SLABY TLAK TURBA TDI

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

hadam aj hej kedze tato tema je rok stara...
lukaso112
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 05.09.2013 21:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lukaso112 »

Nazdar. Mam oktavu 81. Mam vecny problem s turbom... je tam novy repas. Nova vaha vzduchu. Aj nove podtlakove hadicky. Mam aj novy ventiln 75. Auto nepada do nudzoveho rezimu len nema tah. Na podtlakovej hadicke je take teliesko ktore som odpojil a z obidvoch stran to prefuklo.pobuchal som a hned z jednej strany to utesnilo ako ma. Ale aj tak to neni ten problem. Auto niekedy ide na 100% a niekedy na70% . Niekedy ked to jemne rozbieham tak je citit trhanie ako by chcelo tahat ale urcite niejaka malickost tam je. Myslim si ze to moze byt elektromagneticky ventil co je pod sanim. Co vy na to? Moze to byt ten zmetek?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

O akom tlaku píšeš ? Tlak kde ? v akých jednotkách ? Myslel som si že ten motor poznám ako svoje gate a vidím že mám čo doháňať.Akých 40-60-80 ??? O čom to vlastne píšeš ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V sacom potrubí môže byť naozaj malý tlak,ale to zistí jedine na ceste z diagnostikou kde si priebežne kontroluje tlak a aj všetko ostatné a potrebné od prietoku vzduchu po dávku paliva.Ale jednotky 40-60-80 ničoho sa sa tam vyskytuje,to nedáva zmysel.Iba prípadne hodnota predvstreku v kanáli 000,ale aj tak je to čudné vyjadrenie kedže ho zobrazuje jediné číslo.Predvstrek u čerpadla ktorý zrejme bol zistený sa dá nastaviť bez potreby výmeny rozvodov,len sa odoberie vrchný kryt rozvodov a je prístup k nastavovaniu
Tlak turbíny môže byť nízky aj pre desať iných úplne smiešnych prkotín,turbína samotná nemusí mať problém.Nech je poučenie aj tebe,tunajší autorizák chcel meniť turbo,len cena tak vyplašila pána že ušiel.Celý jeho problém spočíval v tom,že mal v prívode nafty do čerpadla plno vzduchu a tá priesvitná hadička paliva bola ako keby tankoval sodovku.
leonardoronaldo113
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 28.07.2022 01:28
Zdieľať na Facebook

Re: SLABY TLAK TURBA TDI

Príspevok od používateľa leonardoronaldo113 »

Zdravím mám octaviu 2 rs tdi a mám taký pocit že turbo netlačí tak ako ma za studenaa tlači lepšie no keď sa zohreje auto tak citeľne hlavne na 4stupni cítiť že turbo netlačí tak ako by malo
Čím to môže byť???
srtdemon
Príspevky: 360
Dátum registrácie: 11.07.2022 21:55
Zdieľať na Facebook

Re: SLABY TLAK TURBA TDI

Príspevok od používateľa srtdemon »

Zvlastne. Ty citis kolko tlaci turbo?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: SLABY TLAK TURBA TDI

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pocit gazdu málokedy klame preto je nutné sa dopracovať ku konkrétnym parametrom ako si svoje "povinnosti" plní všetko čo má na starosti naplnenie motora.Robí sa to a volá - logovanie v záťaži.Zrozumitelnou rečou je to zber živých parametrov pomocou diagnostiky v režime jazdy motora v plnom zaťažení.Vcelku jednoduchá vec u mechanických prevodoviek kde je výpovedná hodnota 100% a teda príčina sa zistí lahko rýchlo a plne hodnoverne.U automatu to je bieda,iba pokiaľ je tam režim sport alebo priame radenie tak je to lepšie.
Logovať treba všetko čo do menežmentu plnenia kecá,tlaky turbíny,percento riadenia,prietok vzduchu,limitery ktoré strážia požiadavky a prípadne obmedzujú,dávky paliva a pod.
Pokiaľ ide o novšiu generáciu Tdi je nutné už pred jazdou logovania mať overené či sú funkčné (a správne) veci ktoré tiež súvisia - práca EGR (nizkotlak aj vysokotlak) protitlaky výfuku (DPF) zistuje sa ako pracuje motor (rovnomernosť chodu a základné hodnoty tlak a teploty) aké korekcie potrebuje.Čiže najprv sa prejde všetko od pozretia registra chýb,readiness (často je zmienka o probléme iba tu) a prejdú sa všetky merané hodnoty komplet aby sa vylúčila zbytočnosť logu ak je niečo nesprávne a vidieť to okamžite.Samotný jazdný log je v dnešnej premávke veľmi problematický (nesmie sa pustiť pedál plynu,celý čas je na max.) takže sa doslova číha vhodná chvíla (1 km odzadu a min 2 km pred na ceste nič) inak sa nedá vykonať.Preto treba dopredu už mať jasné všetko čo sa dalo zistiť na dielni.Takže toto sú veci ktoré musí jedna dielňa ktorá sa pustí do podobného hľadania vedieť zabezpečiť.Čím novší stroj,tým sú požiadavky väčšie,takže pozor komu dať auto do rúk,mechanici sú na prvý pohľad všetko ťažký borci (nechajte to tu,pozrieme sa na to !)
Ale ...pozrieť vám to môže ktokoľvek čo ide náhodne okolo,pozor na tie vyjadrenia. Vy sa nepýtate,oni neodpovedajú.Takže sa treba pýtať úplne jasne a jednoznačne a čakať tiež úplne jednoznačnú odpoveď,inak ste na zlom mieste,priestor opravárenstva na slovensku je 50 rokov za ktoroukoľvek africkou krajinou.Nie je potrebné to zistiť na vlastnej koži

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných