Skusenosti s montaznymi strediskami LPG

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

marikapu
Príspevky: 144
Dátum registrácie: 29.11.2011 12:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marikapu »

Juraj skus zavolať vTN vedľa STK servis LPG ako je MX trať ako sa rozdvojí Váh tak asi 1km vzdušnou čiarou na SZápad
juraj181
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 30.03.2014 17:53
Zdieľať na Facebook

Re: Systém BRC

Príspevok od používateľa juraj181 »

juraj181 napísal:Rozmýšľal som nad tým. Ale ude mi aj o to, že ak to nebude len vec nastavenia a potrebuje tam auto ostať, nebudem platiť 2. auto poprípade hotel :b: . Ak je niečo v okolí, kto vie nastaviť väčšinu systémov, zanesiem to tam.
U nás je Autoklinika Holčík v Záriečí, ale ten montuje permanentne iný systém, preto sa pýtam.
Predtým som mal auto s LPG, kt. celý život nič nepýtalo :28b7:
Teraz mám Chevrolet Epica 2.5 24V a na LPG to ide náladovo.
Tak som zo Zvolena doma. Výmena 2 vstrekovacov BRC 220€. Ďakujem pekne. Bol som objednaný na 9, odchádzal som odtiaľ o 15, robota 2 hodiny. Hold známosti musia ísť prvý :-) síce už auto ide, ale valce vypadávajú stále. Vyzerá, že tomu rozumejú, ale čas ukáže viac. Tak som o 3 stovky ľahší a dfm, že už s tým problém nebude, lebo sú tam ešte staré 4 vstreky. 260 tisíc nieje málo :b:
stagba
Príspevky: 231
Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stagba »

juraj181, trocha to priblíž, napisal si
síce už auto ide, ale valce vypadávajú stále
ako ta mame chapat ze vypadavaju valce, ako sa to sprava, kedy, v akej situacii, co sa deje potom ked vypadnu?
Povodne si mal taketo problemy s lpg-
(zlý voľnobeh, neukazuje stav nádrže, neriadi sa teplotou a sem-tam LPG vôbec nefunguje)
vypadavanie valcov tam nieje, ida len aby sme situaciu trocha rozanalyzovali.
juraj181
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 30.03.2014 17:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa juraj181 »

Ahoj.
Situácia sa má takto : Auto na LPG už ide, ale pri záťaži na diaľnici tak 15 minút a Check sa rozbliká. Vynechala iskra na (zvyčajne) 3. valci, náhodne sa vyskytne aj na inom. Pri bežnej prevádzke sa situácia vyskytne sporadicky. Keďže mám 6 valec s automatom, často si motor vytočí pri rozbehu do 5 tisíc a vtedy sa to stáva skoro vždy. FIltre čerstvo menené, proste LPG nestíha. Ešte udám, že LPG BRC bolo montované v Martine a po bližších info na nete sa na BRC zameriavajú. Splyňovač som podľa kat. údajov pozeral do 110 kW, takže mám rezervu ešte nejakých 5 kW. Dával som to na tie staré vstreky, ale pri bližšom pohľade som zistil, že na 4. a 3. valci boli vstreky menené (3. je práve ten,čo vypadáva najčastejšie). Tak buď je BRC neschopný, alebo je to ždímanie peňazí. Predtým som mal Evandu 2.0 4 valec a tam pri akýchkoľvek otáčkach išla no problem (LPG systém Koltec/Necam) a to som tam filtre nemenil 2 roky a 100t km.
Auto je špičkové, perfektne ťahá, je spoľahlivé, pohodlné, výnimočné a netradičné oproti obyčajným európskym črepom. Toľko k aktuálnemu problému.
juraj181
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 30.03.2014 17:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa juraj181 »

Ešte som zabudol - Vo Zvolene systém nastavili, spotreba oproti benálu rozdiel takmer nulový. Auto ide, ale vypadávanie pretrváva (viď. vyššie).
Stav nádrže mi neurobili a ani som nedostal dôvod - pri vstupe do servisu som im to do protokolu diktoval.
Takže stav neukazuje, ale keď dojde LPG proste natankujem a žijem s tým.
Ešte ma zarazilo účtovanie si kalibračnej jazdy a skoro 2 násobný zisk z použitých náhradných dielov :3020: . Myslel som, že je to zarátane v práci servisáka, ale asi som sa mýlil.
Pekný deň
:zg282:
stagba
Príspevky: 231
Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stagba »

Ak ti auto jazdi na benzin bez problemu a vypadok valcov sa objavi len pri lpg a zatazi a po vypnuti motora a opätovnom nastartovani motor naskoci na vsetky valce a ide normalne ide o chudobnu zmes pri lpg. v zapalovani by som nehladal chybu aj ked vymena sviecok zn. NGK aj pred pravidelnym terminom nieje na skodu a povymienanie indukciek medzi valcami tiez. (ak by bola niektora poslabsia, vypadky by sa objavili na inych valcoch, potom treba kupit novu aj ked auto na benzim slape ok) Ale toto vyzera na chudobnu zmes, da sa to eliminovat do urciteho limitu obohatenim s PC programom ale moze to robit aj napr. slaba priechodnot plynu v trubke od nadrze. sice regulator je vykonovo aj inak ok ale ak montaznici pouzili Cu trubku a priemeru 6 mm ta sa vie pekne po tych km co uvadzas (260 tis.) po case zaniest takym prachom z tej medi a nadrze. Do 6 valca patri 8 mm trubka a uz termoplasticka napr. zn. FARO, ta sa nezanasa a plym si v nej prudi jedna radosť. to sa da odsledovat napr. pri tej kalibracnej jazde ci si regulator drzi tlak alebo pri vykone zacne klesat. to je len jeden smer riesenia problemu o dalsich riesaniach sa da pisat dorana, na to treba dobreho plynara ktory si vsima aj malickosti a hlada suvislosti. zasiel by som do toho servisu a presne popisal ako sa to chova, a velmi by som auto na chudobnu zmes netrapil, nedavaj konovi dost sena, za mesiac ti skape. potom napiš.
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

juraj181 napísal:Ešte som zabudol - Vo Zvolene systém nastavili, spotreba oproti benálu rozdiel takmer nulový. Auto ide, ale vypadávanie pretrváva (viď. vyššie).
Stav nádrže mi neurobili a ani som nedostal dôvod - pri vstupe do servisu som im to do protokolu diktoval.
Takže stav neukazuje, ale keď dojde LPG proste natankujem a žijem s tým.
Ešte ma zarazilo účtovanie si kalibračnej jazdy a skoro 2 násobný zisk z použitých náhradných dielov :3020: . Myslel som, že je to zarátane v práci servisáka, ale asi som sa mýlil.
Pekný deň
:zg282:
Juraj, postrehol som Tvoj prispevok az teraz a mam par poznamok. Ak by sme pri kalibracnej jazde zachytili trhanie motora s najvacsou pravdepodobnostou by sme to nepustili z dielne von pokial by sme to nevyriesili. Podobne problemy riesime takmer denne a ver mi, ze najcastejsie sposobuje trhanie problem v zapalovani. Som si tym isty na 100 %, mam s tym velmi bohate skusenosti. Iste, dalo by sa diskutovat aj o tom, ze to za istych okolnosti moze sposobovat aj chudobna zmes, ale to vzdy dokladne kontrolujeme pri kalibracnej jazde externym diagnostickym testerom paralelne zapojenym do OBD zasuvky a DOKLADNE kontrolujeme tzv. "Fuel trim-y", ktorymi si overime spravnost nastavenia bohatosti zmesi. Na kalibracnu jazdu sa ide az po zakladnej kontrole celeho systemu staticky, na dielni, kontrolou stavu plynovych filtrov a vsetkeho, co sa na zlozeni zmesi podiela. Tu treba podotknut, ze opotrebena zapalovacia sviecka ktora Ti este vladze zapalit benzin (zapalna teplota cca 100 *C) uz pri nadmernom opaleni a zvacsenom odtrhu uz nemusi "stihat" zapalit plyn (zapalna teplota cca 460 *C, takmer ť-nasobok) a trhanie motora je na svete. Takmer vzdy sa pri preberani auta do servisu pytame zakaznika ake stare ma sviecky a podla toho dedukujeme ci je alebo nieje potreba ich menit. No a ak dostaneme mylnu informaciu potom sa zbytocne trapime hladanim zavady inde ked je to v banalnej sviecke. Preto je vhodne vediet nam povedat pravdivy udaj, aby sme zbytocne nestracali cas vyberanim a kontrolou sviecok, neprospieva to ani zavitom v hlinikovej hlave valcov.
No ak auto trhalo aj po odchode od nas a my sme to pri kalibracnej jazde nespozorovali asi za tym bude nestastna zhoda okolnosti ze sa nam to neprejavilo a neodchytili sme to. Sme tiez len ludia a nie kuzelnici. Niektore zavady byvaju takdokonale skryte ze najst ich na prvy raz nieje vzdy take jednoduche ako si mnohi z Vas myslia.
Velmi nam zalezi na spokojnosti zakaznika (urcite viac ako si myslis) a ked sa nam problem nepodari najst na prvu "supu" treba nam to povedat, vieme sa na motor pozriet "pod mikroskopom" a viem, ze problem vzdy odhalime.
Trhanie motora urcite nema nic spolocne s vnutornym priemerom potrubia LPG (stagba mi urcite da za pravdu), to sa prejavuje skor prepinanim systemu do benzinu pri vyssej zatazi motora vplyvom nedostatocneho prietoku plynu a tym poklesom tlaku v splynovaci. A niekedy aj znizenym vykonom pri jazde na plyn, toto je vsak ovela zriedkavejsie.
Teraz k jazde na dialnici. Pokial sa Ti pri jazde na dialnici rozblika check moze to mat tiez viacero pricin.
-Napriklad vadny termostat, ktory podchladi motor natolko, ze zamrzne splynovac a prestane plnit svoju funkciu a pusta do vstrekovacov plyn v kvapalnom stave. Pri beznej, nie velmi dlhej jazde sa to moze/nemusi prejavit a my to neodchytime. Obcas sa stava. Treba nam to zahlasit a my mozme urobit kalibracnu (kontrolnu) jazdu aj v dlzke 100 km ak je to potrebne.
-tiez to moze sposobovat nespravne nadimenzovany splynovac. Pises ze mas 6-valec a reduktor do 110 kW (BRC take nevyraba, vyrabaju sa do 80 kW s tlakom 800 mBar, potom 80-120 kW 1200 mBar a do 140 kW 1500 mBar. To su reduktory Genius MB. Potom su uz reduktory BRC MAX pre motory s vykonom do 240 kW s tlakom cca 1600 mBar (pri kazdom je rezerva cca 10 %).
-dalsi potencialny zdroj problemu je nespravne zapojeny vodny okruh (ohrev) splynovaca. Toto sa tiez nie vzdy da odchytit na prvy raz pretoze to ciastocne moze ovplyvnit momentalna teplota ovzdusia. Pri teplote vzduchu 25 *C to nezbadame, pri minus 15 *C sa to moze chovat inak.
-Aj samotne umiestnenie splynovaca pod kapotou ma na to vplyv. Pises, ze to montovali v MT. Tiez je mozne, ze pouzili poddimenzovany splynovac ktory "nestihal". Ale to je len odhad, musel by som vidiet aby som si bol isty. Toto si myslim ze by sme odhalili. Pracujeme vsak s tym, co mame "na stole".
Proste pricin moze byt milion, pisat by som vedel do rana ale zaklad je vzdy co mozno najlepsie nam popisat prejav a okolnosti vzniku zavady, ulahci a urychli nam to pracu.
Pises, ze mas 6-valec a splynovac 110 kW. Kolko kW ma Tvoj motor ? Je to dolezite vediet. 110 kW-atovy motor bude asi nejaky robustny motor s predimenzovanou konstrukciou kvoli dlhej zivotnosti, myslim si. Ja mam 6-valec s vykonom 173 kW.
Pises ze BRC je neschopny. Neviem ci myslis splynovac-vylucujem, ak mechanik netusim na koho myslis. Ci v MT alebo my. My robime s BRC uz vyse 20 rokov a ver, ze ho pozname velmi, velmi dobre a mame ho radi pre jeho spolahlivost. Dam zan 4/5-tiny ruky do ohna :-) 5/5-tin nedam ani za seba xixi
Zdimanie penazi nieje nas styl prace. Diely nakupujeme vylucne u autorizovaneho importera, preto su mozno niekedy vyssie ako vies kupit v e-shopoch. To viem. Ale robim tak z dvoch dovodov.
1. zaruka. Z oficialneho zdroja mam istotu, ze pripadne reklamacia dielu prebehne expresne rychlo, na pockanie OKAMZITE (necakam na vyjadrenie vyrobcu-fabriky). Ked zhodnotim, ze sa jedna o vyrobnu vadu menim diel za novy bez cakania na vyjadrenie pretoze mame plnu tech.podporu od dodavatela a on mi diel vymeni za novy dodatocn a Ty necakas na zakonom stanovenu lehotu 30 dni na vybavenie reklamacie. Kde najdes taku podporu napr.pri reklamacii televizora ? Nikde.
2. istotu originalneho povodu. Ziadne cinske kopie alebo zlepence
3. ak budem nakupovat napr. z Polska nedam zarobit dovozcovi, ten keby tak robili vsetky dielne skrachuje a BRC by na Slovensku skoncilo. Potom by sa nedalo montovat aj so zapisom LPG do TP.
4. sme viazany obchodnymi zmluvami o dusevnom vlastnictve dokumentacie potrebnej (nutnej) pri zapise LPG do TP
Velmi dobre viem, ze sa daju kity a ich casti kupovat v PL lacnejsie. Ale z principu to nerobim. A za to, ze zastupcovia vyrobcu su na Slovensku zatazovani zbytocnymi byrokratickymi a financnymi zatazami o tom je tu skoda hovorit, zijeme v peknej r.ti kde su LPG-cku hadzane polena pod nohy na kazdom kroku. To Ti potvrdi kazdy dovozca splynovacom pocnuc Bratislavou a konciac Kosicami. Na Slovensku je to tak.
Len pre zaujimavost, zapis LPG neschvaleneho auta stoji na Slovensku cca 250 €, v Cechach 50 CZK (necele 2 €). Tak si uvedomme, kde zijeme a zial, musime sa tomu prisposobit. Dokedy ? Ja neviem.
P.S. kalibracnu jazdu uctujeme pretoze:
-musia ju absolvovat dvaja ludia. Jeden soferuje a druhy kontroluje a nastavuje pocitacom. Ty by si robil nieco zadarmo ? Asi nie. Ja im musim dat aj aspon slusnu vyplatu, prva liga sa da hrat len s prvoligovymi hracmi.
-platime nemalu sumu poistovni aj za pripadne nehody na skusobnej jazde. A asi nemusim pisat ze sa stat moze hocico. Bez poistenia na cestu jednoducho svojich ludi nepustim. A inu moznost ako rozratat to do ceny nemam, inak to nejde. Cena je vyladena podla priemerneho poctu skusobnych/kalibracnych jazd a vysky poistneho

No a na zaver. Ak sme zabudli skontrolovat/nastavit hladinomer ospravedlnujem sa, niekedy aj my zabudame. Ale aj tak som presvedceny, ze na to musel byt nejaky dovod, ktory vzdy zakaznikovi povieme. Ak to tak nebolo mas u mna opravu hladinomera gratis ako ospravedlnenie. Kazdu pisomnu zakazku archivujem, urcite ju najdem a zistim pricinu ak mi napises mail, zavolas a das vediet o ktore auto islo a kedy u nas bolo. V pocitaci mam kompletnu historiu kazdeho servisneho zasahu + Tebou podpisanu objednavku konkretnych ukonov. Mam toho plny archiv.
Ze si bol objednany na 9 a odchadzal o 15 tiez musi mat nejaky dovod a protekcia to nieje. Pozri sa na nas FB profil @hatiar.eu a uvidis, kolko aut denne odservisujeme. A niekedy musime pockat pokial motor aspon trochu ochladne, na horucom sa niektore kroky robit jednoducho nedaju. Aj u zubara niekedy cakas dlhsie nez si povodne predpokladal :-)
Keby nieco volaj, pis, zistim dovod Tvojej nespokojnosti a osobne zistim "vo co go"
Fuuu, som sa volako rozpisal, asi ma kopla muza :-)

LPG zdar !
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Mayo...Nerád prispievam do plynárskych tém,je to oblasť pred ktorou mám rešpekt aj ja ktorý vidím ako dokáže aj z výborným mechanikom zamávať obyčajný benzinový agregát bez plynu.Čoho je schopný ak je to v spojení z automatom,nuž čo potom plus ešte plyn.U vás sa to možno volá kalibračná jazda,u mňa záťažový log,ale výsledok je zrejme podobný.Treba do premávky,to je v určité časy takmer nemožné,treba určité podmienky,tiež nedosiahnutelné,a majiteľ si myslí že si snáď na výlete.Ja obdivujem už to,že autá riešite na počkanie,to už ja vonkoncom nie,v záujme majiteľa.Nedvíham telefon,potrebujem sústredenie ticho bez rušenia,a ešte pripustiť aby ti na krk dýchali,nikdy v živote.A názor spústy ľudí že si niekto o sto dvesto mastí kapsu,to by iba raz niekto naznačil,a má auto na ulici,pretože tak sa vyjadrí iba človek čo celý život pletie bič z h..a a chce aby ho uplietli na jeho želanie všetci okolo.Ludia pre ktorých každý rád pracuje,sú ľudia normálny,poznajú svoje problémy,vedia často ultra presne povedať kedy čo a ako sa niečo správa,a to je už polovica úspechu a ešte tým maximálne prispejú k dobre cielenej oprave,tj aj pre nich minimálne nákladovej.Hlboko obdivujem ten váš pokoj a nadhlad
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

Ked nam zakaznik pri preberani auta nepopise PRESNE kedy zavada vznika moze sa stat, ze pri klasickej skusobnej jazde sa chyba neprejavi. Nestalo sa to raz...
Najradsej mam hlasky zakaznikov typu-pri 180 km/h zacne trhat. Kto to ma skusat ? Kto zaplati pripadne pokuty ? Taketo skusobne jazdy robime LEN so zakaznikom za volantom. Raz som v takej rychlosti pri skusobnej jazde na Fabii schytal ulomok dreva z predbiehaneho kamiona co vozi drevo (zakaznik sa stazoval, ze auto nechce ist na plyn viac ako 160, 1,2 HTP :-) . Odvtedy nikdy viac.
A ten pokoj a nadhlad som ziskal praxou. Moja klientela su ludia, ktori chcu setrit. Ale castokrat na nespravnych miestach (palivo, olej, sviecky, filtre, vsetko im je drahe). Za tie roky som si zvykol :-)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Máš môj obdiv.Ja sa skušobným a hlavne logovacím jazdám už začínam vyhýbať,pretože je to hra z ohňom,v podstate v záujme zákazníka.Posledne ma dali nabok policajti z majákmi v 160 -ke v momente už už sa chystajúceho predbehnúť dve autá čo pálili podobne.Žial u mňa ale to bola potreba dotiahnuť logovanie do konca.Zachránili ma nemecké ŠPZ-ky,takže ma len rukou odkývli -pokračuj ! a riešili dvoch ktorých som dobiehal.
No ale toto ja vonkoncom nepotrebujem.Naštastie u mňa to aspoň nie je urputne šetriaca kientela,ale z minulosti ju poznám a viem čo dokáže.Len roky urobia svoje a človek sa konečne naučil hovoriť nie,pretože to je jediný spôsob ochrany naštastie velmi účinný.
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

Plny suhlas. My uz tiez odmietame jazdit s autami ako diabli. Nieco sa stane a co potom ? Toto vsak niektori zakaznici nevedia (nechcu) pochopit.
vercetti
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 27.01.2011 18:47
Zdieľať na Facebook

Hatiar NEODPORÚČAM

Príspevok od používateľa vercetti »

Moja skúsenost s p.Hatiarom zo zaciatku bola v poriadku a aj auto jazdilo dobre. Mam od neho BRC v bmw a po par mesiacoch zacali problemy so startovanim. Poskodene membrany na lpg reduktoroch. LPG v záruke,ale platil som reklamaciu s tym ze ked u dodavatela si to vyreklamuju vratia mi peniaze.Onedlho sa tento isty problem zopakoval druhy krat,takisto som platil.Pred cca dvomi mesiacmi sa mi to stalo uz 3x ten isty problem. Hatiar ma najskor obvinoval nekvalitnym palivom,ale to je nezmysel ked stale tankujem iba Slovnaft, viem to aj vydokladovat, plus on sam robil pri druhej reklamacii odpustanie paliva a kontrolu cistoty v nadrzi,vsetko bolo 100% ciste.Dodnes nemam vyrieseny problem s autom, dodnes nemam vratene peniaze, dodnes nemam ziadne vyjadrenia k reklamaciam.On udajne dany problem uz nevie riesit, lebo vraj sa mu to este nestalo, to je teda profesionalny pristup k zakaznikovi. Od prvej reklamacie preslo uz takmer tristvrte roka.30 dnove lehoty na reklamacie tu zjavne neplatia.
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

@vercetti

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

@vercetti Krivdite nam, ale nevadi, za tie roky a pocet namontovanych a odservisovanych aut som si uz zvykol. A dokazem to. Na 100% tu davam verejne svoje slovo, ze neskoncim pokial nepridem na to, co sa s Vasim autom OPAKOVANE deje. Akoze sa Hatiar Volam !
juraj181
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 30.03.2014 17:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa juraj181 »

Náhodne som tu na to narazil a vidím, že som neodpísal, asi prestali chodiť maily.
Vyriešil som to začiatkom roka sám, rozobral som si celú vstrekovaciu lištu a vymenil 2 prilepené vstreky. Jeden z nich (ten na 3. valci)bol menený vo Zvolene. Vyšlo ma to 150€ (oba vstreky) a auto ide doteraz. Najazdil som ďalších 60 tisíc a problém sa neukázal.
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

Juraj, aky tam mas system ? Znacku LPG

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných