Spotreba na volnobeh vw bora

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

lubo30
Príspevky: 90
Dátum registrácie: 20.06.2006 11:45
Bydlisko: Kosice
Zdieľať na Facebook

Spotreba na volnobeh vw bora

Príspevok od používateľa lubo30 »

Dobry deň všetkým. Chcel by som sa opýtať poradiť. Mám vw bora 96 kW PD ročník 2002 a mám takýto problém. Pri naštartovaní studeného auta mi okamžitá spotreba vyskočí na 1.4 l/h a do piatich minut klesne na 0.7 l/h čo je dobre ale akonáhle sa auto zohreje na 90 °C ukazuje 1.1 l/h samozrejme svetla kurenie radio všetko vypnuté. Rozvody boli menené pred 1000km ale boli nastavovane s prípravkami nie len tak že fixa a ideme. Vymenil som aj snímač teploty ktorý je originál a nič. Auto má aj vyššiu spotrebu dal som plnú nádrž prešiel som 200 km s toho 90 km po dialnici 110 km rýchlostou a keď som prišiel znova na tú istú pumpu tak som dotankoval do plna a vošlo tam 15 litrov. Keď niekto mal skúsenosť tak skúste poradiť. Vďaka
VW Bora Combi 1.9 TDI 96 kW r.v. 2003
Jawa 350/638
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Rozhodne sú čísla velké a rozumné je hladať dôvod.Ak si vieš nájsť túto hodnotu,tak nemôže robiť problém si prejsť všetko čo z vecou súvisí a vnesie do problému svetlo.Rozhodne ale meranie týchto parametrov rob po jazde,z motorom v min 80°C teplým
a za volbehu si odpíš (naloguj) všetky kanáli vždy po štyroch hodnotách od 001 do 023
Je to za chviličku do linkového papiera a hoď mi tie hodnoty do SS správy,večer to prebehnem a vyjadrím sa čo s tým ďalej.Považujem to za rozumnejšie komunikovať z jedným sústredeným človekom o jadre problému ako z desiatkami ľudí o veciach ktoré sa tohoto konkrétneho netýkajú.
každopádne ale je potrebné doplniť aj o údaje o aute,km,servisovaní,histórií opráv a závad,proste čokoľvek čo dáva zmysel a má/môže mať súvislosť,hoci v hlbokej minulosti
PROCHY603
Príspevky: 3798
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

Zle nastavene rozvody!!! :41c2: :41c2:
lubo30
Príspevky: 90
Dátum registrácie: 20.06.2006 11:45
Bydlisko: Kosice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubo30 »

rozvody su na stavene dobre pretoze som ich menil s prípravkami a ked cez diagnostiku v motore cez merane hodnoty pozriem v 4 kanale poslednu hodnotu "uhol synchronizacie je 0.6 co je na 99% dobre....ale dnes mi to nedalo a mal som trocha cas tak som surovo zacal posuvať vacku oproti kluke az pokial som nedostal okamzitu spotrebu na diagnostike na 0.6 l/hod ale uhol synchronizacie je 6.0...samozrejme auto bolo zohrite tak neviem no
VW Bora Combi 1.9 TDI 96 kW r.v. 2003
Jawa 350/638
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Uhol synchronizácie je zadaný v rozsahu +- 3°
takže asi by som túto mieru rozhodne neprekračoval,nebola stanovená od brucha.Rozhodne sa posunutím do polohy "skôr"zmení chod motora a posunutie môže priniesť pre niektorý režim práce a oblasť teploty dokonca zlepšenie.Pre iný režim príp.teplotu pohromu.Ale,treba zobrať do úvahy čo všetko posunutím spôsobujeme mechanicky prestavením vačky.Teda aj vzájomnú polohu piest - ventily,ale aj počiatok tlačenia pre PD vstrekovač a ešte navyše aj elektricky presunieme vzájomnú polohu (Syncho) kľuka a vačka. Čiste teoreticky by sa po základnom nastavení od výrobcu už ani nemal zmeniť,iba kontrolovať výrobcom nastavenú hodnotu..Logicky,ľudia menia rozvody,ktorýkoľvek manták si vyťahuje vstrekovače a nastavuje svojhlavo dorazovú polohu na iný uhol,hlavu rovnajú o sto dvesto ani neuvažujú o dopadoch na túto hodnotu a zmenách ktoré to spôsobuje,takže sa toho uhla dotýkať pre tieto dôvody treba.Ale z jasnou vedomosťou "oč kráčí"
lubo30
Príspevky: 90
Dátum registrácie: 20.06.2006 11:45
Bydlisko: Kosice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubo30 »

to všetko úplne rozumiem ale chcel som skúsiť či je vobec možné dostať spotrebu na 0.6 l/hod. problém znie prečo ked nastavim rozvod podľa prípravkou a uhol syncronizácie je 0.6 tak spotreba je 1.1 l/hod... ja som auto kúpil pred 2 mesiacmi a už vtedy som sa mi zdalo že veľa žerie ale chcel som meniť rozvody pre istotu tak som to neriešil pripisoval som to tomu že niekto to urobil len tak s "fixou" a preto to bolo mimo, lenže s rozvodom som už spojil aj vačkový hriadeľ kedže 2 šišky už boli chytené. Vačku som dal používanu s buračky ale vo veľmi dobrom stave a samozrejme aj zdvíhatka značky INA. všetko som zložil a spotreba 1.1 l/hod...tak už neviem....predávajúci mi povedal a to som si všimol aj ja (ale cena bola dobrá) že auto je po náraze resp. že oni ako keby prešli po niečom alebo skôr že spadli za obrubník...lebo vana je nova aj dlhá poloos a ja už rozmýšlam či sa pri náraze niečo neposunolo či klukové koliesko na rozvod nieje trosku mimochodom a síce ja dam rozvod na prípravky ale v skutočnosti je to mi...neviem skúste pomôcť
VW Bora Combi 1.9 TDI 96 kW r.v. 2003
Jawa 350/638
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

No práve sme v bode kde mám neskonalú chuť tému opustiť a už sa k nej nevrátiť.Zase informácie na etapy.Aký má zmysel sa vonkoncom zamýšlať nad niečím bez údajov,dokonca aj takých ktoré sú jasné a dané.Zase aby som dával desať otázok iba k tej výmene vačky,lebo s tým je spojené toho dosť a podstatného.Logicky sa nedá neopýtať na hodnoty pred výmenou rozvodov a následne po.Potom fakt treba ísť jasne slovenskou cestou pokusov a omylov.
tomasmiku
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 19.11.2013 13:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomasmiku »

mal by si mat 0,5L bez klimy.........
lubo30
Príspevky: 90
Dátum registrácie: 20.06.2006 11:45
Bydlisko: Kosice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubo30 »

mhlavaty napísal:No práve sme v bode kde mám neskonalú chuť tému opustiť a už sa k nej nevrátiť.Zase informácie na etapy.Aký má zmysel sa vonkoncom zamýšlať nad niečím bez údajov,dokonca aj takých ktoré sú jasné a dané.Zase aby som dával desať otázok iba k tej výmene vačky,lebo s tým je spojené toho dosť a podstatného.Logicky sa nedá neopýtať na hodnoty pred výmenou rozvodov a následne po.Potom fakt treba ísť jasne slovenskou cestou pokusov a omylov.
chcem ešte pozrieť namerané hodnoty lebo teraz tu riešim iné auto a niečo mi napadlo...a k tomu "hore" vačku som nemenil 1. ani 10. krát tak v tom nevidim problem všetko podľa "Elsa tech" a spotreba bola aj pred tým všetkým 1.0 liter za hodinu len ako som písal neriešil som to kedže som chcel meniť rozvody. ;-(
VW Bora Combi 1.9 TDI 96 kW r.v. 2003
Jawa 350/638
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

lubo,nie je problém že niečo urobíš,a urobíš dobre nakoľko sa držíš predpisu atd atd, problém je že že nenapíšeš všetko čo sa problému týka,hoci aj to že niečo si urobil ale...je to urobené určite správne.Tu je iba klávesnica a písmenká,žiaden jasnovidec
Len písmená a vôla
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

ja mam spotrebu na voľnobehu u motora od GM F18D4

trvale 1,3 a netrápi ma to....
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

no lubko ked si taky znali a nerobis veci 1 ani 10 krat, a mas vag, tak tie ciselka v meranych hodnotach niesu na okrasu co tak ich popozerat a pouvazovat nad nimi, tam to bude urcite preco tak papka
lubo30
Príspevky: 90
Dátum registrácie: 20.06.2006 11:45
Bydlisko: Kosice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubo30 »

ta som tu nahádzal namerané hodnoty možno niekto si niečo všimne mne sa nezdá koľko ukazuje v kanale 3 tretia hodnota nio ved tu to je
kanal 001: 903 min/s 6.9mg/str 5.6-6.1 KW 83.7
kanal 002: 903 min 0.0% 010 83.7
kanal 003: 903 265.0 465 mg/str 4.8
kanal 004: 903 1.2ATDC 5.6-6.1 KW 0.6-1.1
kanal 005: 903 27.2 1.0 82.8
kanal 006: 0km/h 000 0.0% 255
kanal 007: 63.9 0.0% 33.3 82.7
kanal 008: 903 0.0mg/str 30.5mg/st 26.6
kanal 009: 903 0.0mg/str 26.4
kanal 010: 465.3mg/str 969mbar 1029.6 0.0%
kanal 011: 903 1071.0bar 1029.6 24.7%
kanal 012: 11111111 1.26 14.23V 81.9%
kanal 013: -0.42 -0.05 0.14 0.26
kanal 015: 903 6.9mg/str 0.8l/hod 0.0
kanal 016: 31.2% 100000001 00 14.36
kanal 017: 0 0 0 0
kanal 018: 0 0 0 0
kanal 020: 903 42.0 70.0 0.0
kanal 021: 0.0 10000000 00000100 00000100

ked ešte niečo tak doplním
VW Bora Combi 1.9 TDI 96 kW r.v. 2003
Jawa 350/638
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

kanal 023 tu strasne chyba skus este ten
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

kanál 003 tretia hodnota sa smie líšiť od hodnoty druhej o +- 20jedn. Čiže hodnota recyrkulácie sa príliš vzďaluje
Tu je potrebné urobiť nasledovnú skúšku...plná teplota,volnobeh po dobu 10 min. a okamihové zvýšenie otáčok.ak sa hodnota nemení,tak je dosadená RJ náhradná hodnota.

005..2 hodnota je podivná a neprimerane velká..štartovacia dávka

010..1 hodnota je vo velkej odchýlke,ale súvis je viď kanál 003
2 hodnota (atmosferický tlak) logicky taký tlak je v Himalájach.Hodnota nízkeho tlaku je dôvod pre RJ pridávať palivo,k tomu sa uchylujú v jednoduchých "čiptuningoch" na zvýšenie dávky

Korekčné dávky solidné,aj stav elmagnet.vstrekov OK ,chýbajú hodnoty BIP z 023

Nemám z toho práve dobrý pocit a podozrievam že je tam vykonaný aušus tuning

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných