STAG DIESEL

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

stagba
Príspevky: 231
Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

STAG DIESEL

Príspevok od používateľa stagba »

STAG DIESEL je system urceny na upravu diesloveho motora aby z casti mohol jazdit aj na lacnejsie palivo ako nafta a to bud LPG alebo CNG bez toho aby sme urobili z vznetoveho motora zazihovy. Este stale sa najdu ludia ktori pochybuju o alternativnych palivach a moznosti jazdit uspornejsie a ekologickejsie a maju radi vôňu benzinu, ja osobne mam radsej štrngot usetrenych peniazkov. Princip systemu je jednoduchy, vznetovy motor nema zapalovaciu sustavu a preto je mozne pripustat do zmesy nafty so vzduchom take mnozstvo plynu ktore vyhorí s vznietenou naftou. Princip je jednoduchy ale prevedenie je uz ovela komplikovanejsie, vyvoj tohoto systemu trval par rokov a testoval sa v aute ktore urobilo po 100 tis km na LPG a CNG. Pokusy v tejto oblasti robi viacero vyrobcov plynovych systemov ale STAG dal na trh plne funkcny diesel system. My sme zatial prestavali MB Vito 2,2 CDI a s vybornym vysledkom. Auto jazdi na 50% nafty a 50% lpg kde je uspora cca 25% v peniazoch na palivo. Efektivita sa samozrejme odrazi v velkych diesloch, dodavkach, autobusoch, kamionoch, autach ktore robia vela km a spotrebu nafty maju vyssiu. prioritne nebol ani vyvyjany pre usporne osobne auta aj ked prestavba je mozna.
motor po tejto uprave velmi ozije, zvysi sa jeho dynamika. Ale asi najvacsi prinos je v ekologii, s autom sme absolvovali emisnu kontrolu na standardnej STK/EK a vysledok je, ze klesli o polovicu pevne castice vo vyfukovych plynoch. Co je vynikajuce, da to moznost vyuzitia starsim autam ktore maju problem s emisiami, setri to filter pevnych castic ale hlavne z vyfuku ide menej sajrajtu do ovzdusia ktore dychame.
Preto pochybovat o plyne v aute je dost neinformovane, pride realita ze pred vami na cerpacke lpg bude stat kamion :-)
Naposledy upravil/-a stagba v 03.09.2015 12:18, upravené celkom 1 krát.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Blahej pamati 20 rokov davno som tento princip pocuval od isteho pana profesora...pomerne dost nafty to berie sa mi zda, princip by mal byt volnobezna davka nafty + plyn na regulaciu potrebneho vykonu...on bol ale teoretik :)

S tym tankovanim som uz zazil nieco podobne...na lpg cerpacke bol predomnou horkovzdusny balon...neviem ci mate predstavu o kapacite jeho nadrzi, ale cakal som pol hodinu kua :)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
stagba
Príspevky: 231
Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stagba »

bajo777, teoria je jedna vec ale v praxi je to zlozitejsie. system snima teplotu vyfukovych plynov, ma snimac klepania motora a pri kalibracii ak v aute nieje treba instalovat lambdu, snima polohu plynoveho pedala. v roznych rezimoch sa meni davka plynu. Nastavit- dost komplikovane, aj prestavbami sa budu zaoberat len zdatne firmy, tak si to praje vyrobca.
Sem k nam chodil takovat jeden rakusak, mal americky Dodge, v kufri 3 dvestolitrove nadrze, zobral vzdy skoro 500 litrov, tankovalo sa to tu tristvrte hodiny.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

600L objem v kufri? Toje vyše 1/2 kubíka. To mu zobralo viacako polovicu užitkového priestoru a auto mal zaťažené na viac polovicu užitočnej váhy. To je k čomu dobré? Zvlášť ak je úspora na palive len 25% takže kým sa zaplatia náklady na prestavbu... CNG chápem no diesloLPG hybrid zatial veľmi nie
stagba
Príspevky: 231
Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stagba »

Acon, toho rakusaka som spomenul na margo dlzky tankovania ktore spomenul bajo777 do balona. Ten Dodge bol klasiky americky osemvalcovy benzinovy žrut. Bol to taky zakaresoriovany americky Pick-Up, nadrze mal umiestnene pozdlzne na korbe, z kufra/korby vela neostalo, montovane to bolo kdesi v nemecku. hovorieval ze na jedno tankovanie urobi Kittsee - Madrid.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Tak čisto benzínový 8valec chápem, tam to má zmysel aj keď nechápem motiváciu zbaviť sa ložnej plochy na úkor paliva. Ale on vie. Asi. No diesel s LPG mi nejako nejde pod nos ;-) Akože ak by to stálo 400€, na 1000km by stačilo 20-30l LPG a zvýšilo by to výkon o cca 15-20%. zkulturnilo chod motora a spolu by to bralo to isté čo před tým len naftu tak OK. 20-30l nádrž by sa mi stratila (mám 1100l), navyše mám po starnách 70l skoro nevyužité boxy tak by som jeden obetoval. No ak mám voziť v kufri 100l bombu na LPG a usporiť 2,5l na 100 to mi za to nestojí. Zvlášť ak náklady budú tak 1000€. Návratnosť, nikdy ;-)
Alebo?
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Hadal by som, ze prestavba bude drahsia ako u benzinu, stagba pre uplnost informacie, by sa patrilo :), bud modelovy priklad, alebo nejaky interval...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
stagba
Príspevky: 231
Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stagba »

cviro123, stlacis tlacitko systemu diesel/dieselgas, prepnes cisto do nafty a mozes robit vsetko co aj predtým. STAG DIESEL "neoklamava" ako si to nazval riadiacu jednotku auta. Funguje to inak ako pri benzine. tam je to oklamanie namieste. popisem neskorej, skôr o primarnej uspore a efektivite pri uspore na palive aj ked prinos je nesporny v ekologii a servise diesla a filtrov pevnych castic. zatial mozem popisat nieco o Vite, buduci tyzden pojde Ducato a tam to moze byt ine. Vito papka asi 10l nafty a v meste aj viac. to je pri cene nafty cca 1,2 12eur na sto km, po prestavbe 6,- nafta a v priemere ceny lpg 0,6 je to 3 cize spolu 9,- uspora na sto km 3,-. po najazdeni 100 tis. km je to 3000,- Niektore spediterske firmy to robia rocne a dizel takto ždimaju niekolko rokov. o kamionoch ktore maju natukanych aj milion km s spotrebou aj 20 litrov ani nehovorim. Prepocitat si to vie kazdy. Cena prestavby sa bude pohybovat okolo 1500 pri beznom 4 valcovom dizly, je to drahsie ako prestavba benzinu aj kvoli vstupom a casu a narocnosti zladenia. Ja som mal to stastie a auto som mal k dispozicii tyzden, tyzden som sa mu venoval. benzinovu prestavbu mame sfuknutu za 3-4 hoďky s kalibraciou a naladenim a vypisanim dokumentacie 5. Ale uz to bude samozrejme rychlejsie, vieme kde a ako. o ulozny priestor napr. Vito neprislo lebo nadrz je pod autom na mieste rezervy s zasobou 50 litrov lpg co je asi na 1000 km. rezerva sa da myslim nahradit tekutou.
ladodgers
Príspevky: 447
Dátum registrácie: 11.12.2008 11:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ladodgers »

Co ja som sledoval tak tu to maju v ponuke uz asi 2-3 roky (mozno aj predtym), zas taka novinka to nieje a zreferovat by vedeli http://www.lpg.auto.pl/warsztat.php?sta ... a&id_kat=7
LS600h
XC90
stagba
Príspevky: 231
Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stagba »

cviro123, ta uspora nastava tak ze to auto jazdi akoby na polovičny plyn, ziadny zasah sa do dizel systemu nerobi, dizel system nemeni obvyklé nastavené davky. auto zacne akcelerovat na naftu a o dalsiu akceleraciu sa postara extra davka plynu do sacieho potrubia. čiže vodič už dalej nestlaca pedal ale auto akceleruje na lpg palivo. Auto zacne inak reagovat na plynovy pedal, hlavne velmi ozije, jazda zacne byt o poznanie dynamickejsia, navyk na tuto zmenu je okamzity. samozrejme v kazdom rezime motora je iny pomer lpg a nafty ktory treba nastavit. A aj mnozstvo toho pridavaneho plynu, to kontroluje cidlo klepania motora a snimac vyfukovych plynov. To ako je to cele zohrane a ze to funguje je kvalita STAG. to by mohla byt aj cast odpovede pre ladodgersa, ja som hned na zaciatku napisal ze pokysy v tejto oblasti robi viacero vyrobcov a aj sa tym prezentuju a aj na SK boli pokusy s prestavbou dizla tej znacky ktora je v linku ale ako to bolo namontovane tak to aj vymontovali kvoli zlym vysledkom. detaily o systeme neviem ale myslim ze aj ta znacka systemov pre benziny isla na slovensku do uzadia.
stagba
Príspevky: 231
Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stagba »

čidlo klepania ma system svoje, lambda sa da vyuzit ta ktora je v aute. chip tunning, nazvime to ako chceme, vyraz "prestavba auta na lpg" mi nesedi ani pri benzinovom aute a pri dizly uz vonkoncom.
stagba
Príspevky: 231
Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stagba »

to cidlo klepania motora asi nieje polozka a je dodavane so systemom, vyuzili sme nejaky vhodny nevyuzity otvor so zavitom na motore a tam sme ho umiestnili, podla predpisanych zasad.
signal z neho je dost rozhodujuci ak by doslo k odchylke zadanej hodnoty system automaticky prepne na len naftu. vstrekovacie trysky sme osadili do sacieho potrubia.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

no ved pojde dalej na naftu a usetri plyn lol
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
stagba
Príspevky: 231
Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stagba »

vyborne bajo777, ak pri benzinovom aute ti zacne na lpg haprovat jeden vstrekovac tak auto na plyn pojde na tri valce a tak sa neda jazdit. jednoznacne porucha, pri dizel systeme ak zacne haprovat jeden plynovy vstrek tak auto zacne zrat akurat viac nafty, plynu sa zacne menej minať. porucha sa prejavi zvysenou spotrebou nafty. ak by doslo k takej poruche ze system zacne prechlastavat motor plynom tak na to je tam to cidlo teploty vyfukovych plynov a cidlo klepania ktore to zaznamena a okamzite odpoji lpg system. cviro, napisal som ze cidlo je umiestnene podla urcitych zasad a dodavam ze dotiahnute na urcity moment.
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Ešte len čítam začiatok témy, ale videl som jedno videoe (asi na youtube) už dávnejšie, kde sa vyjadroval majiteľ poľskej prepravnej firmy. Mal 4 kamióny, všetky boli prerobené na LPG. Hovoril, že to štvrté jazdí zadarmo :-)

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných