SLABY TLAK TURBA TDI

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mareceks51
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 06.04.2008 13:52
Zdieľať na Facebook

SLABY TLAK TURBA TDI

Príspevok od používateľa mareceks51 »

nazdar pani, mam jednu otazku.bol som na wag lebo sa mi zdalo ze auto prestava nejak tahat a vypisalo ze slaby tlak v sacom potruby.viete mi niekto poradit ako mam zystit odkial tlak unika ? alebo ci moze byt zavada niekde inde ? mam ten pocit ze za studena ide motor lepsie ako za tepla a aj turbo lepsie reaguje a ma ,,turbovitejsi,, zvuk :) , diky za kazdu radu.motor AFN 110 ps
dr.risko
Príspevky: 476
Dátum registrácie: 26.01.2009 12:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dr.risko »

Predpokladam ze to nebola diagnostika v autorizovanom servise podla toho co pises... Lebo v tom pripade za tych naozaj len par eur navyse by si nemusel zistovat problem cez net. Diagnostika nieje len o tom napichnut na PC precitat co pise a zhrabnut peniaze...
Kolko si za to dal?

Pricin moze byt vela - bohuzial az tak vela ze sa nema vyznam ani rozpisovat.
scorpi4
Príspevky: 6093
Dátum registrácie: 18.07.2008 17:35
Bydlisko: TT, PN, TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa scorpi4 »

takze 81kW motor...

no, tlak turba moze mat velmi vela pricin..respektive nedostatocny tlak...riesim podobnu situaciu...

moze to byt v podtlakovom regulatore, v sacom potrubi, v netesnosti potrubia, v ucpatom katalizatore, vaha vzduchu...a mnoho dalsich pricin...

nie vsetzko ukaze VAG..zial..najma ak je na mmieste diagnostika niekto, kto nevie, o com ta diagnostika je...

treba hladat...siel by som od netesnosti...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Jedna dobrá a jedna zlá správa.Dobrá,nepadáš do núdzoveho,je predpoklad že závada bude banálna.Zlá je,že kto Ťa napichol na Vag je para z automechanického h....,veď vieš. Vo vlastnom záujme kým Ťa podobný superman nezkasíruje si prezri všetky podtlakové hadičky vrátane prípoja na brzdový posilovač,pozri tú plechovú konzervu na turbe.Ak na ňu pripojíš kúsok hadičky,ústami musíš vedieť urobiť tolko podtlaku že to ramienko čo to ťahá prejde do druhej krajnej polohy.Hladko bez zadrhnutia.Ak ten podtlak podržíš,musí to ostať vtiahnuté,nesmie sa vracať samo späť.Dotiahnutie spon na hrubých hadicách by nemali hroziť,ak len niesi total hluchý.Pozri do vzduchoveho filtra,videl som ho už plný blata (po zabudnutí namontovania plastového podblatníka).
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Problem bude najskor v prasknutej hadici od turba. Moze tam byt aj mala prasklina, cez ktoru bude uchadzat stlaceny vzduch (na volnobehu, bez zataze sa to neprejavi). Hadice treba dobre poutierat a skontrolovat. Keby bola chyba v regulacii, respektive v podlakoch co maju vplyv na regulaciu, tak by bol skor problem vysokeho tlaku, teda diagnostika by ukazala, ze medzna hodnota tlaku bola prekrocena.
Navyse, pokial ta chyba tam bola zapisana, tak RJ musela prejs do nuzd. rezimu (po nastartovani je to zas OK, pokial o5 nedojde k vacsej diferencii tlaku od pozadovaneho).
Takze hladat, hladat, pocuvat kde to syci.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

mastik29 napísal:Problem bude najskor v prasknutej hadici od turba. Moze tam byt aj mala prasklina, cez ktoru bude uchadzat stlaceny vzduch (na volnobehu, bez zataze sa to neprejavi). Hadice treba dobre poutierat a skontrolovat. Keby bola chyba v regulacii, respektive v podlakoch co maju vplyv na regulaciu, tak by bol skor problem vysokeho tlaku, teda diagnostika by ukazala, ze medzna hodnota tlaku bola prekrocena.
Navyse, pokial ta chyba tam bola zapisana, tak RJ musela prejs do nuzd. rezimu (po nastartovani je to zas OK, pokial o5 nedojde k vacsej diferencii tlaku od pozadovaneho).
Takze hladat, hladat, pocuvat kde to syci.[/quot

Ak sa nenahneváš v mnohom si vedla.Až budeš raz počuť ten rachot pod kapotov,tak je to prasklina na turbo hiadici.No nič.Chyba v podtlaku = sa rovná prekročená medzná hodnota pretlaku turba. Prd makový. Vieš čo sa stane pri vadnom podtlaku ? Asi ťažko.
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

mastik29 napísal:Problem bude najskor v prasknutej hadici od turba. Moze tam byt aj mala prasklina, cez ktoru bude uchadzat stlaceny vzduch (na volnobehu, bez zataze sa to neprejavi). Hadice treba dobre poutierat a skontrolovat. Keby bola chyba v regulacii, respektive v podlakoch co maju vplyv na regulaciu, tak by bol skor problem vysokeho tlaku, teda diagnostika by ukazala, ze medzna hodnota tlaku bola prekrocena.
Navyse, pokial ta chyba tam bola zapisana, tak RJ musela prejs do nuzd. rezimu (po nastartovani je to zas OK, pokial o5 nedojde k vacsej diferencii tlaku od pozadovaneho).
Takze hladat, hladat, pocuvat kde to syci.
mhlavaty Ti to napisal, tu je link na temu, kde bol problem v hadici stlaceneho vzduchu a ako sa to prejavovalo

http://forum.autobazar.eu/a4-3-0-v6-ben ... ght=imro2t

imro2t som v skutocnosti ja
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Pri vadnom podtlaku neni turbo regulovane, teda zvacsa sa jeho lopatky nenatacaju a ostavaju naklopene na max, teda pri jeho roztoceni dojde k velkej diferencii oproti pozadovanej hodnote tlaku. Dalsie priciny toho stavu moze byt vadne turbo (naklapamie nefunkcne alebo obmedzene koli zaneseniu), ventil N75, alebo snimac tlaku.
Tu sa vsak riesi, ze v sacom potrubi je tlak nizky.
Este ma napada, ze starsie RJ na motoroch AFN mali v cidlo tlaku jedno a jedno bolo priamo v RJ, kde to byva ucpate olejom a inym bordelom. co by tiez mohlo sposobovat problemy.
alpiners2
Príspevky: 577
Dátum registrácie: 02.10.2006 22:19
Bydlisko: Rimavská Sobota
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alpiners2 »

no vidím že viacerí majú hokej v tom ako je vlastne turbo regulované okrem mhlavatého.

keď je podtlakovka vtiahnutá tak sú lopatky na turbe privreté a turbo tlačí max.

keď je podtlakovka vysunutá tak sú lopatky na turbe otvorené a turbo tlačí minimálne.

pri štarte sa tiahlo na podtlakovke vtiahne, privrie lopatky aby turbo pri akcelerácii tlačilo požadovaný tlak. zo zvyšujúcimi otáčkami sa tiahlo vysúva, otvára lopatky a klesá plniaci tlak podˇľa požiadavky riadiacej jednotky.

ak nemáš dosiahnutý minimálny plniaci tlak, tak máš buď slabý podtlak a lopatky neprivrie a nevie fúknuť. alebo druhá varianta netesnosť niekde na spojoch, ale to by bolo počuť.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

mastik29 napísal:Pri vadnom podtlaku neni turbo regulovane, teda zvacsa sa jeho lopatky nenatacaju a ostavaju naklopene na max, teda pri jeho roztoceni dojde k velkej diferencii oproti pozadovanej hodnote tlaku. Dalsie priciny toho stavu moze byt vadne turbo (naklapamie nefunkcne alebo obmedzene koli zaneseniu), ventil N75, alebo snimac tlaku.
Tu sa vsak riesi, ze v sacom potrubi je tlak nizky.
Este ma napada, ze starsie RJ na motoroch AFN mali v cidlo tlaku jedno a jedno bolo priamo v RJ, kde to byva ucpate olejom a inym bordelom. co by tiez mohlo sposobovat problemy.
Tvoja prvá veta je velký omyl.Áno,turbo je neregulované lebo vypadol podtlak,potialto je to správne.Lopatky jú v základnej pozícii,teda oska od konzervy max.vysunutá. ALE,v tejto polohe sú lopatky turba otočené KOLMO K TURBÍNE A UČINNOSŤ A VÝKON TURBA JE NAJMENŠÍ. A teda požiadavka napr.pri akcelerácii je maximáný výkon a turbo nakolko nenatočilo lopatky do zúženej štrbiny si poprdkáva v bežnom režime a dáva slabí výkon. Punktum,môj milý. Napichni si naraz VAG,vyveď von podlak z konzervy na podtlakový manometer a sleduj. Naučíš sa nové veci. Nič v zlom,ale v podobnom omyle sú stovky automechanikov rozoberajúcich a večne čistiacich turbá aby zistili že chyba je niekde inde.Ešte jeden malý omyl tam máš.
V tých riadiacich jednotkách čo majú zavedený podtlak sa nič vnútri NIKDY nezapchá olejom.Tam je permanentný podtlak a tak ako voda nečetie dohora,ani proti večnému odsávaniu tam nevstupuje olej. Zato N75 sa dokáže úplne elegantne zastrať až do netesného stavu keď nedokáže zatvárať priechod z dôvodu že ním prechádza vzduch s prachom,lebo jeho vstup je zo vzduchového filtra a ten majiteľ chytrák vybral,lebo bol zasratý a veď pondelok kúpi nový. Keď mám byť úprimný a sledujem ten kopec deziinformácií na túto večnú tému nepoučitelných ľudí,je mi do plaču a ľutujem peňaženky majiteľov aut ktorý im ich zveria v nádeji že tomu rozumejú.Áno rozumejú,najviac keď už vymenili všetko vymeniteľné.Opätovne píšem pri plnom vedomí,99% porúch sú banálne hlúposti,ale ľudia začínajú od tých najväčších.Ak aj na samom konci na tú banalitu sami prídu,už to priznať nemôžu.A to ešte iba príde generácia ľudí čo tomu čo čítajú nezomumejú.Ale to už sem nepatrí.
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 01.06.2010 09:04, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

alpiners2 napísal:no vidím že viacerí majú hokej v tom ako je vlastne turbo regulované okrem mhlavatého.

keď je podtlakovka vtiahnutá tak sú lopatky na turbe privreté a turbo tlačí max.

keď je podtlakovka vysunutá tak sú lopatky na turbe otvorené a turbo tlačí minimálne.

pri štarte sa tiahlo na podtlakovke vtiahne, privrie lopatky aby turbo pri akcelerácii tlačilo požadovaný tlak. zo zvyšujúcimi otáčkami sa tiahlo vysúva, otvára lopatky a klesá plniaci tlak podˇľa požiadavky riadiacej jednotky.

ak nemáš dosiahnutý minimálny plniaci tlak, tak máš buď slabý podtlak a lopatky neprivrie a nevie fúknuť. alebo druhá varianta netesnosť niekde na spojoch, ale to by bolo počuť.
BINGO,aspoň jeden. Nechceš u mňa robiť ?
alpiners2
Príspevky: 577
Dátum registrácie: 02.10.2006 22:19
Bydlisko: Rimavská Sobota
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alpiners2 »

ja mám robotu. ale vďaka za ponuku :300f:
mareceks51
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 06.04.2008 13:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mareceks51 »

no chalani vraj vaha vzduchu je ok.podtlaky som pozeral boli ok.plechovka ak isto ok.pozeral som aj hadice ttak ze sme drzali motor asi na 2000-3000otackach a chodil som z rukou po hadiciach a po IC ale nepostrehol som nijaky unik........filtre su nove...........
Pilotek
Príspevky: 869
Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Pilotek »

mhlavaty napísal:Tvoja prvá veta je velký omyl.Áno,turbo je neregulované lebo vypadol podtlak,potialto je to správne.Lopatky jú v základnej pozícii,teda oska od konzervy max.vysunutá. ALE,v tejto polohe sú lopatky turba otočené KOLMO K TURBÍNE A UČINNOSŤ A VÝKON TURBA JE NAJMENŠÍ. A teda požiadavka napr.pri akcelerácii je maximáný výkon a turbo nakolko nenatočilo lopatky do zúženej štrbiny si poprdkáva v bežnom režime a dáva slabí výkon. Punktum,môj milý. Napichni si naraz VAG,vyveď von podlak z konzervy na podtlakový manometer a sleduj. Naučíš sa nové veci. Nič v zlom,ale v podobnom omyle sú stovky automechanikov rozoberajúcich a večne čistiacich turbá aby zistili že chyba je niekde inde.Ešte jeden malý omyl tam máš.
V tých riadiacich jednotkách čo majú zavedený podtlak sa nič vnútri NIKDY nezapchá olejom.Tam je permanentný podtlak a tak ako voda nečetie dohora,ani proti večnému odsávaniu tam nevstupuje olej. Zato N75 sa dokáže úplne elegantne zastrať až do netesného stavu keď nedokáže zatvárať priechod z dôvodu že ním prechádza vzduch s prachom,lebo jeho vstup je zo vzduchového filtra a ten majiteľ chytrák vybral,lebo bol zasratý a veď pondelok kúpi nový. Keď mám byť úprimný a sledujem ten kopec deziinformácií na túto večnú tému nepoučitelných ľudí,je mi do plaču a ľutujem peňaženky majiteľov aut ktorý im ich zveria v nádeji že tomu rozumejú.Áno rozumejú,najviac keď už vymenili všetko vymeniteľné.Opätovne píšem pri plnom vedomí,99% porúch sú banálne hlúposti,ale ľudia začínajú od tých najväčších.Ak aj na samom konci na tú banalitu sami prídu,už to priznať nemôžu.A to ešte iba príde generácia ľudí čo tomu čo čítajú nezomumejú.Ale to už sem nepatrí.
Nechcem sa hadat, len sa pytam. Nie je na preplnovanom aute v sacom potrubi zvacsa pretlak? Na Sharanoch I. s motormi 1.9TDI 81kW AFN je totiz castou pricinou padania do nudzoveho rezimu nabobtnana a nasledne malou trhlinkou poskodena gumova hadicka vo vnutri RJ motora, ktora vedie tlak zo sania ku snimacu absolutneho tlaku (MAP). Hadicka byva nabobtnana "do vonka". VAG vtedy hlasi aj chybu 65535 (niekedy aj pri stojacom aute s nenastartovanym motorom motorom sa chyba ihned po zmazani zapise znova - RJ je cela vo vnutri natlakovana (alebo "vyvakuovana"?) a po oddeklovani trosku "sykne" - snimac MAP zrejme vtedy dava signal o pretlaku aj pri stojacom motore a preto sa opat ihned zapise chyba "65535 - RJ vadna" aj po jej vymazani.
DIABOLKO2004
Príspevky: 76
Dátum registrácie: 17.10.2009 20:31
Bydlisko: PD 200
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa DIABOLKO2004 »

v konečnom štádiu by ma zaujmalo či si už prišiel na chybu??? zrejme mám ten istý problém.
1,9 TDI PD 74kw

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: peterluca, tatkotom a 39 neregistrovaných