Starostlivosť o turbo

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Napísať odpoveď
blixx
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 01.07.2015 15:36
Zdieľať na Facebook

Starostlivosť o turbo

Príspevok od používateľa blixx »

Dobrý deň prajem!

Pri súčasných priamovstrekových turbo motoroch sa odporúča pred vypnutím motora dochladiť turbo. Zaujíma ma, akým spôsobom dochladiť turbo po:

1. jazde na diaľnici rýchlosťami okolo/nad 160 km/h
2. jazde na diaľnici rýchlosťou 130 km/h
3. jazde mimo mesto.
Ďakujem za odpovede.
EASY206
Príspevky: 476
Dátum registrácie: 03.04.2011 12:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa EASY206 »

Ja osobne si turbo dochladzujem aj po jazde 130km/h,...urcite sa neoplati ihned vypinat motor pri sviznejsej jazde,...cize ako pises po rychlosti 160km/h.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Ale ved turbo netlaci stale vzduch v maxime, je namahane podla potrieb...
Ak viem, ze (na dialnici) idem tankovat, tak som v pravom pruhu, hoci aj za kamionom nejaki ten kilometer (zvycajne dva, kedze byva znacka o pumpe 200m) a tym sa turbo schladi. Este ked pripocitam odbocovaci pruh a dojaz na stojan, tak to je pekny cas.
andre.x
Príspevky: 79
Dátum registrácie: 23.01.2008 12:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andre.x »

Ja chladim turbo tak, ze po kazdej plynulej/predpisovej/beznej jazde 2 minuty na volnobehu, ak tomu "nakladam" tak podla trvania a dosiahnutej rychlosti je to v rozmedzi 3 az 5 minut resp. tento cas zacne plynut az po tom co turbo prestane byt cervene, v tom pripade ale nestojim na mieste ale kruzim dalej. Ak idem na nakup rozkov 2 kilometre do lidla 60tkou, tak auto vypinam po par sekundach.

Ten predslov "Pri súčasných priamovstrekových turbo motoroch sa odporúča pred vypnutím motora dochladiť turbo." sa mi osobne ale nepaci a to z dovodu, ze toto sa odporuca podla mna pri kazdom turbomotore od hodne davnych cias a keby som mal sucasne priamovstrekove turbo a peniaze na nove auto vseobecne tak z vysoka na to ... lebo podla mna je v dnesnej dobe vsetko vypocitane a stavane na urcitu dobu bez toho ci sa staras ako o dieta v plienkach alebo vobec a nie, ze ked sa budem starat o to, tak to budu moct pouzivat este moje vnucata.

Pre moj vnutorny klud a dobry pocit by som to nechal tu minutku na volnobehu a radsej si peniaze setril na nove turbo do buducnosti, rovno vacsie s novym IC atd.

A ak sa jazdi dialnica tak urcite viem dopredu kedy mam v plane zastavit a podla toho by som zmiernil uz dopredu tempo/otacky, nasledne to nechal nejaku iba 1 minutu stat a vybavene.
blixx
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 01.07.2015 15:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa blixx »

Ďakujem za odpovede.

to andre.x
To auto sa vnúčat nedožije, to je jasné, ale načo ho zbytočne trápiť.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Ja mám z takýchto článkov vždy pocit, len aby sa dačo zaujímavé napísalo v nejakom akože odbornom časopise alebo na internete a potom to ľudia čítajú a majú o čom debatovať.....nech mi niekto napíše ako sa dá reálne v praxi zastaviť a nedochladiť turbo. A že napríklad pri jazde po dialnici alebo aj po normálnej ceste....To akože ťahá niekto plný kotel po dialnici v ľavom pruhu a naraz ho napadne nemám niečo čo musím mať! aha pumpa! A na pumpe to isto majú.... a teda v zlomku sekundy šup z ľavého do odbočovacieho , a zaraz šup k stojanu na pumpe a to celý čas noha na plyne??? a naraz vypnem motor a turbo sa nestihlo dochladiť ??? ::: Nekonečný príbeh polopravdy zahmlievanie tak jak s pamäťovým efektom pri akumulátoroch a ich formátovaním a kopec iných nezmyslov dediacich sa z generácie na generáciu.
blixx
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 01.07.2015 15:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa blixx »

Vlady - nerieš, prečo ma to zaujíma. Keď nemáš odpoveď na otázky tak nepíš. Díky
easyridersvk
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easyridersvk »

verte ze su taky. plne gule do poslednej sekundy. potom su tz druhy. este ani klucik od yapalovania nepusti a uz trista z mista :D
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Ale veď ja nič neriešim ...len som napísal že takto asi málokto jazdí ...a ak takto nejazdíš a jazdíš normálne tak turbovi sa nič nestane, nakoľko za tých pár desiatok sekúnd čo pôjdeš k benzínke buď brzdením motorom alebo že len sa tam dogúľaš na 4 s volnobehom sa dostatočne stihne schladiť. Netreba hľadať problémy tam kde reálne niesu.
ondrejgti
Príspevky: 423
Dátum registrácie: 02.02.2007 18:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ondrejgti »

Tak, dalsia bublina s ktorou nikto nema problemy, ale vsetci ju riesia. Staci vidiet ako velmi skace teplota vyfukovych plynov... Kym auto spomali a nedajboze bude chvilu aj brzdit motorom, turbo nebude mat ziadnu zvysenu teplotu. Jedina sanca ma napada pri tahani v kopci a pretekani, tam by som pri okamzitom zastaveni po zatazi pockal 20 sekund na volnobehu.
Diehardqo
Príspevky: 59
Dátum registrácie: 11.10.2009 13:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Diehardqo »

Turbo je primarne chladene vzduchom, ani nie tak olejom. Kedze olej ma predsa len nejaku tu teplotu (povedzme 120 stupnov) tak jeho chladiaci ucinok asi nebude taky ako nasavaneho vzduchu o teplote 50 stupnov (ked je vonku teplucko). A turbom vzduch prechadza ci je alebo nie je v zabere. Chladenie na mieste je podla mojho nazoru (naozaj len moj nazor) menej efektivne ako chladenie jazdou. Kazdy z nas predsa ked prechadza 50tkou cez obec domov na parkovisko ma aspon 5 minut casu kedy auticko len stekli na plyne, pripadne tam hodi neutral ak ma manual. Proste ten cas je uplne dostatocny na to, aby to turbo nemalo 400 stupnov. Taktiez je treba, aby aj chladicom prechadzal nejaky vzduch. Ked auto zastavite a nechate na volnobehu tak prietok vzduchu cez sanie je mensi a tym padom aj chladenie slabsie a paradoxne moze skor stupnut teplota oleja, pripadne jedna poznamka, aj prietok oleja sa samozrejme zmensuje, kedze sa zmensia otacky cerpadla.

Kludny dojazd domov = spokojna dusa. Nic viac netreba.

To iste plati o studenom motore. Kludny rozjazd z domu = spokojna dusa.
hipisko
Príspevky: 1454
Dátum registrácie: 17.05.2009 23:09
Bydlisko: Alzbetin Dvor
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hipisko »

turbo je velmi zavisle od chladenia olejom, aj ked je stator chladeny vodou. Kedze teplo od rotora moze odviest iba ten olej.
Nove auta by uz ale mali mat elektricke olejove cerpadlo, ktore by malo dochladzovat automaticky, aj ked neviem podla akych kriterii
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 60 neregistrovaných