Subaru Legacy Combi / Outback

Diskusia ohľadne vozidiel značky Subaru

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

andrey1
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 26.08.2013 12:30
Zdieľať na Facebook

Subaru Legacy Combi / Outback

Príspevok od používateľa andrey1 »

Zdravim, riesim tu kupu vacsieho kombiku, pripadne SUV pre vysokeho vodica. Jednym z kandidatov je Subaru Outback, pripadne Legacy Combi od roku 2008 vyssie.

Idealne benzin, benzin + plyn, diesel az ako posledna volba. Jazdim hlavne primestsky cyklus, obcas dialnica, par krat do roka chata, parkrat lyzovacka, silno zasnezene cesty. Najazd cca 15000 km rocne.

Viem ze tieto auta su u nas zriedkave, preto by ma zaujimali skusenosti majitelov, hlavne co sa tyka spolahlivosti, poruch, jazdnych vlastnosti, servisu a samozrejme pohonu 4x4. Primarny kandidat je Outback, tych Legacy combi je u nas fakt zufalo malo. Tiez uvitam rady ohladom idealnej motorizacie a prevodovky. Najviac sa mi zatial pozdava 2,5 benzin + automat, Lineartronic.

Dakujem.
impax
Príspevky: 570
Dátum registrácie: 28.07.2011 07:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa impax »

2.5 CVT outback sa mi pocitovo zdal lepší ako lineartronic, môj osobný názor, inak veľmi dobré autá s lepšou výdržou, drachší servis, a na nájazd 15000km ročne zbytočné, to auto potrebuje žiť, ale inak doporučujem do rodiny
andrey1
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 26.08.2013 12:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andrey1 »

O co bol lepsi CVT oproti lineartronicu? A co myslis lepsou vydrzou? Ake rocniky si skusal?
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Ja mám skôr dojem že všetky modely od MY09, teda tie posledné hranaté sú v prípade AT s CVT, označované aj ako Lineartronic
impax
Príspevky: 570
Dátum registrácie: 28.07.2011 07:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa impax »

andrey1
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 26.08.2013 12:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andrey1 »

Dakujem za clanok, CVT je tam spomenute skor vseobecne, nikde nic o vyhodach alebo nevyhodach. Skor by som sa rad dozvedel nieco z vasich skusenosti, hlavne ma zaujima servis, dostupnost dielov, spolahlivost a jazdne vlastnosti, ozve sa nejaky majitel?
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

www.subaruclub.cz/‎
www.klubsubaru.sk/‎
http://www.tipcars.com/ - zadaj do "hledaný text" subaru outback alebo aké chceš.... a získaš slušný prehlad...
www.autorecenze.cz

v zásade drahé auto nebude mať najlacnejší servis - to je všeobecný jav a subaru je špecialitka sama o sebe.
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Ak sa zastaviš na SK Subaru clube, tak pár majiteľov tam má také auto, servisných nákladov by som sa bál u diesla, u benzínu nie. Ak si z okolia BA tak člen George36 má Outback 2.5i CVT a myslím že by nemal problém ti vozidlo predviesť, povedať akú má spotrebu, atď. Prešiel naň s dieslového Forestra
mato.soky
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 29.03.2013 14:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mato.soky »

Nie som si istý ktorý motor to bol a ktorý ročník dúfam že ti to upresnia ale myslím že jeden z motorov sa nedobre znáša s LPG dá sa namontovať ale treba tuším častejšie kontrolovať ventilovú vôľu niekde som niečo podobné čítal neviem to presne preto by si sa na to asi mal niekde opýtať ak sa mýlim sorry
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Tie motory sú všetky rovnako ne-vhodné, rozdiel je v tom že staršie boli SOHC, kde sa ventiilová vôla vymedzuje nastavovacou skrutkou, novšie sú DOHC, kde sa vôla vymedzuje podložkami, kde to nie je možné urobiť bez demontáže motora. Ventilové vôle by sa po namontovaní LPG mali kontrolovať každých 30tkm a v prípade potreby upraviť - to nevylučuje že to bude treba urobiť kludne pri 90tkm.
Na CZ fore sa to preberalo a niekto písal, že po 30tkm s tým nebolo treba pohnúť. To ale bude záležať hlavne aj od naladenia LPG

Ak treba zabrúsiť ventily + sedlá , motor ide tak či tak von
andrey1
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 26.08.2013 12:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andrey1 »

Dnes som bol vyskusat Outback 2,5i Lineartronic, konkretne tento kus z Acka:

http://autobazar.eu/sk/cardaaa.php?aaai ... 565&loc=sk

Miesta v nom bolo prekvapivo vela, ani s mojimi 2 metrami nebol problem, ani pre pasazierov vzadu.

Auto malo servisku, servisovane v Mikone. Neuvazujem zatial nad prave tymto kusom, lebo Acko, zaujima ma ale vas nazor na tu cenu, vzhladom na najazdene "garantovane" km, a rocnik 2009. Prvy majitel v serviske bola nejaka leasingovka. Je podla vas ta cena primerana, alebo skor podozriva?

Trochu ma zaskocil cvakavy, akoby elektromotorcekovy zvuk iduci dakde z pod palubovky alebo stredovej konzoli v nahodnych intervaloch, pocut to bolo iba ked sme stali. Myslel som najprv ze to robia fukace klimy, ale aj pri uplnom vypnuti vetrania sa to ozyvalo.
andrey1
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 26.08.2013 12:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andrey1 »

Ok, dany kus z Acka zrejme nikto nepozna, co ma ani neprekvapuje kedze Outbackov u nas jazdi pat a pol :)

Mam zaujem prave o ten rocnik 2008-2009, viete niekto ako je natom ten 2,5 l benzin co sa tyka spolahlivosti? A ako je na tom CVT Lineartronic prevodovka, ako si rozumie s tym motorom a aka je jej zivotnost?

Ivko1, vyjadri sa prosim ak vies, dakujem!
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Motor nemá problém, ak ho chceš na LPG tak to závisí od toho ako to bude naladené.
CVT v aute vždy znamená možný problém, doba ide dalej CVT sú kvalitnejšie, ale "kolko" ešte vydrží ti nepovie nikto, jej oprava je vždy pálka. Čím viac namáhaná tým skôr odíde, ťahanie ťažkých prívesov a podobne. V Subaru je s nou navyše málo skúseností, tak že či sú tiež problémové, alebo nemajú problém natočiť 300tkm ti nikto nepovie. Automaty v starších verziach, kde je klasika AT s hydromeničom, sú doslova blbvzdorné. Často je im pripisovaná nemotornosť, zbytočná strata dynamiky kvôli tomu že má u 2.5i len 4°, v prípade 3.0 H6 to ako tak ujde, kde má 5°

Outbackov jazdí dosť, len tu na fore je majitelov NULA, ak sa spýtaš na Subaru klube tam sa pár ludí nájde aj s kombináciou benzín + CVT, inak väčšinou bude prevládať kombinácia diesel + MT
Inak všeobecne sa za poctivé Subaru považujú tie staršie generácie, u novších bolo nižšiu kvalitu cítiť hlavne s príchodom Forestra od 2008
andrey1
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 26.08.2013 12:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andrey1 »

Diky, urcite skusim ten subaruklub. Inak ten rocnik 2009 povazujes este za ten "podareny" alebo uz ani nie?

Dalsim kandidatom v kategorii velky kombik je Mondeo od roku 2010 vyssie, bud 1.6 alebo 2.0 EcoBoost benzin. Do coho by si skor isiel?
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Tie poctivejšie Subaru sú tie predošlej generácie http://www.carwallpapers.ru/wp/subaru/o ... 68-009.jpg

Ja by som z tých dvoch jednoznačne volil Outback, lebo v mojom prípade je pohon 4x4 nevyhnutnosť, u teba to tak jednoznačné asi nebude ked zvažuješ aj len 2WD auto. Mondeo je tiež výborná voľba, len ja osobne mám radšej primitívnu techniku ako moderný oturbený benzín, zvlášť ak chceš jazdiť na LPG

Návrat na "Subaru fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní