Špičková antikorózna ochrana podvozka a dutín karosérie

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

JokkGone
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 08.01.2009 15:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa JokkGone »

Kedze vlastnim E36 Touring, ktore vraj boli z e36tiek na koroziu nachylne najviac, pravidelne sa snazime resistinom, avsak tento boj vnimam ako vopred prehraty a iba natahujeme cas a oddalujeme nevyhnutne, lebo ostatny stav auta a hlavne jeho vlastnosti pre mna stoja este za ten boj a odmenu dostavam denne :-) aj ked sa prakticky jedna o bezcenne auto napriek tomu ze je vo velmi slusnom tech.stave.
ak by bola moznost ten nezvratny proces zvratit, nie iba spomalit, bolo by to vyborne.
fakt je ze nosne casti zatial vobec nie su zle, ale ako uz bolo pisane, v pripade nejakej rany sa tuhosti karoserie z r. 1995 celkom obavam a teda aj o moju bezpecnost.
s faktom ze ju iba kvoli korozii za par rokov odveziem na vrakovisko sa zmierit nechcem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Noxudol je možné získať hoci aj cez autoFra a Resistin je náš (český) prípravok
V domácich podmienkach je skoro najväčší problém ako podvozok očistiť od mastnôt zažratých do povrchu vecí a aj aplikačná pištol.Noxudol je parketa Martina Cichého skús sa cez ss jeho opýtať na detaily.Môj spôsob je v princípe iný a tieto procedúry ako bezvadné očistenie od hrdze nežiada,je možné chrániť aj obnažený kov úplne bez náteru v prípadoch kedy proste náter ani nie je možný,resp sa nerobí.To je kopec dielov ako čapy riadenia atd ktoré sa predávajú bez ochranného náteru,časti dielov napr pod palubnými doskami tiež ani prémiovky nefarbia atd je toho viac kde treba chrániť holý kov,ozubené kolieska rôznych náhonov a pod. Garantuje sa ochrana v solnej lázni v ráde tisícov hodín.
Resistin je značne závislý na znalosti prípravku a ešte viac na samotnej aplikačnej pištole,riedením atd..tu rozhodne platí že dvaja ľudia urobia úplne odlišnú prácu a dosiahnu odlišný výsledok.
Čo výhoda bola hlavne v cene,použiť 3-4 lt na jedno vozidlo nerobil problém.To už je rozhodne minulosť,ale určite svojpomoc aspoň čosi zlacní.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

JokkGone napísal:Kedze vlastnim E36 Touring, ktore vraj boli z e36tiek na koroziu nachylne najviac, pravidelne sa snazime resistinom, avsak tento boj vnimam ako vopred prehraty a iba natahujeme cas a oddalujeme nevyhnutne, lebo ostatny stav auta a hlavne jeho vlastnosti pre mna stoja este za ten boj a odmenu dostavam denne :-) aj ked sa prakticky jedna o bezcenne auto napriek tomu ze je vo velmi slusnom tech.stave.
ak by bola moznost ten nezvratny proces zvratit, nie iba spomalit, bolo by to vyborne.
fakt je ze nosne casti zatial vobec nie su zle, ale ako uz bolo pisane, v pripade nejakej rany sa tuhosti karoserie z r. 1995 celkom obavam a teda aj o moju bezpecnost.
s faktom ze ju iba kvoli korozii za par rokov odveziem na vrakovisko sa zmierit nechcem.
Vlastnil som ich snáď desať svojho času a rozhodne je to auto hodné chránenia.Nesmierne dobre premyslené auto ktoré až na určité vrodené prkotavé chyby malo šancu sa stať večným,až teda na koróziu.Ak tú niekto dokáže poriešiť,má nesmrtelné auto,u šesť valca aj auto z najkrajším zvukom motora aký kedy existoval.Ak ho chrániš Resistinom tak velmi záleží či využívaš technické otvory ktoré to auto má pre prístup do dutín.Je možné ho ochrániť doslova absolutne
JokkGone
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 08.01.2009 15:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa JokkGone »

ano je to 206s3, aj ked nema cez 200 koni, pre zivot staci.
no vidim, ze bude cas navstivit profesionala kedze ako pises sa da zachranit a v domacich podmienkach iba oddalujeme nevyhnutne.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

ja pouzivam uz dlho fluid film.je to najlepsie co sa da kupit do dutin karoserie.vyskusal som to aj v zime na ramenach auta a boli stale mastne.liter tej stavy stal asi 30 alebo 60 euro.da sa to kupit ako spray alebo vo flasi a dat do nejakej pistole.na you tube su o tom videa ako to american strieka na svoje suv alebo jeep a strieka s tym vsetko kolesa napravy podlahu a aj chromove narazniky.a potom sup s tym do blata.
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

No mám v pamäti ako tu podobná otázka onehdy vyvolala posmešky v zmysle "načo ošetrovať auto ktoré má 12 rokov záruku na prehrdzavenie".... ja som práve t.č. hľadal na nete nejakú firmu na východe - najlepšie KE-okolie ktorá by mala v popise " ošetrenie podvozka, dutín" a nenašiel som. Áno, zaplatil by som za poctivé ošetrenie podvozkových častí a dutín. Bývam v mieste s vlhkou mikroklímou a aj keď karoseria je dobre ošetrená sú časti ktoré hrdzavejú celkom rýchlo. A to nie všetko vidno bez endoskopu.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Trochu by som prispel aj ja k tejto téme,

na montážnych pracach v Nemecku sme používali

INHIBÍTOR korozie, neviem presne chemické zloženie,

ale bola to tekutina veľmi podobná modrému atramentu

aplikovalo sa to na obrusený kovový povrch a

chranilo to pred korodovaním aj mesiac to tam vydržalo

a chranilo ten povrch pred koroziou aj na daždi ,vodou sa to nedalo zmyť dole

možno niekto bude vedieť názov tejto tekutiny
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Inhibítor korózie sa predáva v bežnej sieti Farby laky a to je aj názov u nás predávanej verzie.Mám ju odskúšanú,nie je zlá,jej chybou je krátka doba ochrany.
Ochranných spôsobov je nesmierne veľa,jeden pretvára koróziu na inú formu,iný kov "pečatí" a ďalšie sú na báze voskov.
Zaznela tu ako ochrana pred koróziou olej.Je to lepšie ako nechránený povrch,ale inak hlboký omyl,a to samé je nafta.Pred koróziou je iba lepšie ako ...voda
Skúšky na ochranu sú nekompromisné.Na povrch ošetrený prípravkom pôsobí voda,slaná voda,kyseliny a pod.Dni,týždne,mesiace a špičkové aj roky !!! To najlepšie čo uzrelo svetlo sveta pochádza z vojenskej a leteckej oblasti a tak je trochu mimo sféry motorizmu.Aj cenová relácia je trocha mimo,ale zase si treba položiť otázku,čo je zároveň špička a ešte lacné ?!
Otázka ale vychádza z myšlienky ktorá hovorí o špičkovej technológii,a nedáva si za úlohu riešiť iné než samotnú odpoveď na otázku...záujem na SVK áno/nie pre podobné riešenia,či ostať na platforme..na SVK zdochol pes,možno čína niečo dodá
tomas-b
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 25.08.2012 15:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomas-b »

V Rakúsku známy robí s olejom na laná lanoviek (seilfett)
Ale to iba tak pre známych, áno tiež na "kolíske"
Ale funguje to super (aj do oceľového lana na lanovkách v alpách sa antikorózny prostriedok musí dostať - vzlínať)
A nestojí ten prípravok moc veľa.

Môžeš si nájsť v googli o tom:
seilfett als unterbodenschutz
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

Martin kaja napísal: Kazdopadne to nechcem na 1-2 roky, radsej teda kvalitne.

Mato
no ono sa to ma robit kazde 2 roky.vystrek dutin voskom,alebo hocicim.karoseria dutiny v nej sa orosuju pri zmene teploty,v lete slnko sposoni ze to posteka vyschne neviem kto by na to dal viac zaruku viac ako 2 roky.stary mechanici si tiez chranili skodovecky olejom a ja som to obkukal.favorita som drzal v povodnom stave starym motorovym olejom.kazde 2 roky som to lial na podlahu pod koberec,prahy zadne lemy dvere nosniky ale potom 2 tyzdne vsade kde som zastavil ostavala na ceste ropna nehoda.a to nepisem co to bolo pred garazou 2 dni po aplikovani.pod celym autom natiahnuty igelit a v garazi tiez.potom ked to vsetko postekalo boli cele vsetky spodne casti od oleja.vela ludi upchavalo tie odtokove dierky v podlahe ale to bola pricina preco tie skodofky a favority hnili ako zelenina.no najlepsie mi funguje ten fluid film ostava to mastne aj v zime.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Luboš odpoviem od konca.Reklamu som nikdy v živote nemal rád,rád by som u toho zostal.
Cenove to ozaj nejde rovnako oceňovať,už aj z ohľadom na rozsah.Ale pre samotnú predstavu by sa stredná velkosť auta (napr. Laguna,Passat) pohybovala v úrovni 250-300 e.-
Asi najväčší problém tejto práce je paradoxne sféra dostupnosti dokumentácie o konštrukcii.Autá ktoré som ako klampiar pitvar ako kurence sú samozrejme v pohode,tak viem kde ako a čo,koľko je vstiev,kde je čo a na kolko častí sa ktorá dutina delí.Ale horšie to bude u aut kde táto vedomosť chýba bude treba doslova prekamerovať dutiny.Zaruka na stav "bez zmeny" je 5 rokov aj do silne soleného prostredia !!!
Mňa vcelku dosť omíňa aj otázka nutnosti dokumentovať stav vstupný,slováci sú ...to teraz neriešme,ale myslieť treba aj na túto okolnosť.
66QUATTRO
Príspevky: 668
Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 66QUATTRO »

Mňa ešte napadá auto ktoré mám pod palcom 18 ročné TICO - známa ho dala ošetriť od nova asi len asfaltom odspodu... je síce pravde že zimu moc nevidelo počas jazdy no doteraz sú na ňom len kde tu malé fliačiky hrdze - všetci vieme aké boli tieto autá....
Kamarát má o2 pred FL- jedna z prvých 2 kových(2004) - najazdené asi 130t km s nesmrteľnou 1.9 - teraz má auto 11 rokov a na prahu pod dverami prvý fliačik hrdze .... verím tomu že ak by sa ako nové ošetrilo toto by tam ešte nemuselo byť...toto auto by tak nabehalo isto viac km ... je to síce iba maličké miesto...ale časom sa objavia aj na iných miestach tak ako napr. predné blatníky na 1 kovej fabii - iste vydržali vskutku veľa - ťažko nájsť niečo odolnejšie voči hrdzi ale aj to raz povolí....
Jednoznačne môžem povedať že super sa robia úplne nové autá - mal som možnosť robiť len jedno také - fabia našich rodičov ....fakt nie je o čom....je síce pravda že na mňa krivo pozerali že čo im stváram s 1 dňovým autom ....ale po rokoch mi snáď poďakujú---nehovoriac o tom že asi nikdy nepochopia že to nie je robota za pár €€....čo už... dobrý syn...
Ja som teraz nahodil oznam o takomto ošetrovaní uvidíme aký bude záujem.... osobne by som zato pýtal tak 100-200€podľa rozsahu prác... pri niektorých autách je nutné rozoberať aj tapac na dverách a nahradzovať nity skrutkami..(zlatá felda a jej servisné otvory v zadných dverách).... úplnú úchylačinu som urobil na svojom aute kde som vybral komplet interiér a šupol tam resistin... ešte zadné dvere spodky ...a na zvyšok sa chystám v priebehu týždňov ale je pravda že v takom rozsahu by to bolo viac €€...tam treba rozobrať xy vecí a nepolámať nič si tiež vyžaduje čas....určite sa oplatí dať aj na už hnijúce autá...vie to spomaliť výrazne to hnitie... na 120 som urobil tú chybu že som ju natieral vždy iba od spodku....
jackboy
Príspevky: 329
Dátum registrácie: 18.09.2008 20:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jackboy »

niekde na kysuciach robil chlapik otryskanie sodou bikarbonou a nastreky ...robili nam veterana plechy /pekne hladko/
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Jedna z terajších prác takú potrebu priniesla,a myslel som že nebude problém dať diely otryskať suchým ľadom,ovšem opak je pravda,mal som obrovské problémy si túto prácu zabezpečiť,hlavne že stotisíce ľudí nemajú čo robiť.Kedže som vedel poriešiť velké veci a malé sa nechceli baviť,tak som si kabínu urobil a veci do cca 80 cm si už dnes urobím sám.Nepoužívam sódu či suchý ľad,ale skielkovanie,to poznajú ludia ktorý prichádzajú do styku z repasmi.Tie sú skielkované,a vyzerá to ako nové.
Táto ochrana podvozku to ovšem nepotrebuje z hladiska účinku ochrany,ale je to o vizuálnom pocite.Ošetriť ide totiž aj velmi škaredo hrdzavý povrch,ale ten pohlad ostáva nepekný a asi by nebol práve z nadšením vítaný samotný argument že to je aj tak OK a stretneme sa o pár rokov,bude to presne takéto ako teraz.
Tak uvažujem že aký by bol pocit dostať repas turbínu v stave v akom od nás odchádzala.No ďakujem
mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

Ja som tiez jeden z domacich patlatov co namaluje a nastrieka vsetko co sa nehybe aj hybe :d :D .
Ale nevidim zmysel v drahom osetrovani dnes vyrobenych aut pretoze osetris spodok,ktory vydrzi par rokov dlhsie a za rok potom treba striekat auto lebo zliezol lak z karoserie,a na dalsi rok treba menit polovicku auta,ktora je odstreknuta z plastu,lebo sa polame.
V dnesnej dobe su auta spotrebak nic sa neda rozobrat a opravit iba draho vymenit to znamena,ze sa financne neoplati do toho investovat,preto firma ktora ma nato auta obmiena po X rokoch....
Kazda suciastka je vyrobena tak,aby vydrzala cca.5rokov,alebo x kilometrov a unava materialu zafunguje.

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: uwa0948074447 a 93 neregistrovaných