Subaru B9 Tribeca

Diskusia ohľadne vozidiel značky Subaru

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

lukas1400
Príspevky: 133
Dátum registrácie: 01.03.2012 18:31
Zdieľať na Facebook

Subaru B9 Tribeca

Príspevok od používateľa lukas1400 »

Ahojte drahí bratia a ojedinele mozno aj sestry. Pred nedavnom som tu riesil sluzobne Bmw 325i E92. Auto sa napokon kupilo, no po 10 000 km odisla prevodovka /AT/. Poistili sme sa a v zmluve bol dodadok umoznujuci vratenie auta v pripade, ak behom pol roka/20 000km klakne automat. Motor sa neriesil. Auto sa vratilo povodnemu majitelovi a riesi sa kupa nahrady. Sef mi dal /aj ked sa cudujem/ opat volnu ruku. Zaujalo ma Subaru B9 Tribeca. Ma ho otec mojej milej, cize nezapodievajme sa vykonom, rychlostou prevodovky a spotrebou. V tychto ohladoch mi auto plne vyhovuje, nakolko nejazdim ralley a som imunny voci besnym /nezaockovanym/ majitelom extra mega tuti fruti rychlym 2.0 tdi /neskatulkujem, ale polovica je taka urcite/. Bla, bla, dost. Nechcem turbo, ani priamovstrek, ani nic, co sa dava do dieselov a po novom uz aj benzinov. K veci. Zaujima ma mechanicka odolnost motora a prevodovky pri normalnom zaobchadzani a kvalitnom servise. Lpg povazujem za nutne zlo kvoli rocnemu poctu km. Samozrejme kvalitny splynovac a flashtube k tomu. Planujem, resp. prichadza do uvahy auto s priblizne 80 000 - 100 000km. Necakam rady od majitelov, nakolko viem, ze tych aut je ako safranu, ale skor od niekoho tohto motora a prevodovky znaleho. Neviem, ci je to rovnaky motor ako maju mensie modely /3.0R/. Dakujem za kazdu uzitocnu a nevedome aj neuzitocnu radu. Zabudol by som. Je rozdiel medzi Europskou a Americkou verziou pokial ide o suciastky beznej spotreby? Este raz dakujem vsetkym.
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Motor EZ30 je identický, súčiastky okolo motora sú rovnaké, rozdielne sú akurát asi lambda sondy, čo sa týka LPG, je pár majitelov, ktorý majú v H6 LPG, motor je to výborný, ale pri LPG treba riešiť častejšie kontrolu ventilových vôli, a v prípade nutnej korekcie je nutné motor vymontovať, čo sa týka vlastne každého motora u Subaru s DOHC rozvodom. Určite je to časovo viac náročné a finančne to tiež nebude za taký peniaz ako u auta, kde stačí zhodiť veko ventilov

Ja sám mám US verziu Legacy, ale svetlá mám EU, rozdiel u Legacy v mojom prípade je že mám iný predný nárazník a v predu väčšie brzdy ako majú EU verzie, osobne miesto Tribeci by som skutočne odporučil Legacy (ako náhradu za bežnú 3-er)
Tá 5°AT prevodovka (či Legacy či Tribeca) je trochu nemotorná , ale hlavne odolná
lukas1400
Príspevky: 133
Dátum registrácie: 01.03.2012 18:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lukas1400 »

Dakujem za odpoved ivko. To, ze ploche motory musia ist von pri kazdej prkotine som vedel, ale tie vole ventilov ma zaskocili. Nejde ani tak o cenu servisu, nakolko po skusenostiach so sluzobnym passatom 2.0 tdi pd mam pocit, ze drahsi je uz len servis exluzivneho sportiaka, ale rad by som pocul, ako casto sa tie korekcie robia. Jasne, urcit sa to presne neda a urcite nie je zarucene, ze to vobec bude potrebne, ale co hovoria statistiky uzivatelov? Je to nieco tak caste, ze to bude pravidelne znehybnovat auto? Mobilnost je na prvom mieste, nakolko nemoze, este raz, nemoze stat. Ak mi vies, prosim, povedat ako casto su tie korekcie potrebne. Rad by som povedal: "tak kaslat na plyn", ale vies, ze pri tomto aute sa to neda =)
Ďakujem
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Ideálne dať skontrolovať vôle pred montážou a ešte lepšie dať zabrúsiť ventily a máš pokoj s korekciou možno na 100tkm, inak sa odporúča kontrolovať ventilové vôle každých 30tkm , ale po repase tú korekciu nebude možno treba robiť ani po dvoch kontrolách

Neviem čo je prijatelná spotreba, ale H6 v Legacy vie jazdiť za 10-11l, mimomestský cyklus musí robiť s prehladom za 8l

Ja som posledne trochu povymetal výfuk 2.5i na dialnici a pri 150km/h si to bralo +- 9l, nad 150km/h to už začínalo výraznejšie stúpať na spotrebe, 180km/h znamenalo spotrebu 12-13l

Absolútne aj tak nechápem výber Tribeca vs predošlá 3-er, len čo si zbytočne robíš vrásky kôli spotrebe
lukas1400
Príspevky: 133
Dátum registrácie: 01.03.2012 18:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lukas1400 »

Nie som zamerany na ziaden segment aut, cize ide skor o celkovy dojem. Pri Tribece mi ide o to, ze sa da kupit za 12 000€ a ked ju budeme o dva roky predavat, myslim, ze za 8 500 sa preda. Ak sa najde kupec, co je dost diskutabilne =). Spominal si legacy. Co spotreba oleja? Vraj..................... Či zaleži od kusu, ako pri 2.0i od skody a pod? Len tak na margo, ked si zacal s legacy, aky je dobry benzinovy motor do najnovsieho modelu? V subaru nie som zbehly. Dakujem
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Poslednú generáciu veľa ľudí designovo nehodnotí pozitívne. Ešte sedan ujde ale kombík, či Outback ani mne moc nevonia. Tiež zmizol 3.0i, miesto neho bol 2.5GT + 3.6R ktoré sa tu už nepredavajú. Ak Legacy tak nejaký z posledných ročníkov 4 generácie po facelifte, teda rv 06-08. Olej papali hlavne staršie generácie 115kW, niekomu žere aj novšia 121kW, ja medzi výmenou na tej 121kW dolejem nejakého 0.5l oleja. Facelift už je modifikovaný a 2.5i má výkon 127kW, stále ma len 4'AT, 3.0i bezo zmeny - stále 180kW + 5'AT, ale dostal Si-Drive (3 režimy chovania sa motora), veslá pre ručné kvaltovanie na volant a dvoj zónovú klímu. Čo sa týka predaja tak predať ameriku navyše Tribecu bude fakt problém - ak vôbec, Legacy / Outback facelift či už 2.5i alebo 3.0i bude predať oveľa menší problém. Sú to zrovna tie posledné poctivé Subaru.

Táto súčasná generácia prišla aj o klasický automat s hydromeničom, miesto ktorého dostala automat typu CVT.

Ak Tribecu tak jedine facelift to sa ešte môže predať, inak len 4th generáciu Legacy / Outback alebo úplne inú značku
Naposledy upravil/-a ivko1 v 06.05.2013 10:00, upravené celkom 1 krát.
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

Tribeca je takisto moj tajny tip (nie typ). Skvele vozitko.

Kedze konecne po dlhej dobe niekto, kto ma podobne nazory na 2 vecka, tak rad poradim aspon ohl. LPG:

Optimalna LPG sustava je od vyrobcu Vialle.

Je sice trochu drahsia, avsak jedna sa o stale este unikatny system kvapalnej fazy pre nepriamovstrekove agregaty. Nic lepsie neexistuje. Nejde pritom o kvalitu zariadenia, tu dosahuje viacero europskych vyrobcov. Ide o system, ktory je genialne jednoduchy, maximalne ucinny (LPG zacne vstrekovat prakticky okamzite) a vdaka efektu ochladzovania spalovacieho priestoru pri premene vstrekovaneho skupenstva zaroven setrny k hlave valcov.

Opatrne vsak s tankovanim, odporucam bud znacku Tomegas, alebo produkt CS Slovnaft.
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

A nissan murano ? Máš ho za lacnejšie a tiež je to kus auta :-)

Na LPG bez problémov !!
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

To by mu ešte tak chýbalo, nešťastné Murano s problémovým CVT, jedna prevodovka sa vysypala u čerstvo kúpeného BMW a dalšia by bola u Murana

A k tomu tu ešte aj kolovali informácie od patko1 že ak ten motor začne hltať olej, tak má chvílu pred smrťou...
lukas1400
Príspevky: 133
Dátum registrácie: 01.03.2012 18:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lukas1400 »

Murano sa mi tiez paci, ale ako napisal ivko, cvt + rizikovy motor. Dlhsie som pokukoval po Inf. FX45, no povazujem to za exoticku znacku a bal by som sa dostupnosti a ceny servisnych ukonov ako aj suciastok samotnych. Zajtra sa ide na obhliadku tribecy, tak sa uvidi, ako to dopadne. V pripade, ze niekto viete vyjadrit nazor k tej fx 45, budem vdacny, ale tato informacia bude uz len skor zo zvedavosti ako z relevantneho zaujmu. K tej tribece. Mam moznost vybrat si facelift alebo predfacelift, no ta novsia ma predne svetla ako lancia, alebo voyager, cize nepaci sa mi to. Plan ten isty ako s bmw, orandzova matna folia a leskla cierna strecha a podbehy + cierne disky. Nic, este je skoro rozmyslat, kym nie je auto doma. Dam vediet, ako to dopadlo. Dakujem Vam za odpovede.
Andrej7269
Príspevky: 2230
Dátum registrácie: 15.05.2008 13:56
Bydlisko: Rovinka/Bratislava
Zdieľať na Facebook

B9 Tribeca

Príspevok od používateľa Andrej7269 »

Ahojte,

zvazujem kupu tohto auta na vyuzivanie ako 7 miestne (4+2) na dovolenku. Cize dlhe cesty vacsinou mimo mesto pri ustalenej rychlosti. Rozpocet je zial velmi obmedzeny a kedze to bude druhe auto v rodine tak asi nebudem moct prekrocit 10-12000€. Idealne 12 vratane uvodneho servisu(vymena naplni a filtrov prevodovka a podobne).
Spotrebu pocitam na ten moj ucel v hodnotach okolo 9-10l mozno trosku viac ale to ma az tak netrapi. Dolezite je pre mna pohodlie na ceste 1000-1500km.

Mam k tomuto autu par otazok: 3,0V6 alebo 3,6 motor? Starsi model 3,0 je v kombinacii s A4. Viete ako je to sprevodovane? Netoci to moc vysoko pri 130-140km/h? Budu to vacsinou auta s 200tisic km tak ma zaujima ci je nieco specificke co by bolo dobre dat vymenit hned po kupe ak to teda nebolo menene pred par km.

Ako narocny financne(suciastky) je servis na toto auto? Plaujem ho mat aspon dalsich 8-10rokov.
Nabudúce pred založením témy skús hľadať "foter"
Mercedes Benz W245 BlueEfficiency (03/2009) Benzin bez Turba :)
Napísať odpoveď

Návrat na "Subaru fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní