Subaru Forester od roku 2017

Diskusia ohľadne vozidiel značky Subaru

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

300majo
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 12.10.2013 16:50
Zdieľať na Facebook

Subaru Forester od roku 2017

Príspevok od používateľa 300majo »

Zdravim chcel by som sa spitat,ako je to s nahradnymi dielmi na toto auto nemam s tym skusenosti,je to v porovnani s autami Nemeckej vyroby velky rozdiel v cene alebo jeto podobne?Pozeram hlavne benzin 2,0 benzin.Tiež kvalita alebo radšej Toyota rav4?Dik.
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

ake nahradne diely myslis ? vsetky spotrebne brzdy oleje atd mas rovnake ceny ako na ostatne chces relativne nove auto naco sa pytas na nd
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Subaru je špecialitka tak by som si ho vybral keby som ho vyslovene potreboval alebo bol fanúšik. RAV4 je predsa len trošku iná kategoria, nevravim horšia ale iná.
A keď kupuješ skoro nové auto tak diely snáď dlho riešiť nemusíš a karoseriu si poriešiš poistkou.
Sú ľudia ktorí na subaru nedajú dopustiť ja zas poznám človeka ktorý bol šťastný keď ho kúpil a potom šťastný keď ho predal - hlavne kvôli "servisným" zvláštnostiam a nebol to žiaden "chudák". Je to o výbere auta.
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Na tak nové auto sa asi dosť často budeš musieť obrátiť na autorizák.
Pri staršom je to úplne v pohode, ale zase platí že sám sa musíš viac obracať. Lebo stále niektoré diely nie sú bežne v ponuke v našich obchodoch ako trebárs uloženie ramien, výfukový systém...

Čo sa týka spotrebáku ako náboje, tlmiče, brzdy, rozvody tak to úplne bez problému
300majo
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 12.10.2013 16:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 300majo »

Ďakujem ,ano presne som myslel tieto spotrebne diely,a tiez si myslim ked sa niečo zavažnejšie pokazi tak teraz jeto na kazde auto drahe.Len preto sa pitam vela ludi mi hovori že no ked kupiš Japonca tak sa nedoplatiš ked sa niečo pokazi.Potom to človeka trocha odradza.Ale celkovo čo čitam tak si ich chvalia tak neviem ale diky????
300majo
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 12.10.2013 16:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 300majo »

Tak ale asi jeto kvalitne auto aj čo sa tyka štvorkolky.
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

Subaru je zname tym, ze ich dieselove motory su katastroficky nespolahlive.
Zaroven, ich dovozca do SR ma velmi podivny vztah k zakaznikom.

Ked si kupis Subaru - si odkazany na milost par servisom, ktore vedia auto servisovat.

Niekto je rad, ked sa musi inym prosit - ak si taky typ, tak so Subaru budes urcite spokojny :-)

:4012:
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

300majo napísal:Tak ale asi jeto kvalitne auto aj čo sa tyka štvorkolky.
- no tak je to otázka "čo potrebuješ" lebo ak si zadal aj RAV4 ako alternatívu tak predpokladám že "kvalita pohonu" nebude tak zásadná pre výber auta. Kebyže áno tak určite budeš vedieť presne že Jedine Subaru alebo najaký offroad.
99% ľudí ktorí majú 4x4 jazdia len tam kam sa vyškriabe felicia s dobrými pneumatikami.
undertaker007
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa undertaker007 »

YxoYpsilono napísal:Subaru je zname tym, ze ich dieselove motory su katastroficky nespolahlive.
Svoje benzínové som kupoval od pána, ktorý si prvé Subaru kúpil v roku 1992 a odvtedy inú značku automobilu nemal.
Keď som to už teraz svoje od neho kupoval, na dvore mu zostali tri autá, všetko pravidelne používané Subaru. Hoci bol milovníkom plynu a všetky vždy mal na LPG, počas celej doby užívania akéhokoľvek Subaru vlastnil aj tri dieselové. Dokonca mal aj ten úplne prvý 2.0 diesel vo Foresterovi, o ktorom sa tak strašne povráva, ako je isté, že raz sa zadrie. Jemu sa počas 320000km nezadrel. Toho mal od nova. Následne, s rozdielom pár dní od môjho sa predalo a dokonca do pár kilometrov vzdialenej obce odo mňa.

Som rád, že kým som písal svoj príspevok, tak @hjundai napísal to, čo napísal. Ak niekto ide porovnávať pohon 4×4 v Subaru a v RAV4, tak je dobrý srandista a nemal, resp. nezažil ani jedno, ani druhé.

K úvodnému príspevku od @300majo :
Neviem, či zrovna ja som úplne správny respondent, nakoľko pred svojim prvým Subaru som vlastnil (a stále vlastním) Opel Omega s motorom X25DT (od BMW). Pre toho konkrétneho Opla bol servis komplikovaný (Opel takmer nič nechcel robiť, vraj to nevedia, nikdy to tam nemali), BMW bolo ochotné robiť iba niečo. Diely - cenovo katastrofa, naozaj drahšie, ako na Subaru, dostupnosť ako čo - motorové veci som bral od BMW - tam problém nebol nikdy, ostatné som bol odkázaný na Opel a to bol des - buď to už neexistovalo, alebo nekonečné dodanie... ...neexistovalo ani napríklad čidlo teploty vody pre riadiacu jednotku, asi jediné čidlo, ktoré si tam Opel dal svoje. Už neexistuje, zháňal som ho ja sám mesiace, po asi štyroch som lámavou nemčinou natrafil e-mailom na sklad, kde posledný kus vyhrabali a boli ochotní mi ho zaslať...


Svoje Subaru som kupoval s tým vedomím, že čoskoro príde doba, keď bude treba väčší servis. Okrem týchto vecí a jednej súčiastky (štartér), ktorú som si zničil sám svojou sprostosťou som na ňom neriešil nič.
Väčší servis u mňa už prebehol, menili sa štandardné veci (celý rozvodový mechanizmus, všetky vymeniteľné dostupné tesnenia, keďže bol vybratý motor z auta, vodná pumpa, sviečky, všetky filtre, všetky kvapaliny (motor. olej, prevod. olej, olej v diferenciáloch, servo olej, chladiaca, brzdová, médium A/C), nejaké podvozkové diely (tyčky stabilizátora, silentbloky, guľové čapy, kompletne vymenené brzdy (kotúče, platničky), nastavovali sa svetlá, geometria, opravovala sa prasklina na výfuku a hádam som na nič nezabudol.
Snažím sa servisovať výhradne v jednom servise, chodím do Popradu do servisu, ktorý sa špecializuje najmä na japonské autá. Keďže moje Subaru chodí aj na LPG, tento som doteraz, po poslednú prehliadku systému LPG servisoval vo Zvolene, ale tých, žiaľbohu, musím zameniť, s nimi som úplne nespokojný...
Moje je Outback, 2007, MY08, 3.0H6, aktuálne 241894km
pedro727
Príspevky: 1120
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

Napis mu prosim ta aj cenu kolko to stalo nech ma v tom jasno :-)
Renova
Príspevky: 349
Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Renova »

Ešte hádam stojí za zmienku,že Subaru je stála štvorkolka cez medzinápravový diferenciál....a Toyota pripája zadok len v prípade potreby cez olejovú visko spojku....ak ti takýto detail pomôže pri rozhodovaní
civicvtec
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 05.04.2012 20:15
Zdieľať na Facebook

FORESTER

Príspevok od používateľa civicvtec »

Ahoj. Ja mám Forester ale 2012 s motorom aký chceš ty a v automate( 4-stupňový). K autu: Trošku lenivšie,( asi je to tým, že je to automat a auto je tiež tažšie) je to moje prvé SUV a moje prvé Subaru, a dalšie "mínus": 10 litrov spotreba - jazdím mesto a medzimesto. Nezohrejem motor. Ale spím napriek tomu kľudne:) . Kamarát si kúpil pred 2 mesiacmi novú RAV4 s 2 litrovým benzínom, spotreba 10-11 litrov. Takže normál, vysoké auto, treba to živiť.
To sú moje jediné mínusy k SUBARU. PLUSY: Nemal som žiadne problémy zatiaľ. mám 88 000km. SUBARU je jedno bezpečné auto, Vysoký posed, príjemné pohodlné jazdenie, to auto zvládne toľko v teréne, na snehu, že to nie je možné, že to je len osobné auto. NAOZAJ! Vyskúšaj a neuveríš. málo ľudí ho má, trošku výnimočnosti si myslím budeš mať. Resp. inak sa v Subaru cítiš ako vo VW alebo škodovke... ODPORÚČAM.

K Ľubošovi Zimovčákovi: Vieme všetci, že pre teba sú peugeoty najlepšie ale ked si nevlastnil JAPONSKé benzínove auto,tak prosím nepíš tu toto a hento, fakt, naozaj to nikoho nezaujíma. Ja som mal aj SAXO 1,5D, aj 406 tku 1,8 benzín - nemal som problémy žiadne, to priznám ale to su staré a kvalitné autá. Mal som Hondu Civic 1,8 i-VTEC, Mazdu 6 2.0 Benzín a teraz mám SUBARU benzínové. SO ŽIADNYM horeuvedených áut som nemal problém. LEN spotrebný materiál. Pekný večer
undertaker007
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa undertaker007 »

civicvtec napísal:Nezohrejem motor
Ozaj, vidíš, v mojom sa aj termostat preventívne menil, už keď bol motor vonku. Tých vecí, čo sa pomenili, bude zrejme viac, ako som si tak narýchlo rozpamätal.

Ale iné som chcel.
Aké trasy v akom počasí jazdíš? Aby sme vedeli, či sa ten motor zohriať nedá, alebo je niečo chybne.
Ja mám, ako som už uviedol, v aute LPG. Je to zástavba od Subaru, aj keď LPG- čkoví Subaristi vedia, že LPG aj keď je z výroby nie je namontované v rámci výrobného procesu na linke v Japonsku.
LPG chladiacu kvapalinu v procese splyňovania ochladzuje.
Od štartu, po prepnutie na LPG (teplota chladiacej kvapaliny je min. 38°C) v tomto počasí (-5°C až +5°C) ubehne 4 až 5 minút veľmi, veľmi, ale naozaj veľmi šetrnej jazdy (prvých 60 sekúnd auto stojí bez pohybu na mieste, "zaradené" P).
Od prepnutia na LPG po ustálenie ručičky "presne v strede" ubehne v tomto počasí ďaľších 5 až 7 minút. Autu nakladám až od 15 minúty...
To je, dohromady, ak správne rátam 10 až 12 minút.

Jazdíš kratšie trasy, ak nedokážeš zohriať motor?
Naozaj sa pýtam, neviem.

Ja aj keď som neviem ako lenivý, že len tuto 2 kilometre potrebujem ísť, tak si dám takú obchádzku, aby žiadna jazda od prvého "studeného" štartu po prvé vypnutie motora nebola kratšia, ako 15 minút.
civicvtec
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 05.04.2012 20:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa civicvtec »

Motor kúri, všetko je v pohode, len mám 8km do práce, Nestihne sa vyšplhať ručička na 80-85 stupňov. V lete áno, v zime nie :) doteraz som jazdil veľmi veľa dialnice, ale situácia sa zmenila, preto teraz len do 10 000km ročne, predtým 30 000km..to je rozdiel. Mne sa zdá, že môj motor sa nedá dať na LPG. Nepodarilo sa mi zistiť, či mám ppriamovstrek, či nie. Na subaru stránke píše nepriamovstrek, nejakí ľudia vraveli, že priamovstrek. TY nevieš? chcel som OUTBACK vždy ale benzínový som nenašiel, tak som vzal Forester :) Ty si spokojný?
undertaker007
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa undertaker007 »

Ja? Ja som MEGA spokojný :) :) :)
Ja som chcel benzínového Outbacka véééľmi dlho, ale ja som ho ešte k tomu navyše chcel len a len jeden z posledných kusov s motorom 3.0H6.
Čakal som dva roky :D
Ja mám to auto tak veľmi rád, to je neskutočná radosť z jazdy. Odkedy ho mám, výdavky na palivo sa zhruba zdvojnásobili (a to chodí v prepočte na peniaze vďaka LPG za mierne nižšie financie, ako ten predchádzajúci dieselový Opel s polovičným výkonom).
Servis, napríklad ten rozsiahly, ktorý som uvádzal, bol aj patrične drahý a to človeku akosi zrazu nevadí, lebo to auto to vracia... ...pocitmi... :D

K tvojej otázke - písal si 2012. Ak máš jeden z posledných kusov tretej generácie (SH, 2008 - 2012), tak v ňom 2.0 benzínový motor je s viacbodovým nepriamovstrekovým systémom.
P.S.: jeho maximum krútiaceho momentu je až pri 4200 otáčkach za minútu a to je hlavný dôvod, prečo sa ti zdá lenivšie. Tieto boxer motory majú maximum krúťaku vyššie, ako ich radové ekvivalenty. Skrátka sa netreba ich báť viac vytočiť. Kým radový štvorvalec má bežne pri 3000 až 3300 otáčkach maximum krútiaceho momentu, tvoj motor sa ešte len prebúdza.
Napísať odpoveď

Návrat na "Subaru fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní