Správne radenie rýchlostí
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 15.04.2009 23:39 Zdieľať na Facebook
Správne radenie rýchlostí
mám toyotu yaris, po meste jazdím na rýchlostiach 1,2,3-5 dokonca niekedy 1,2,5...... počul som že takéto radenie je nesprávne a môže poškodiť prevodovku. je to pravda? poškodzujem tým auto? auto nepretáčam ani nedusím.
-
- Príspevky: 59
- Dátum registrácie: 06.09.2009 11:46 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
Nie - neškodíš.
Ale uznaj - 5ku v meste? Neviem, aký máš motor, ale ja dávam najviac 4ku. Maj na pamäti - pri V4 otáčky drž nad 2000ot pri plynulej jazde - či benzín či diesel.
Pri 5ke, ak nechodíš po výpadovke, musí mať motor solídne nízke otáčky, a to nerobí dobre ani motoru, ani prevodovke...
Na novších autách to dunenie až tak nepočuť, lebo je to dobre odhlučnené, ale škodí to... Na nafťáku musí mať dvojhmota radosť...
V meste, ak idem do 60 tachometrových, 4 ani nezaradzujem.
BTW - minulý týždeň som dosť veľa pojazdil na Toyote Auris 1.4 VVTi. Ten motorček má 100 koní a ide veľmi živo.
Čo ma však zarazilo, bol ten eko asistent. Ak som šiel čo i len trošku nad 2000 otáčok, už kázal radiť o kvalt vyššie...
Ak toho "asistenta" nebodaj ľudia aj berú vážne, tak ja neviem. Ak náhodou robia nafťáky, tak tam už aj 1500ot. bude veľa...
Treba sa riadiť sluchom a pocitmi a nie asistentmi, ktorí ti radia pri 50km/h radiť 5ku...
Ale uznaj - 5ku v meste? Neviem, aký máš motor, ale ja dávam najviac 4ku. Maj na pamäti - pri V4 otáčky drž nad 2000ot pri plynulej jazde - či benzín či diesel.
Pri 5ke, ak nechodíš po výpadovke, musí mať motor solídne nízke otáčky, a to nerobí dobre ani motoru, ani prevodovke...
Na novších autách to dunenie až tak nepočuť, lebo je to dobre odhlučnené, ale škodí to... Na nafťáku musí mať dvojhmota radosť...
V meste, ak idem do 60 tachometrových, 4 ani nezaradzujem.
BTW - minulý týždeň som dosť veľa pojazdil na Toyote Auris 1.4 VVTi. Ten motorček má 100 koní a ide veľmi živo.
Čo ma však zarazilo, bol ten eko asistent. Ak som šiel čo i len trošku nad 2000 otáčok, už kázal radiť o kvalt vyššie...
Ak toho "asistenta" nebodaj ľudia aj berú vážne, tak ja neviem. Ak náhodou robia nafťáky, tak tam už aj 1500ot. bude veľa...
Treba sa riadiť sluchom a pocitmi a nie asistentmi, ktorí ti radia pri 50km/h radiť 5ku...
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 15.04.2009 23:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 59
- Dátum registrácie: 06.09.2009 11:46 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
SPRAVNÉ radenie rýchlosti :
rozjazd na I.st do max.15 km/h
II.stupeň ..........15-30 km/h
III.stupeń .........30-50 km/h
IV. stupeň .........50-80 km/h
V. stupeň .........80-110 km/h
VI.stupeň .........nad 100 km/h
toto je OPTIMUM pre akekoĺvek osobne auto a pre spotrebu
da sa jazdiť na III. 110 km/h ale NAČO ???
rovnako sa da jazdiť aj na V.stupni 60 ale je to NEZMYSEL z každeho hĺadiska
rozjazd na I.st do max.15 km/h
II.stupeň ..........15-30 km/h
III.stupeń .........30-50 km/h
IV. stupeň .........50-80 km/h
V. stupeň .........80-110 km/h
VI.stupeň .........nad 100 km/h
toto je OPTIMUM pre akekoĺvek osobne auto a pre spotrebu
da sa jazdiť na III. 110 km/h ale NAČO ???
rovnako sa da jazdiť aj na V.stupni 60 ale je to NEZMYSEL z každeho hĺadiska
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
martinkor
Ak vieš po anglicky, tak si pozri toto video:
https://www.youtube.com/watch?v=g3gH_362QfM
Ak nie, tak si ho tiež pozri a počúvaj motor. Je to síce motorka, ale podstata je rovnaká. Máš tam vysvetlené, ako podradzovať a ako sa brzdí motorom a prečo....
Pre nedočkavcov - časť 2:40 - podradzovanie. Ak takto budeš podradzovať a brzdiť motorom, tak to robíš dobre...
Ak vieš po anglicky, tak si pozri toto video:
https://www.youtube.com/watch?v=g3gH_362QfM
Ak nie, tak si ho tiež pozri a počúvaj motor. Je to síce motorka, ale podstata je rovnaká. Máš tam vysvetlené, ako podradzovať a ako sa brzdí motorom a prečo....
Pre nedočkavcov - časť 2:40 - podradzovanie. Ak takto budeš podradzovať a brzdiť motorom, tak to robíš dobre...
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Tiež sa da jazdiť aj podľa otáčkomera
videl som partiu mladych ľudí na benzinovom VW T-4
a v budíku otáčkomera vodič mal podlepené určité časti stupnice oranžovou ,zelenou a červenou farbou
pričom ORANŽOVA bola asi od 1500 do 1800
od 1800 až po 2800 cca bola ZELENA
od 2800 až po 3200 cca bola ORANŽOVA
a nad 3200 bola ČERVENA
Vyznam to malo taký,že pokiaľ sa striedali viacerí šoferi za volantom
tak ak jazdili podĺa označenia /vždy v zelenom poli/
mali najmenšiu spotrebu
a kedže sa na ten vylet všetci skladali tak mali zaujem sa za svoje peniaze dostať čo najďalej
videl som partiu mladych ľudí na benzinovom VW T-4
a v budíku otáčkomera vodič mal podlepené určité časti stupnice oranžovou ,zelenou a červenou farbou
pričom ORANŽOVA bola asi od 1500 do 1800
od 1800 až po 2800 cca bola ZELENA
od 2800 až po 3200 cca bola ORANŽOVA
a nad 3200 bola ČERVENA
Vyznam to malo taký,že pokiaľ sa striedali viacerí šoferi za volantom
tak ak jazdili podĺa označenia /vždy v zelenom poli/
mali najmenšiu spotrebu
a kedže sa na ten vylet všetci skladali tak mali zaujem sa za svoje peniaze dostať čo najďalej
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
Také niečo by som dal do každého auta. Voľakedy aj na favoritoch také niečo bolo....laco1871 napísal:Tiež sa da jazdiť aj podľa otáčkomera
videl som partiu mladych ľudí na benzinovom VW T-4
a v budíku otáčkomera vodič mal podlepené určité časti stupnice oranžovou ,zelenou a červenou farbou
pričom ORANŽOVA bola asi od 1500 do 1800
od 1800 až po 2800 cca bola ZELENA
od 2800 až po 3200 cca bola ORANŽOVA
a nad 3200 bola ČERVENA
Vyznam to malo taký,že pokiaľ sa striedali viacerí šoferi za volantom
tak ak jazdili podĺa označenia /vždy v zelenom poli/
mali najmenšiu spotrebu
a kedže sa na ten vylet všetci skladali tak mali zaujem sa za svoje peniaze dostať čo najďalej
A keď by človek jazdil pod 2000ot., tak by naskočila na palubnom počítači spotreba o 2 litre vyššia a narastala by lineárne s klesajúcimi otáčkami...
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 292
- Dátum registrácie: 23.05.2009 19:25 Zdieľať na Facebook
hm tak mne radi automat V. stupen uz pri 63km/h... ta tvoja tabulka sa da aplikovat na urcitu skupinu aut..urcite nie na vecsinu osobnych aut...urcite zalezi ci to je benzin atmosfera, ci oturbeny, ci diesel a aky objem a ako su sprevodovane rychlosti ci kratke alebo dlhe prevody........laco1871 napísal:SPRAVNÉ radenie rýchlosti :
rozjazd na I.st do max.15 km/h
II.stupeň ..........15-30 km/h
III.stupeń .........30-50 km/h
IV. stupeň .........50-80 km/h
V. stupeň .........80-110 km/h
VI.stupeň .........nad 100 km/h
toto je OPTIMUM pre akekoĺvek osobne auto a pre spotrebu
da sa jazdiť na III. 110 km/h ale NAČO ???
rovnako sa da jazdiť aj na V.stupni 60 ale je to NEZMYSEL z každeho hĺadiska
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot], Google [Bot] a 29 neregistrovaných