Subaru Forester 2. a 3. generácie

Diskusia ohľadne vozidiel značky Subaru

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

blastrik
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 31.08.2010 05:44
Zdieľať na Facebook

Subaru Forester 2. a 3. generácie

Príspevok od používateľa blastrik »

Zdravím. Zaujímalo by ma ako je to s nápravami pri SF. Dočítal som sa, že pri 2. genarácii začali montovať nejaký pomocný rám prednej nápravy. Zaujímalo by ma ako je to stým rámom, či je to podobné ako u Grand Vitary od r.v. 2006 (integrovaný rám) alebo je to niečo iné?
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Skôr by som povedal že medzi prvou (SF) a druhou (SG) generáciou nie je v podvozku skoro žiaden rozdiel
blastrik
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 31.08.2010 05:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa blastrik »

To posilnenie prednej nápravy akýmsi rámom má také isté aj Impreza aspoň čo som sa dočítal
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Neviem o ničom takom čo by bolo dodávané v serii, možno že sa dá dokúpiť nejaký pomocný ram, viem že sa to robí pre WRX, ale tam ide v prvom rade o zamedzenie "krútenia".
Ale to sa dá vyrobiť určite aj samodomo taký pomocný ram
[img]http://www.showoffimports.nl/images/cac ... da4e4c.jpg[/img]
blastrik
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 31.08.2010 05:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa blastrik »

Už keď je založená téma, tak sa opýtam či je forester v teréne rovnako schopný ako nová Grand Vitara. Či sa dá zodvihnúť napr. na Ironmane. Akú má svetlú výšku od výroby? Je druhá generácia schopnejšia v teréne ako tretia? Tretia už vyzerá ako SUV oproti druhej, ktorá mala vzhľad skôr ako kombi. Grand Vitaru mám momentálne a v teréne je pre ňu obmedzením iba obutie, samozrejme nemyslím tým brutálny offroad.
stynx
Príspevky: 144
Dátum registrácie: 15.08.2007 15:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stynx »

Grand Vitarách som jazdil iba asi 10 km po nespevnenej ceste(ziadny teren, pri kusku snahy prejazdne aj feliciou) a 50km po spevnenej. Výhoda je redukcia takmer 2:1. SG Forester s atmosferickym motorom ma redukciu len zhruba 1,5:1. Bohuzial na takom som sa nevozil. Ale som vlasnikom preplňovaného Forestra bez reducie. Myslim, že keby tam redukcia bola, bolo by to v terene omnoho lepšie. Takto sa človeku stane ked potrebuje prejsť cez nejaky teren pomaly a dokopca trosku da zahuliť spojke.

Nedavno som odstavil Forestra vedla Jimnyho a trochu som sa zapozeral na svetlu vyšku z predu. Poviem Vám nebol o moc ten Jimny vyšší. Myslim že GVitara na tom bude velmi podobne. Jej výhoda ešte podla mňa môže spočívať v lepších nájazdových uhloch.

Ale zase čo sa týka jazdy na ceste tam sa na Forestra GVitara nechytá. Keď pripočítame najčastejší motor 1.9DDiS(Dci-renault) alebo alternativu 2.0i(s tymto motorom mi pride auto dosť hluché).

Poslednú vec čo by som chcel ešte zmieniť je dostupnosť a cena náhradných dielov. Na Forestra sa dajú v druhovýrobe zohnať skoro všetky bežné veci zatiaľ čo so Suzuki je to oveľa vačší problém. Spomeniem napriklad prednú(regulačnú)lamda sondu. Na forestra (naštastie nie mojeho ale známeho s rovnakým motorom) 160€ Denso. Na vitaru len org. 340€-jednalo sa o 2,0i 2007.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

pozrel som sa do katalógu intercaru a sonda, ktorú ste nevedeli zohnať oni zohnať vedia a stojí menej ako 100 eúr na pulte...
stynx
Príspevky: 144
Dátum registrácie: 15.08.2007 15:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stynx »

Akurat som sa do IC katalogu pozeral. Sice to bolo asi pred rokom ale ja ju tam nevidim. To ze tam ma intercars napisane ze je to regulacna sonda neznamena ze je. Vsetky sondy co tam maju su diagnosticke (za katalyzator). Možno teoreticky ten činsky 4MAX. Ale čo som pozeral OE čisla pri tak všetky sú na zadnú lamdu. OE čislo sondy nech sa paci 1821365J00.
Naposledy upravil/-a stynx v 18.08.2014 09:50, upravené celkom 1 krát.
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Tak širokopásmovú lambdu má každé dnešné auto, náhrady Denso DOX**** vždy 100€ +, origo cez autorizák 200-300€ len tak zahučí
stynx
Príspevky: 144
Dátum registrácie: 15.08.2007 15:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stynx »

O tom presne hovorim ivko. Na forestra je pekne denso nahrada. Na GVitaru bohuzial. Aspoň vtedy keď sa to riešilo nebola. Skušali sme aj uni tiez od densa ale auto slo horsie ako predtym. Možno to nebol najlepší príklad. Chcel som len poukazať na to že na subaru skôr zozeniem ako na suzuki, čo bolo pre mňa a mnoho ludi aj je prekvapujuce.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Intercars, L60508H, predná, regulačná lambda sonda, značka hyundai. cena na pulte 98,64 €. Dostupné na individuálnu objednávku.

zatiaľ som s IC nemal žiadny problém
blastrik
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 31.08.2010 05:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa blastrik »

Dosť ma zaujalo to, že forester nemá pri redukcii pomer 2:1, myslím si že je to dosť podstatné v teréne. A ako je to s kvalitou obidvoch značiek, sú porovnateľné?
stynx
Príspevky: 144
Dátum registrácie: 15.08.2007 15:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stynx »

GVitara má podla môjho názoru redukciu primárne do terénu, zatial čo Forester na tahanie prívesu. Na sa ale dá radiť za jazdy. Pri tej spoľahlivosti záleží akú motorizáciu zvolíš. Diesel má svoje typické problémy či pri vitare alebo pri novšom forestri(SH). Myslím ale že markantný rozdiel v spolahlivosti tam nebude. Treba kúpiť zachovalý kus a nemáš sa čoho báť.

L60508H - poviem to asi takto. Presne takto vyzerala lamda za katom = diagnosticka - podľa zásuvky. Možno keď tu zásuvku prerobíš tak bude fungovať o tom nemôžem polemizovať lebo to sa neskúšalo.
http://suzuki-czesci.pl/pl/p/Sonda-lamb ... 65J00/1172
Takáto lamda tam bola a taká sa tam aj dala.
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Za KAT-om býva vždy už len klasická lambda, nie širokopásmová, bohužial tie katalogy, poskytujú niekedy mylnú informáciu, trebárs sko v tomto prípade, kedy podla konektora sa vie určiť že to je zadná lambda
blastrik
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 31.08.2010 05:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa blastrik »

Ahojte. Tak nastal čas už konečne niečo kúpiť. Rozhodujem sa medzi GVitara 2,0i 103kw alebo SForester 2,0i 116kw. Je to tak 80:20 v prospech Forestra. GVitaru som mal 2,4i 122kw ale v trojdverovom prevedení preto som ju predal nakoľko som potreboval aj kufor a hlavne ďalšie dvere. Motor na GVitare bol výborný do 10 l s pneu BF Goodrich AT sa dalo jazdiť aj s kombináciou Ľahšieho terénu. Teraz ma láka SForester. Potrebujem to ako na cestu tak aj do ľahšieho terénu. Čo poviete na tieto kúsky: http://auto.bazos.sk/inzerat/42751889/S ... ma-4x4.php
http://subaru-forester.autobazar.eu/20i ... 74006.html
http://www.autoscout24.cz/Details.aspx? ... 00&asrc=st
Napísať odpoveď

Návrat na "Subaru fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný