíčko živé", "málo žerie" a najmä, že stojí iba 179.990,- SKK.
Čo na tom, že to malo pliešky tenké ako staniol, výbavu zahŕňajúcu iba volant a koĽesá a že päty riadiča so spolujazdcom tvorili zároveň začiatok deformačnej zony
Veselo sa na tom prdítku roky vozili celé rodiny na výletíky a krochkali si, že je v ňom "plno placu", lebo predtým sa museli v 2-valcovom Maluchovi (Fiat 126p) tisnúť ako sardinky a nepočuli si v ňom nad 40km/h ani myšlienku v hlave...
No, ano....dnešná doba pokročila. Máme tu EURONcap 5*, EURO6 a deriváty tragačov od XY značiek v nevídanom rozsahu. Ĺudia však prekŕmení jak mangalice pred porážkou. Odrazu problém sa rozhodnúť medzi tým, tamtým alebo oným.
Problém, ktorý ešte pred pár rokmi takmer nikto nepoznal.
Skromnosť, sebareflexia a najmä zásada primeranosti (zakrývať sa iba takou perinou na akú mám) odrazu neznámy pojem.
Páni a dámy:
verte, že aj trojvalec si vie svoju prácu odviesť viac ako dobre, hoci má aj svoje nevýhody. Predsudky a veľkohubé reči o tom, že "toto mi na dvor nesmie" sú preto trápne a na smiech.
O schopnostiach 3-hrncov sa po desaťročiach presvedčovali vaši dedovia či otcovia v autách zn. Wartburg (1.0), Daewoo/Chevrolet (0.8), Suzuki (1.0), Daihatsu (1.0), Alfa Romeo (1.8), VW/Embéčka (1.2,1.2TDI,1.4TDI), z najnovších predovšetkým kráľuje Ford 1.0 Ecoboost.
Do toho si treba uvedomiť kontext prázdnych ciest a značne skromné výkony vtedajších agregátov.
Dnes je situácia opačná - plné cesty a silné agregáty (3-valcové nevynímajúc).
To znamená, že paradoxne má dnes 3-valec väčšie opodstatnenie ako kedysi. Obzvášť pre zadávateľa témy, ktorý úplne jasne formuloval povahu jeho bežnej vozby.
Preto sa skromne nazdávam, že pre jeho potreby bude 1.0L trojvalec viac ako dostatočný. Tento názor ešte podčiarkuje cenový rozdiel 4.000€ oproti mocnejšiemu 4-valcu, ktorý prakticky žiadne primárne benefity občanovi neprinesie.
Teda ak si odmyslíme extra konzervatívny Slovenský národ plný zadubených, neskromných, zakomplexovaných ľudí s predsudkami. Takému sa o pár rokov bude veľmi ťažko podobné vozítko predávať...
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Litrový trojvalec mám v SMARTE ale do normálneho auta by som to nechcel ...a duplom nie do niečoho takého ako je spomínané SUZUKI. už len z toho dôvodu že také auto skrátka má iné nasadenie ako to čo mám ja do mesta . Manželka mala Vitaru 1,6ku a teda nič moc to nebolo a aj preto to išlo z domu po cca roku a isto to nebolo s tou 1,6kou až také nadupané Bola to lemra lenivá na dialnici to bolo za trest ak sme tam sedeli traja ludia a nič moc batožina na týždňovú dovolenku . Namiesto tej 1,6ky by som si vedel predstaviť tú turbo 1,4ku, ale isto nie to čo je v názve témy. Môj názor súkromný skromný. PS, Tri valce a 4T sú proti fyzike...áno ide to tak ako ide aj 4T jadnovalec ....ale ako? A porovnávať 2T a 4T je tiež dosť od veci. Predsa len teb 2T píli 2x častejšie. Áno aj ja som mal onehdá embéčku čo mala kolko kw? okolo 30? a jazdilo to ale dnes je iná doba . Iná dynamika na ceste a ja osobne som nerád na čele kolóny nemohúci predbehnúť aj posratý traktor , lebo mi to skrátka neťahá.
Naposledy upravil/-a VLADY v 17.02.2019 14:41, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Napísať na remeň a švacať vás s ním po ušiach aby sa vám všetkým (česť výnimkám) rozsvietilo v tých zadubených paliciachmarkoimportauto napísal:Skromnosť, sebareflexia a najmä zásada primeranosti (zakrývať sa iba takou perinou na akú mám) odrazu neznámy pojem
Marko - klobúk dolu vystihol si to excelentne.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 1458
- Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
- Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty Zdieľať na Facebook
Odpovedal si si sám, aj pekne zdôvodnil pre koho je maloobjemový motor vhodný a pre koho naopak nie. Nikde preto netvrdím, že je to univerzálny záprah pre každého a každý kár. Rovnako to vedia aj v automobilkách, ináč by bol v ponuke u každého auta výhradne čojaviem 3.0L V6 a stačilo by každému. Ovšem na druhej strane porovnávať obstarožnú (byť určite z dlhodobého hľadiska odolnejšiu) 1.6L 16V atmosféru s moderným 1.0L turbom nejde. Predovšetkým kôli krútiacemu momentu a jeho priebehu. Ak by si sa previezol na starej Vitare 1.6 16V a následne na 1.0L turbo, tak by si iste neuveril, že obe vozidlá majú +- rovnaký výkon. Polopate povedané by na teba moderný litríkový trojhrnček subjektívne pôsobil oveľa agilnejším dojmom. Odrazu predbiehať traktor by ani do kopca nebol výraznejší problém, podobne ako svižná diaľničná jazda. Pochopiteľne nie s autom nafulovaným na puknutie ako u Olašských rómov. Tiež nie s účelom majoritného využívania po diaľniciach, kde predsalen malý motorčok pomerne skoro narazí na svoje limity a tiež dlhodobo točiť vyššie obrátky neprospieva ani životnosti, ani spotrebe a ani akustickej pohode v kabíne. V neposlednej miere podobné vozy na takéto jazdenie (výhradne diaľnice) nie sú ani určené podobne ako na trvalé jazdenie v strednom a ťažkom teréne. Sú to skrátka protichodné požiadavky a vozy typu SAV/SUV/Crossover sú preto vždy iba o kompromisoch. Nikdy preto nebudú s daným motorom najúspornejšie, najrýchlejšie, najtichšie a ani najlepšie v teréne.VLADY napísal:Manželka mala Vitaru 1,6ku a teda nič moc to nebolo a aj preto to išlo z domu po cca roku a isto to nebolo s tou 1,6kou až také nadupané Bola to lemra lenivá na dialnici to bolo za trest ak sme tam sedeli traja ludia a nič moc batožina na týždňovú dovolenku.......Áno aj ja som mal onehdá embéčku čo mala kolko kw? okolo 30? a jazdilo to ale dnes je iná doba . Iná dynamika na ceste a ja osobne som nerád na čele kolóny nemohúci predbehnúť aj posratý traktor , lebo mi to skrátka neťahá.
Apropos: akú "inú" dobu máš na mysli?
Kde konkrétne sa jazdí dynamickejšie?
Myslíš na tých trvale preplnených diaľniciach a cestách 1. triedy, na ktorých máš v špičke často problém dosiahnuť priemer 80km/h?????
Trochu ťa poopravím: áno, doba je iná -> omnoho, omnoho nervóznejšia.
Kedysi bolo miesta na cestách prebytok, na diaľnici si to mohol v ľavom pruhu veselo rozgúľať na X kilometrov aj tristovkou ak by bolo na čom. Jediným obmedzením vtedy pri tej rýchlosti bolo, keď sa odrazu v pravom diaľničnom pruhu rozhodla Škoda 105L v rýchlosti 73km/h obiehať Aviu 31L idúcu pred ňou rýchlosťou 72km/h. Ak tento manéver embečkár zahájil tak zo 200-300m pred rýchlo idúcim autom v ľavom pruhu, tak bolo o zábavu postarané. A traktor idúci po okreske? Pri jeho plížení 20km/h bola hračka takéhoto poľnohospodára obehnúť aj na Trabošovi so zatiahnutou ručnou brzdou....
Preto ver, že dnes je to skôr o psychologickom nastavení jedinca ako o reálnej potrebe mať silou-mocou prebytok výkonu, ktorý na jednej strane draho zaplatím a na druhej zriedka využijem.
Neberme pritom ako argument "inej doby" tých cicimbrusov, ktorí si na preplnených cestách potrebujú zväčša na vyfajčených 10-15r. VW alebo AVDIY dokazovať akí sú páni zemegule. Pretože takých obvykle predpisovou rýchlosťou dobehnem v najbližšej obci či semafóre alebo občas aj zbadám vykotených v škarpe.
Iste, nájdu sa aj diaľniční stíhači s potrebou riešiť výkony. Tí sa ale na Vitárách nepreháňajú...
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 16.06.2006 11:09 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1207
- Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1458
- Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
- Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty Zdieľať na Facebook
Tak ma pooprav, nech neumriem neinformovanĂ˝.
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
oco13 napísal:Napísať na remeň a švacať vás s ním po ušiach aby sa vám všetkým (česť výnimkám) rozsvietilo v tých zadubených paliciachmarkoimportauto napísal:Skromnosť, sebareflexia a najmä zásada primeranosti (zakrývať sa iba takou perinou na akú mám) odrazu neznámy pojem
Marko - klobúk dolu vystihol si to excelentne.
Oco ma predbehol,tak sa už iba prídám aj z palcom hore,škoda že sa nedá tri naraz.Tolko osprostených ľudí čo im narástli v riti asi dve diery,to skutočne nemá ani vo svete páru.ja som iba zvedavý,a kríza príde a poriadna,čo s tými plechennými škatulami budete robiť.Oco ich bude preberať zadarmo na tvorbu traktorčeka alebo na kurín pre sliepky.
-
- Príspevky: 943
- Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
- Bydlisko: DK Zdieľať na Facebook
Toto treba vytesať do kameňa.markoimportauto napísal:Ach, Slováci zadubení, neskromní, zakomplexovaní, plní predsudkov a extra konzervatívni:
keď tragač - tak v drvivej väčšine Embéčka/Wolcwágen/Avdyi
keď agregát - tak od 4 hrncov vyššie
keď výbava - tak (ako inak) tá najvyššia!
Priemerný Slovák má zároveň veľmi krátku pamäť, veľmi rád zabudne na to, čo bolo ešte pred pár rokmi štandard.
Takmer všetci sú "na veliko", od dobroty už nevedia čo by si ešte vymysleli, pričom v peňaženkách majú paradoxne poväčšine trvalý prievan.
Čo takto dať si "riť naopak"???? To ešte nemá nik!
Jednoducho tým chcem iba vyjadriť neutíchajúci údiv nad ľuďmi, ktorí majú v súčasnosti vyššie spomenuté názory a spôsob životného štýlu.
Tí istí ľuďia však iba zopár rokov dozadu kupovali napr. také Daewoo Tico s 0.8L trojvalcom a vytešovali sa ako blchy v kožuchu "aké je to autíčko živé", "málo žerie" a najmä, že stojí iba 179.990,- SKK.
Čo na tom, že to malo pliešky tenké ako staniol, výbavu zahŕňajúcu iba volant a koĽesá a že päty riadiča so spolujazdcom tvorili zároveň začiatok deformačnej zony
Veselo sa na tom prdítku roky vozili celé rodiny na výletíky a krochkali si, že je v ňom "plno placu", lebo predtým sa museli v 2-valcovom Maluchovi (Fiat 126p) tisnúť ako sardinky a nepočuli si v ňom nad 40km/h ani myšlienku v hlave...
No, ano....dnešná doba pokročila. Máme tu EURONcap 5*, EURO6 a deriváty tragačov od XY značiek v nevídanom rozsahu. Ĺudia však prekŕmení jak mangalice pred porážkou. Odrazu problém sa rozhodnúť medzi tým, tamtým alebo oným.
Problém, ktorý ešte pred pár rokmi takmer nikto nepoznal.
Skromnosť, sebareflexia a najmä zásada primeranosti (zakrývať sa iba takou perinou na akú mám) odrazu neznámy pojem.
Páni a dámy:
verte, že aj trojvalec si vie svoju prácu odviesť viac ako dobre, hoci má aj svoje nevýhody. Predsudky a veľkohubé reči o tom, že "toto mi na dvor nesmie" sú preto trápne a na smiech.
O schopnostiach 3-hrncov sa po desaťročiach presvedčovali vaši dedovia či otcovia v autách zn. Wartburg (1.0), Daewoo/Chevrolet (0.8), Suzuki (1.0), Daihatsu (1.0), Alfa Romeo (1.8), VW/Embéčka (1.2,1.2TDI,1.4TDI), z najnovších predovšetkým kráľuje Ford 1.0 Ecoboost.
Do toho si treba uvedomiť kontext prázdnych ciest a značne skromné výkony vtedajších agregátov.
Dnes je situácia opačná - plné cesty a silné agregáty (3-valcové nevynímajúc).
To znamená, že paradoxne má dnes 3-valec väčšie opodstatnenie ako kedysi. Obzvášť pre zadávateľa témy, ktorý úplne jasne formuloval povahu jeho bežnej vozby.
Preto sa skromne nazdávam, že pre jeho potreby bude 1.0L trojvalec viac ako dostatočný. Tento názor ešte podčiarkuje cenový rozdiel 4.000€ oproti mocnejšiemu 4-valcu, ktorý prakticky žiadne primárne benefity občanovi neprinesie.
Teda ak si odmyslíme extra konzervatívny Slovenský národ plný zadubených, neskromných, zakomplexovaných ľudí s predsudkami. Takému sa o pár rokov bude veľmi ťažko podobné vozítko predávať...
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
ako fiatista rozhodne nemozem byt zatahovany medzi rozmaznanych motoristov, ale auto ma mat proste 4 valce(aspon), je mi jedno ci nieco ine povie UV KSC alebo donald trumph
priklad 3 valce tdi pd je jedna exemplarna katastrofa, jasne kto kuka len na spotrebu, si z toho cvrkne, ale vo vybave hluch, alebo traktorove sluchatka , uzasny karbonovy ford, fantasticka hatapa, vsetko dokonale stroje, ja tu napisem 30 argumentov preco je 3 valce najlepsia technologia na svete, odvovodnit sa da uplne cokolvek, dpkonca vas presvedcim ze jeden valec je este lepsi ! ale ne, nepredavam to, nekupujem to, je mi z toho na grc, a nebudem sa tym tajit, lebo este raz, prospech v tomto cirkuse bude mat len predavac, ze sa ozval bazarnik sa neni co divit, co sa toci na trhu nemozno hanit, ved co by potom predaval ze
apropo rozdiel 3 vs 4 valce, inac stejna technika ? forma na blok a hlavu vymenne vlozky za par hodin prestavana a jedeme seriu, ako vazne verite 4000e bez jedneho hrnca ? to zas volaky marketingovy saso vas taha za nos, dobre rano
priklad 3 valce tdi pd je jedna exemplarna katastrofa, jasne kto kuka len na spotrebu, si z toho cvrkne, ale vo vybave hluch, alebo traktorove sluchatka , uzasny karbonovy ford, fantasticka hatapa, vsetko dokonale stroje, ja tu napisem 30 argumentov preco je 3 valce najlepsia technologia na svete, odvovodnit sa da uplne cokolvek, dpkonca vas presvedcim ze jeden valec je este lepsi ! ale ne, nepredavam to, nekupujem to, je mi z toho na grc, a nebudem sa tym tajit, lebo este raz, prospech v tomto cirkuse bude mat len predavac, ze sa ozval bazarnik sa neni co divit, co sa toci na trhu nemozno hanit, ved co by potom predaval ze
apropo rozdiel 3 vs 4 valce, inac stejna technika ? forma na blok a hlavu vymenne vlozky za par hodin prestavana a jedeme seriu, ako vazne verite 4000e bez jedneho hrnca ? to zas volaky marketingovy saso vas taha za nos, dobre rano
-
- Príspevky: 1458
- Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
- Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty Zdieľať na Facebook
Bajo, môžem ťa ubezpečiť, že ja žiaden 3-valec nevychvaľujem. Je tu téma, v ktorej sa občan nevie rozhodnúť medzi 2-mi motormi a zhodou okolností má jeden z nich 3 hrnce. Keďže mám nejaké tie drobné skúsenosti, tak som sa k téme vyjadril. Vecne, možno s maličkým pátosom, avšak bez akýchkoľvek chválospevov.
Možno ťa teraz trochu šokujem, ale ja som nad 3-valcom pomyslene zlomil palicu asi tak pred 2-mi rokmi po poslednom márnom pokuse predať auto s takýmto agregátom a mať na ňom aspoň aký-taký zisk.
Ostatné auto s 3-valcom, na ktorom sa mi to podarilo bola niekedy okolo roku 2001 červená Alfa Romeo 33. Aj to sa pravdepodobne stalo preto, lebo zákazníka vtedy asi ani nenapadlo, aby mal v tej dobe diesel s objemom takmer 1.8L pod prednou kapotou iba 3 piesty
Po tomto "bussinese" spred 18-tich rokov som VŽDY na 3-valci prerobil. Niežeby som ich mal odvtedy kvantá, ale z času na čas som neodolal vykúpiť takýto automobil keď bol v solídnom stave a naivne som dúfal, že pri zaujímavej cenovke "pôjde ako teplý hot-dog" Nestalo sa.
Pritom všetky parametre boli v poriadku: autá mali vždy klimatizáciu, vyhľadávanú farbu na trhu aj transparentný pôvod a servisnú históriu.
Jednu Fabiu I 1.4TDI som po roku márneho predaja zo zúfalstva predal hlboko pod cenu istému veľkému autopredajcovi.
Pomyslený kliniec do truhly mojej predstavy zarobiť na R3 zatĺkla cca 2-ročná Fabia III combi 1.4TDI, ktorej som sa opäť zbavoval takmer rok a bol som nakoniec veľmi rád, že sa našiel jeden jediný občan, ktorý ju za takmer darčekovú cenu odo mňa zobral.
Preto za mňa 3-valec nie z bussines dôvodov.
Inak proti podarenému agregátu nemám nič, hoci by bol aj 1-valec.
Apropos 1.4TDI a exemplárna katastrofa: ak môžu státisíce občanov spokojne jazdiť na 1.9TDI, tak prečo by nemohli aj na tom istom mínus 1 valec (zjednodušene povedané)?
Čo sa týka narážky na hluk: asi máš už citlivé uši - učičíkané dlhodobým používaním benzínu. Pretože inak neviem. Môj názor je na tento aspekt taký, že práve 1.4TDI mi viac pri jazde lahodí uchu ako 1.9TDI. Je to aspoň pre mňa netradičný, neopočúvaný zvuk. O traktorových sluchátkach nemôže byť ani reči, to je veľmi prehnané čo iste vieš aj sám.
Podobne otázka karbonizácie maloobjemových 3-valcov je irelevantná, keďže asi nie je na svete takéhoto priamovstrekového motora, ktorý by pri dlhodobej nízkej záťaži nekarbónoval. Nízkej preto, lebo po týchto agregátoch štatisticky najviac siahajú pokojní riadiči, ktorí agregát zriedkakedy vytočia nad obvyklých 2-3 tisíc obrátok. Výnimku tak tvoria snáď iba služobné vozy s večne uponáhľanými obchodnými zástupcami.
A haťapka? Nuž výnimka potvrdzujúca pravidlo a problém asi skôr inde ako pri počte valcov....
Možno ťa teraz trochu šokujem, ale ja som nad 3-valcom pomyslene zlomil palicu asi tak pred 2-mi rokmi po poslednom márnom pokuse predať auto s takýmto agregátom a mať na ňom aspoň aký-taký zisk.
Ostatné auto s 3-valcom, na ktorom sa mi to podarilo bola niekedy okolo roku 2001 červená Alfa Romeo 33. Aj to sa pravdepodobne stalo preto, lebo zákazníka vtedy asi ani nenapadlo, aby mal v tej dobe diesel s objemom takmer 1.8L pod prednou kapotou iba 3 piesty
Po tomto "bussinese" spred 18-tich rokov som VŽDY na 3-valci prerobil. Niežeby som ich mal odvtedy kvantá, ale z času na čas som neodolal vykúpiť takýto automobil keď bol v solídnom stave a naivne som dúfal, že pri zaujímavej cenovke "pôjde ako teplý hot-dog" Nestalo sa.
Pritom všetky parametre boli v poriadku: autá mali vždy klimatizáciu, vyhľadávanú farbu na trhu aj transparentný pôvod a servisnú históriu.
Jednu Fabiu I 1.4TDI som po roku márneho predaja zo zúfalstva predal hlboko pod cenu istému veľkému autopredajcovi.
Pomyslený kliniec do truhly mojej predstavy zarobiť na R3 zatĺkla cca 2-ročná Fabia III combi 1.4TDI, ktorej som sa opäť zbavoval takmer rok a bol som nakoniec veľmi rád, že sa našiel jeden jediný občan, ktorý ju za takmer darčekovú cenu odo mňa zobral.
Preto za mňa 3-valec nie z bussines dôvodov.
Inak proti podarenému agregátu nemám nič, hoci by bol aj 1-valec.
Apropos 1.4TDI a exemplárna katastrofa: ak môžu státisíce občanov spokojne jazdiť na 1.9TDI, tak prečo by nemohli aj na tom istom mínus 1 valec (zjednodušene povedané)?
Čo sa týka narážky na hluk: asi máš už citlivé uši - učičíkané dlhodobým používaním benzínu. Pretože inak neviem. Môj názor je na tento aspekt taký, že práve 1.4TDI mi viac pri jazde lahodí uchu ako 1.9TDI. Je to aspoň pre mňa netradičný, neopočúvaný zvuk. O traktorových sluchátkach nemôže byť ani reči, to je veľmi prehnané čo iste vieš aj sám.
Podobne otázka karbonizácie maloobjemových 3-valcov je irelevantná, keďže asi nie je na svete takéhoto priamovstrekového motora, ktorý by pri dlhodobej nízkej záťaži nekarbónoval. Nízkej preto, lebo po týchto agregátoch štatisticky najviac siahajú pokojní riadiči, ktorí agregát zriedkakedy vytočia nad obvyklých 2-3 tisíc obrátok. Výnimku tak tvoria snáď iba služobné vozy s večne uponáhľanými obchodnými zástupcami.
A haťapka? Nuž výnimka potvrdzujúca pravidlo a problém asi skôr inde ako pri počte valcov....
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Prekvapivo v trocha inej kategorii - sedliacko družstevníckej - trojvalce doslova letia. Japonské Kuboty,Iseki,Yanmare sú s trojvalcami práve výkonovo 20 - 25HP a to je pre malorolníkov idealny stroj. Rovnako zo starších Zetorov UR1 ak by som mal za rovnaký peniaz 3011 alebo 4011 tak berem menší trojvalček.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Stačí si pozrieť možné usporiadanie motora a počet valcov a ich prirodzené vlastnosti z daného riešenia usporiadania.U motora sa z hladiska vyváženia zotrvačných hmôt,čo priamo súvisí z kludným behom motora vyvažujú sily prvého a druhého rádu.najlepšie je na tom (priam ideálne) radový šesťvalec a velmi zle trojvalec.V praxi sa to samozrejme rieši pridávaním osobitných vyvažovacích hriadelí ale v prirodzenom stave to je nekultivovaný motor hlavne ako štvortakt,pretože nevychádzajú doby práce resp vychádzajú blbé uhly činností. Je už iba malou zvláštnostou že v dvoch rovinách delená klukovka zabezpečuje rovnomernejší chod ako v troch,že v troch rovinách lomený šesťvalec je lepší než v piatich !!! rovinách pätvalec. A
Nech je ako chce,dobre vyriešený trojhrnček nemá nič,čoby ho vylučovalo len prísne technicky,viac robí antipatia ľudí a predsudky
Nech je ako chce,dobre vyriešený trojhrnček nemá nič,čoby ho vylučovalo len prísne technicky,viac robí antipatia ľudí a predsudky
-
- Príspevky: 1458
- Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
- Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty Zdieľať na Facebook
Presne tak!
Tema sa moze uzavriet
Tema sa moze uzavriet
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných