Stare premiove SUV - naklady na opravu?

Neviete si rady aké auto kúpiť, ktoré bude pre Vás najvhodnejšie ? Diskusia o konkrétnych značkách

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

kucsi
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 13.05.2007 12:33
Zdieľať na Facebook

Stare premiove SUV - naklady na opravu?

Príspevok od používateľa kucsi »

Ahojte,

Zvazujem kupu nejakeho stareho SUV z kvazi premioveho segmentu. Som zvyknuty na urcitu velkost, uroven bezpecnosti, kvality, ci uz interieru, jazdy a atd., preto sa obzeram po tychto autach. Problem len je, ze doteraz som mal vzdy nove, resp novsie auta, kde som len stale ratal s beznou udrzbou (brzdy, kvapaliny,...), ale s nicim vaznejsim.

Zaujimalo by ma preto kolko si mam realne odlozit na rozne mozne opravy za najblizsie obdobie pri tychto autach za predpokladu, ze kupim dobry kus, a aj za predpokladu, ze vychytam ten najhorsi kus. Auto by jazdilo 50/50 mesto, dialnicu, a rocny najazd by bol tak 10-15k. Bolo by to auto na dalsie 2-3 roky.

Auta:
1. Lexus RX 450h - 2012-2014 - 130-180k km
2. Jeep Grand Cherokee 3.0CRD - 2013-2015 - 200-250k km
3. Mercedes ML 320/350 CDI - 2010-2012 - 200k km
4. Mercedes GL 320 CDI - 2006 - 200k km
5. Mercedes GL 320 CDI - 2009 - 300k km
6. Mercedes GL 350 CDI - 2011 - 200k km
6. Volvo XC90 2.4D5 - 2007-2010 - 250k km.

Este otazka, je realne, aby sa na takychto autach robili aj extra dlhe trasy bez toho aby clovek musel mysliet na to, ze niekde zostane vysiet? napr. taky 3-4k km roadtrip po europe raz rocne?

Dakujem
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Re: Stare premiove SUV - naklady na opravu?

Príspevok od používateľa martincichy »

Ahoj, ľudia dokážu obísť svet aj na jawe 50 - pionieri, trabante alebo poľskej fiatke 126p.

Volvo má radový päťvalec - jednoduchá údržba, lacné rozvody. Motor je osvedčený. DPF z tohto obdobia tiež nerobí problémy. Kamarát je záchranár - raz sa vyjadril, že si nepamätá, aby niekto v XC90 mal po nehode nejakú zlomeninu alebo niečo, aby musel do nemocnice. Je to taký koráb.
kucsi
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 13.05.2007 12:33
Zdieľať na Facebook

Re: Stare premiove SUV - naklady na opravu?

Príspevok od používateľa kucsi »

Dakujem za odpoved. Najbezpečnejšie zo všetkých bude asi to Volvo
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Re: Stare premiove SUV - naklady na opravu?

Príspevok od používateľa martincichy »

Nad lexusom by som tiez palicu nelamam. Rozpraskal som corollu rv 1999 s touaregom a nemal som ani skrabanec.
prioritasko
Príspevky: 180
Dátum registrácie: 16.12.2015 20:58
Zdieľať na Facebook

Re: Stare premiove SUV - naklady na opravu?

Príspevok od používateľa prioritasko »

martincichy napísal: 06.07.2023 21:00 Kamarát je záchranár - raz sa vyjadril, že si nepamätá, aby niekto v XC90 mal po nehode nejakú zlomeninu alebo niečo, aby musel do nemocnice. Je to taký koráb.
TAkze zlomenina,co?
Tito skoncili trosku horsie ako so zlomeninou v tom neznicitelnom korabe.
https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/ ... -pat-ludi/
https://www.bratislavskenoviny.sk/dopra ... ym-zivotom
https://112press.hu/hirek/reszletek/nag ... set_video/
Naposledy upravil/-a prioritasko v 11.07.2023 00:09, upravené celkom 1 krát.
gnagy
Príspevky: 943
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Re: Stare premiove SUV - naklady na opravu?

Príspevok od používateľa gnagy »

To neznamená, že Martin Cichý klamal. Proste jeho kamarát záchranár takú situáciu nezažil. Mimochodom, v tom druhom linku, kde sú fotky nehody, to Volvo vôbec nevyzerá nejak veľmi zdemolované a predsa vodič zomrel. Pravdepodobne teda nebol pripútaný. Tie ostatné prípady, hlavne tretí, tam by ani pás nepomohol.
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Re: Stare premiove SUV - naklady na opravu?

Príspevok od používateľa laco1871 »

K tej nehode blizko Trnovca nad Vahom ,kde zomrela vodicka a jej 4 adoptované deti....
Stalo sa to pred cca 9 rokmi...

Ja som bol vtedy velmi aktivny na nete v roznych diskusnych skupinach...a niečo malo o tej vodičke vtedy diskutujuci na ňu prezradili...
Viedli tam chvalospevy aka to bola vynikajuca a oblubená priatelská žena, matka a kolegyňa..
Ale fakt bol ten,že ako vodička bola fakt mizerná....
A pokiaľ vodič,vodička za volantom urobí v kritickej chvíli zlē rozhodnutie,tak vysledok je nehoda a smrť,tak ako sa to stalo tej vseobecne obľubenej vodičke...
K jadru veci...tej vodičke nevyšlo obiehanie a zrazila sa s prichadzajucim autom s protismeru...
Takže za chyby vodiča, vodičky a nevyhnutné nasledky žiadné auto samo osebe nemože..
Ibažeby malo schopnosť pred prichadzajucou zrážkou sa ihneď vzniesť do vzduchu....
Ricardinho83
Príspevky: 922
Dátum registrácie: 28.01.2019 16:58
Zdieľať na Facebook

Re: Stare premiove SUV - naklady na opravu?

Príspevok od používateľa Ricardinho83 »

Ako majitel XC90 2,4 D5 z roku 2004, takze Vikinga, nie sikmookeho, ti mozem povedat, ze to auto je skvele. Len v pondelok som sa vratil z 1500 km tripu z Chorvatska s celou rodinou. Mam najazdene 277 000. Ale palky za opravy vedia byt riadne, pre mnohe diely neexistuje druhovyroba, takze brat iba original z Volva sa da. Mal som problem s domcekom riadenia so senzormy teploty, zacal mi vytekat servo olej, original nove 2500 Euro, druhovyroba Cinska cca 1300, nakoniec som riesil repas za 700 Ecok lebo chyba bola iba na jednom zvare, a takych veci je vela. Zober si, ze k tomu domceku vedie cca 11 kovovych trubiciek, neexistuje nic ine ako iriginal, jedna 29 cm cca 150 az 200 Euro, a teraz by ti odchadzali postupne. Repas Aisin prevodovky pod 2500 najdes tazko. Na tom aute bolo robene vsetko, aby vydralzalo, ochranilo atd, preto su diely masivne, napriklad spodny silentblok motora co na ine auto stoji original 50 Eur, stoji tu cca 140 atd atd. Lexus Rx neni ta ista trieda, je mensi, GL je zase vacsi a tam by som fakt nepochyboval o poriadnych palkach, to auto ale vyzera skvelo. Jeep Grand Cherokee ma z tej doby uz iba talianske motory VM, uz tamm neni 3 liter od MB ako do 2010. ML ma nizsie ceny jazdeniek, kupis ho za menej ako porovnatelnu X5ku alebo Q7.
kucsi
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 13.05.2007 12:33
Zdieľať na Facebook

Re: Stare premiove SUV - naklady na opravu?

Príspevok od používateľa kucsi »

Hej, tak s tým cestovaním, je asi len taký mentálny blok, keďže som nič také staré zatiaľ nevlastnil. Realne, keď auta su udržiavané v dobrej kondícii, tak nie je tam asi také veľké riziko.

Ako inak myslíš, že RX je o kategóriu menší? Som pozeral dimenzie, tak najväčší rozdiel je v rázvore, tam je síce 10cm rozdiel, ale v dĺžke a šírke len cca 5. Váhovo sú si tiež veľmi podobne, 2000kg +/-.

Co sa GLka týka, je to síce väčšie, ale stále mi to prišlo ako len dozadu nafúknuté MLko, tak to beriem tiež ako podstate rovnaká kategória. Ale priznám sa, že som to až tak neštudoval, možno je to aj pod plechmi robustnejšie ako klasické ML.

Ohľadom tých nákladov, asi najdrahšie bude to GLko, a potom som myslel že Jeep a XC90 na tom budú cca rovnako. A že Lexus keď ma povesť sa nekazit, tak bude vyžadovať najmenej investícii.
Pri tom XC90 som to bral tak, ze keď človek dá 12k do auta, ďalšiu 5ku, do opráv, tak za 17k ma robustne, bezpečne a pohodlne auto. Ale teda chápem, ze pri zlom výbere, keď treba meniť všetko čo je drahé naraz, tak 5k rezerva by bola aj mala.
pidizvi
Príspevky: 3414
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Re: Stare premiove SUV - naklady na opravu?

Príspevok od používateľa pidizvi »

tak mas tam dost velky rozdiel v cene tych aut - xc90 z 2006 kupis pod 10 tisic, GL 2011 zacina od 19.
Pri takom malom najazde je dost velka sanca, ze ked kupis dobry kus, tak za tie 3 roky nebudes potrebovat platit nic drahsie. Najhorsia situacia bude, ked sa po 2 rokoch pokazi napr. automat, oprava 2 tisic a teraz ta dilema, ci to zaplatit pre auto, ktore si kupoval za 9 a mozno ho budes mat este tak rok. Na aute za 19 tisic este taka oprava za 2 tisic dava zmysel, ale stale su to 2 tisicky, ktore treba zaplatit.
Az kupis najhorsi kus, tak stratis maximalne tych 9 tisic, co si za to dal. Napr sa ti rozsype motor, opravu ti ocenia na 4 tisicky, no tak to asi radsej predas za tisicku na diely nepojazdne... alebo to niekde naburas, tak mas na odpis 9 tisic, docela pohoda oproti ludom s jazdenkami za nejakych 30 tisic.
Dlhsie cesty si overis sam, urcite by som nesiel po prvom tankovani hned 1000km daleko od domu. Najazdis par tisic, zistis, ze nebolo treba nic riesit, tak je velka sanca, ze ani dalsich par tisic nebude treba nic. A ked sa nieco pokazi, tak smola, to sa moze aj na novom aute.
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Re: Stare premiove SUV - naklady na opravu?

Príspevok od používateľa ivko1 »

ML vs GL, no ML vieš kúpiť aj bez vzduchu, GL netuším, ale aj keby bolo bez vzduchu tak ich bude minimum.
Kamoš má aj ML aj GL, už som tu písal o problémoch. GL bolo po oprave u "odborníka" za pár tisíc a teraz rieši "reklamáciu".
ML-ko malo minulý rok menené brzdy a zadné lavé koleso nechodil strmen, kotúč KO...
Človek ide do servisu, kde ho doslova oyebú o posledné €€€ za predražený material + robotu a robota stojí aj tak za velký K***T.
Tiež odmietalo niekedy podradovať a skúmaním sa zistilo, že čo sa oyebať dalo, to oyebali tak aby budíky nehlásili chyby. Takže oprava za pár tisíc, problém s DPF...
K tomu teraz zasa další problém na ML, odišiel modul SAM, nejdú smerovky, spiatočky, nezamyká ...
Nový modul SAM 900€, druhý použitý za 400€ a je to celkom častý problém, že vraj zateká okolo zadného svetla, ale u kamoša úplné sucho...

Pri týchto autách musí byť človek pripravený že v servise nechá kludne 2000-3000-4000€ na šupu a za pol roka to môže byť dalšia investícia cez 1000€
Ricardinho83
Príspevky: 922
Dátum registrácie: 28.01.2019 16:58
Zdieľať na Facebook

Re: Stare premiove SUV - naklady na opravu?

Príspevok od používateľa Ricardinho83 »

"Ako inak myslíš, že RX je o kategóriu menší? Som pozeral dimenzie, tak najväčší rozdiel je v rázvore, tam je síce 10cm rozdiel, ale v dĺžke a šírke len cca 5. Váhovo sú si tiež veľmi podobne, 2000kg +/-."

Ono to ta ista trieda bude, ale RX je o cca 10 cm nizsi, posed ma tiez nizsi o nieco, je uzsi, o nieco krarsi atd. Ale XC90 ma dve obrovske vyhody, je to priecne ulozeny patvalec a spotreba. Vyhoda priecne ulozeneho motora je v lahkom servisnom pristupe, lepsej ochrane posadky v predu pri celnom naraze a to hlavne, dava moznost dlhsieho razvoru a vacsej kabiny. V Topgeare porovnavali XC90ku s Discovery 3kou, jedina vyhoda Discovery bola, ze tym, ze je vyssie podstatne tak sa tam realne odveze 7 ludi relativne pohodlne. Inac odkladacich priestorov menej nehovoriac o nizkej spolahlivosti motorov. Hlavne Clarkson hovoril, ze vlastnil viac tychto aut (XC90) a vzdy boli super. Len tych 7 ludi je trochu problem. V XC90ke mas totiz 7 miest ked vytiahnes zadne sedacky z podlahy, ale na tie si sadnu tak max deti, alebo nizky dospeli.

A ako som spominal spotreba, normalne sa da jazdit v priemere za 7,5 litra, momentalne je tam priemerka7, kedze ta cesta do Chorvátska na tempomatovych 115 bola za cca 6,7litra/100km. Na auto vaziace 2tony a permanentnej stvorkolke s automatom je to podla mna super.
Emfo
Príspevky: 238
Dátum registrácie: 15.07.2023 08:08
Zdieľať na Facebook

Re: Stare premiove SUV - naklady na opravu?

Príspevok od používateľa Emfo »

Ivko1 ja ti poviem tak, najvacsi a casto najdrahsi problem tych aut je, ze servis nevie najst pricinu a dovod problemu. To znamena menia sa casto veci na tipovacku alebo predpoklad, netaha menime turbo, hlasi nieco z dpf rovno tahame von cistime, kupujeme, je akykolvek problem casto sa zacina menit rovno od najdrahsich veci ale nevie sa pravy dovod. Striela sa na slepo. Nehovorim, ze si tie auta nevedia vypytat peniaze, vedia ale pokial su vyhodene zbytocne tak potom sa nadava 2000, 3000 a stale nejde. Aj ten SAM modul sa da casto opravit ale aj kupa druheho nie je len vymena kus za kus a hotovo.

Priklad auto netaha menime turbiny, stale nejde dame este raz turbiny, stale nejde vymenime este zopar veci a pozri na problem

Obrázok

Poskodena a spadnuta podtlakova hadicka z vodnej pumpy

Na internete sa radi hore dole ale nie je ani predstava ako to funguje ale radi sa to je tiez velky prispevok k vyhodenym peniazom.
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Re: Stare premiove SUV - naklady na opravu?

Príspevok od používateľa ivko1 »

AJ to je pravda, ale ludia si v prvom rtade neuvedomujú čo obnáša údržba moderného auta.
Ideálny príklad je to DPF, ak je zanesené tak vyčistenie samozrejme pomôže len na určitý čas, lebo sa z nejakého dôvodu zanáša a ten môže byť od nevhodného využitia, z dôvodu extrémnej snahy jazdiť na spotrebu až po problémy s motorom, ako opotrebené vstrekovače, zlé rozprašovanie nafty, problém s EGR, problém s turbom, ohoblovaná vačka, hnusná nafta ....
Jednoducho XY vecí má vplyv na zanášanie DPF

Ono sa to nakopí a potom človek aby to dal do priadku nechá v servise 3000€

K tomu SAM modulu, ano dajú sa aj opraviť, ale ...
Ak nie si raz zručný, neskúmaš po internete, neostáva ti nič iné ako to nechať urobiť v servise a spolahnuť sa že ti odstránia problém a za to sa platí... Koľko???
Presne toľko, koľko si servis vypýta...

Ludia neskúmajú pred kúpou problémy ktoré sa s autom spájajú. Pozerajú len na to aby mali za dané peniaze čo najnovšie, s čo najnižším nájazdom a aby to málo žralo. Ked už niečo skúmajú tak to je nejaká novinárska recenzia kde testovali nové auto...
Lebo ako si vieš vysvetliť že si niekto aj tak kúpi napríklad 2.2D od Mazdy?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Stare premiove SUV - naklady na opravu?

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Emfo...Na to sa nedá zareagovať.Každý by si to mal prečítať tri razy pretože tak výstižne a presne to človek málokedy číta.Kedže pracujem vo veci cez 50 rokov a detailne až atomicky poznám ako funguje oblasť opravárenstva,je môj odhad že 80% dielov je menené mimo potrebu.Alebo presnejšie,pre neschopnosť chybu určiť.Možno dokonca je to horšie,pretože velké percento je menené vyslovene pre naháňanie peňazí z rabatov.Dielňa ktorá sa takto správa môže o astronomickú čiastku viac zarobiť než ten poctivec ktorý úporne hladá príčinu.Ak ju nájde ešte sa dostane do nedobrej pozície lebo majiteľ auta má problém duševne stráviť platbu x hodín hladania hoci mu to zachráni velké peniaze za ne-nákup dielov.Lebo zaplatiť za čistý rozum tu ľudia platiť nechcú,radšej zaplatia kopec hajzlíkov čo im navymieňajú mraky dielov.Lebo do slovenskej hlavy sa skôr sprace že ...veď diel treba,no čo už.To je také "objektívne" .No a henten magor mi opravil zlomený káblik a sviňa aké peniaze za robotu chce.
Hoci je množstvo velkých nutných nákladov čo je takmer vždy dôsledok nejakého správania majiteľa,dá sa pokojne určiť že len 20 % je takých opráv,celý zbytok sú prkotiny počínajúc prasklinami hadičiek a končiac chybami v káblovačkách alebo pár korunového čidla.Hold ale tak sa na dovolenky a SUV zarobiť nedá.Ak by sa raz robil prieskum nepoctivosti v servisných službách ale aj všeobecne,stavil by som stávku že ju SVK o tri konské dĺžky vyhrá pred celým svetom.Je jedno kam pozrieš,neprefesionalita,hlúposť a arogancia,v tom sme preborníci

ivko...neuvedomujú,lebo prvé čo robia aj predajcovia aut je vlastne klamanie.Ak budeme blahosklonný tak zamlčiavanie,ak nie tak je to zámer.Servis zarába násobky voči výrobe.Najdrahšie veci už jednoznačne tvorí emisný systém čo +- všetko čo auto (motor) má.Pokiaľ majiteľ by bol korektne na niektoré veci a vlastnosti upozornený,mal by šancu sa rozhodnúť.Ale ...úloha dňa je - vyrobiť/zahodiť a to v čo najhustejších termínoch.Bláboly o ekológii,uhlíkových stopách sú iba dlažba na cestu k zárobku,elektrika to samé.Žijeme dobu klamstva a zase len klamstva,robíme si to vzájomne
Napísať odpoveď

Návrat na "Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 89 neregistrovaných