Subaru Forester 2012 AT

Diskusia ohľadne vozidiel značky Subaru

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

civicvtec
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 05.04.2012 20:15
Zdieľať na Facebook

Subaru Forester 2012 AT

Príspevok od používateľa civicvtec »

Pekný sviatočný večer,

V prvom rade prajem všetkým užívateľom tohto fóra príjemné prežitie sviatkov a veľa porozumenia. Vec druhá, mám hore spomínané Subaru Forester v automate s hydromeničom s benzínom 110kw, čiže atmosféra. Je to mojé prvé Subaru a taktiež aj moja prvá 4x4. Chcem sa opýtať, že pri zaťažení, napr. idem cca 6 km do kopca do výšky 1200- 1800m do lyžiarskeho strediska a ked vystúpim z auta, tak cítiť mierny smrad ako keby niečo sa pálilo. Ved to poznáte. Myslíte si, že to je viskospojka? Pri tomto subaru je symetrický pohon 90 : 10? Kde pri náročnejších podmienkach, tá spojka dokáže dať potom viac sily na zadnú nápravu? Ešte jedná otázka.. Má tento atmosférický motor primamovstrekový benzín alebo je to ešte nepriamo? Ďakujem
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Ten AT funguje systémom 90:10 ked nie je v záťaži
Čím vyššia záťaž tým sa pomer vyrovnáva. Nie som si istý či pri plnej záťaži nejde na zadok viac ako na predeok 45:55 (ale nie som si istý - je to pre mna nepodstatné, podstatné je že ma to dostane tam kam treba)

Po takej záťaži zasmrdí takmer každé auto, stačí nejaký ten bordel na výfuku, či okolo motora, trochu oleja, špiny... (je tam statočná teplota).
Ja som túto zimu už dal 3x Martinské hole
undertaker007
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08
Zdieľať na Facebook

Re: Subaru Forester 2012 AT

Príspevok od používateľa undertaker007 »

civicvtec napísal:pri zaťažení, napr. idem cca 6 km do kopca do výšky 1200- 1800m do lyžiarskeho strediska a ked vystúpim z auta, tak cítiť mierny smrad ako keby niečo sa pálilo.
V lete som taktiež kúpil svoje prvé Subaru. Outback 2007 3.0H6.
Taktiež mi po jazde na diaľnici začalo smrdieť. Dlho som hľadal príčinu. Najskôr ja, potom Subaru servis, potom veľmi dobrý garážmajster. Niekedy dokonca stihlo zadymiť spod kapoty.
Nakoniec sa zistilo, čo som si telefonátom s bývalým majiteľom potvrdil, že pri liatí oleja do A/T prevodovky sa čosi prelialo, natieklo to na vrch pravého bloku a do káblových zväzkov.
Zo zväzkov to samozrejme len tak ľahko neutreli, takže auto skrátka muselo vysmradnúť. WAP-kovať som nechcel, SUBARU ani neodporúčalo. Skontroluj prípadné úniky...
civicvtec napísal:Myslíte si, že to je viskospojka?
Nemyslím si...
civicvtec napísal:Pri tomto subaru je symetrický pohon 90 : 10
Nie, tiež si nie som úplne istý, ale myslím že moja A/T v Outbacku vie dať až 60% v prospech zadnej nápravy.
civicvtec napísal:Má tento atmosférický motor primamovstrekový benzín alebo je to ešte nepriamo? Ďakujem
Podľa rýchleho zisťovania a parametrov by sa malo jednať o atmosféru nepriamovstrekovú. Pohľadom pod kapotu by si to mal veľmi rýchlo zistiť. Či benzínový vstrekovač mieri priamo do spaľovacej komory, alebo niekde pred sací ventil.


P.S.: Stačí ten dvoj-liter?
Ako som už spomenul, v Outbacku mám 3.0H6, 180kW (245 koní) @ 6600 ot./min., 297Nm @ 4200ot./min., určite je nižší, tipnem si že ľahší a zdá sa mi to tak optimálne akurát.
Ty máš o takmer 100 koní menej a o takmer 100Nm nižší krúťak.
Zasa na druhú stranu o jeden prevodový stupeň menej.
Ako to máš sprevodované? Ja pri 100km/h na 5. stupni so zamknutým meničom točím jemne cez 2000 ot./min., odhadom z budíka by som ani 2100 nepovedal.

\\edit:
Hmm, práve som zistil, napriek vzhľadu, že by si mal byť ľahší o nejakých +/- 55kg, kratší o 170mm, ale vyšší o 155mm.
Stále ti to ale vychádza 75.085 Wattu na kilogram váhy.
Mne 118.421 Wattu na kilogram váhy.
civicvtec
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 05.04.2012 20:15
Zdieľať na Facebook

Forester

Príspevok od používateľa civicvtec »

Ďakujem za odpovede chlapci. Aj ja som kúpil forestra pred mesiacom asi. Vymenil som všetky náplne + filtre, oleje v diferenciáloch a chcel som aj v Automate, ale nikto nechcel. Bolo mi odporúčané Subaru v Ružomberku, resp. Janiga racing team alebo niečo také, že on mi to vymení, lebo, že má nejaké čerpadlo, čo vytiahne celú náplň. No vravím si, ok, ale nemám cestu do RK len tak. Bol som v Banskej Bystrici, hovorím si, objednám sa do Subaru na výmenu oleja a filtra v AT. Dohodol som si termín, všetko tip top.. teším sa, prišiel deň na výmenu oleja v AT, vraveli mi, že tento automat nemá filter v prevodovke, že sa mení len olej, vravím si OK, tak len olej. Po výmene sadnem si do auta, prídem domov, pozriem si faktúru, výmena oleja v AT 3,5 Litra. Vravím si, to som si mohol vymeniť aj doma tie 3 litre, ja som išiel preto do SUBARU aby mi vymenili celú náplň. No nevadí. Neriešil som to. Vymením celú náplň v lete ked prídem na slovensko. Takže chcel som tým nadviazať (ospravedlňujem sa za dlhý článok) na to, že aj mne menili olej takže preto ten smrad cítiť. Inak ako si chcel vedieť tie otáčky, to je úplne super, pri 100km/h to točí len myslím, že 1800 -1900 otáčok, určite je ručička pod 2000/min. Pri 130km/h točí cca 2700 asi. Takže úplne super. Akurát čo mi vadí, že ked cestujem na Slovensko (žijem v Rakúsku) tak pri tempomate pri miernom stúpaní si ten automat podradí o 2 stupne do 5500 otáčok!! (blázon).A pri tom cítím, že motor ma dostatok výkonu. Ale už pred kopcom vypínam tempomat a pri nohe na plyne už si nepodradí. Ale s autom ako takým som spokojný, urobil som zatial len 3500km takže neviem čo hodnotiť. Dúfam, že bude dlho slúžiť bez problémov. Spotrebu mám 9 litrov benzínu. Ty ako?
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

K otáčkam - až je tam cvt lineartronic tak to bude takto lietať smerom hore pri záťaži.... inak ak to je cvt tak je to skôr na pohodovú jazdu, prudké manévre ale ani dlhé jazdy na rovnakých otáčkach tomu nerobia dobre...
undertaker007
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08
Zdieľať na Facebook

Re: Forester

Príspevok od používateľa undertaker007 »

Olej v A/T bol v mojom aute menený už veľa krát a ak sú všetky dokumenty k autu pravdivé, zakaždým sa minulo od 11 do 16 litrov.
Prvé dve výmeny prebiehali v Subaru niekde v Taliansku, druhé dve už slovenským majiteľom u jeho kamaráta, s ktorým som osobne pri kúpe auta bol. Má zdvihák, rôzne vybavenie, aj mašinu na výmenu oleja v A/T. Nerobí biznis, má to pre seba, kamarátov, rodinu.
Najčastejšie servisuje jeho vlastný Mercedes, ktorý má iba kvôli ťahaniu veľkého prívesu. Inak má dve Subaru. V čase mojej návštevy bolo ML-ko opäť hore a rozvodovka do poslednej skrutky rozobratá...
Človek, od ktorého som kúpil, je Subaru blázon. Poznali ho aj v mieste môjho bydliska - v Žiline v Subaru servise :) On bol z tej Lehoty, kde natáčajú Hornú Dolnú. To som zistil až keď som išiel od neho :D
Keď som tohoto Outbacka vzal, ostal mu ešte jeden, dve Legacy a jeden Forester.
V mojom je hydromeničová 5-stupnňová prevodovka. Tvojimi otáčkami som prekvapený, ako som písal, ja mám na 5. stupni v rýchlosti 100km/h a so zamknutým meničom niečo medzi 2000 - 2100 otáčok za minútu.
Čo sa týka spotreby - skúšal som napriek tomu, že moje auto je s fabricky montovaným LPG systémom.
Hádam mi Subaristi vieme, aký je to fabrický systém...
Spotreba LPG je niekde medzi 11 - 13 litrov na 100 kilometrov.
Spotreba iba benzínu pri úplne vypnutom plyne je niekde medzi 10 - 11 litrov benzínu na 100 kilometrov.
Rozptyl relatívne veľký, je to však údaj vypočítaný podľa tankovaní, nie z palubného počítača. Štýl jazdy taktiež veľmi premenlivý, zahŕňa snáď všetko.
S LPG som bol na servis 1×, vo Zvolene. Chcel som výmenu nádrže (legislatíva, 10 rokov), kontrolu, filtre, nastavenie, všetko čo treba pre amatéra, aby bol spokojný...
Platil som veľmi málo, ostal som zaskočený...
Zachoval som zdokumentovanú líniu od oboch majiteľov a do všetkého pchám PRO-TEC.
Do olejov, do palív, ochrana ventilov, všade.
Ochrana ventilov od novoty nebola, tú si dal dorobiť až slovenský majiteľ... ...a s týmto sa niekedy znova skúsim obrátiť na Zvolen, zdá sa mi, že mám abnormálne vysokú spotrebu tohoto aditíva.
Predchádzajúci majiteľ spomínal, že tá 600ml nádržka mu vystačí na +/-4500km. Takéto hodnoty uvádza aj literatúra na môj počet válcov a výkon motora. Mne to však reálne zmizne za 1800 až 2000 kilometrov.
Nejde mi vôbec o to, že by to bolo veľa, to mi je jedno. Ak je to ale dvojnásobok, či to zas nemusí niekde spôsobiť problém. Predsa je to niečo navyše, čo sa pridáva do spaľovacej komory...
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Mal by tam byť klasický hydromenič a nápln aspon u mna je tuším 9,5l (Legacy), vypustiť ide okolo 5l,zvyšok ostane v hydromeniči atd

Tie hydromeničové AT by mali byť rovnaké až na prevodové pomery diferákov, teda by tam mal byť aj filter, ja ho mám na prevodovke - stojí okolo 10€. Akurát 5AT v 3.0H6 ho mali vyvedený mimo prevodovku
undertaker007
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa undertaker007 »

Tak, tak, správne.
Je vyvedený hore pod kapotu hneď za autobatériu, tú je nutné vybrať...
civicvtec
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 05.04.2012 20:15
Zdieľať na Facebook

Forester

Príspevok od používateľa civicvtec »

Ahojt chalani,

Opravedlňujem sa, že som Vás "klamal" o mojích otáčkach na mojom Forestri pri 100km/h. Teraz som si všimol ked som jazdil, že pri 100vke sú otáčky jemne cez 2000-max 2100. To tie otáčky čo som písal pred tým boli pri 80-90km/h. Ale pri 130tke mám otáčky 2700 cca. Prajem Vám šťastný nový rok a všetko dobrého :)
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

staci poznat na kazdom kvalte jednu rychost a otacky, kazdu dalsiu kombinaciu si vypocitas ;-)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Napísať odpoveď

Návrat na "Subaru fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný